پروپوزال بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

پروپوزال بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

ارزش ویژه برند کاله
ارزش ویژه برند در شرکت کاله
رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند
پروپوزال ارزش ویژه برند
پروپوزال بسط برند
پروپوزال ارزش ویژه برند در شرکت کاله

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

تحقیق حاضر بر اساس روش گردآوری داده ها،تحقیق توصیفی واز نوع پیمایشی است.داده های 377 پرسشنامه مبنای تحلیل قرارگرفت.جهت تجزیه و تحلیل داده ها وتایید مدل نیز از روش آزمون تحلیل رگرسیون استفاده شده است ونتایج این پژوهش نشان می دهد که سه بعد از مدل ارزش ویژه برند آکر(وفاداری به برند،آگاهی از برند،تداعی ازبرند)بر ارزیابی از بسط برند تأثیرمعنا داردارد ولی بین کیفیت ادراک شده و ارزیابی از بسط برند رابطه ی معنا داری وجود ندارد.نوگرایی مصرف کننده و تناسب محصول دو متغیر ارزش ویژه ی برند و ارزیابی از بسط برند  را تعدیل می کنند.

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزش ویژه ی برند

ارزیابی از بسط برند

نوگرایی مصرف کننده

تناسب محصول

 

 

 

 

 

مقدمه 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.در این فصل به بررسی و ارائه توضیحات در خصوص بیان مساله و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق و اهداف و فرضیه های تحقیق و در آخر به تعریف واژه های کلیدی تحقیق پرداخته می شود. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول

مقدمه 3

1-1بیان مساله 5

1-2 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 6

1-3 اهداف مشخص تحقیق 6

1-4 فرضیه های تحقیق 6

1-5 قلمرو تحقیق 7

1-5-1 قلمرو موضوعی 7

1-5-2 قلمرو زمانی 7

1-5-3 قلمرو مکانی 7

1-6 تعاریف واژگان 7

 

 

فصل سوم 63

3-1مقدمه 64

3-2 روش تحقیق 66

3-3  جامعه آماری 66

3-4 نمونه و روش نمونه گیری 67

3-5 روش گردآوری داده ها و اطلاعلات 67

3-5-1 مطالعه کتابخانه ای 68

3-5-2 مطالعات میدانی 68

3-6 پرسشنامه 69

3-6-1 مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق 69

3-7 اعتبار و پایایی ابزار اندازه گیری پژوهش 70

3-7-1 روایی ابزار و پژوهش 70

3-7-2 پایایی ابزار پژوهش 71

3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها 72

 

منابع  و مآخذ                             

حل التمرین کتاب آنالیز والتر رودین

حل التمرین کتاب آنالیز والتر رودین کتاب آنالیز والتر رودین Solution Manual For Principles Mathematical Analysis رفتن به سایت اصلی حل التمرین کتاب آنالیز والتر رودین Solution Manual For Principles of Mathematical Analysis - Rudin   توجه فرمایید این فایل…

بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل و تاثیر آن بر برداشت امنیتی جمهوری اسلامی ایران

بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل و تاثیر آن بر برداشت امنیتی جمهوری اسلامی ایران امنیت ملی در نظام بین الملل دانلود پایان نامه تحولات دهه 1990 بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل تاثیر…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین 74 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین 74 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه زنجیره تامین مبانی نظری زنجیره تامین پیشینه تحقیق زنجیره تامین پیشینه داخلی زنجیره تامین پیشینه خارجی زنجیره تامین…

دامنه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی

دامنه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی تحقیق در مورد مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون جدید ضوابط عام مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مستثنیات مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی حقوق عمومی…

ابعاد معنویت سازمانی و دیدگاههای معنویت و معنویت در محیط کار

ابعاد معنویت سازمانی و دیدگاههای معنویت و معنویت در محیط کار کلمات کلیدی : دیدگاههای معنویت ابعاد معنویت سازمانی مولفه های معنویت سازمانی سطوح معنویت در سازمان دیدگاههای معنویت در محیط کار ضرورت معنویت در زندگی کاری ضرورت معنویت در…

بررسی مخاطرات ایستگاه CNG به منظور تعیین آثار ناشی از حوادث محتمل بر روی افراد حاضر در محل استفاده

بررسی مخاطرات ایستگاه CNG به منظور تعیین آثار ناشی از حوادث محتمل بر روی افراد حاضر در محل استفاده ایستگاه CNG ارزیابی ریسک گاز طبیعی فشرده ارزیابی ریسک ایستگاه CNG ارزیابی ریسک ایستگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده مخاطرات ایستگاه…

بررسی اثر اصل حاکمیت اراده در انتقال اعضا بدن در حقوق ایران

بررسی اثر اصل حاکمیت اراده در انتقال اعضا بدن در حقوق ایران معامله اعضای بدن انتقال اعضا بدن در حقوق ایران تحقیق در مورد معامله اعضای بدن معامله اعضاء بدن انسان در حقوق ايران معامله اعضا بدن در عرصه مقررات…

پاورپوینت داراییها و شیوه تعیین ارزش آنها (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری)

پاورپوینت داراییها و شیوه تعیین ارزش آنها (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری) دانلود پاورپوینت داراییها و شیوه تعیین ارزش آنها تعیین مجدد ارزش دارایی ها معیار سنجش اقلام ورودی بهای تمام شده تاریخی نقاط ضعف بهای تمام شده تاریخی…

ارزیابی عملکرد شعب بیمه ایران با DEA

ارزیابی عملکرد شعب بیمه ایران با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پایان نامه ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس والدگری مبانی نظری استرس والدگری پیشینه تحقیق استرس والدگری پیشینه داخلی استرس والدگری پیشینه خارجی استرس والدگری پیشینه پژوهش استرس والدگری پیشینه نظری…

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ارزیابی عملکرد شرکت…

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی کارکنان 47 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی کارکنان 47 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری رضایت شغلی کارکنان پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان پیشینه داخلی رضایت شغلی کارکنان پیشینه خارجی رضایت شغلی…

پاورپوینت تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص ملی

پاورپوینت تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص ملی کلمات کلیدی : پاورپوینت تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص ملی تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص ملی تولید ناخالص داخلی محاسبه تولید ناخالص داخلی انواع تولید ناخالص داخلی تولید ناخالص ملی…

مبانی نظری امکان پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها

مبانی نظری امکان پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها پیاده سازی ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در سازمان الگوی دو بعدی هزینه‌یابی…

مبانی نظری سرقت

مبانی نظری سرقت مبانی نظری سرقت دانلود مبانی نظری سرقت پیشینه تحقیق سرقت ادبیات نظری سرقت فصل دوم پایان نامه سرقت مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرقت ادبیات و مبانی نظری سرقت رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری و…

دانلود پرسشنامه راهبردهای مقابله ای بیلینگز و موس

دانلود پرسشنامه راهبردهای مقابله ای بیلینگز و موس کلمات کلیدی : پرسشنامه مهارتهای مقابله ای پرسشنامه مهارت های مقابله ای پرسشنامه پاسخهای مقابله ای پرسشنامه سبک مقابله ای پرسشنامه سبک های مقابله ای پرسشنامه مهارت های مقابله ای پرسشنامه راهبردهای…

پاورپوینت نظريه بازتابي در روان شناسی

پاورپوینت نظريه بازتابي در روان شناسی کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت نظريه بازتابي در روان شناسی نظريه بازتابي در روان شناسی تحقیق نظريه بازتابي در روان شناسی پاورپوینت نظريه بازتابي در روان شناسی مقاله نظريه بازتابي در روان شناسی…

ماهیت رشد در هوش معنوی و مولفه های آن در آموزه های دینی

ماهیت رشد در هوش معنوی و مولفه های آن در آموزه های دینی کلمات کلیدی : ابعاد هوش معنوی مدل های هوش معنوی مولفه های هوش معنوی هوش معنوی از دیدگاه اسلام نظریه های هوش معنوی الگوهای رایج هوش معنوی…

تحلیل بخش محصولات دارویی و پزشكی برای فراهم آوردن امكان افزایش امتیازات برنامه‌ها و استراتژیهای بخش سرمایه‌گذاری تجارت خصوصی

تحلیل بخش محصولات دارویی و پزشكی برای فراهم آوردن امكان افزایش امتیازات برنامه‌ها و استراتژیهای بخش سرمایه‌گذاری تجارت خصوصی تولیدات پزشكی محصولات دارویی و پزشكی سرمایه‌گذاری تجارت خصوصی دانلود پایان نامه رشته داروسازی با عنوان تحلیل بخش محصولات دارویی و…

ترجمه قرادادهای بین المللی شرایط عمومی پیمان

ترجمه قرادادهای بین المللی شرایط عمومی پیمان شرایط عمومی پیمان دانلود شرایط عمومی پیمان تفسیر شرایط عمومی پیمان قرادادهای بین المللی شرکت ملی گاز ایران شرایط عمومی پیمان و قراردادها قرادادهای بین المللی شرایط عمومی پیمان دانلود ترجمه قرادادهای بین…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل بیرونی 33 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل بیرونی 33 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منبع کنترل بیرونی مبانی نظری منبع کنترل بیرونی پیشینه تحقیق منبع کنترل بیرونی پیشینه داخلی منبع کنترل بیرونی پیشینه خارجی منبع کنترل بیرونی…

پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه)

پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه) پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه) پاورپوینت فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوان نیاز به فلسفه حسابرسی پاورپوینت نیاز…

پایان نامه کارشناسی الکترونیک با عنوان طراحی و ساخت نوسان ساز متغیر با ولتاژ فرکانس بالا

پایان نامه کارشناسی الکترونیک با عنوان طراحی و ساخت نوسان ساز متغیر با ولتاژ فرکانس بالا ولتاژ فرکانس بالا نوسان ساز متغیر طراحی و ساخت نوسان ساز متغیر خرید پایان نامه کارشناسی الکترونیک با عنوان طراحی و ساخت نوسان ساز…

تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی

تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی تشخیص نفوذ با داده کاوی تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی سیستم های تشخیص نفوذ بر پایه داده کاوی تشخیص نفوذ در شبکه با استفاده از داده کاوی تشخیص نفوذ با الگوریتمهای داده کاوی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه وجه نقد و قیمت سهام 45 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردش وجه نقد و قیمت سهام تحقیق گردش وجه نقد و قیمت سهام گردش وجه نقد و قیمت سهام…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *