مبانی نظری پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

مبانی نظری پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی
شخصی سازی تبلیغات شرکتها
شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی
مدلی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با تکنیک داده کاوی
بکارگیری روشهای داده کاوی در شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی
مبانی نظری شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی
مبانی نظری شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی
مبانی نظری داده کاوی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

 

 

 

 

چکیده :

به دلیل بازار رقابتی شدیدی که امروزه در تجارت الکترونیک وجود دارد شرکت های تجاری در تلاش هستند تا شرایط مدیریت ارتباط با مشتری را هرچه بیشتر بهبود بخشند تا بتوانند مشتریان فعلی را حفظ و دیگر مشتریان را هم جذب کنند.به همین خاطر است که شرکت هایی که کالاهای خود را بصورت اینترنتی به فروش می رسانند به دنبال این هستند تا تبلیغات کالاهایشان بر اساس ترجیحات فردی مشتریان باشد، یعنی تبلیغات را برای هر مشتری شخصی سازی کنند.

 

برای شخصی سازی تبلیغات شرکت ها باید اطلاعاتی در مورد رفتار خرید پیشین مشتریانشان کسب کنند و بعد از آن این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند رفتار خرید آتی مشتریان را پیش بینی کنند. تکنیک داده کاوی ابزاری است که می تواند به شرکت ها کمک کند تا بتوانند اطلاعات رفتار خریدهای پیشین مشتری را تجزیه و تحلیل کرده و قوانینی را استنتاج کنند که برای پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری مفید باشند و بر طبق آن بتوانند راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای مشتریان را برپا کنند.

 

ما در تحقیق خود از داده های جمع آوری شده از مشتری، که رفتار خریدهای پیشین مشتری هستند، استفاده کرده و با بکارگیری روش تاخر، تناوب و مالی ارزش مشتریان را برای شرکت مشخص کردیم.سپس برای خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها، بصورت موازی از الگوریتم خوشه بندی K-Means و K-Harmonic Means استفاده کردیم سپس از الگوریتم استقرایی که یکی از الگوریتم های کشف قوانین وابستگی است استفاده کردیم و تکنیک قوانین وابستگی را بر روی داده های مربوط به هر یک از خوشه هایی که توسط K-Means مشخص شده اند بکار گرفتیم. با استفاده از قوانین بدست آمده از هر خوشه راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای هر خوشه از مشتریان را مشخص کردیم. برای هر مشتری علاوه بر قوانین مربوط به خوشه اصلی که به آن تعلق دارد از قوانین خوشه های دیگری که درجه تعلق مناسبی نسبت به آنها دارد نیز برای تعیین راهبردهای شخصی سازی تبلیغات استفاده کردیم تا بدین ترتیب تعداد تبلیغات پیشنهادی که مطابق با علایق مشتری است را بیشتر کنیم.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تکنیک های داده کاوی

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری

خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها

 

 

 

 

 

مقدمه:

پیشرفت فناوری های اطلاعات و ارتباطات، حجم وسیعی از اطلاعات و داده های مفید را در دسترس قرار داده است.با توجه به رشد روز افزون بازار خرید اینترنتی و رقابت شدید بین شرکت ها و سایت های فروش اینترنتی، استفاده بهینه از اطلاعات بازار و مشتری اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.ایده ها و راه حل های گوناگونی برای استفاده از اطلاعات بدست آمده از بازار و مشتریان جهت جذب مشتری و مهمتر از آن جهت نگهداری مشتریان فعلی پدید می آیند که یکی از این ایده ها، استفاده از اطلاعات مشتری برای بدست آوردن و پیش بینی کردن علایق آن است.فرایندهای زیادی را می توان برای بدست آوردن علایق مشتریان متصور شد، اما یکی از این فرایندها که امروزه با استقبال زیادی از سوی شرکت های تجاری و صاحبان سایت های فروش اینترنتی مواجه شده است، استفاده از تکنیک های داده کاوی1 می باشد.با استفاده از تکنیک خوشه بندی2 و تکنیک قوانین انجمنی3 که از تکنیک های داده کاوی به شمار می آیند و بر روی داده های مربوط به رفتار خرید پیشین مشتری اعمال می شوند، می توان اطلاعات مفیدی جهت پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری کسب نمود.شرکت ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا بتوانند کالاهای مورد علاقه مشتریان را در مکان و زمان مناسب به آنها پیشنهاد دهند و بدین ترتیب در جهت سیاست نگهداری و حفظ مشتریان گام بردارند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:

 

 

فصل دوم: پیشینه  و مفاهیم تحقیق

2-1: مبانی نظری……………………………………………………………………………………… 10  

2-1-1: مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………. 10

2-1-1-1: تعریف مدیریت ارتباط با مشتری …………………………………………… 10

2-1-1-2: تبلیغات اینترنتی …………………………………………………………… 13

2-1-2: داده کاوی …………………………………………………………………………………… 15

2-1-2-1: تعریف داده کاوی ……………………………………………………………………… 15

2-1-2-2: خوشه بندی ……………………………………………………………………………. 18

2-1-2-3: قوانین وابستگی ……………………………………………………………………… 25

2-1-3: شیوه تاخر، تناوب و مالی ………………………………………………………………. 31

2-2: پیشینه تحقیقاتی ………………………………………………………………………….. 33

 

 

منابع …………………………………………………………………………………………………. 131

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها:

جدول 2-1 : مثال تراکنش های خرید ………………………………………………………………………………. 26

جدول 2-2 : مثال معیاردهی RFM ………………………………………………………………………………….. 33

 

ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس سازمانی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عزت نفس سازمانی مبانی نظری عزت نفس سازمانی پیشینه تحقیق عزت نفس سازمانی پیشینه داخلی عزت نفس سازمانی پیشینه خارجی عزت نفس سازمانی پیشینه پژوهش…

ابزارهای مورد استفاده برای سنجش سازگاری و بررسی نظریات آن

ابزارهای مورد استفاده برای سنجش سازگاری و بررسی نظریات آن کلمات کلیدی : مدل های سازگاری مدل های سازگاری تحصیلی نظریه های مربوط به سازگاری عوامل موثر بر ناسازگاری ابزارهای سنجش سازگاری انواع سازگاری در روانشناسی پایان نامه سازگاری در…

توسعه مشاركت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های تولید برق

توسعه مشاركت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های تولید برق پروژه IPP نحوه محاسبه PA سرمایه گذاری صنعت برق پروژه های تولید برق تولیدكنندگان مستقل برق توسعه مشاركت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های تولید برق رفتن به سایت اصلی توسعه مشاركت…

بررسی مبانی نظری دولت و ارتباط آن با مسئولیت

بررسی مبانی نظری دولت و ارتباط آن با مسئولیت غایت دولت دانلود پایان نامه جبران خسارت دانلود پایان نامه مسوولیت مدنی دولت نظریه های مکاتب سیاسی بررسی نهاد دولت از لحاظ ابزاری بررسی مبانی نظری دولت و ارتباط آن با…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد بازاریابی هوشمند 32 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد بازاریابی هوشمند 32 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی هوشمند مبانی نظری بازاریابی هوشمند پیشینه تحقیق بازاریابی هوشمند پیشینه داخلی بازاریابی هوشمند پیشینه خارجی بازاریابی هوشمند پیشینه پژوهش بازاریابی هوشمند…

پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری

پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری نظریه های کژ رفتاری تحقیق نظریه های کژ رفتاری مقاله نظریه های کژ رفتاری بررسی نظریه های کژ رفتاری پاورپوینت کژ رفتاری آرای متفکران اجتماعی در ایران…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه 68 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه 68 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزه مبانی نظری انگیزه پیشینه تحقیق انگیزه پیشینه داخلی انگیزه پیشینه خارجی انگیزه پیشینه پژوهش انگیزه پیشینه نظری انگیزه ادبیات نظری انگیزه چارچوب نظری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش پیشینه زیرساختهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت دانش ادبیات نظری زیرساختهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انواع سبکهای فرزندپروری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انواع سبکهای فرزندپروری مبانی نظری سبکهای فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبکهای فرزندپروری پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری ادبیات نظری سبکهای فرزندپروری فصل دوم پایان نامه سبکهای فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری ادبیات و…

پاورپوینت برنامه ریزی مدیریت استراتژیک

پاورپوینت برنامه ریزی مدیریت استراتژیک پاورپوینت برنامه ریزی مدیریت استراتژیک برنامه ریزی مدیریت استراتژیک تعریف برنامه ریزی انواع برنامه‏ریزی انواع برنامه براساس سطوح سازمانی ارتباط برنامه جامع و عملیاتی انواع برنامه جامع برنامه ریزی استراتژیك مزیتهای برنامه ریزی استراتژیك رفتن…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب و نظریه های آن

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب و نظریه های آن کلمات کلیدی : مبانی نظری اضطراب ادبیات تحقیق اضطراب پیشینه تحقیق استرس مبانی نظری نظریه های اضطراب پیشینه تحقیق در مورد اضطراب پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب مبانی نظری اضطراب…

مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر ارزیابی مالی شرکت ها

مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر ارزیابی مالی شرکت ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد مالی سازمان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکتهای بیمه ارزیابی عملکرد مالی…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری…

پرسشنامه ۳۰سوالی سبک ها و شیوه های فرزند پروری بامریند

پرسشنامه ۳۰سوالی سبک ها و شیوه های فرزند پروری بامریند کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک فرزند پروری بامریند پرسشنامه شیوه فرزند پروری بامریند کلید پرسشنامه فرزندپروری بامریند پرسش نامه شیوه های فرزند پروری بامریند پرسشنامه شیوه فرزند پروری والدین بامریند…

جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور

جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور رفتن به سایت اصلی جزوه درس نمایه سازی استاد مهدی فکور به تعداد 213 صفحه pdf - با کیفیت عالی   شامل مباحث زیر می باشد.…

پاورپوینت آشنایی با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران

پاورپوینت آشنایی با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران تحقیق سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران مقاله آشنایی…

کارایی و توسعه سازمان با تعهد سازمانی افراد و ویژگیهای شغلی

کارایی و توسعه سازمان با تعهد سازمانی افراد و ویژگیهای شغلی دانلود پایان نامه رشته مدیریتتعهد سازمانی دانلود پایان نامه رشته مدیریتویژگیهای شغلی کارایی و توسعه سازمان کارایی و توسعه سازمان با تعهد سازمانی افراد و ویژگیهای شغلی دانلود پایان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت 63 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت 63 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد هویت مبانی نظری تعهد هویت پیشینه تحقیق تعهد هویت پیشینه داخلی تعهد هویت پیشینه خارجی تعهد هویت پیشینه پژوهش تعهد هویت پیشینه نظری…

بررسی ساختار سیستم های اسکادا

بررسی ساختار سیستم های اسکادا سیستم اسکادا سیستمهای كنترل و سرپرستی داده بررسی ساختار سیستم های اسکادا دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه رشته برق بررسی ساختار سیستم های SCADA بررسی ساختار سیستم های سیستمهای كنترل و سرپرستی داده…

ویژگیها و الگوهای شناخت و بررسی فرهنگ سازمانی

ویژگیها و الگوهای شناخت و بررسی فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی الگوهای شناخت فرهنگ سازمانی پایان نامه فرهنگ سازمانی دانلود پایان نامه فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی ازدیدگاه نظریه پردازان مدیریت شکل گیری فرهنگ سازمان رفتن به سایت اصلی دانلود…

بررسی نظریه جرم پولشویی و عنصر قانونی آن در اسناد داخلی و بین المللی

بررسی نظریه جرم پولشویی و عنصر قانونی آن در اسناد داخلی و بین المللی جرم پولشویی بررسی نظریه جرم پولشویی مبانی نظری جرم پولشویی پیشینه جرم پولشویی عنصر قانونی جرم پولشویی در قوانین ایران عنصر قانونی جرم پولشویی در قوانین…

پروپوزال ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران

پروپوزال ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران پروپوزال رایانش ابری در سازمان برنامه ریزی منابع سازمان ابری برنامه ریزی استراتژیک با رایانش ابری پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمان ابری پروپوزال برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات تعامل…

پاورپوینت توسعه منابع انسانی

پاورپوینت توسعه منابع انسانی کلمات کلیدی : پاورپوینت توسعه منابع انسانی توسعه منابع انسانی تعریف توسعه نیروی انسانی مفهوم توسعه منابع انسانی توسعه منابع انسانی وظیفه کیست دو مفهوم اصلی توسعه منابع انسانی جایگاه توسعه منابع انسانی در دستگاه دولتی…

بسته بندی محصولات آماده برای سرو و ریزریز شده گوشت، طیور و غذای دریایی

بسته بندی محصولات آماده برای سرو و ریزریز شده گوشت، طیور و غذای دریایی بسته بندی محصولات آماده برای سرو و ریزریز شده گوشت، طیور و غذای دریایی رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه توسعه گستره ای از محصولات غذایی…

تعهد سازمانی ؛ پل ارتباطی بین اخلاق کار اسلامی و نگرشهایی در جهت نیل به تغییر سازمانی

تعهد سازمانی ؛ پل ارتباطی بین اخلاق کار اسلامی و نگرشهایی در جهت نیل به تغییر سازمانی تغییر سازمانی تعهد سازمانی اخلاق کار اسلامی دانلود مقاله تعهد سازمانی ؛ پل ارتباطی بین اخلاق کار اسلامی و نگرشهایی در جهت نیل…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *