مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

پاورپوینت (اسلاید) هوش عاطفی

پاورپوینت (اسلاید) هوش عاطفی پاورپوینت هوش عاطفی هوش عاطفی تعریف هوش تعریف عاطفه تعریف هوش عاطفی ظهور و پیدایش هوش عاطفی هوش عاطفی در تعلیم و تربیت هوش عاطفی و استانداردهای آموزشی کاربرد هوش عاطفی در حیطه های آموزشی رفتن…

پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری(فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)

پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری(فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تئوری های اثباتی حسابداری پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری پاورپوینت فصل چهارم…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های فلسفی اخلاق

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های فلسفی اخلاق مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق دانلود مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق ادبیات نظری نظریه های فلسفی اخلاق فصل دوم پایان نامه نظریه های…

پاورپوینت حرکات عمودی و حرکات پرتابی

پاورپوینت حرکات عمودی و حرکات پرتابی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت حرکات عمودی و حرکات پرتابی پاورپوینت حرکات عمودی و حرکات پرتابی حرکات عمودی و حرکات پرتابی حرکات عمودی یا قائم ویژگیهای حرکات عمودی حرکات پرتابی تعریف حرکات پرتابی ویژگیهای…

ساز و کارهای جلوگیری از خشونت در نظام جزای سازمان بین الملل

ساز و کارهای جلوگیری از خشونت در نظام جزای سازمان بین الملل کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در حقوق بین الملل…

پرسشنامه رابطه بین رفتار مشتری و تاثیر ان و تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان

پرسشنامه رابطه بین رفتار مشتری و تاثیر ان و تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان پرسشنامه رفتار مشتری پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه رضایت شغلی پرسشنامه عملکرد کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه رابطه بین رفتار مشتری و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان مبانی نظری پلیس در کوهستان دانلود مبانی نظری پلیس در کوهستان دانلود پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان ادبیات نظری پلیس در کوهستان فصل دوم پایان نامه پلیس…

پرسشنامه سبک های دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور

پرسشنامه سبک های دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور کلمات کلیدی : پرسشنامه دلبستگی ایمن پرسشنامه سبک های دلبستگی پرسشنامه سبک دلبستگی aaq پرسشنامه سبک های دلبستگی بزرگسالان پرسشنامه سبک های دلبستگی هازن و شیور روش نمره گذاری پرسشنامه سبک های…

بررسی و شناخت کامل استان یزد

بررسی و شناخت کامل استان یزد همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل دانلود بررسی و شناخت کامل استان یزد فرهنگ مردم استان یزد جغرافیای استان یزد…

پاور پوینت امنیت شبکه و داده بصورت کامل

پاور پوینت امنیت شبکه و داده بصورت کامل رمزنگاری پیشرفته امنیت شبکه و داده روشهای هک و نفوذ سیستمهای الکترونیکی نظارت امنیت شبکه و داده بصورت کامل دانلود پاورپوینت امنیت شبکه و داده دانلود پاورپوینت کامپیوتر دانلود پاورپوینت مهندسی کامپیوتر…

پاورپوینت هزینه یابی موجودیها و تجزیه و تحلیل ظرفیت

پاورپوینت هزینه یابی موجودیها و تجزیه و تحلیل ظرفیت کلمات کلیدی : پاورپوینت هزینه یابی موجودیها و تجزیه و تحلیل ظرفیت هزینه یابی موجودیها و تجزیه و تحلیل ظرفیت هزینه یابی متغیر هزینه یابی جذبی صورت سود و زیان هزینه…

پاورپوینت فصل دهم کتاب درآمدی به جامعه شناسی تألیف بروس کوِئن ترجمه محسن ثلاثی

پاورپوینت فصل دهم کتاب درآمدی به جامعه شناسی تألیف بروس کوِئن ترجمه محسن ثلاثی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل دهم کتاب درآمدی به جامعه شناسی تألیف بروس کوِئن ترجمه محسن ثلاثی پاورپوینت فصل دهم کتاب درآمدی به جامعه شناسی محسن…

بررسی تأثیر آموزش مهارتهای حل تعارضات زناشویی بر بهبود روابط متقابل میان جانبازان و همسران آنها

بررسی تأثیر آموزش مهارتهای حل تعارضات زناشویی بر بهبود روابط متقابل میان جانبازان و همسران آنها جانباز بهداشت روانی خانواده درمانی تعارض زناشویی مهارتهای حل تعارض دانلود مقاله رشته جامعه شناسی آموزش مهارتهای حل تعارضات زناشویی دانلود مقاله جامعه شناسی…

مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش روش اجرایی مدیریت دانش امکان سنجی استقرار مدیریت دانش هدف از پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان مراحل…

ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن

ماهیت و ویژگی های جو سازمانی و مفهوم پردازی  صاحب نظران از آن کلمات کلیدی : جو سازمانی در ایران انواع جو سازمانی ابعاد جو سازمانی رویکردهای جو سازمانی نظریه های جو سازمانی جو روانشناختی سازمانی تعریف جو سازمانی در…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش محیط مدرسه

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش محیط مدرسه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه محیط مدرسه مبانی نظری محیط مدرسه پیشینه تحقیق محیط مدرسه پیشینه داخلی محیط مدرسه پیشینه خارجی محیط مدرسه پیشینه پژوهش محیط مدرسه پیشینه نظری محیط مدرسه…

پاورپوینت نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد

پاورپوینت نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد مقاله نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد تحقیق نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد پروژه نگرش اسلامی یا الگوی قرآنی به فساد پژوهش…

پایه های نظری و پیشنه تحقیق میزان اضطراب دانشجویان در ایام امتحانات

پایه های نظری و پیشنه تحقیق میزان اضطراب دانشجویان در ایام امتحانات میزان اضطراب دانشجویان میزان اضطراب دانشجویان پسر در ایام امتحانات میزان اضطراب دانشجویان پسر قبل از امتحانات رفتن به سایت اصلی جامعه امروز با یك تغییر سریع به…

تجزیه و تحلیل عوامل ایجاد و تداوم موجودی های راکد در انبار شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان (سهامی خاص) و ارائه راهکار مناسب

تجزیه و تحلیل عوامل ایجاد و تداوم موجودی های راکد در انبار شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان (سهامی خاص) و ارائه راهکار مناسب کلمات کلیدی : تجزیه و تحلیل عوامل ایجاد و تداوم موجودی های راکد در انبار…

پروپوزال بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

پروپوزال بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی توسعه تفكر ناب اصول تولید ناب مكانیزم های اجرای تولید ناب مدل های تولید ناب رابطه بین تولید ناب و عملکرد پروپوزال رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی…

جایگاه نظم عمومی در انحلال نکاح در حقوق ایران

جایگاه نظم عمومی در انحلال نکاح در حقوق ایران جایگاه نظم عمومی در انحلال نکاح انحلال نکاح چیست موجبات فسخ نکاح موجبات حق فسخ نکاح مقاله موجبات حق فسخ نکاح بررسی فقهی حقوقی موجبات فسخ نکاح موجبات فسخ نکاح در…

اثر ارزش ویژه برند بر ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برند محصولات لاستیک ایرانی

اثر ارزش ویژه برند بر ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برند محصولات لاستیک ایرانی ارزش ویژه برند لاستیک بارز ارزش ویژه برند در لاستیک بارز رابطه ارزش ویژه برند با توسعه برند ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برند توسعه برند…

دانلود پروتکل درمانی اختلال اضطراب فراگیر

دانلود پروتکل درمانی اختلال اضطراب فراگیر کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل درمانی اضطراب پروتکل درمانی اختلال اضطراب پروتکل درمانی اختلال اضطراب منتشر خرید پروتکل درمانی اختلال…

پاورپوینت اهمیت، زیرساخت ها و چالش های مدیریت دانش در دانشگاه

پاورپوینت اهمیت، زیرساخت ها و چالش های مدیریت دانش در دانشگاه پاورپوینت اهمیت، زیرساخت ها و چالش های مدیریت دانش در دانشگاه جایگاه قطب های علمی در جهان جایگاه قطب های علمی در جهان ویژگی های قطب های علمی عناصر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری و گزارشگری مالی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری و گزارشگری مالی مبانی نظری محافظه کاری پیشینه تحقیق محافظه کاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری دانلود مبانی نظری محافظه کاری مبانی نظری گزارشگری مالی پیشینه تحقیق گزارشگری مالی مبانی نظری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *