مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش

مبانی نظری استقرار مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری استقرار مدیریت دانش
پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش
ادبیات نظری استقرار مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری استقرار مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

مقدمه

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند:

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

پرسشنامه بررسی رابطه بین عضویت مشتریان و وفاداری آنان

پرسشنامه بررسی رابطه بین عضویت مشتریان و وفاداری آنان پرسشنامه عضویت مشتریان پرسشنامه وفاداری مشتریان دانلود پرسشنامه عضویت مشتریان دانلود پرسشنامه وفاداری مشتریان پرسشنامه رابطه عضویت مشتریان و وفاداری آنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی رابطه بین…

چگونگی تاثیرات متقابل محیط زیست و نیروگاههای برق آبی

چگونگی تاثیرات متقابل محیط زیست و نیروگاههای برق آبی اكوسیستم نیروگاههای برق آبی تاثیرات محیط زیست بر نیروگاههای برق آبی تاثیرات نیروگاههای برق آبی بر محیط زیست چگونگی تاثیرات متقابل محیط زیست و نیروگاههای برق آبی دانلود مقالات برق دانلود…

پاورپوینت تدریس نگاره ها در کتاب بخوانیم کلاس اول دبستان

پاورپوینت تدریس نگاره ها در کتاب بخوانیم کلاس اول دبستان کلمات کلیدی : پاورپوینت تدریس نگاره ها در کتاب بخوانیم کلاس اول دبستان رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تدریس نگاره ها در کتاب بخوانیم کلاس اول دبستان به تعداد 20…

انواع موتورهای الكتریكی و كاربرد آنها

انواع موتورهای الكتریكی و كاربرد آنها موتور الكتریكی پست های فشار قوی دستگاههای الكترومكانیكی دانلود مقالات رشته الكترونیک دانلود مقالات الكترونیک انواع موتورهای الكتریكی و كاربرد آنها كاربرد موتورهای الكتریكی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله مهندسی الكترونیک انواع موتورهای…

پرسشنامه تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکردهای شغلی کارکنان بانک ملی شهر اراک از طریق فرآیند دانش

پرسشنامه تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکردهای شغلی کارکنان بانک ملی شهر اراک از طریق فرآیند دانش پرسشنامه فرهنگ سازمانی پرسشنامه عملکردهای شغلی کارکنان پرسشنامه فرآیند دانش پرسشنامه تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکردهای شغلی کارکنان پرسشنامه فرهنگ سازمانی با فرآیند دانش…

ماهيت خريد دين و مقايسه آن با نهادهاي مشابه با بررسی در حقوق داخلی و خارجی

ماهيت خريد دين و مقايسه آن با نهادهاي مشابه با بررسی در حقوق داخلی و خارجی ماهيت خريد دين انتقال دين در حقوق خارجي انتقال و تبديل تعهد و دين انتقال دين در حقوق ایران مقايسه انتقال طلب و دين…

فصل دوم پایان نامه رایانش ابری کارشناسی ارشد

فصل دوم پایان نامه رایانش ابری کارشناسی ارشد کلمات کلیدی : مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری دانلود پیشینه تحقیق رایانش ابری پیشینه داخلی رایانش ابری پیشینه خارجی رایانش ابری پیشینه پژوهش رایانش…

ارزیابی تاثیر میزان استفاده از it بر ساختار سازمانی

ارزیابی تاثیر میزان استفاده از it بر ساختار سازمانی دانلود پایان نامه اثر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی دانلود پایان نامه نحوه اثرگذاری آی تی بر ساختار سازمانی ارزیابی تاثیر میزان استفاده از it بر ساختار سازمانی بررسی تاثیر میزان…

پرسشنامه رابطه سطح توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل

پرسشنامه رابطه سطح توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل پرسشنامه تواتمند سازی پرسشنامه غنی سازی شغل پرسشنامه رابطه توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل پرسشنامه سطح توانمند سازی کارکنان پرسشنامه سطح توانمند سازی کارکنان در سازمان پرسشنامه غنی سازی شغل…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اخلاق کار

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اخلاق کار کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اخلاق کار مبانی نظری اخلاق کار پیشینه تحقیق اخلاق کار پیشینه داخلی اخلاق کار پیشینه خارجی اخلاق کار پیشینه پژوهش اخلاق کار پیشینه نظری اخلاق کار ادبیات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی ادبیات نظری رفتار شهروندی سازمانی فصل دوم پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری و پیشینه…

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری پیشینه داخلی پرخاشگری پیشینه خارجی پرخاشگری پیشینه پژوهش پرخاشگری چارچوب نظری پرخاشگری تحقیقات انجام شده در مورد پرخاشگری مبانی…

رابطه شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در سایت های کالاهای مصرفی

رابطه شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در سایت های کالاهای مصرفی کلمات کلیدی : پایان نامه شبکه های اجتماعی افزایش اعتماد خریداران اینترنتی عوامل موثر در رفتار مصرف کننده فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده رفتار خرید…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های علمی اخلاق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های علمی اخلاق مبانی نظری نظریه های علمی اخلاق دانلود مبانی نظری نظریه های علمی اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های علمی اخلاق ادبیات نظری نظریه های علمی اخلاق فصل دوم پایان نامه نظریه های…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ارزیابی عملکرد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق سازمانی 88 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق سازمانی 88 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اخلاق سازمانی مبانی نظری اخلاق سازمانی پیشینه تحقیق اخلاق سازمانی پیشینه داخلی اخلاق سازمانی پیشینه خارجی اخلاق سازمانی پیشینه پژوهش اخلاق سازمانی پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فشار عصبی 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فشار عصبی 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فشار عصبی مبانی نظری فشار عصبی پیشینه تحقیق فشار عصبی پیشینه داخلی فشار عصبی پیشینه خارجی فشار عصبی پیشینه پژوهش فشار عصبی پیشینه نظری فشار…

ارزیابی علل بر ازدیاد مطالبه های غیرجاری در نظام بانکی کشور

ارزیابی علل بر ازدیاد مطالبه های غیرجاری در نظام بانکی کشور مطالبه های غیر جاری مطالبات غیر جاری چیست تعریف تسهیلات غیرجاری مطالبات بانکی چیست افزایش مطالبه های غیرجاری عوامل موثر بر افزایش مطالبه های غیرجاری علل تاثیرگذار بر افزایش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه سنجش و ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد ادبیات نظری سنجش و ارزیابی عملکرد فصل…

تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار- ماهیگیری – قایقرانی)

تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار- ماهیگیری – قایقرانی) اقلیم گردشگری شرایط اقلیمی تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار ماهیگیری – قایقرانی) سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی ۲۶ سوالی

پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی ۲۶ سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت pdf تفسیر پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت استانداردسازی پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت دانلود پرسشنامه…

طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان بر مبنای الگوی شایستگیها

طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان بر مبنای الگوی شایستگیها دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت طراحی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان بر مبنای الگوی شایستگیها شایستگی ارزیابی عملکرد آنتروپی شانون دانلودمقالات کارشناسی ارشد مدیریت دانلو دمقالات ارشد رشته مدیریت دانلود مقالات…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی غنی سازی روابط زناشویی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی غنی سازی روابط زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه غنی سازی روابط زناشویی مبانی نظری غنی سازی روابط زناشویی پیشینه تحقیق غنی سازی روابط زناشویی پیشینه داخلی غنی سازی روابط زناشویی پیشینه خارجی…

مجازات حبس و عوامل ناکارآمدی آن و دلایل گرایش به مجازات های جایگزین حبس

مجازات حبس و عوامل ناکارآمدی آن و دلایل گرایش به مجازات های جایگزین حبس مجازات حبس مزایا مجازات حبس پایان نامه مجازات حبس عوامل ناکارآمدی مجازات حبس پایان نامه مجازات‌های جایگزین حبس مجازات های جایگزین حبس مجازات های جایگزین حبس…

بررسی نظریه ها و سبکهای فرزندپروری

بررسی نظریه ها و سبکهای فرزندپروری سبکهای فرزندپروری مقاله سبک های فرزند پروری مقاله در مورد شیوه های فرزند پروری پایان نامه سبک های فرزند پروری انواع سبک های فرزندپروری سبکهای فرزند پروری بامریند نظریه های فرزندپروری رفتن به سایت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *