چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان

مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات نظری مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان

 

 

 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

مقدمه

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند:

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

 

پروپوزالارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده

پروپوزالارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده سود گزارش شده سود تجدید ارائه شده تجدید ارائه صورت های مالی بررسی کیفیت سود تجدید ارائه شده کیفیت سود تجدید ارائه شده از نگاه پایداری سود کیفیت سود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تصمیم گیری مشارکتی مبانی نظری تصمیم گیری مشارکتی پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی پیشینه داخلی تصمیم گیری مشارکتی پیشینه خارجی تصمیم گیری مشارکتی…

بررسی پول،ارز و بانكداری در نظام اقتصادی

بررسی پول،ارز و بانكداری در نظام اقتصادی ارز پول بانكداری نظام اقتصادی دانلود پایان نامه رشته اقتصاد دانلود پایان نامه اقتصاد دانلود پایان نامه بررسی پول،ارز و بانكداری در نظام اقتصادی دانلود پایان نامه رفتن به سایت اصلی دانلود پایان…

پاورپوینت اهرم مالي و سياست ساختار سرمايه (همراه با مثالهای تشریحی)

پاورپوینت اهرم مالي و سياست ساختار سرمايه (همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت اهرم مالي و سياست ساختار سرمايه اهرم مالي حالت هاي مختلف ساختار سرمايه درجه اهرم مالي فرمول درجه اهرم مالي محاسبه نقطه بي تفاوتي استقراض شركتي و اهرم…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش سازمانی 65 صفحه

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش سازمانی 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه خارجی هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری…

فرآیند چاپ و دسته بندی محصولات و مواد اولیه در روش Offset

فرآیند چاپ و دسته بندی محصولات و مواد اولیه در روش Offset دانلود پایان نامه چاپ افست فرآیند چاپ و دسته بندی محصولات و مواد اولیه در روش Offset جریان کاری محصولات چاپی در روش Offset روش چاپ،تقسیم‌بندی محصولات چاپی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد مبانی نظری سازمان های مردم نهاد دانلود مبانی نظری سازمان های مردم نهاد پیشینه تحقیق سازمان های مردم نهاد ادبیات نظری سازمان های مردم نهاد فصل دوم پایان نامه سازمان های…

پیدایش انسان از نظر علم و قرآن

پیدایش انسان از نظر علم و قرآن دانلود مقاله پیدایش انسان از نظر علم و قرآن پیدایش انسان از نظر علم پیدایش انسان از نظر قرآن پیدایش انسان خرید پایان نامه الهیات و معارف اسلامی همکاری در فروش فایل همکاری…

تعریف سازگاری اجتماعی در روانشناسی و عوامل موثر بر سازگاری اجتماعی

تعریف سازگاری اجتماعی در روانشناسی و عوامل موثر بر سازگاری اجتماعی کلمات کلیدی : انواع سازگاری در روانشناسی تعریف مفهومی سازگاری اجتماعی تعریف عملیاتی سازگاری اجتماعی دیدگاههای نظری درباره سازگاری عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی تعریف سازگاری اجتماعی در روانشناسی…

پرسشنامه بررسی تاثیر سیستم اطلاعات مدیریت پروژه بر روی موفقیت پروژه های ساخت و تولید شرکت ها

پرسشنامه بررسی تاثیر سیستم اطلاعات مدیریت پروژه بر روی موفقیت پروژه های ساخت و تولید شرکت ها پرسشنامه اطلاعات مدیریت پروژه پرسشنامه سیستم مدیریت پروژه پرسشنامه مدیریت پروژه پرسشنامه پروژه های ساخت و تولید شرکت ها رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صفات شخصیت 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صفات شخصیت 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه صفات شخصیت مبانی نظری صفات شخصیت پیشینه تحقیق صفات شخصیت پیشینه داخلی صفات شخصیت پیشینه خارجی صفات شخصیت پیشینه پژوهش صفات شخصیت چارچوب نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب مرگ

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب مرگ مبانی نظری اضطراب مرگ پیشینه اضطراب مرگ دانلود مبانی نظری اضطراب مرگ پیشینه تحقیق اضطراب مرگ ادبیات نظری اضطراب مرگ فصل دوم پایان نامه اضطراب مرگ مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب مرگ…

پاورپوینت مـهـنـدسـی مجـدد

پاورپوینت مـهـنـدسـی مجـدد پاورپوینت مـهـنـدسـی مجـدد تحقیق مـهـنـدسـی مجـدد مـهـنـدسـی مجـدد تفاوت مهندسی مجدد و مهندسی معکوس تــــاریــخــچـــه مهندسی مجدد قواعد مهندسی مجدد فـــوایـــد مهندسی مجدد موفقیت یا شکست مهندسی مجدد عوامل موفقیت و شکست مهندسی مجدد در ایران عناصر…

بررسی مقایسه ای پایبندی به دین در دانشجویان و طلاب

بررسی مقایسه ای پایبندی به دین در دانشجویان و طلاب پایبندی به دین دین ورزی طلاب دین ورزی دانشجویان بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان نگرش جوانان 2919 سال به دین ارزیابی دین ورزی جوانان حوزوی و دانشگاهی بررسی مقایسه ای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​راهبردهای مقابله ای با استرس 59 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​راهبردهای مقابله ای با استرس 59 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​راهبردهای مقابله ای با استرس مبانی نظری ​​​​​​​راهبردهای مقابله ای با استرس پیشینه تحقیق ​​​​​​​راهبردهای مقابله ای با استرس پیشینه داخلی…

پروپوزال ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

پروپوزال ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش طراحی شغلی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش طراحی شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طراحی شغلی مبانی نظری طراحی شغلی پیشینه تحقیق طراحی شغلی پیشینه داخلی طراحی شغلی پیشینه خارجی طراحی شغلی پیشینه پژوهش طراحی شغلی پیشینه نظری طراحی شغلی…

مبانی جرم انگاری و ارکان جرم بدحجابی و تظاهر به فعل حرام در عدم رعایت حجاب شرعی

مبانی جرم انگاری و ارکان جرم بدحجابی و تظاهر به فعل حرام در عدم رعایت حجاب شرعی ارکان جرم بدحجابی پایان نامه جرم بدحجابی پایان نامه عدم رعایت حجاب شرعی مبانی جرم انگاری جرم بدحجابی تظاهر به فعل حرام در…

نقش و اسطوره در فرش دستباف ایران

نقش و اسطوره در فرش دستباف ایران فرش ایرانی فرش دستباف ایران رابطه طرح و نقش فرش با اسطوره دانلود مقاله رشته هنر با عنوان نقش و اسطوره در فرش دستباف ایران خرید مقاله رشته هنر انجام مقاله رشته هنر…

صورخیال در ادبیات فارسی با تاکید بر شاهنامه‌ فردوسی

صورخیال در ادبیات فارسی با تاکید بر شاهنامه‌ فردوسی شاهنامه‌ فردوسی صورخیال در شاهنامه‌ فردوسی جلوه رنگها در شاهنامه مجاز در شاهنامه تشبیه در شاهنامه استعاره در شاهنامه صورخیال در ادبیات فارسی با تاکید بر شاهنامه‌ فردوسی دانلود پایان نامه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دانش مفهومی معلمان ریاضی مبانی نظری دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه نظری…

تشریح ساختار قاچاق و عناصر تشکیل دهنده آن با تاکید بر قاچاق زنان

تشریح ساختار قاچاق و عناصر تشکیل دهنده آن با تاکید بر قاچاق زنان ساختار قاچاق پایان نامه قاچاق پایان نامه قاچاق انسان پایان نامه قاچاق زنان علل پیدایش پدیده قاچاق انسان عناصر تشکیل دهنده قاچاق انسان واکنش های کیفری در…

بررسی دقیق چینه نگاری سنگی سازند جیرود و تحلیل رخساره ها، محیط های رسوبی، رسم ستون رخساره ای و بحث پیرامون مدل رسوبی آن

بررسی دقیق چینه نگاری سنگی سازند جیرود و تحلیل رخساره ها، محیط های رسوبی، رسم ستون رخساره ای و بحث پیرامون مدل رسوبی آن سازند جیرود نهشته‌های دونین چینه نگاری سنگی شناسایی رخساره‌ها دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا…

تعیین حداقل فشار امتزاجی با استفاده از روش تحلیلی

تعیین حداقل فشار امتزاجی با استفاده از روش تحلیلی فشار امتزاجی تزریق گاز به مخزن روش های ازدیاد برداشت دانلود مقاله تعیین حداقل فشار امتزاجی با استفاده از روش تحلیلی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *