مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد 103 صفحه آپدیت شده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد 103 صفحه آپدیت شده

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه مدیریت عملکرد
مبانی نظری مدیریت عملکرد
پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد
پیشینه داخلی مدیریت عملکرد
پیشینه خارجی مدیریت عملکرد
پیشینه پژوهش مدیریت عملکرد
پیشینه نظری مدیریت عملکرد
ادبیات نظری مدیریت عملکرد
چارچوب نظری مدیریت عملکرد

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری مدیریت عملکرد تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق مدیریت عملکرد در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

ماهیت مدیریت عملکرد:

در اصل مدیریت عملکرد فرآیند مشترکی بین مدیران ، افراد و گروه های حوزه مدیریت آنها می باشد. مدیریت عملکرد بیشتر بر اساس اصول مدیریتی است که توسط توافق تدوین می شوند تا بر اساس دستور، اگر چه این امر نیاز به هماهنگی انتظارات عملکرد از چنین توافق هایی را برطرف نمی سازد. مدیریت عملکرد بر مبنای توافق اهداف ، دانش ، مهارت، شایستگی ، بهبود عملکرد و طرح های توسعه انسانی و مستلزم باز بینی پیوسته و مداوم در قبال این اهداف ، نیازمندیها ، طرح ها ، توافق واجرای طرح های بهبود و توسعه بیشتر می باشد.(آرمسترانگ،1390،ص12)

 

2-2-8) حیطه مدیریت عملکرد:

مدیریت عملکرد به مدیریت یک سازمان مرتبط است و فرآیند طبیعی مدیریت است نه یک سیستم یا تکنیک. همچنین مدیریت عملکرد ، مدیریت در زمینه کسب و کار ، یعنی در محیط داخلی و خارجی آن می باشد. مدیریت عملکرد نه فقط مدیران را بلکه تمام افراد شاغل در کسب وکار را در بر می گیرد و این باور فرهنگی را که فقط مدیران در قبال عملکرد گروه های خود پاسخگو هستند، رد کرده وآن را با این باور که پاسخگویی امری مشترک بین مدیران واعضای گروه است جایگزین می نماید. بیان دیگر، مدیران باید افرادی که در امر مدیریت به آنها گزارش داده و خدمات ارائه می دهند را به عنوان مشتری نگاه کنند.(آرمسترانگ،1390،صص6-5)

 

 

 

2-2-9)سیر تحول و تطور ارزیابی عملكرد:

 سابقه ارزیابی عملكرد در شكل ابتدایی و اولیه آن به گذشته های بسیار دور باز می گردد در واقع از همان زمانی كه انسان زندگی گروهی را آغاز و پدیده تقسیم كار را در شكل بسیار ابتدایی بین اعضا مقدر داشت به نوعی موضوع ارزیابی را مد نظر قرار داده است. در این دوران ارزیابی عملكرد به صورت ابتدایی وجود داشته است، به گونه ای كه افراد موفق نسبت به دریافت پاداش و احتمالا ترفیع مقام نائل می شدند. این شیوه ارزیابی تماما بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول صورت می گرفته كه به صورت كلی و در غالب عباراتی همچون خوب و بد بیان می شد.

 

 

همگام با گذر زمان و پیچیده تر شدن وظایف و مشخص شدن هر چه بیشتر انتظارات و خواسته ها، ارزیابی عملكرد نیز در جهت تطابق و هماهنگی مسیر رشد و تكامل خود را پیمود.نظام ارزیابی به صورت گسترده چه در سطح فردی و چه در سطح سازمانی از سال 1800 میلادی در اسكاتلند توسط رابرت اون در صنعت نساجی مطرح شد. استفاده از چوب در رنگ های مختلف به منظور رد یا قبول كالاهای تولید شده در واقع ارزیابی از كیفیت و ستاده سازمان بوده است، رنگ سفید نماد عملكرد عالی، رنگ زرد نماد عملكرد خوب، رنگ آبی نماد عملكرد متوسط و رنگ سیاه نماد عملكرد بسیار بد در خصوص كارایی و عملكرد فرد و نهایتا سازمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. فرایند ارزیابی عملكرد در سالهای اخیر نسبت به گذشته آن به مراتب راه تكامل و پیشرفت را پیموده است، در واقع همگام و همسو با توسعه و تكامل اندیشه های مدیریت در قالب مكاتب مدیریت، فرایند، ماهیت و كارآمدی آن نیز توسعه پیدا كرده است

 

 

به عنوان مثال می توان به ارزیابی كاركنان، ارزیابی مدیریت و تغییر و توسعه شاخص های ارزیابی در قالب ارائه اصول عام و مبانی مستدل برای ارزیابی سازمان ها تا مدیریت كیفیت فراگیر نیز اشاره نمود از این رو دامنه قلمرو استفاده از ارزیابی عملكرد به تمام ابعاد و جهات فعالیت های انسانی و سازمانی كشیده شده است و در حقیقت امروزه مباحث و موضوعاتی كه در جدیدترین عرصه های علمی مطرح می شوند به گونه مستقیم و یا غیر مستقیم به ارزیابی عملكرد مرتبط می شود. چرا كه هر یك از مفاهیم، فنون و شیوه های نوین علمی در راستای كاركرد هر چه بهتر سازمان ها جهت تحقق فلسفه وجودی و دستیابی به اهداف تدوین شده صورت می گیرد و از آنجا كه محور اصلی ارزیابی عملكرد بررسی میزان مطلوبیت این كاركردها می باشد، لذا تمام موضوعات و عناوین مدیریتی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به ارزیابی عملكرد مربوط می شود.(صمدی ، 1382، ص 111)

 

 

 

2-2-10) ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد:

بهبود مستمر عملکرد سازمانها ، نیروی عظیم هم افزایی ایجاد می کند که این نیروها می تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه وایجاد فرصت های تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و موسسات تلاش جلو برنده ای را در این مورد اعمال می کنند.

 

 

لرد کلوین[1] فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه گیری می گوید:”

هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می کنیم اندازه گرفته و درقالب اعداد و ارقام بیان نماییم می توانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می دانیم . در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده وهرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید.”

علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است .هر چه را که نتوانیم اندازه گیری کنیم نمی توانیم کنترل کنیم وهرچه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکان پذیر نخواهد بود.(رحیمی،1385،ص42)

 

عملکرد مناسب و اثر بخش کارکنان یکی از کلیدهای موفقیت سازمان هاست، عملکرد خوب به معنی بهره وری، کیفیت، سود آوری و مشتری مداری است. به همین دلیل است که سازمان های موفق جهان، تلاش می کنند تا عوامل موثر بر عملکرد و رفتار کارکنان را شناسایی و مدیریت کنند و به این توفیق دست پیدا نمایند که با فراهم کردن این عوامل، بر عملکرد کارکنانشان ( هم از نظر میزان و هم از نظر کیفیت) بیفزایند

برخی از اندازه گیری های که اخیرا در بعضی کشورها و شرکت ها انجام شده نشان می دهد که هنوز ظرفیت بلااستفاده زیادی در منابع انسانی سازمان ها وجود دارد که می توان آنها را از طریق مدیریت عملکرد فعال کرد و به کار گرفت، برای مثال بر اساس اطلاعات مطرح شده در سی و پنجمین کنفرانس جهانی مدیریت منابع انسانی ( لیسبون 2004 ) فقط 17 در صد از کارکنان انگلیسی با استفاده از همه توان و ظرفیت های خود کار می کنند و یا بر اساس اطلاعات ارائه شده از موسسه نگرش سنجی گالوپ سالانه بیش از 382 میلیارد دلار هزینه به اقتصاد آمریکا تحمیل می شود چرا که درصد قابل توجهی از کارکنان عملکردهای مطلوب ندارند و این عملکردها و رفتارهای نامطلوب و غیر رضایت بخش به کاهش بهره وری و کیفیت، از دست رفتن سهم بازار، دوباره کاری و اتلاف منابع و نارضایتی مشتریان و سایر ذینفعان می انجامد. علیرغم آنکه در سازمان های کشور ما، مطالعه علمی و قابل اتکائی در مورد عملکرد کارکنان انجام نشده است اما اطلاعات اجمالی در مورد روند بهره وری منابع انسانی حاکی از آن است که ظرفیتهای استفاده نشده زیادی در این حوزه وجود دارد که باید آنها را مدیریت کرد و به کار گرفت

 

تعریف مدیریت عملکرد
امروزه نقش منایع انسانی با تغییرات زیادی مواجه شده است. تمرکز استراتژی های این بخش به سمت استراتژی کلان سازمانی رفته و بعبارت دیگر استراتژی های منابع انسانی همسو با استراتژی های کلان شرکت شده است. لذا منابع انسانی تلاش می کند تا مدیریت عملکرد کارکنان را بهبود دهد. به آنها انگیزه می دهد تا در فرایند های برنامه ریزی و تصمیم گیری سازمان مشارکت داشته باشند.

 

 

همه فعالیت های اصلی منابع انسانی در راستای توسعه عملکرد مدیران و انگیزش کارکنان می باشد. می توان گفت که نقش منابع انسانی از ارزیابی به تسهیل کننده و توانمندساز و تبدیل به نقطه عطف سازمان در رقابت با دیگر سازمان ها شده است. فعالیت هایی مانند هدف گذاری، ارزیابی پیوسته پیشرفت کارکنان، دریافت بازخوردها، پیاده سازی برنامه های توسعه کارکنان و طراحی سیستم پاداش دهی از جمله وظایف مدیران عملکرد هستند.

فرایند مدیریت عملکرد کارکنان با ورود یک کارمند به سازمان شروع و با ترک سازمان پایان می یابد. مدیریت عملکرد یک سیستم نظام مند می باشد که عملکرد کلی سازمان با بهبود عملکرد افراد در یک چارچوب تیمی بهبود می یابد. همچنین ابزاری برای رسیدن به تعالی سازمانی، ایجاد ارتباطات موثر، تعریف نقش ها در چارچوب شایستگی مورد نیاز و تدوین معیارهای دست یافتنی می باشد.براساس تحقیقات آرمسترانگ و بارون (Armstrong and Baron, 1998)، مدیریت عملکرد یک رویکرد استراتژیک و یکپارچه است که برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز در سازمان، عملکرد را بهبود و قابلیت های تیمی و فردی را توسعه می دهد.

 

 

 

فرایند مدیریت عملکرد
اصطلاح مدیریت عملکرد کارکنان در ابتدای ۱۹۸۰، زمانی که برنامه های مدیریت کیفیت جامع برای دستیابی به استانداردها عالی و عملکرد کیفیت به اوج خود رسید، محبوب شد. ابزارایی مانند طراحی شغل، توسعه رهبری، آموزش و سیستم های پاداش دهی در چارچوب جامع جدید در کنار فرایند ارزیابی عملکرد سنتی توسعه یافت. مدیریت عملکرد یک فرایندی پیوسته است که بین سرپرستان و کارکنان در کل سال در جریان است. یک سیستم مدیریت عملکرد شامل بخش های زیر می شود:

تشریح صریح شغل و برنامه های عملکرد کارکنان.
گزینش افراد مناسب با بکارگیری یک فرایند گزینش مناسب.
شناسایی نیازها و استانداردهای عملکرد، اندازه گیری نتایح و بهره وری کلی.
مدیریت پیوسته ارزیابی عملکرد و دریافت بازخوردها در طول دوره.
شناسایی نیازهای آموزشی و توسعه ای با اندازه گیری نتایج بدست آمده.
اجرا برنامه های توسعه کارکنان.
برگزاری نشست های فصلی برای توسعه عملکرد و ارزیابی عملکرد کارکنان براساس برنامه های عملکرد.
طراحی سیستم های پاداش و جبران خدمت موثر برای شناسایی کارکنان برتر.
پشتیبانی از توسعه مسیر شغلی کارکنان.
درک علت ترک کارکنان و در نتیجه مدیریت خروج از سازمان.

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم:
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت عملکرد  13
چارچوب نظری مدیریت عملکرد
عملکرد
2-2-1)مقدمه52
2-2-2)ارزیابی عملکرد52
2-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی56
2-2-4)مدیریت عملکرد57
2-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد57
2-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد58
2-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد58
2-2-8)حیطه مدیریت عملکرد58
2-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد59
2-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد59
2-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد60
2-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد62
2-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد63
2-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد64
2-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد68
2-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد68
2-2-17)انواع ارزیابی69
2-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی71
2-2-19)فنون و روش های ارز یابی72
2-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد79
2-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد82
2-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان82
2-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد مناسب83
2-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد85
2-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد85
2-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند86
2-2-27)فرایند بهبود عملکرد87
2-2-28)ارزیابی کارآمد87
2-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد88
2-2-30)معرفی نرم افزارها89
 پیشینه پژوهش مدیریت عملکرد
2-2-1- تحقیقات داخلی
2-4- جمع بندی
منابع و مأخذ
6-1- منابع فارسی
6-2- منابع انگلیسی
 

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری امیدواری

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری امیدواری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه امیدواری مبانی نظری امیدواری پیشینه تحقیق امیدواری پیشینه داخلی امیدواری پیشینه خارجی امیدواری پیشینه پژوهش امیدواری پیشینه نظری امیدواری ادبیات نظری امیدواری چارچوب نظری امیدواری رفتن…

دانلود پرسشنامه استاندارد رفتار دینی علوی با نمره گذاری، روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه استاندارد رفتار دینی علوی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه رفتار دینی دانلود پرسشنامه رفتار دینی پرسشنامه استاندارد رفتار دینی پرسشنامه 9 سوالی رفتار دینی پرسشنامه رفتار دینی (علوی 1379) پرسشنامه 9 سوالی رفتار…

بررسی نحوه انبارداری در کارخانه ایرانا

بررسی نحوه انبارداری در کارخانه ایرانا انبارداری انبارداری کاشی و سرامیک نحوه انبارداری در کارخانه ایرانا دانلود تحقیق رشته سرامیک بررسی نحوه انبارداری در کارخانه ایرانا انبارگردانی در کارخانه ایرانا رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته سرامیک بررسی نحوه…

مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش و پرورش و مدارس 102 صفحه

مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش و پرورش و مدارس 102 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش و پرورش مبانی نظری مدیریت دانش در مدارس مبانی نظری مدیریت دانش در تصیم گیری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های علمی اخلاق

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های علمی اخلاق مبانی نظری نظریه های علمی اخلاق دانلود مبانی نظری نظریه های علمی اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های علمی اخلاق ادبیات نظری نظریه های علمی اخلاق فصل دوم پایان نامه نظریه های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس زای چالشی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس زای چالشی مبانی نظری استرس زای چالشی دانلود مبانی نظری استرس زای چالشی مبانی نظری در مورد استرس زای چالشی پیشینه استرس زای چالشی پیشینه تحقیق استرس زای چالشی دانلود پیشینه تحقیق استرس زای…

پروپوزال اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن

پروپوزال اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان و اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر آن پروپوزال خودکارآمدی تحصیلی دانلود پروپوزال خودکارآمدی پروپوزال اهمال کاری پروپوزال اهمال کاری تحصیلی اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی پروپوزال تاثیر خودکارآمدی…

پاورپوینت بررسی رفتار خريد مصرف کننده آن لاين و عوامل مؤثر بر آن

پاورپوینت بررسی رفتار خريد مصرف کننده آن لاين و عوامل مؤثر بر آن کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی رفتار خريد مصرف کننده آن لاين پاورپوینت عوامل مؤثر بر رفتار خريد مصرف کننده آن لاين رفتار خريد مصرف کننده آن لاين…

اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی

اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی تحقق دادرسی منصفانه داوری تجاری بین المللی دادرسی در داوری تجاری بین المللی اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی مقاله داوری تجاری بین المللی دانلود مقاله داوری تجاری بین المللی عناصر تحقق…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی مشتری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروندی مشتری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار شهروندی مشتری مبانی نظری رفتار شهروندی مشتری پیشینه تحقیق رفتار شهروندی مشتری پیشینه داخلی رفتار شهروندی مشتری پیشینه خارجی رفتار شهروندی مشتری پیشینه پژوهش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی 62 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی 62 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری توانمندسازی منابع انسانی پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی پیشینه داخلی توانمندسازی منابع انسانی پیشینه خارجی توانمندسازی منابع انسانی…

متن کاوی و ارزیابی مهمترین متد های متن کاوی

متن کاوی و ارزیابی مهمترین متد های متن کاوی الگوریتم خوشه بندی روش های استخراج اطلاعات متن کاوی داده کاوی یکپارچه کردن داده کاوی دسته بندی و مرتب سازی داده ها دانلود مقاله متن کاوی و ارزیابی مهمترین متد های…

مقاله رشته مدیریت با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی

مقاله رشته مدیریت با عنوان بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی رضایت شغلی doc رضایت شغلی مقاله مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله در مورد رضایت شغلی کارکنان مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 50 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد پیشینه داخلی ارزیابی عملکرد پیشینه خارجی ارزیابی عملکرد پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی 63 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی 63 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری توانمندسازی ادبیات نظری توانمندسازی چارچوب نظری توانمندسازی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی پیشینه تحقیق توانمندسازی پیشینه داخلی توانمندسازی پیشینه خارجی توانمندسازی پیشینه پژوهش توانمندسازی پیشینه تحقیقات توانمندسازی…

طراحی منبع ولتاژ سه فاز با استفاده از تکنیک مدولاسیون پهنای پالسِ بردارِ فضایی جهت تغذیه موتور القایی

طراحی منبع ولتاژ سه فاز با استفاده از تکنیک مدولاسیون پهنای پالسِ بردارِ فضایی جهت تغذیه موتور القایی تکنیک مدولاسیون پهنای پالسِ بردارِ فضایی کنترل موتور القایی مدولاسیون بردار فضایی طراحی منبع ولتاژ سه فاز دانلود مقالات مهندسی برق دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق واقعیت درمانی 49 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق واقعیت درمانی 49 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه واقعیت درمانی مبانی نظری واقعیت درمانی پیشینه تحقیق واقعیت درمانی پیشینه داخلی واقعیت درمانی پیشینه خارجی واقعیت درمانی پیشینه پژوهش واقعیت درمانی پیشینه نظری…

پاورپوینت آسیب های آرنج

پاورپوینت آسیب های آرنج کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی آسیب های آرنج آسیب های آرنج تحقیق آسیب های آرنج مقاله آسیب های آرنج آناتومی مفصل آرنج آسیب های ناحیه آرنج آسیب های آرنج در افراد بالغ آرنج تنیس بازان علائم…

بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره جهت ایجاد اتوماسیون داخلی منازل و سنجش پروتكل مخابراتی X10

بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره جهت ایجاد اتوماسیون داخلی منازل و سنجش پروتكل مخابراتی X10 قدرت الكتریكی توزیع و انتقال برق میكروكنترلهای PIC ارزیابی پروتكل مخابراتی X10 عملكرد قدرت الكتریكی در توزیع و انتقال برق بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره…

پرسشنامه ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات بانک

پرسشنامه ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات بانک پرسشنامه رضایت مشتریان از خدمات بانک پرسشنامه سنجش میزان رضایت مشتریان از خدمات بانک پرسشنامه سنجش میزان رضایت مشتریان از خدمات بانک دانلود رایگان پرسشنامه رضایت مشتری از بانک پرسشنامه رضایت مشتری از…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و عناصر آن 75 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و عناصر آن 75 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عناصر هوش سازمانی مبانی نظری عناصر هوش سازمانی پیشینه تحقیق عناصر هوش سازمانی پیشینه داخلی عناصر هوش سازمانی پیشینه خارجی عناصر…

بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها

بررسی سیستم گردش و ساماندهی کالا در انبار شرکتها سیستم انبار و خرید دانلود پروژه سیستم انبار و خرید دانلود پایان نامه سیستم انبار و خرید سیستم انبار ساماندهی کالا در انبار سیستم گردش کالا در انبار دانلود پروژه انبار…

پرسشنامه سبک های اسنادی نوجوانان پترسون سلیگمن با نحوه نمره گذاری

پرسشنامه سبک های اسنادی نوجوانان پترسون سلیگمن با نحوه نمره گذاری کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک اسناد نوجوانان پرسشنامه اسناد ارتباطی سبک های اسنادی سلیگمن سبک اسنادی سلیگمن پرسشنامه سبک های اسنادی پرسشنامه سبکهای اسنادی سلیگمن پرسشنامه سبک های اسنادی…

مبانی نظری ویژگیهای شغلی

مبانی نظری ویژگیهای شغلی مبانی نظری ویژگیهای شغلی دانلود مبانی نظری ویژگیهای شغلی پیشینه تحقیق ویژگیهای شغلی ادبیات نظری ویژگیهای شغلی فصل دوم پایان نامه ویژگیهای شغلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگیهای شغلی ادبیات و مبانی نظری ویژگیهای شغلی…

فلسفه وجودی حقوق جزای اسلامی و تطبیق با حقوق اروپائی و نقاط مشترک و متفاوت آن با حقوق غربی

فلسفه وجودی حقوق جزای اسلامی و تطبیق با حقوق اروپائی و نقاط مشترک و متفاوت آن با حقوق غربی تعزیرات حدود وقصاص حقوق جزای تطبیقی حقوق جزای اسلامی شناخت جرم در اسلام دانلود پایان نامه رشته حقوق دانلود پایان نامه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *