چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات نظری ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند

 

 

*** دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.

پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

مقدمه

امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمان هاست که آنها را در جهت ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار یاری می رساند. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار، هدف اساسی بسیاری از سازمان ها می باشد زیرا یک برند قدرتمند می تواند اعتماد مشتریان را در هنگام خرید کالاها و خدمات افزایش دهد و به آنا کمک کند تا عوامل ناملموس را بهتر درک نمایند. به عبارت دیگر می توان گفت یک برند قدرتمند، دارایی با ارزشی برای شرکت محسوب می شود (Chen and Chang, 2008). انجمن بازاریابی آمریکا ، نام و نشان تجاری را اینگونه تعریف می کند: یک نام، عبارت، نشانه، نماد یا طرح یا ترکیبی از آنهاست که به منظور شناسایی کالا یا خدمات از یک فروشنده یا گروه فروشندگان و ایجاد تمایز آنها از رقبایشان ارائه می شود. این تمایزات ممکن است عملکردی، منطقی، یا محسوس و یا نمادین، عاطفی و نا محسوس باشند (کفاش پور و نیاکان، 1390).

 

ارزش ویژه برند یکی از مشهورترین و مهم ترین مفاهیم بازاریابی است که امروزه بطور گسترده ای توسط محققان و صاحب نظران بازاریابی مورد بحث قرار می گیرد. از دلایل این اهمیت، نقش استراتژیک و مهم ارزش ویژه برند در تصمیمات مدیریتی و ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان ها و مشتریان است (گیلانی نیا و موسویان، 1389). ارزش ویژه برند، سازمان ها را قادر می سازد که علاوه بر حفظ سهم بازار خود، مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند (Lee and Back, 2009). در واقع ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی می شود، مخارج و هزینه های فعالیت های ترفیعی را کاهش می دهد و از طریق گسترش برند، سکویی برای رشد و توسعه آن ایجاد می نماید. ارزش ویژه برند حتی می تواند باعث افزایش سهم بازار و افزایش سودآوری شده و برای سازمان ها جریان نقدی ایجاد نماید (Buil et al.., 2008).

 

 

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند

گفته شده که کلمه ی برند، حیاتش را به عنوان اسم در زمان نوردیک های باستان (ساکنان قدیمی اسکاندیناوی) آغاز کرده و به تدریج به فعل تبدیل شده است. مشاهده شده که در هزازان سال قبل کشتی سازان وایکینگ، کشتی هایی را که می ساختند، نامگذاری می کردند. اینگونه استعمال برند، شبیه چیزی بود که اکنون آن را علامت تجاری می نامیم (Coomber, 2002). در زمان روم باستان، صنعتگران، محصولات خود را امضاء و یا به هر طریق دیگر، علامت گذاری می کردند و این کار به مصرف کنندگان کمک می کرد تا محصولاتی را که دوستانشان پیشنهاد می کردند، شناسایی کنند (قدرتمندترین شکل تبلیغات) و یا محصولاتی را که پیشتر امتحان کرده و از آن راضی هستند ، مجددا خریداری نمایند (رحیمی هلری، 1384). 

 

تنها در نیمه ی دوم قرن نوزدهم میلادی بود که استفاده از نام تجاری به عنوان وسیله ی پیشرفته ی بازاریابی، تکامل پیدا کرده و به تدریج نام های تجاری به جای محدود ماندن در قیمت پایین و توزیع محلی، جهش بزرگی را به سمت کالاهای با کیفیت در بازارهای انبوه، انجام دادند، تغییراتی هم در قانون علامت تجاری ایجاد شد اما با وجود اینکه نام تجاری گسترش یافت، مدیریت آن به همان شکل ثابت ماند و مالکین و مدیران شرکت ها، مسئولیت آنها را به عهده داشتند (Coomber, 2002).

 

در دوره ی بعد از جنگ جهانی اول، نامهای تجاری در جایگاه واقعی خود قرار گرفتند. در این دوره، مصرف کنندگان فورد  را می خواستند نه وسیله ی حمل و نقل موتوری، کم کم شرکت ها شروع کرند به کمک تعدادی از نام های تجاری که قادر بودند به صورت انبوه تولید، توزیع و فروخته شوند. جدایی وظایف تولید، بازاریابی و فروش. از یکدیگر به شدت تشویق می شد. هنری فورد معتقد بود مدیران باید به صورت مجزا کار کنند تا مشکلات همکاران آنها، دامنگیرشان نشود و به راحتی روی کار که برای آن استخدام شده اند، تمرکز کنند. در سال 1925 شرکت جنرال موتورز  با سازماندهی جدید و تعهد به تغییرات سالانه در مدلها، شرکت فورد را به زیر کشید. 

 

در سال 1931 شرکت پراکتر اند گمبل  در سازماندهی وظیفه ای یک مرحله جلوتر رفت و وظیفه ی جدیدی را تعریف نمود و آن مدیریت نام تجاری بود. آنها معتقد بودند که داشتن نامهایی چون صابون های حمام آیوری و کامی بهترین راه برای سازماندهی آنها این است که مسئولیت هر نام تجاری را به فرد مشخصی به نام مدیر نام تجاری داده شود. این عمل در دهه 50 فراگیر شد. در دهه ی 80، افزایش جهانی شدن تجارت برند نام تجاری نیز، اثر گذاشت. ایجاد نام های تجاری جدید به صرف نبود، بنابراین شرکت ها سمت نام های تجاری جهانی شرکتی رفتند تا بتوانند دامنه ی محصولاتشان را پوشش دهند. در واقع تحولی در درک نام تجاری ایجاد شده بود. شرکت ها برای خرید نام های تجاری هفت تا هشت برابر درآمد آن را پرداخت می کردند. بنابراین عملا نام تجاری به ترازنامه هم راه پیدا نمود (رحیمی هلری، 1384). این اتفاق در اروپا زودتر از ایالات متحده افتاد. در حالیکه شرکت های امریکایی فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی وسیعی را در امریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان انجام می دادند، اروپایی ها یاد می گرفتند که با فرهنگ های مختلف (با اختلاف جزیی) کشورهای خاص انطباق ایجاد کنند (Coomber, 2002).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 2

بخش اول:ادبیات پژوهش ارزش ویژه برند 4

2-1) مقدمه 4

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند 5

2-1-2) اهمیت برند 7

2-1-3) تعریف و تشریح برند 9

2-1-4) تصویر برند 12

2-1-5) ارزش ویژه برند 13

2-1-5-1) ارزش ویژه برند مالی 15

2-1-5-2) ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده 16

2-1-6) ضرورت خلق و حفظ ارزش ویژه برند 18

2-1-7) ابعاد ارزش ویژه برند 22

• وفاداری به برند 22

• آگاهی از برند 23

• کیفیت ادراک شده 24

• تداعی برند 25

2-1-8) مزایای ارزش ویژه برند 26

• مزایای ارزش ویژه برند برای شرکت 26

2-1-9) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند 30

2-1-10) مدل های ارزش ویژه برند 31

• مدل ارزش ویژه برند آکر 32

شکل 2-3-1) مدل دانش برند کلر 35

شکل 2-3-2) مدل ارزش ویژه برند آکر 37

شکل 2-3-3) ابعاد ارزش ویژه برند مدل آکر 39

نمودار 2-3-1) تشریح مدل ارزش ویژه برند آکر 40

• مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41

شکل 2-3-4) مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41

• هرم ارزش ویژه برند مشتری محور کلر 42

شکل 2-3-5) هرم ارزش ویژه برند کلر 43

2-1-11) آمیخته ی بازاریابی و ارزش ویژه برند 44

 

بخش دوم:پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 47

فهرست منابع و مآخذ: 60

منابع لاتین: 66

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 

پاورپوینت الودگی تصویری

پاورپوینت الودگی تصویری دانلود،پاورپوینت،الودگی، تصویری رفتن به سایت اصلی آلودگی تصویری شهر محیطی است با گوناگونی بسیار، فضای شهر بیش‌ترین ارتباط را با مردم و محیط زندگی برقرار می‌سازد. در نتیجه نقش بسزایی در هویت‌بخشی و احساس آرامش به شهروندان…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های دلبستگی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های دلبستگی کلمات کلیدی : مبانی نظری سبک دلبستگی مبانی نظری سبک های دلبستگی مقاله مبانی نظری سبک دلبستگی دانلود مبانی نظری سبک دلبستگی پیشینه سبک های دلبستگی پیشینه تحقیق سبکهای دلبستگی پیشینه تحقیق سبک…

تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم آدیت فرآیند در شركت ایران خودرو

تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم آدیت فرآیند در شركت ایران خودرو دانلود گزارش کارآموزی مهندسی صنایع تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم آدیت فرآیند در شركت ایران خودرو كنترل كیفیت سیستم آدیت فرآیند ارزشیابی خودرو (Audit) خرید گزارش کارآموزی…

پاورپوینت کتاب آمار و احتمال در جغرافیا (1) تألیف دکتر محمد قاسم وحیدی اصل

پاورپوینت کتاب آمار و احتمال در جغرافیا (1) تألیف دکتر محمد قاسم وحیدی اصل کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت کتاب آمار و احتمال در جغرافیا (1) تألیف دکتر محمد قاسم وحیدی اصل پاورپوینت کتاب آمار و احتمال در جغرافیا…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مکانیک و ریخته گری با عنوان تولید چدن با گرافیت فشرده با استفاده روش افزودن گوگرد به مذاب عملیات شده با منیزیم

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مکانیک و ریخته گری با عنوان تولید چدن با گرافیت فشرده با استفاده روش افزودن گوگرد به مذاب عملیات شده با منیزیم چدن با گرافیت فشرده مکانیزم تشکیل گرافیت فشرده ریز ساختاری و مورفولوژی چدن…

مقاله رشته حسابداری مدیریت با عنوان سیر تكاملی ارزیابی متوازن (Balanced Scorecard Measures)

مقاله رشته حسابداری مدیریت با عنوان سیر تكاملی ارزیابی متوازن (Balanced Scorecard Measures) ارزیابی متوازن مشكلات در اجرای ارزیابی متوازن اجزای ارزیابی متوازن سیر تكاملی ارزیابی متوازن دانلود مقاله سیر تكاملی ارزیابی متوازن دانلود مقاله رشته حسابداری رفتن به سایت…

برآورد حجم پولهای کثیف در ایران

برآورد حجم پولهای کثیف در ایران کلمات کلیدی : مقاله پولشویی در ایران مقاله پولشویی ابعاد مختلف پدیده پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف حجـم اقتصاد زیرزمینی در ایران تخمین روند حجم پول های کثیف در ایران تاثیر…

پایان نامه بررسی سمبل و سمبولیسم

پایان نامه بررسی سمبل و سمبولیسم پایان نامه نماد مبانی سمبولیسم نماد های سمبولیسم نمادگرایی و سمبولیسم سبک هنری سمبولیسم نقاشی های سمبولیسم ویژگی های سمبولیسم سبک سمبولیسم در معماری مکتب سمبولیسم در ایران ویژگی های صورت سمبولیک  سمبولیسم سنتی…

بررسی پیشینه فرزندپروری، سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی

بررسی پیشینه فرزندپروری، سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی مبانی نظری ﻣﻜﺘﺐ ﻫﺎی ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﺮوری مبانی نظری ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﻲ مبانی نظری ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ مبانی نظری الگوهای فرزند پروری بررسی پیشینه فرزندپروری بررسی پیشینه سلامت روانی بررسی پیشینه پیشرفت تحصیلی رفتن به…

ماهیت و انواع لکنت زبان و بررسی روشهای درمان لکنت زبان

ماهیت و انواع لکنت زبان و بررسی روشهای درمان لکنت زبان کلمات کلیدی : علل لکنت زبان انواع لکنت زبان پایان نامه لکنت زبان نظریه های لکنت زبان روشهای درمان لکنت زبان جدیدترین روش درمان لکنت زبان رفتن به سایت…

انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی

انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی مقاله انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی تحقیق انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی پژوهش انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی پروژه انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی…

پرسشنامه دانش جنسی زوجین آن هوپر 1992  با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه دانش جنسی زوجین آن هوپر 1992  با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه دانش جنسی دانلود پرسشنامه دانش جنسی پرسشنامه استاندارد دانش جنسی پرسشنامه دانش جنسی 15 سوالی پرسشنامه دانش جنسی زوجین پرسشنامه دانش جنسی زوجین…

پاورپوینت پته

پاورپوینت پته دانلود ،پاورپوینت،پته، پته دوزی رفتن به سایت اصلی پته دوزی پته دوزی به نوعی دوخت گل و بته با دست بر روی شال‌های کرکی گفته می‌شود که در کرمان انجام می‌شود و برای دوخت سجاده، جلد قرآن، رومیزی،…

پرسشنامه طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

پرسشنامه طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمانی دانلود پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی و تحلیل مدیریت عملکرد سازمان ها پرسشنامه ارزیابی اثربخشی سیستم مدیریت عملکرد…

شناخت قراردادهای آتی و مقایسه آن با قرارداد اختیار معامله

شناخت قراردادهای آتی و مقایسه آن با قرارداد اختیار معامله قراردادهای آتی قرارداد اختیار معامله تاریخچه و انواع قراردادهای آتی ماهیت قراردادهای آتی و شاخص سهام تاریخچه و خصوصیات قرارداد های آتی مقایسه قراردادهای آتی با قرارداد اختیار معامله رفتن…

جنبه‌های حقوقی حمایت از طرح‌های صنعتی در نظام بین‌المللی با نگاهی به قوانین ایران

جنبه‌های حقوقی حمایت از طرح‌های صنعتی در نظام بین‌المللی با نگاهی به قوانین ایران مالکیت صنعتی قانون اختراعات طرحهای صنعتی و علائم تجاری طرحهای صنعتی کپی راست کنوانسیون پاریسف سیستم لاهه موافقت‌نامه تریپس دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با…

امید به زندگی و بررسی ابعاد امید

امید به زندگی و بررسی ابعاد امید ابعاد امید ابعاد امیدواری امید به زندگی ابعاد امید به زندگی تحقیق درباره امید به زندگی پیشینه تحقیق امید به زندگی پیشینه تحقیق ومبانی نظری امید به زندگی مقاله در مورد امید به…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش امید به زندگی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش امید به زندگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه امید به زندگی مبانی نظری امید به زندگی پیشینه تحقیق امید به زندگی پیشینه داخلی امید به زندگی پیشینه خارجی امید به زندگی پیشینه پژوهش…

ارزیابی ارتباط زمین ریخت شناسی با اشکال فرسایشی در حوضه آبخیز رودخانه سقز با سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی

ارزیابی ارتباط زمین ریخت شناسی با اشکال فرسایشی در حوضه آبخیز رودخانه سقز با سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی سنجش از دور اشکال فرسایشی زمین ریخت شناسی حوضه آبخیز رودخانه سقز سیستم اطلاعات جغرافیایی رابطه بین واحدهای ژئومورفولوژی…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان آزادی در سایه عبودیت

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان آزادی در سایه عبودیت آزادی و اقسام آن مفهوم شناسی و اهمیت آزادی معنوی در قرآن نسبت میان آزادی و عبودیت اهمیت آزادی اجتماعی در قرآن دانلود پایان نامه…

ویژگی ها و پیامدهای مهارتهای اجتماعی با تاکید در افراد نابینا

ویژگی ها و پیامدهای مهارتهای اجتماعی با تاکید در افراد نابینا تحقیق مهارتهای اجتماعی پایان نامه مهارت های اجتماعی مهارت های اجتماعی چیست انواع مهارت های اجتماعی تعریف مهارت های اجتماعی دانلود پایان نامه مهارت های اجتماعی ویژگی های مهارتهای…

آموزش نرم افزار Hspice - مناسب سمینار

آموزش نرم افزار Hspice - مناسب سمینار کلمات کلیدی : آموزش نرم افزار Hspice - مناسب سمینار رفتن به سایت اصلی آموزش نرم افزار Hspice - مناسب سمینار 54 صفحه pdf در قالب پاورپوینت + دو فایل کوتاه طریقه نسب…

پرسشنامه عمومی ارضای نیازهای روانشناختی پایه گانیه 2003

پرسشنامه عمومی ارضای نیازهای روانشناختی پایه گانیه 2003 کلمات کلیدی : پرسشنامه ارضای نیازهای پایه مقياس عمومی ارضای نیازهای پایه پرسشنامه ارضای نیازهای روانشناختی پایه پرسشنامه عمومی ارضای نیازهای پایه گانیه 2003 پرسشنامه ارضای نیازهای روانشناختی پایه 21 سوالی نمره…

رابطه بین الگوی تکراری هندسی منبرهای چوبی با مفاهیم سمبلیک در هنر اسلامی

رابطه بین الگوی تکراری هندسی منبرهای چوبی با مفاهیم سمبلیک در هنر اسلامی بررسی هندسی نقوش بررسی نقوش منبر مساجد اصفهان بررسی نقوش هندسی منبرهای تاریخی بررسی نقوش اسلامی منبرهای مساجد اصفهان دسته بندی و گونه شناسی نقوش منبر مسجد…

خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی تا پایان فصل هشتم

خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی تا پایان فصل هشتم خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی تا پایان فصل هشتم 24 صفحه ورد قابل ویرایش مناسب مرور امتحان پایان ترم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *