مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر
دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر
پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
ادبیات نظری مدیریت کیفیت فراگیر
فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر
ادبیات و مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

 

 

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

 «مدیریت کیفیت فراگیر (Total Quality Management: TQM)» نگرشی است که بر مبنای آن مدیریت سازمان با مشارکت تمامی کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان به بهبود مستمر کیفیت که منجر به جلب رضایت مشتری می شود، می پردازد. TQM یک روش مدیریتی است که از دهه 1950 میلادی شروع شده ولی از دهه 1980 میلادی به بعد معروف شده است. از نظر روش، TQM شیوه ای است که از طریق آن مدیریت و کارکنان در بهبود مستمر تولید کالاها و خدمات درگیر می شوند. مدیریت کیفیت جامع ترکیبی از ابزار مدیریت و کیفیت می باشد که هدفش افزایش تجارت و کاهش ضرر است(هاشمی، 2008). 

 

TQM به عنوان پارادایم  مدیریت بوسیله بسیاری از سازمان ها در سرتاسر جهان پذیرفته شده است. جنبش کیفیت تقریبا در تمام کشورها با پروژه بهبود کیفیت در بخش های تولیدی شروع شد. TQM بعدها در بخش های خدماتی از قبیل بانک، بیمه و در نهایت درسازمان های غیرانتفاعی چون موسسات آموزشی، بهداشتی و… به کارگرفته شده است. در بین عناصر ضروری TQM، تمرکز بر مشتری احتمالا مهمترین عامل است(همان).

 

 

اسکات (1993) بیان می کند که مشتریان و نیازهای آنها است که به سازمان و فعالیت های آن شکل می دهد. تمام شرکت ها تلاش می کنند که بهترین باشند و استراتژی هایی را جهت نیل به اهداف کیفیت خود به کار می گیرند. توسعه TQM به عنوان یک مزیت رقابتی  درنظر گرفته شده است که شرکت ها را کارآمدتر و نوآورتر می سازد. هدف اصلی TQM توسعه یک برنامه برای دستیابی به رضایت مشتری است. با پیروی از قوانین TQM به طور مستمر، شرکت ها می توانند مزیت رقابتی خود را در بلند مدت از طریق سازگاری با نیازهای مشتری، حفظ کنند. کاتلر  TQM را به عنوان بهبود مستمر کیفیت در فرایندهای سازمان، تولیدات و خدمات تعریف می کند. این رویه باید در سرتاسر سازمان، به طور جامع و به وسیله مدیران انجام شود. هدف از این تلاش مستمر، افزایش رضایت مشتری، افزایش کیفیت، کاهش هزینه ها یا محدود کردن برخی از هزینه ها است(سازی ، 2000،1-2). 

 

انواع سازمان ها، از خصوصی تا دولتی، بزرگ تا کوچک و تولیدی تا خدماتی همه TQM را اعمال می کنند، هرچند این بحث وجود دارد که آیا مفاهیم کلی TQM، ارزش ها، روش ها و ابزارهای آن برای تمام انواع سازمان ها مشابه است. هاگ و استولن (1996) با بیان تفاوت بین سازمانهای تولیدی و خدماتی به این نتیجه رسیدند که مفاهیم اساسی TQM برای تمامی سازمان ها یکسان است، با این تفاوت که سازمان های خدماتی به کندی TQM را می پذیرند(اریکسون ،2004،79).

 

امروزه تنها شركتهایی در عرصه رقابت از موقعیت مناسب برخوردارند كه محور اصلی فعالیت موسسه خود را تامین خواسته های مشتریان و ارضای نیازهای آنان با حداقل قیمت و حداكثر كیفیت قرار داده اند. در واقع حضور موثر و  موفق در بازار رقابتی منطقه ای و جهانی، همراه با استفاده بهینه از تمامی امكانات و بهره برداری مناسب از منابع جدید جهت تولید و ارائه خدمات مطلوب و با كیفیت مناسب براساس رضایتمندی مشتری ضرورتی اجتناب ناپذیر است. 

 

پس از جنگ جهانی دوم، مدیران صنایع و خدمات در كشورهای مختلف به دلیل عدم اطلاع و توجه كافی به كیفیت و عدم بكارگیری صحیح اجزا آن درفرآیند عملیات، مجبور به تعطیل واحدهای تولیدی و خدماتی خود شدند. در زمانی كه كشورهای غربی درگیر مشكلات بیكاری و ركود اقتصادی بودند، شركتهای ژاپنی با استفاده از نظرات نظریه پردازان علم كیفیت مانند دمینگ، جوران، فیگن بام و ایشی كاوا در راه رشد تولید و خلاقیت و كسب سهم بیشتر بازار قدم های مهمی بر می داشتند. همچنین موسسات تولیدی و خدماتی ژاپن در سایه توجه مناسب به فرهنگ سازمان، بكارگیری مناسب سیستم های صنعتی، بازرگانی و خدماتی و توجه مناسب به عواملی چون مدیریت رفتار و ایجاد انگیزش مناسب و فراهم نمودن جریان اطلاعات فراگیر در بین رده های مختلف سازمانی، سعی در حل مشكلات واحدها و برآورده نمودن خواسته های متغیر مشتریان از طریق بهبود مستمر كیفیت و كاهش هزینه های عملیات خود نموده و آنها همچنین كاهش دوره بازگشت سرمایه را به عنوان اصلی ترین هدف سازمان خود قرار داده اند(كزازی،1378).

 

مدیریت کیفیت فراگیر یک فلسفه مدیریتی است که نیازهای مشترک و اهداف شرکت را جدایی ناپذیر می داند، در تجارت، صنعت و خدمات کاربرد دارد، حداکثر کارآیی و اثربخشی را تضمین می کند، رهبری تجاری را از طریق اعمال حاکمیت در فرآیندها و سیستم ها قوام می بخشد، باعث افزایش کارآیی و نیز جلوگیری از خطاها می شود و سازمان را مطمئن می سازد که کلیه اهداف آن، در جهت برآوردن نیازهای مشتریان است(پترسون ،2008). 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت فراگیر

ادبیات نظری مدیریت کیفیت فراگیر

مقدمه 54

1-2-2 مفهوم کیفیت 56

2-2-2  ابعاد کیفیت 57

1-2-2-2  ابعاد کیفیت در بخش خصوصی 58

2-2-2-2 ابعاد کیفیت در بخش عمومی(دولت) 59

3-2-2 تاریخچه مدیریت کیفیت جامع 59

4-2-2 مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM) 60

5-2-2 فلسفه مدیریت کیفیت جامع 61

6-2-2 پیشگامان کیفیت 62

1- 6- 2- 2 دمینگ 62

2- 6- 2- 2   کرازبی 63

3- 6- 2- 2  جوران 66

4- 6- 2- 2   فایگنبام‌ 67

5- 6- 2- 2  ایشی‌ كاوا 68

6- 6- 2- 2    شوارت  70

7- 6- 2- 2  شینگو 71

8- 6- 2- 2    كاندو  71

9- 6- 2- 2    اوكلند 72

7-2-2  ویژگی های کلیدی  TQM 72

8-2-2   نیازمندی های اساسی اجرای TQM 73

9-2-2   عوامل مؤثر در موفقیت TQM 73

10-2-2    علل ناكامی مدیریت كیفیت جامع 74

11-2-2   اصول سیستم مدیریت کیفیت 76

12-2-2  گامهای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت 76

13-2-2   اندازه گیری کیفیت خدمات(مدل سروکوال) 77

 

2-2- پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

2-2-1- تحقیقات داخلی

2-2-2- تحقیقات خارجی

2-2-3- مقایسه پیشینه تحقیقات با موضوع این تحقیق

2-3- چارچوب مفهومی تحقیق

2-4- جمع بندی

منابع و مأخذ

6-1- منابع فارسی

6-2- منابع انگلیسی

 

 

 

 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش امنیت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش امنیت مبانی نظری امنیت پیشینه امنیت دانلود مبانی نظری امنیت پیشینه تحقیق امنیت ادبیات نظری امنیت فصل دوم پایان نامه امنیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت ادبیات و مبانی نظری امنیت رفتن به سایت…

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع کارایی بازار سرمایه

پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع کارایی بازار سرمایه دانلود پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع کارایی بازار سرمایه…

گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3

گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک3 فروش گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 گزارش کار…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت در رایانش ابری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت در رایانش ابری مبانی نظری امنیت در رایانش ابری دانلود مبانی نظری امنیت در رایانش ابری پیشینه تحقیق امنیت در رایانش ابری ادبیات نظری امنیت در رایانش ابری فصل دوم پایان نامه امنیت در…

پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه براساس چارچوب مفهومی هوی و میکسل 2008

پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه براساس چارچوب مفهومی هوی و میکسل 2008 کلمات کلیدی : پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس کلمات کلیدی : پیشینه استرس پیشینه تحقیق استرس پیشینه نظری استرس پیشینه داخلی استرس پیشینه خارجی استرس پیشینه پژوهش استرس پیشینه تحقیق درباره استرس پیشینه تحقیق استرس شغلی مبانی نظری مدیریت استرس مبانی نظری در…

پرسشنامه هوش هیجانی شاته و همکاران 33 سوالی

پرسشنامه هوش هیجانی شاته و همکاران 33 سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش هیجانی شات پرسشنامه هوش هیجانی شات 33 دانلود پرسشنامه هوش هیجانی شاته روایی پرسشنامه هوش هیجانی شات دانلود مقیاس هوش هیجانی شاته نمره گذاری پرسشنامه هوش هیجانی…

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او شخصی سازی تبلیغات اینترنتی شخصی سازی تبلیغات شرکتها شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی مدلی برای شخصی سازی تبلیغات اینترنتی…

کنسرو مواد غذایی و تشریح مراحل آن

کنسرو مواد غذایی و تشریح مراحل آن کنسرو مواد غذایی صنایع کنسروسازی مراحل کنسروسازی پیشینه کنسرو در ایران تشریح مراحل کنسرو مواد غذایی كنسرو كردن مواد غذایی تاریخچه کنسرو سازی در ایران دانلود پایان نامه کنسرو مواد غذایی دانلود پایان…

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کارآفرینی 55 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کارآفرینی 55 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کارآفرینی تعریف نظری کارآفرینی مدل های نظری کارآفرینی پیشینه کارآفرینی در ایران پیشینه تحقیق کارآفرینی تاریخچه کارآفرینی در ایران و جهان پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی…

بررسی انواع تئوری کیفیت سود و تشریح مفاهیم مرتبط با آن

بررسی انواع تئوری کیفیت سود و تشریح مفاهیم مرتبط با آن کلمات کلیدی : تئوری کیفیت سود نظریه های کیفیت سود عوامل موثر بر کیفیت سود عوامل تعیین کننده کیفیت سود مفاهیم مرتبط با کیفیت سود تحقیق در مورد کیفیت…

چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی آن

چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی آن چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط…

امکان سنجی و برآوردهای هزینه ای صنعت بسته بندی

امکان سنجی و برآوردهای هزینه ای صنعت بسته بندی دانلود پروژه مالی بسته بندی دانلود پروژه مالی دانلود پروژه مالی بسته بندی دانلود پروژه مالی رشته حسابداری دانلود پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان بسته بندی دانلود پروژه بسته بندی…

بررسی پیشینه امنیت در محاسبات ابری و امضای دیجیتال

بررسی پیشینه امنیت در محاسبات ابری و امضای دیجیتال امنیت در رایانش ابری مبانی نظری محاسبات ابری doc مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری مبانی نظری امنیت در رایانش ابری مبانی نظری راه حل های امنیتی در…

پاورپوینت شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک

پاورپوینت شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک پاورپوینت شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک فناوری اطلاعات و شهر الکترونیکی فعالیت های شهر الکترونیک مزایای شهر الکترونیک چالش های شهر الکترونیک طراحی شهر الکترونیک تاریخچه ی شهرهای الکترونیک جهان شهر الکترونیک در ایران…

پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک

پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش  پایان نامه ارشد مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در سازمان مراحل استقرار مدیریت دانش موانع استقرار مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک پیاده سازی و…

ادبیات و مبانی نظری کیفیت سود

ادبیات و مبانی نظری کیفیت سود کیفیت سود ادبیات نظری کیفیت سود مبانی نظری کیفیت سود دانلود مبانی نظری کیفیت سود سطوح مختلف سود اهداف گزارشگری سود روشهای ارزیابی کیفیت سود عناصر تاثیر گذار بر کیفیت سود دیدگاه های مختلف…

احداث سد و بررسی اثرات زیست محیطی آن

احداث سد و بررسی اثرات زیست محیطی آن اثرات زیست محیطی ساخت سد اثرات زیست محیطی احداث سد اثرات محیط زیستی احداث سد آسیبهای زیست محیطی سد تاثیر سد سازی بر محیط زیست اثرات ساخت سد بر محیط زیست قانون…

بررسی پیشینه خط و انواع آن و ارزیابی روانشناسی آن در آثار هنرمندان

بررسی پیشینه خط و انواع آن و ارزیابی روانشناسی آن در آثار هنرمندان دانلود پایان نامه عنصر بصری خط روانشناسی خط خط در آثار هنرمندان تقسیم بندی انواع خطوط دانلود پایان نامه خط بررسی پیشینه خط و انواع آن و…

قراردادهای معاوضه و مقایسه آن با قراردادهای آتی

قراردادهای معاوضه و مقایسه آن با قراردادهای آتی قراردادهای معاوضه قراردادهای آتی انواع قراردادهای معاوضه تعریف قراردادهای معاوضه تاریخچه قراردادهای معاوضه ماهیت حقوقی قراردادهای سوآپ مقایسه قراردادهای معاوضه با قراردادهای آتی مقایسه قراردادهای سوآپ با قرارداد آتی و اختیار معامله…

تحقیق بررسی جایگاه مالکیت معنوی در قوانین و مقررات کشور

تحقیق بررسی جایگاه مالکیت معنوی در قوانین و مقررات کشور دانلود تحقیق بررسی جایگاه مالکیت معنوی در قوانین و مقررات کشور ضرورت توجه به حقوق مالکیت فکری مفهوم حقوق مالکیت فکری(معنوی) نواقص و ابهامات در نظام مالکیت معنوی سیاستهای گوناگون…

پاورپوینت و ارائه مطلب بودجه ،مبانی و وظایف ،انحرافات و کنترل مدیریت

پاورپوینت و ارائه مطلب بودجه ،مبانی و وظایف ،انحرافات و کنترل مدیریت بودجه بندی بودجه (Budget) ترازنامه بودجه شده بودجه انعطاف پذیر بودجه دستمزد مستقیم مبانی بودجه دانلود پاورپوینت بودجه و کنترل مدیریت پاورپوینت بودجه و بودجه بندی همکاری در…

پاورپوینت زبان مصنوعی

پاورپوینت زبان مصنوعی پاورپوینت زبان مصنوعی زبان مصنوعی تحقیق زبان مصنوعی مقاله زبان مصنوعی ساختار زبان و مزه ها ساختار سلول های چشایی سنسور مزه ساختار سنسور مزه پاسخ انواع سنسور ها دیاگرام تشخیص مزه رفتن به سایت اصلی مشخصات…

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها مبانی نظری ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند مبانی نظری تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی…

کارتحقیقی معاملات صغیر در حقوق ایران

کارتحقیقی معاملات صغیر در حقوق ایران کارتحقیقی،معاملات،صغیر،حقوق ایران رفتن به سایت اصلی نتیجه گیری هرچند در مورد صحت و بطلان اعمال حقوقی صغیر ممیز اختلاف نظر های فراوانی در فقه و قانون مدنی دیده می شود اما با توجه به…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *