پایان نامه بررسی سمبل و سمبولیسم

پایان نامه بررسی سمبل و سمبولیسم

پایان نامه نماد
مبانی سمبولیسم
نماد های سمبولیسم
نمادگرایی و سمبولیسم
سبک هنری سمبولیسم
نقاشی های سمبولیسم
ویژگی های سمبولیسم
سبک سمبولیسم در معماری
مکتب سمبولیسم در ایران
ویژگی های صورت سمبولیک 
سمبولیسم سنتی در معماری مقدس
مکتب سمبولیسم و درک تصویری
پایان نامه سمبول و سمبولیسم

رفتن به سایت اصلی

سمبول و سمبولیسم، در اوایل قرن بیستم، سکّه رایج اصطلاحات علم روان‌شناسی بودند. کارل یونگ با انتشار کتابی تحت عنوان روانشناسی میل جنسی  که در زبان انگلیسی به روان‌شناسی ضمیر ناخودآگاه شهرت یافت، توجّه‌ها را به واژگان سمبول و آرکتیپ جلب کرد.در این پایان نامه در قالب 5 فصل به بررسی کامل و جامع سمبل و سمبولیسم می پردازد. در ابتدا پس از تعاریف و پیشینه به بررسی معانی سمبولیسم می پردازیم و سپس مبانی سمبولیسم را خواهیم گفت و پس از آن ویژگی‌های صورت سمبولیک بیان می شوند و در فصل پنجم نیز سمبولیسم سنّتی در  معماری مقدّس بررسی می شود.

 

 

 

 

فهم سمبولیسم مبتنی بر فهم دنیایی متفاوت از دنیایی است که امروز در آن زندگی می کنیم. درک معنای سنّت به علّت فاصله بسیاری که از زمانه و زمینه آن به وجود آمده است دشوارتر شده است؛ گرچه، این مشکل با دنیای مدرن نیز وجود دارد و ما هنوز آشنایی دقیقی با مبانی و لوازم دنیای جدید نیز نداریم. سرگشتگی میان این دو نیز عاقبت، یا سر از تقلید بی‌چون و چرا و فعلیّت محض در می‌آورد و یا به ارتجاع و تعصب بر داشته‌های تاریخی و فخر بر آنها می‌گذرد.

 

 

 

اما آیا این دو، امری جمع‌پذیرند؟ سنّت و تجدد از مبانی‌ای برخوردارند که گویی هم‌دیگر را به طور ریشه‌ای نفی می‌کنند. دست‌چین کردن عناصری از هرکدام برای ساختن دنیای امروز ، فکر خامی است که از عدم شناخت صحیح نسبت به جهان کنونی و کهن ناشی می شود. با توجه به این مسئله آیا می‌توان دنیای سنّت را امروزین کرد و می ‌کهن را در جام نویی ریخت.برای این کار نخست باید به مطالعه مسئله‌محور سنّت پرداخت. یکی از نحله‌هایی که در قرن بیستم به مطالعه گسترد سنن گذشته، پرداخته است جریان اصحاب حکمت خالده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اوّل کلّیات    1
طرح تحقیق    2
پیشینه تحقیق در سمبول و سمبولیسم    5

 

فصل دوم معانی سمبولیسم    11
معنای سمبول    12
سمبول به معنای صورت    16
صورت سمبولیک    21
تفاوت سمبول و نشانه    27

 

فصل سوم مبانیِ سمبولیسم    28
اصول صور سمبولیک    29
درآمد    29
اصل تناظر و تشابه    30
عالم کبیر و عالم صغیر    34
رابطه سمبول و معنایش    39
1.سمبولیسم و آموزه برین‌الگوها    39
2.ظهور و تجلّی در صور سمبولیک    43
1-2.سمبولیسم تضاد و دوگان‌های مکمّل    46
2-2. حجاب و مایا    52
3.سمبولیسم: علمِ نسبتِ مراتب وجود    58
4. سمبولیسم و علّت نمونه‌ای    68
ضرورت سمبول‌ها    71

 

فصل چهارم ویژگی‌های صورت سمبولیک    77
ویژگی‌های صورت سمبولیک    78
1.سمبول عین مدلول است    78
2. صور سمبولیک فایده‌مند هستند    81
3. صورت و معنا با هم مطابقت کامل دارند    84
4. سمبول‌ها خاصّیتِ فراتابی دارند    95
5. سمبول ازلی و غیرقراردادی است    99
6. سمبول‌ها معانی چندوجهی دارند    104

 

فصل پنجم سمبولیسم سنّتی در  معماری مقدّس    107
درآمد    109
هندسه مقّدس در معماری سنّتی (سمبولیسم مربّع و دایره)    112
یادداشتها    128
فهرست منابع و مآخذ    132

جزوه درس اصول و مقررات پیمان - مدیریت ساخت

جزوه درس اصول و مقررات پیمان - مدیریت ساخت جزوه درس اصول و مقررات پیمان مدیریت ساخت رفتن به سایت اصلی جزوه درس اصول و مقررات پیمان ( مدیریت ساخت ) مناسب اساتید و دانشجویان ارشد مهندسی عمران   فصل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی مدیریت دانش مبانی نظری اثربخشی مدیریت دانش دانلود مبانی نظری اثربخشی مدیریت دانش پیشینه تحقیق اثربخشی مدیریت دانش ادبیات نظری اثربخشی مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه اثربخشی مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

بررسی مسئولیت دولت به طور عام و در قبال قوه قاهره و تحمیل خسارت بر فرد

بررسی مسئولیت دولت به طور عام و در قبال قوه قاهره و تحمیل خسارت بر فرد مسئولیت مدنی دولت شخصی بودن مسئولیت مسئولیت مدنی دولت در برابر حوادث اجتناب ناپذیر مسئولیت مدنی دولت در برابر حوادث غیر مترقبه مسئولیت مدنی…

مشارکت اجتماعی زنان و بررسی عوامل موثر بر آن

مشارکت اجتماعی زنان و بررسی عوامل موثر بر آن تعریف مشارکت اجتماعی زنان مشارکت اجتماعی زنان در ایران پایان نامه مشارکت اجتماعی زنان نظریه های مشارکت اجتماعی زنان موانع مشارکت اجتماعی زنان عوامل موثر بر مشاركت اجتماعي زنان اهمیت و…

ارزیابی عملکرد شرکت ها بر اساس الگوریتم درخت تصمیم

ارزیابی عملکرد شرکت ها بر اساس الگوریتم درخت تصمیم ارزیابی عملکرد شرکت های بورس معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد شرکت های پذیرفته شده بورس نسبت های مالی شرکت های بورسی بررسی نسبت های متوسط صنعت در شرکت های پذیرفته…

پاورپوینت مکتب متعارف کينزي در اقتصاد

پاورپوینت مکتب متعارف کينزي در اقتصاد کلمات کلیدی : پاورپوینت اقتصاد کلان پاورپوینت مکتب متعارف کينزي در اقتصاد مکتب متعارف کينزي ايده هاي برجسته در مکتب متعارف کينزي مدل IS-LM بازار کالا و منحني IS بازار پول و منحني LM…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش…

اهمیت و حجّیت منابع تفسیری با تاکید بر دیدگاه شیخ طوسی در تفسیر التبیان

اهمیت و حجّیت منابع تفسیری با تاکید بر دیدگاه شیخ طوسی در تفسیر التبیان اصول استنباط شیخ طوسی در تفسیر التبیان اهمیّت و حجّیت قرآن از دیدگاه شیخ طوسی مبانی و پایه استنباط در میان فقهای شیعه و سنی اهمیت…

دانلود گزارش کارآموزی رشته مخابرات سیستم های مخابراتی KTDSS

دانلود گزارش کارآموزی رشته مخابرات سیستم های مخابراتی KTDSS سیستم همکاری در فروش فایل دانلود گزارش کارآموزی رشته مخابرات سیستم های مخابراتی KTDSS دانلود گزارش کارآموزی مخابرات دانلود گزارش کارآموزی سیستم های مخابراتی KTDSS دانلود گزارش کارآموزی رفتن به سایت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات و مبانی نظری خودکنترلی رفتن به سایت اصلی دانلود…

کالبد شکافی تحولات سوریه

کالبد شکافی تحولات سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه عوامل موثر در تحولات سوریه پایان نامه در مورد تحولات سوریه نقش قدرت های منطقه ای در بحران سوریه زمینه های بحران و مواجهه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق 65 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اخلاق ادبیات نظری اخلاق چارچوب نظری اخلاق فصل دوم پایان نامه اخلاق دانلود مبانی نظری اخلاق پیشینه تحقیق اخلاق پیشینه داخلی اخلاق پیشینه خارجی اخلاق پیشینه پژوهش…

مبانی و پیشینه نظری استرس

مبانی و پیشینه نظری استرس کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق استرس پیشینه پژوهش استرس پیشینه نظری استرس پیشینه تاریخی استرس پیشینه خارجی استرس پیشینه تحقیق درباره استرس پیشینه تحقیق در مورد استرس مبانی نظری استرس مبانی نظری مدیریت استرس مبانی…

انتخاب قانون حاکم بر ماهیت دعوی توسط داوران

انتخاب قانون حاکم بر ماهیت دعوی توسط داوران داوری تجاری بین المللی پایان نامه داوری تجاری بین المللی قانون حاکم بر ماهیت دعوی انتخاب قانون حاکم بر ماهیت دعوی حقوق فراملی بازرگانی اعمال حقوق فراملی بازرگانی رفتن به سایت اصلی…

پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر

پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر تحقیق روشهاي برقراري ارتباط مؤثر روشهاي برقراري ارتباط مؤثر ارتباط چيست اهميت ارتباط عناصر اصلي ارتباط اجزاي ارتباط گوش دادن اهداف گوش دادن خصوصيات گوش دادن فعال توصيه هایي براي…

پرسشنامه سبک های اسنادی پترسون و سلیگمن با روایی و پایایی

پرسشنامه سبک های اسنادی پترسون و سلیگمن با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک های اسنادی پرسشنامه سبک های اسنادی پترسون نحوه نمره گذاری پرسشنامه سبک های اسنادی پرسشنامه سبک اسناد نوجوانان پرسشنامه سبک های اسنادی پترسون پرسشنامه…

پاورپوینت بررسی قواعد تبلیغ در حقوق تجارت الکترونیک

پاورپوینت بررسی قواعد تبلیغ در حقوق تجارت الکترونیک کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی قواعد تبلیغ در حقوق تجارت الکترونیک قواعد تبلیغ در حقوق تجارت الکترونیک شناخت انواع تبلیغات اصول و قواعد تبلیغ و ممنوعیت های موجود ضمانت اجرای مدنی و…

نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی

نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی حسابرسی عملکرد اثر بخشی عملیات سازمانی نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی دانلود پایان نامه مدیریت دانلود پایان…

پرسشنامه بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی و معیارهای مکمل اثرگذار بر رفتار خرید مصرف کنندگان

پرسشنامه بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی و معیارهای مکمل اثرگذار بر رفتار خرید مصرف کنندگان پرسشنامه آمیخته بازاریابی پرسشنامه معیارهای مکمل اثرگذار آمیخته بازاریابی پرسشنامه خرید مصرف کنندگان پرسشنامه رفتار خرید مصرف کنندگان پرسشنامه تاثیر آمیخته بازاریابی بر رفتار خرید مصرف…

روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم و مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت

روش جدید نگاشت کلمات کلیدی به مفاهیم و مکانیسمی برای بهبود نمایش کاربر در وب سایت مدلسازی کاربر کاوش Wikipedia تکنیک های معنایی شخصی سازی وب دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد نرم افزار دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد کامپیوتر بهبود…

پرسشنامه افسردگی، اضطراب و استرس dass داس فرم بلند 42 سوالی

پرسشنامه افسردگی، اضطراب و استرس dass داس فرم بلند 42 سوالی کلمات کلیدی : مقیاس افسردگی اضطراب استرس پرسشنامه اضطراب و افسردگی داس مقیاس افسردگی اضطراب استرس dass پرسشنامه اضطراب و افسردگی کودکان پرسشنامه مقیاس افسردگی اضطراب استرس پرسشنامه افسردگی-اضطراب…

پروپوزال پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

پروپوزال پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی شخصی سازی تبلیغات اینترنتی شخصی سازی تبلیغات شرکتها شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با تکنیک داده کاوی مدلی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با تکنیک داده کاوی بکارگیری روشهای داده…

چارچوب مفهومی مهارت های ارتباطی و بررسی آن در مدیران

چارچوب مفهومی مهارت های ارتباطی و بررسی آن در مدیران کلمات کلیدی : مهارت هاي ارتباطي مديران ویژگی های مهارت های ارتباطی مولفه های مهارت های ارتباطی تعریف نظری مهارت هاي ارتباطي تعریف عملیاتی مهارت هاي ارتباطي چارچوب مفهومی مهارت…

پرسشنامه پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش

پرسشنامه پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش پرسشنامه erp پرسشنامه عوامل کلیدی موفقیت erp پرسشنامه پیاده سازی موفق erp در سازمان پرسشنامه برنامه ریزی منابع سازمانی پرسشنامه پیاده سازی موفقیت آمیز ERP با مدیریت دانش پرسشنامه…

برآورد میزان تمایل به پرداخت مصرف‌کنندگان به منظور بهره‌مندی از محصولات ارگانیک: کاربرد روش دو مرحله‌ای هکمن (نمونه پژوهشی: خیار ارگانیک استان مازندر

برآورد میزان تمایل به پرداخت مصرف‌کنندگان به منظور بهره‌مندی از محصولات ارگانیک: کاربرد روش دو مرحله‌ای هکمن (نمونه پژوهشی: خیار ارگانیک استان مازندر محصولات ارگانیک روش دو مرحله‌ای هکمن خیار ارگانیک استان مازندران برآورد میزان تمایل به پرداخت مصرف‌کنندگان به…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *