مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری عملکرد تحصیلی
پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
فصل دوم پایان نامه عملکرد تحصیلی
مبانی نظری سبک های فرزندپروری
پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی  با 39 صفحه ورد عنوان این نوشتار می باشد

 

 

 

 مقدمه:

بخش اول: گستره نظری مسأله مورد پژوهش

بخش دوم: بررسی پیشینه مطالعاتی

    در بخش اول که گستره نظری مسأله مورد پژوهش را در بر می‎گیرد، پژوهشگر سعی دارد پیشنه نظری مسأله مورد پژوهش را مطرح نماید. ابتدا به عملکرد تحصیلی و درگیری والدین در امور تحصیلی وو سپس سبک های فرزند پروری، پرداخته می‎شود و درادامه به رابطه بین این عوامل اشاره می‎شود. و در بخش دوم به بررسی پیشینه مطالعاتی پژوهش حاضر پرداخته می‎شود.

 

 

 

 عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از:

1.عوامل فردی: هدف، انگیزه، هوش، توجه، برنامه‎ریزی، ابعاد شخصیتی و آمادگی جسمی و روانی

2.عوامل خانوادگی و اجتماعی: شرایط عاطفی و امنیت خانواده، شرایط اجتماعی و اقتصادی، تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده، تعداد اعضای خانواده و سبک والدینی.

3.وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده

 

چندین مطالعه به شرایط اقتصادی– اجتماعی خانواده (هوی ، 2005)، سطوح آموزشی والدین، منابع آموزشی در خانه (مولیس ،2000)، زبان رایج در خانه در مقابل زبان آزمون(هوی،  2002) به عنوان  عواملی که می‌توانند واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کنند، اشاره کرده اند(مهدوی، 1384).

گزارش کلمن تحت عنوان برابری فرصت تحصیلی در سال 1966 نشان داد که تجهیزات مدارس اثر قاطعی بر پیشرفت دانش آموزان ندارد  و کیفیت معلمان نیز دارای اهمیت چندانی نیست در عوض این وضعیت خانواده است که اثر تعیین کننده  ای بر عملکرد درسی دانش آموزان دارد(بیکر ،  ترجمه نایبی، 1385). کول (1990) وضعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده را مهمترین  عامل پیش بینی کننده دانسته است(هوی، 2005).

 

 

 

 

میلون  (2002) نشان داد که عامل وضعیت اقتصادی – اجتماعی  متغیر پیش بین قابل اعتمادی برای عملکرد مدرسه ای است. میلون نشانگرهایی چون دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذاهای ارزان قیمت  خریداری می کنند و دانش آموزان تک والد و میزان درآمد سالانه والدین را  معرفی کننده متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی  در نظر گرفت و نتایج تحقیق میلون نشان داد  متغیر دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذای ارزان قیمت می خرند، قوی ترین پیش بینی کننده نمرات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. ترکیب متغیرهای فوق قدرت پیش بینی نمره ها را  افزایش می داد. پاورز (2003) نیز در تحقیقی که علاوه بر متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی ، متغیرهای میزان تحصیلات معلمان و  سابقه تدریس معلمان را  برای پیش بینی عملکرد دانش آموزان در نظر گرفته بود و متغیرهای مربوط به وضعیت اقتصادی – اجتماعی  که در نظر گرفته بود، شبیه متغیرهای آزمون شده میلون بود ، نیز به این نتیجه دست یافت که وضعیت اقتصادی – اجتماعی 57% از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین می کند. اکپالا و اسمیت (2001) نیز نشان دادند که ارتباط منفی و معنی داری بین عملکرد تحصیلی و وضعیت اقتصادی – اجتماعی وجود دارد (وولسی ، 2006).

 

 

 

 

پاپاناستازی (2002) در تحقیق خود در کشور قبرس بین رابطه وضعیت اقتصادی  – اجتماعی پایین و پیشرفت ریاضی رابطه منفی به دست آورده است. وی همچنین ذکر کرده است که در آمریکا و ژاپن نیز مشابه این نتیجه گزارش شده است.بعضی محققان به رابطه وضعیت اقتصادی اجتماعی و تأثیر آن بر نگرش نسبت به یادگیری نیز تحقیقاتی انجام داده اند. مارکولیدز، هک و پاپاناستازی (2005) نشان دادند که دانش آموزان با موقعیتهای اقتصادی– اجتماعی بالاتر، نگرش مثبت تری نسبت به یادگیری ریاضیات دارند.

 

 

 

 

4.عوامل آموزشگاهی:مهارت معلمان، شرایط آموزشی و امکانات مطلوب تحصیلی، تعداد دانش‎آموزان کلاس و ترکیب آن‎ها، متناسب بودن هدف‎ها و محتوای برنامه‎ها با نیازها، استعدادها و علایق دانش‎آموزان، متناسب بودن مقررات، کتاب‎های درسی و مواد آموزشی، تسهیلات مدرسه و انتظارات مدرسه از دانش‎آموزان( بیابانگرد، 1382).5. جنس: تحقیقات نشان می‎دهد که جنس رابطه چندانی با پیشرفت تحصیلی ندارد. با وجود این میانگین نمرات پسران در دروسی مانند ریاضی و توانایی‎های فضایی نسبت به دختران از سطوح بالایی برخوردار است ( هایدا و همکاران 1990 و هلپون، 1996، نول  و هدکس ، 1998).

 

 

 

هالپرن (2000) عنوان می‎کند که تفاوت میان توانایی‏های کلامی و فضایی در بین مردان و زنان چندان درست نیست و این تفاوت‎ها  در حوزه‎های کوچکی از استعدادهای فضایی و کلامی می‎باشد و در تحقیقات اخیر با استفاده از تست‎های استاندارد شده، نشان دهنده بهبود توانایی زنان در تکالیف فضایی می‎باشد( لینور ، دیویس ، اکلس ، 2003).

 

 

 

 

 ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی:

موفقیت در تحصیل نقش مهمی را در ایجاد فرصت‎های آینده دانش‎آموزان دارد. آموزش خوب و قوی می‎تواند همزمان هم ناظر به آینده بوده و هم از تجارب و یافته‎های گذشته بهره ببرد. در واقع آموزش مؤثر بین آینده، حال و گذشته ارتباط ایجاد می‎کند. هر کسی برای تأثیر گذاشتن روی دیگران نیاز به یادگیری خوب دارد و این مستلزم بهره گیری از آموزش قوی است (بریتزمن، 2003). محققان دریافته‎اند که موفقیت در تحصیل و پیشرفت در این زمینه تنها در نتیجه هوش و امکانات سخت افزاری موجود در محیط نیست بلکه آنچه نقش مهمی در این زمینه ایفا می‎کند جنبه‎های روانی و روانشناختی افراد همانند ابعاد شخصیتی و سبک‎های یادگیری است( بوساتو و همکاران، 2000، پرموزیک، 2003). به عنوان مثال کتل عنوان می‎کند که در گستره موفقیت تحصیلی شخصیت نقش بزرگتری را نسبت به هوش بازی می‎کند. بر طبق نظر اکرمن، تئوری PPKI  ادعا می‎کند که صفات شخصیتی نقش مهمی در رشد و توسعه دانش و آگاهی فرد، راهنمایی و چگونگی رویارویی با محرک‎ها را بازی می‎کند. این نظریه عنوان می‎کند که عوامل غیر عقلانی مانند صفات شخصیتی  و سبک‎های یادگیری به طور معناداری با پیشرفت تحصیلی در آمیخته است.

 

 

 

پرداختن به ارتباط بین ویژگی‎های شخصیتی و موفقیت تحصیلی هم ارزش تئوریکی داشته و هم سودمندی بالینی دارد. از نطر بالینی می‎تواند ارتباط ویژگی‎های شخصیتی با دستاوردهای زندگی واقعی، بخصوص عملکرد تحصیلی را تعیین کند. از نظر تئوریک نیز می‎تواند مصاحبه یا پرسش‎نامه‎ای را برای پیش‎بینی عملکرد تحصیلی از روی ویژگی‎های شخصیتی ایجاد کند که نتایج مهمی را در طراحی مناسب هر سیستم آموزشی به دنبال خواهد داشت( پرموزیک و فارنهام، 2003).در طول دهه گذشته تأکید روزافزونی به اهمیت و نقش متغیرهای شخصیت در پیشرفت تحصیلی شده و متغیرهای شخصیتی خاصی را در موفقیت عملکرد تحصیلی مهم می‎دانند( مک آیلاری  و بانتینگ ، 2002).( لانس بری، سودارگاس ، گیبسون  و لئونگ ، 2005 )، عنوان کردند که صفات شخصیتی با توانایی تحصیلی دانش‎آموزان یعنی پیشرفت تحصیلی در رابطه است از طرفی این صفات می‎توانند پیش‎بینی کننده ترک تحصیل باشند.

 

 

 

اگر چه ارتباط مستقیمی بین موفقیت در مدرسه و ویژگی‎های شخصیتی به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است، استفاده از مدل پنج عاملی شخصیت به عنوان چارچوبی برای سازماندهی تحقیقات قبلی پیشنهاد گردیده است( لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). پرموزیک و فورنهام عقیده دارند با توجه به نتایج گسترده پیرامون رابطه میان صفات شخصیتی و پیشرفت تحصیلی می‎توان گفت که پرسش‎نامه نئو می‎تواند سهم مهمی در پیش‎بینی موفقیت تحصیلی باشد.

 

 

 

نتایج تحقیقات نشان می‎دهد که پنج عامل بزرگ شخصیت، می‎تواند به خوبی عملکرد تحصیلی را پیش‎بینی کند( پرموزیک و فورنهام، 2003؛ لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). به طور مثال نتایج تحقیق پرموزیک نشان می‎دهد که روان‎رنجوری با عملکرد تحصیلی رابطه معکوس دارد، در صورتی که وظیفه‎شناسی و سازگاری، پیشرفت تحصیلی بالایی را به همراه دارد. کاستا و مک‎کری (1992)، بیان کردند که عامل مهم شخصیتی که به طور مداوم می‎تواند پیشرفت تحصیلی را پیش‎بینی کند، گشودگی است، که به پذیرفتن ایده‎های جدید و گرایش به جستجوی تجارب علمی جدید اشاره دارد. بلیکل (1996) دریافت که گشودگی نسبت به تجارب با عملکرد تحصیلی ارتباط مستقیمی دارد. باربارانلی (2003)، به این نتیجه رسید که ارتباط منفی بین برون‎گرایی و همچنین ارتباط مثبت بین درونگرایی و پیشرفت تحصیلی وجود دارد. همچنین او دریافت که روان‎رنجوری در همه سطوح ارتباط منفی با نمرات دانش‎آموزان دارد. به نظر می‎رسد که اضطراب و نگرانی از عوامل تهدید کننده موفقیت هستند. برون‎گراها نیز ترجیح می‎دهند که فعالیت اجتماعی بیشتری داشته باشند تا فعالیت‎های تحصیلی، که این موضوع می‎تواند تأثیر زیان بخشی در تحصیلات افراد داشته باشند(لیدرا و همکاران، 2007).

 

 

 

هاون و همکاران(2002)، در تحقیق خود بر روی ویژگی‎های شخصیتی نشان داد که بین نوروزگرایی و پیشرفت تحصیلی ارتباط منفی وجود دارد. پائون و آشتون(2001)، نیز نشان دادند که وظیفه‎شناسی و گشودگی دو بعد مهمی هستند که به طور مستقیم با پیشرفت تحصیلی رابطه دارند، از این رو انتظار می‎رود که این ویژگی‎ها همبستگی نیرومندی با سایر عوامل مربوط به پیشرفت داشته باشند. ولی در تحقیقی لاوسون  دریافت که گشودگی ارتباط منفی با عملکرد و یادگیری دارد( زویک و وبستر، 2004). لازم به ذکر است تاریخچه فرد در موفقیت و پیشرفت تحصیلی می‎تواند شخصیت فرد را تحت تأثیر قرار دهد و از طرفی  والدین معمولاً در قبال پیشرفت و ویژگی نسبت به فرزندان پاداش می‎دهند. بنابراین پیشرفت تحصیلی و شخصیت به طور دو جانبه و با تقویت یکدیگر می‎توانند زمینه سلامت روانی را فراهم سازند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

2-2-1. عملکرد تحصیلی 2

2-2-1-2. عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از: 5

2-2-1-3.  ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی: 8

2-2-1-4. خانواده و نقش آن در عملکرد تحصیلی 11

2-2-2. درگیری والدین در امور تحصیلی 13

2-2-2-2. الگوی روابط والد و فرزند 13

2-2-2-3. سبك‌های والدین 14

2-2-2-4. تحصیلات والدین 15

2-2-3. عوامل مربوط به محیط آموزشی 16

2-2-3-1. كیفیت در آموزش 16

الف: امکانات آموزشی 18

ب: ارتباط معلم و دانش‌آموز 19

2-3-1. پیشینه پژوهش: 21

فهرست منابع 25

 

پایان نامه رشته حمل و نقل با عنوان طرح اضطراری فرودگاه بندر لنگه

پایان نامه رشته حمل و نقل با عنوان طرح اضطراری فرودگاه بندر لنگه طرح اضطراری حالتهای اضطراری برای هواپیما مشخصات شهرستان و فرودگاه بندر لنگه AIRPORT EMERGENCY PLAN دانلود پایان نامه رشته حمل و نقل با عنوان طرح اضطراری فرودگاه…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی استرس

ادبیات نظری و پیشینه تجربی استرس کلمات کلیدی : پیشینه استرس پیشینه تحقیق استرس پیشینه نظری استرس پیشینه داخلی استرس پیشینه خارجی استرس پیشینه پژوهش استرس پیشینه تحقیق درباره استرس پیشینه تحقیق استرس شغلی مبانی نظری مدیریت استرس مبانی نظری در…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رضایت زناشویی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رضایت زناشویی کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه تحقیق در مورد رضایت زناشویی چارچوب نظری رضایت زناشویی…

پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان

پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش پروپوزال پایان نامه…

پروپوزال عوامل موثر در پیاده سازی موفق سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان و رتبه بندی اهمیت و اولویت آن ها

پروپوزال عوامل موثر در پیاده سازی موفق سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان و رتبه بندی اهمیت و اولویت آن ها پروپوزال ERP مراحل پیاده سازی erp پروپوزال پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی…

آمار جمعیت كل كشور در سالهای 1381 و 1382

آمار جمعیت كل كشور در سالهای 1381 و 1382 برآورد جمعیت میزان رشد جمعیت آمار جمعیت كل كشور دانلود مقاله آمار جمعیت كل كشور در سالهای 1381 و 1382 خرید مقالات رشته آمار سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری…

سبک های هویت و مدل های شکل گیری هویت

سبک های هویت و مدل های شکل گیری هویت کلمات کلیدی : تغییر هویت در نوجوانی مدل های شکل گیری هویت تحقیق کامل سبکهای هویت شکل گیری هویت در نوجوانی تحقیق در مورد سبک های هویت نظریه های سبک های…

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی پرسشنامه کارآفرینی پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمرر پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش شرون لاوسون پرسشنامه بررسی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس زای چالشی 27 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس زای چالشی 27 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری استرس شغلی مبانی نظری مدیریت استرس مبانی نظری در مورد استرس مبانی نظری پایان نامه استرس فصل دوم پایان نامه استرس زای چالشی مبانی نظری…

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس هوش هیجانی Emotional Intelligence اعتماد به نفس Confidence دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس تكنیك‌های مدیریت هیجانها…

بازشناسی هویت کالبدی در شهر ری

بازشناسی هویت کالبدی در شهر ری مشخصه های کالبدی شهر ری هویت کالبدی در شهرهای اسلامی هویت کالبدی در شهر ری تحولات شهری در شهر ری تحولات شهر ری در دوره پیش از اسلام تحولات شهر ری در دوره پس…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بهزیستی معنوی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری بهزیستی معنوی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بهزیستی معنوی مبانی نظری بهزیستی معنوی پیشینه تحقیق بهزیستی معنوی پیشینه داخلی بهزیستی معنوی پیشینه خارجی بهزیستی معنوی پیشینه پژوهش بهزیستی معنوی پیشینه نظری بهزیستی…

تشخیص کاراکتر با استفاده از شبکه عصبی LVQ

تشخیص کاراکتر با استفاده از شبکه عصبی LVQ شبکه عصبی تشخیص کاراکتر شبکه عصبی LVQ ساختار شبکه های LVQ شبکه های عصبی با الگوی یادگیری نظارت شده تشخیص کاراکتر با استفاده از شبکه عصبی LVQ دانلود مقالات کارشناسی ارشد هوش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی مبانی نظری کارآفرینی مبانی نظری در مورد کارآفرینی پیشینه کارآفرینی پیشینه کارآفرینی در ایران پیشینه تحقیق کارآفرینی پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی پیشینه داخلی کارآفرینی پیشینه خارجی کارآفرینی تاریخچه پیدایش کارآفرینی تاریخچه کارآفرینی در…

حکومت مندی بوستان سعدی و بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه سیاسی

حکومت مندی بوستان سعدی و بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه سیاسی سازه های معناگرا حکومت مندی متافیزیکی معناگرایی سیاسی سعدی دانلود مقالات رشته علوم سیاسی دانلود مقاله حکومت مندی بوستان سعدی دانلود مقاله بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه…

لحیم و لحیم‌كاری

لحیم و لحیم‌كاری لحیم لحیم‌كاری مونتاژ خودرو انواع لحیم كاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل دانلود مقالات مکانیک فروش فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک رفتن به سایت اصلی لحیم و لحیم‌كاری   مقدمه…

داوری و روشهای حل اختلاف در تجارت بین الملل و تجارت الکترونیک

داوری و روشهای حل اختلاف در تجارت بین الملل و تجارت الکترونیک اصول حقوقی تجارت الکترونیک داوری قراردادی داوری در تجارت الکترونیک قواعد حقوقی داوری در تجارت الکترونیک پایان نامه داوری در تجارت الکترونیک پایان نامه داوری اینترنتی حل اختلاف…

پروپوزال نقش فاصله قدرت در پیش بینی سبک رهبری معنوی

پروپوزال نقش فاصله قدرت در پیش بینی سبک رهبری معنوی فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی رهبری معنوی در سازمان های…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی خود شکوفایی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی خود شکوفایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خود شکوفایی مبانی نظری خود شکوفایی پیشینه تحقیق خود شکوفایی پیشینه داخلی خود شکوفایی پیشینه خارجی خود شکوفایی پیشینه پژوهش خود شکوفایی پیشینه نظری خود شکوفایی…

پاورپوینت صورت وضع مالی

پاورپوینت صورت وضع مالی دانلود رایگان پاورپوینت صورت وضع مالی پاورپوینت صورت وضع مالی صورت وضع مالی تعاریف ترازنامه روش غیر مستقیم یا روش مبتنی بر درآمد و هزینه دارایی ها و بدهی ها سه ویژگی اصلی دارایی ها سه…

بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی

بررسی میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی مشتری رضایتمندی مدل کانو بانک کشاورزی دانلود مقالات رشته مدیریت بازرگانی دانلود مقالات مدیریت بازرگانی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک سیستم همکاری در فروش فایل…

پروپوزال رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

پروپوزال رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج ابعاد هوش اخلاقی مهارت های اجتماعی اصول ضروری هوش اخلاقی عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی نظریه های پیشرفت تحصیلی مراحل آماده سازي مهارت هاي…

پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 6 (گزارش عملکرد مالی

پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 6 (گزارش عملکرد مالی پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 6 با موضوع گزارش عملکرد مالی پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 6 استاندارد حسابداری شماره 6 تحقیق استاندارد حسابداری شماره 6 پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره شش پاورپوینت گزارش عملکرد…

مدیریت بر مبنای فعالیت نشانه‌گیری به سمت علتها

مدیریت بر مبنای فعالیت نشانه‌گیری به سمت علتها مدیریت بر مبنای فعالیت هزینه یابی بر مبنای هدف مکانیسم کاهش و اداره هزینه ها هزینه یابی کایزن مدیریت بر مبنای فعالیت نشانه‌گیری به سمت علتها رفتن به سایت اصلی مدیریت بر…

اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر خاک رسی نرم با موج برشی 180m/s

اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر خاک رسی نرم با موج برشی 180m/s بزرگنمایی زلزله اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله خاک رسی نرم با موج برشی 180ms اثر ساختگاه در طراحى سازه هاى مقاوم اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *