پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور

پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور

صادرات غیرنفتی
ساختار صادراتی ایران
استراتژی توسعه صادرات
جایگاه صادرات غیرنفتی بر اقتصاد كشور
راهكارها و برنامه‌ریزی توسعه صادرات غیرنفتی
دانلود پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور
خرید پایان نامه رشته اقتصاد
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه

رفتن به سایت اصلی

پایان نامه رشته اقتصاد با عنوان صادرات غیرنفتی و جایگاه آن بر اقتصاد كشور

(بصورت جامع و کامل)

 

 

مقدمه:

امروزه توسعه صادرات غیرنفتی، تنها به افزایش درآمد اندی از طریق توسعه صادرات انواع كالاها و خدمات محدود نمی‌شود بلكه توسعه صادرات نقش مهم‌تری را به عنوان یك استراتژی رشد و حتی توسعه اقتصادی نیز به عهده دارد.تجارت خارجی و صادرات نه تنها با تقاصاد ایران در هیچ زمانی بیگانه نبوده بلكه به لحاظ قرار گرفتن كشور در گذرگاه تجاری شرق و غرب عالم از یك سو و كانونهای تمدن دنیای قدیم و جدید از سوی دیگر نقش با اهمیتی را در اقتصاد ایران داشته است.

 

در شرایط كنونی اقتصاد ایران توسعه صادرات غیرنفتی از مهم‌ترین مسائل سیاسی و اقتصادی است كه باید مسئولان كشور در نظر بگیرند از این رو آگاهی از سیاست تشویقی اعمال شده در جهان هم‌چنین بررسی لوایح و قوانین به منظور تشویق و افزایش توسعه صادرات در داخل كشور، امری ضرورری است. توسعه صادئرات غیرنفتی نه تنها از دیدگاه اندرآوری آن، بلكه از نظر ایجاد اشتغال در داخل كشور از اولویت ویژ‌ه‌ای برخوردار است به نظر می‌رسد تنوع صادرات غیرنفتی نه تنها دیدگاه اقتصادی، بلكه بر برخوردار است به نظر می‌رسد تنوع صادرات غیرنفتی نه تنها دیدگاه اقتصادی، بلكه به عنوان یك راه حل سیاسی در راستای پیشبرد اهداف دولت نیز مؤثر است.

 

براساس اهداف برنامه اول و دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور، ایران در ردیف صادركنندگان بزرگ بسیاری از فرآورده‌های مهم صنعتی و راهبردی نظیر مس، آهن، آلومینیوم، سیمان، كودهای شیمیایی، محصولات متنوع پتروشیمی انواع دارو و سرم و بسیاری كالاهای دیگر قرار گرفته است ولی شرط اساسی آن است كه سیاستهای صادراتی مستمر و پایدار داشته باشیم هم‌چنین باید نظام پول و بانكی، بر توسعه صادرات غیرنفتی با هدف خودگردانی آتی امرار داشته باشد.

 

اگرچه كشور ما سرشار از منابع طبیعی است باید بتواند با تولید و صدور محصولات غیرنفتی در دنیاب بویژه در منطقه خاورمیانه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود اما درطی نیم قرن گذشته، نفت، نه تنها مهم‌ترین كالای صادراتی بلكه عامل اثرگذار و دیكته كننده برنامه‌ها و تحولات اقتصادی ایران بوده است. مطالعه روند تولید داخلی و صادرات كشور طی پنج دهه گذشته نشان می‌دهد كه بین میزان تولید و حجم تجارت رابطه مستقیمی وجود دارد صادرات غیرنفتی ایران به‌طور متوسط فقز 7/5 درصد كل صادرات كشور و 6/1 درصد تولید ناخالص داخلی را تشكیل داده است.

 

 

کلمات کلیدی:

صادرات غیرنفتی

ساختار صادراتی ایران

استراتژی توسعه صادرات

جایگاه صادرات غیرنفتی بر اقتصاد كشور

 

 

 

معرفی صادرات

با حضور عمر ارتباطات و حم‌و نقل سریع، دنیاب به دهكده‌ای تبدیل شده است.یك تولید كننده و یا یك تاجر صادر كننده جنس، نسبت به گذشته فرصت بهتری را در اختیار دارد كه حدود فعالیت خود را توسعه دهد و در بازار بین‌الملل فعالیت نماید.صادرات به معنای كسب ارز بیش‌تر برای كشور می‌باشد از نظر صادر كننده، صادرات به منزله وسیله‌ای مطمئن در قبال بحران اقتصادی داخلی، پیشرفت بیش‌تر و گسترده‌تر، درآمد بیش‌تر و آگاه شدن مستمر از آخرین تحولات تكنولوژی می‌باشد.تعداد بسیار كمی از شركتهایی كه در رقابت بازارهای خارجی موفقیت كسب كرده‌اند در كشور خود با شكست رو‌به‌رو شده‌اند فروشهای خارجی درآمد بیش‌تری در بردارند و می‌توانند در برخی از موارد فروشنده را ترغیب نمایند كه از بازار داخلی كاملاً چشم‌پوشی نمایند.

سنتی‌ترین راه برای ورود به بازارهای بین‌المللی، صادر كردن كالاهاست و از این طریق انواع بیش‌تری از كالاها را با قیمتی ارزان‌تر از آنچه در داخل تمام می‌شد كشورها می‌توانستند بدست آوردند.

 

در نظریات كلاسیك تجارت بین‌المللی صادرات مشخصة تجارت خارجی است و هنوز هم برای بسیاری از شركتها مهم‌ترین استراتژی ورود به بازار خارجی دولتها معمولاً طرفدار استراتژی صادرات هستند زیرا موجب افزایش تولید داخلی و سطح اشتغال می‌شود و به تعادل تراز پرداختهای كشور كمك می‌كند به همین جهت صادركنندگان غالباً مورد حمایت دولت‌ها قرار می‌گیرند دولت‌ها در امر ارزیابی بازارها، شناسایی توزیع كنندگان و بیمه كالا در مقابل خطرات تجاری و سیاسی ناشی از معاملات صادراتی، اطلاعاتی در اختیار صادركنندگان می‌گذارد.هم‌چنین می‌توان ذكر كرد كه صادر كردن استراتژی اولیة مناسبی است زیرا در مقایسه با سایر استراتژی‌ها با ریسك‌ كمتری رو‌به‌رو است و انعطاف بیشتری را ممكن می‌سازد.

 

شركت ممكن است ظرفیت كافی برای تولید صادراتی داشته باشد و درنتیجه به ماشین‌آلات بیشتری نیاز نباشد و بالا بردن حجم تولید موجب می‌شود كه تولید بازار داخلی نیز ارزان‌تر تمام شود هم‌چنین شركتی كه با صادر كردن وارد یك بازار خارجی می‌شود می‌تواند در هر زمان كه معلوم شد شرایط مناسب‌تری وجود دارد به تأسیس كارخانه در آن كشور مبادرا كند و اگر در بازار موفقیتی پیدا نكرد خود را از آن بازار خارج كند.

 

گاهی این فكر در ذهن‌ها تداعی می‌شود كه صادرات به معنای خالص از اجناس مازاد است ولی می‌توان گفت كه این‌گونه نیست و باید صادرات جریانی مدام داشته باشد و با درنظر گرفتن سلایق و اصول و نظامهای متفاوت كشورهای دیگر تولیدات خود را از انجام دهد تا بتواند نیازهای مردم كشور طرف معامله را برطرف كند و صادر كننده باید در برابر تغییرات بازار خارجی آگاه و هوشیار باشد و به عبارت دیگر می‌بایستی از توانایی لازم برای مقابله فوری با یك چنین تغییراتی برخوردار باشد و هیچ‌گاه نباید صادرات را به مفهوم خلاص شدن از اجناس مازاد  درنظر گرفت و درصورتیكه امور صادرات براساس برنامه‌های دراز مدت همراه با تعهدات و اجرای كامل انجام نگیرد امكان موفقیت كم خواهد بود.انتظار كسب سریع درآمد از طریق صادرات نتایجی مغایر با پیش بینی‌های صادرات كشور را درپی خواهد داشت كه در مجموعه، زیان جبران‌ناپذیری به جامعه اقتصادی وارد می‌آید.

 

 

 

ضرورت صادرات غیرنفتی:

یكی از مهم‌ترین مشكلاتی كه در كشورهای جهان سوم در حال توسعه به چشم می‌خورد تك محصولی بودن و وابستگی اقتصاد آنها به صدور مواد خام و مواد اولیه است كه سبب می‌شود آثاری منفی بر ساختار اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی بگذارد. یكی دیگر از مشكلاتی كه وجود دارد آن است كه بخش اعظمی از درآمدهای اندی این كشورها فقط با صدور یك یا چند قلم مواد خام و مواد اولیه بدست می‌اید و درچنین شرایطی هرگونه نوسان غیرعادی در قیمت این كالا یا كالاهای محدودی كه منابع اصلی در آمد  این كشورها را تشكیل می‌دهد آثار زیادی بر ساختار اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی آنها بر جای می‌گذارد و منبع اصلی درآمد كشورهای جهان سوم به‌طور چشمگیری كاهش می‌یابد پس با توجه به آنچه كه گفته شد باید این كشورها به بازنگری در ساختار اقتصادی خود بپردازنند و به دنبال تنوع محصولات صادراتی خودشان باشند.

 

هم‌چنین رشد و توسعه صادرات را باید یكی از مهم‌ترین نیروهای محركه توسعه اقتصادی هر كشور و كلید رهایی از بسیاری از وابستگی‌ها می‌باشد در واقع اتخاذ راهبرد برون‌نگر و توسعه صادرات به عنوان یك منبع مهم تأمین ارز و موتور رشد اقتصادی می‌باشد به‌طوریكه تركیب كالاهای صادراتی نیز از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.كشور ایران به علت افزایش شدید جمعیت كاهش ذخایر نفتی و تزل تدریجی بازده چاهها و بالا رفتن هزینه استخراج، اطمینان نداشتن به آینده بازار جهانی و تغییرات قیمت نفت، ترمیم خسارتهای حاصل از جنگ هشت ساله عراق علیه عراق، بازسازی اقتصاد، افزایش تعهدات ایران برای بازسازی و توسعه و تغذیه جمعیت جوان به ارز بیش‌تری نیاز خواهد داشت درنتیجه راهی جز تأكید بی تر بر صادرات غیرنفتی در بیش ندارد زیرا كه هم بخش وسیعی از صنایع ایران با فرسودگی ماشین‌آلات و فن‌آوری رو‌به‌رو است و به فن‌آوری‌های ماشین نیاز دارد و از طرفی دیگر افزایش رو به مصرف داخلی به سوی است كه صادرات نفت درآینده را با تردید جدی رو‌به‌رو كرده است.باتوجه به موارد اشاره شده پس برای رسیدن به اقتصاد بدون نفت باید راهبرد توسعه ملی و صادراتی كشور مورد بازنگری قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

مقدمه

مجله اقتصادی سال پنجم شماره‌های 51 و52 4

« ساختار صادراتی ایران از سال 1355-1383» 4

جدول شماره 1. صادرات كل و سرانه نفتی و غیرنفتی كشور طی سالهای (1383-1355) 6

مقدمه: 10

معرفی صادرات 11

تاریخچه توسعه صادرات و فلسفه آن: 14

1- صادرات ایران در دوران قاجاریه 14

2-صادرات ایران از جنگ جهانی اول تا جنگ جهانی دوم: 15

3- صادرات ایران بعد از جنگ جهانی دوم تا پیروزی انقلاب اسلامی: 15

انواع صادرات غیرنفتی: 15

ضرورت صادرات غیرنفتی: 16

كاهش مداوم منابع و ذخایر نفت و گاز: 18

2- كاهش مداوم قدرت خرید درامدهای اندی كشور. 18

سیر صعودی جمعیت كشور. 20

4- افزایش نیاز به كالاهای اساسی و خدمات اجتماعی و رفاهی 21

5- ضعف تولید داخلی 21

جایگاه صادرات غیرنفتی بر اقتصاد كشور 22

نقش صادرات غیرنفتی در افزایش ظرفیتهای تولیدی: 22

نقش صادرات غیرنفتی در ایجاد اشتغال: 26

ترکیب و نقش صادرات غیرنفتی و نقش آن در ایجاد در آمداندی: 30

نقش و جایگاه صادرات غیرنفتی در استراتژی‌های توسعه اقتصادی: 31

استراتژی جایگزینی واردات: 31

استراتژی توسعه صادرات 34

مشكلات تنگناهای توسعه صادرات غیرنفتی ایران: 35

1- غیرقابل رقابت بودن قیمت كالاهای صادراتی 36

1) عوامل ناشی از تصمیمات دولت: 36

2) تولید در مقیاس پایین 36

3) كمبورد مواد اولیه: 37

4) افزایش دستمزدها: 37

5) نیروی انسانی: 37

6) مستهلك شدن ماشین آلات و كاهش بازدهی 38

7) نارسایی خدمات زیربنایی: 38

8) گرانی نرخ پول: 38

9) مشكلات حقوقی و قانونی 39

10) تحمیل هزینه‌های رفاهی 39

5) تفاوت نرخ‌رسی و بازار سیاه ارز 41

6) مبادلات تهاتری 42

7) ضعف مدیریت در زمینه صادرات: 42

راهكارها و برنامه‌ریزی توسعه صادرات غیرنفتی: 43

اقدامات بلند‌مدت: 44

لذا یكسری اقدامات و تلاشهای بنیادی و بلندمدت در چشم‌انداز توسعه صادرات می‌توان به صورت زیر بیان كرد. 44

1- مشخص شدن جایگاه قانونی بازرگانی خارجی 44

2) سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح صادراتی 44

3) سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی 45

1) استفاده بیشتر از ظرفیت‌های تولیدی 47

سابقة برنامه‌ریزی در ایران و جهان 47

تاریخچه برنامه‌ریزی 48

سابق برنامه‌ریزی در هند 52

سابقه برنامه‌ریزی در فرانسه 55

برنامه‌های توسعه پس از انقلاب اسلامی در ایران 58

برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور 58

اهداف کلی برنامة اول توسعه 59

ارزیابی برنامه اول توسعه 61

برنامة دوم توسعة اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور (78-1374) 63

در جهت رسیدن به اهداف کیفی فوق، سیاستهای مختلفی پیشنهاد شده‌اند که به تفکیک هر بخش بطور خلاصه ذکر می‌شوند: 65

عملکرد متغیرهای کلان اقتصادی 70

ارزیابی كلی عملكرد كلان 72

سیاستهای کلی برنامة سوم بطور خلاصه عبارتند از: 73

تصویر متغیرهای عمدة کلان کشور در برنامة سوم توسعه 76

منابع 80

 

 

پایان نامه كارشناسی ادبیات نمایشی با عنوان بررسی زبان در آثار نمایشی مرحوم علی حاتمی

پایان نامه كارشناسی ادبیات نمایشی با عنوان بررسی زبان در آثار نمایشی مرحوم علی حاتمی نمایشنامه علی حاتمی هنرهای نمایشی دانلود پایان نامه كارشناسی ادبیات نمایشی با عنوان بررسی زبان در آثار نمایشی مرحوم علی حاتمی مفهوم زبان در نمایشنامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 15

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 15 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

طلاق به درخواست زوجه از دیدگاه فقهای اسلامی

طلاق به درخواست زوجه از دیدگاه فقهای اسلامی درخواست طلاق از طرف زن درخواست طلاق از طرف زن در فقه امامیه درخواست طلاق از طرف زن در فقه اهل سنت طلاق بر مبناي عسر و حرج ایات طلاق در قران…

پاورپوینت موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی

پاورپوینت موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی کلمات کلیدی : پاورپوینت موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی تحقیق موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی نقشه ارزش خلق ارزش مزیت هزینه ای و مزیت منفعتی…

اختلافات طرفین در خصوص نوع و شرایط عقد نکاح

اختلافات طرفین در خصوص نوع و شرایط عقد نکاح کلمات کلیدی : عقد نکاح در فقه پایان نامه عقد نکاح وضعیت حقوقی عقد نکاح عقد نکاح و شرایط آن عقد نکاح از نظر حقوقی شروط ضمن عقد نکاح چیست مقتضای…

پاورپوینت معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی

پاورپوینت معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی کلمات کلیدی : پاورپوینت معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی موارد مصرف و کاربرد شکلات سروتونين تکنولوژی تولید شکلات بررسی معرفی…

بررسی حجاب زنان از عهد باستان تا دوران قاجار

بررسی حجاب زنان از عهد باستان تا دوران قاجار پوشش زنان در ایران ارزشهای فرهنگی پوشش زنان در عصر اساطیری پوشش زنان ایرانی در عهد هخامنشیان پوشش زنان ایرانی در دوره ی ساسانیان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

نکات مهم نقشه برداری کارگاهی

نکات مهم نقشه برداری کارگاهی نقشه برداری کارگاهی نقشه برداری رفتن به سایت اصلی   نقشه برداری از جمله کارهای است که تجربه  نقش مهمی در موفقیت نقشه برداران دارد و در این میان استفاده از تجربه دیگران بسیار کارگشا…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه خلاقیت سازمانی با بهره وری سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه خلاقیت سازمانی با بهره وری سازمانی مبانی نظری خلاقیت سازمانی دانلود مبانی نظری خلاقیت سازمانی مبانی نظری بهره وری سازمانی دانلود مبانی نظری بهره وری سازمانی پیشینه تحقیق خلاقیت سازمانی پیشینه تحقیق بهره وری…

ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش

ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش پایان نامه فرهنگ سازمانی پایان نامه مدیریت ‌دانش پیاده سازی مدیریت دانش در ارتش رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت ‌دانش پیاده سازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح رابطه فرهنگ سازمانی و پیاده…

طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند سد

طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند سد دیواره آب بند روشهای طرح اختلاط دیوار آب بند سد كرخه طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند سد دانلود پایان نامه بتون پلاستیک دانلود پایان نامه روشهای اجرایی دیواره آب بند…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره 87 صفحه کامل و جامع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره 87 صفحه کامل و جامع کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره مبانی نظری خودپنداره پیشینه تحقیق خودپنداره پیشینه داخلی خودپنداره پیشینه خارجی خودپنداره پیشینه پژوهش خودپنداره پیشینه نظری خودپنداره ادبیات نظری خودپنداره…

شناسایی و تجزیه و تحلیل شاخصهای ورشکستگی شرکتها در ایران

شناسایی و تجزیه و تحلیل شاخصهای ورشکستگی شرکتها در ایران شاخصهای ورشکستگی تداوم فعالیت بنگاه های اقتصادی تطبیق و کاربرد شاخصهای ورشکستگی در ایران شناسایی شاخصهای ورشکستگی شرکتها تجزیه و تحلیل شاخصهای ورشکستگی شرکتها شاخصهای ورشکستگی شرکتها در ایران دانلود…

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سازمانی 56 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سازمانی 56 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ساختار سازمانی مبانی نظری ساختار سازمانی پیشینه تحقیق ساختار سازمانی پیشینه داخلی ساختار سازمانی پیشینه خارجی ساختار سازمانی پیشینه پژوهش ساختار سازمانی پیشینه…

پروپوزال پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

پروپوزال پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال مدیریت دانش در سازمان پروپوزال استقرار…

پاورپوینت فصل دوم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع برنامه ریزی نیروی انسانی و کارمند یابی

پاورپوینت فصل دوم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع برنامه ریزی نیروی انسانی و کارمند یابی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل دوم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و رویکردهای آن 82 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و رویکردهای آن 82 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه نظری کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی مبانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی مبانی نظری عملکرد تحصیلی دانلود مبانی نظری عملکرد تحصیلی پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی ادبیات نظری عملکرد تحصیلی فصل دوم پایان نامه عملکرد تحصیلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد…

پرسشنامه بررسی رابطه بین عضویت مشتریان و وفاداری آنان

پرسشنامه بررسی رابطه بین عضویت مشتریان و وفاداری آنان پرسشنامه عضویت مشتریان پرسشنامه وفاداری مشتریان دانلود پرسشنامه عضویت مشتریان دانلود پرسشنامه وفاداری مشتریان پرسشنامه رابطه عضویت مشتریان و وفاداری آنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی رابطه بین…

دانلود پرسشنامه خودآگاهی کوپر ترجمه و تالیف عزیزی

دانلود پرسشنامه خودآگاهی کوپر ترجمه و تالیف عزیزی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودآگاهی پرسشنامه خودآگاهی scs دانلود پرسشنامه خودآگاهی پرسشنامه هیجانات خودآگاه پرسشنامه خودآگاهی کوپر پرسشنامه خودآگاهی افراد پرسشنامه خودآگاهی ترجمه و تالیف عزیزی رفتن به سایت اصلی معرفی پرسشنامه…

پروپوزال و طرح تفصیلی رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه

پروپوزال و طرح تفصیلی رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال مدیریت کیفیت جامع مدیریت دانش در شركتهای بیمه مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه پیاده…

ارائه یک مدل برنامه‌ریزی خطی چندهدفه برای تخصیص بهینه منابع انرژی ایران

ارائه یک مدل برنامه‌ریزی خطی چندهدفه برای تخصیص بهینه منابع انرژی ایران پیش‌بینی برنامه‌ریزی خطی گازهای گلخانه‌ای تخصیص منابع انرژی برنامه‌ریزی چند‌هدفه هدفمند‌کردن یارانه‌ها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله…

پرسشنامه اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان

پرسشنامه اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان پرسشنامه آمیخته ترفیع پرسشنامه ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی پرسشنامه ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان پرسشنامه تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش…

تحلیل نقوش فرش قدیم و جدید ترکمن

تحلیل نقوش فرش قدیم و جدید ترکمن نقوش فرش ترکمن نقوش در فرش ترکمن تحلیل نقوش فرش قدیم ترکمن تحلیل نقوش فرش جدید ترکمن بررسی دگرگونی نقوش در فرش ترکمن ساختار فرش اصیل ترکمن ویژگی های بافت و ساختار فرش…

پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی

پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی کلمات کلیدی : اجزای هوش سازمانی بهبود هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی رویکردهای هوش سازمانی ماهیت سازمان های هوشمند ابزار سنجش هوش سازمانی پیش نیازهای بهبود هوش سازمانی مدل های نظری جهت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *