مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 65 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری کارت امتیازی متوازن
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن
مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت می باشد که در آن به چارچوب نظری و پیشینه پژوهش می پردازیم.

 

مفهوم ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد فرآیندی است که به وسیله آن کار کارکنان در فواصل معین و به طور رسمی در سازمان مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد. ارزیابی عملکرد تلاشی است نظام مند برای دانستن اینکه خدمات سازمان تا چه حد جوابگوی نیازهای مشتری بوده و توانایی سازمان در برآورده نمودن آن تا چه اندازه است.به عبارت دیگر ارزیابی عملکرد عبارت است از فرآیند سنجش و اندازه گیری عملکرد در دستگاههای اجرایی در چهارچوب اصول و مفاهیم علمی مدیریت برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی در قالب برنامه های اجرایی (عليرضايي, 1381).

 

 

ضرورت ارزیابی عملکرد
صاحب‌نظران‌ و محققين معتقدند‌ كه عملكرد، موضوعي‌ اصلي‌ در تمامي تجزيه و تحليل هاي سازماني است و تصور سازماني‌ كه شامل ارزيابي و اندازه‌گيري عملكرد نباشد، مشكل است. آن ها توجه‌ به موضوع عملكرد سازماني‌ را باعث‌ توسعه سازماني ذكر مي‌كنند و عملكرد‌ را موضوع اصلي در فضاي عملي‌ مي‌دانند.‌ از اين رو‌ ارزيابي عملكرد‌، توجه‌ محققين  سازمان و مديريت‌ و علوم سياسي‌، اقتصاددانان‌ و مديران اجرايي‌ را به خود جلب  نموده است. ارزیابی عملکرد می تواند باعث آگاهی از میزان پیشرفت در بهبود عملکرد گردد و در نتیجه انگیزه و فرصت لازم برای ارتقاء کیفیت دستگاه ها را فراهم می نماید.

 

 

كارت امتيازي متوازن
كارت امتيازي متوازن روشي است كه در آن استراتژي سازمان به يك سري شاخص هاي عملكرد قابل اندازه گيري ترجمه شده و ازطريق اجراي آن، سيستمي براي سنجش تحقق استراتژي و مديريت استراتژيك ايجاد مي‌شود. اين مناظر عبارتنداز : منظر مالي ، منظر مشتري، منظر فرايند کسب وکار داخلي و منظر رشد و يادگيري .
كارت امتيازي متوازن يك مفهوم نوين مديريتي است كه به همه مديران در همه سطوح كمك مي‌كند تا بتوانند فعاليت‌هاي كليدي خود را پايش و كنترل نمايند.

 

 

 

روش هاي ارزيابي عملكرد سنتي عمدتاً براساس شاخص هاي ارزيابي مالي هستند. نارسايي معيارهاي مالي به عنوان ابزار سنجش عملكرد شامل موارد زير است: 
•    معيارهاي سنجش عمدتاً كوتاه مدت و غيراستراتژيك هستند. 
•    ارزيابي ها مبتني بر اطلاعات تاريخي است. 
•    ارزيابي ها عمدتاً يك بعدي است. 
•    ارزيابي ها فقط به اطلاعات حسابداري متكي مي‌باشد و 
•    متغيرهاي مهمي مانند كيفيت، نوآوري و رضايت مشتريان درآن لحاظ نمي گردد. 

 

 

 

به طور كلي مي‌توان گفت كه مهمترين نارسايي سنجش هاي مالي، عدم توانايي آن ها در ارزيابي دارايي هاي نامشهود است كه روابط با مشتريان، محصولات و خدمات بديع، كيفيت بالا، فرايند عملياتي پاسخگو، تكنولوژي و پايگاه هاي اطلاعاتي و توانمندي، مهارت و انگيزه كاركنان، نمونه هايي از دارايي هاي نامشهود هستند.در راه دستيابي به استراتژي هاي سازماني آنچه اهميت بسيار دارد اين است كه اول، اهداف استراتژيك سازمان به خوبي ديده شود، يعني مطالعه شود كه به دنبال چه هدف يا اهداف استراتژيك هستيم. دوم، بررسي شود سنجه هاي مناسب براي ارزيابي تحقق اين اهداف كدامند. سوم، بررسي شود كه كميت موردنظر براي هريك از سنجه ها در دوره هاي ارزيابي چقدر بايد باشد و درنهايت، چه برنامه ها و ابتكاراتي براي تحقق اهداف سازماني خود داريم.بي ترديد در اين ميان سنجه هاي شما بهبود شاخص رضايت كاركنان، كاهش زمان چرخه توليد و افزايش كيفيت محصول، تحويل به هنگام محصول به مشتريان، كاهش شكايات آن ها و بازده و گردش دارايي ها خواهد بود. به طوركلي مي‌توان گفت با يادگيري و رشد كاركنان، بهبود در فرايندهاي كسب و كار ايجاد مي‌شود كه اين موجب كيفيت محصولات و درنتيجه رضايت مشتريان، خواهدشد و درنهايت مشتريان، راضي و در آن ها نوعي وفاداري ايجاد مي‌شود كه نتايج مالي قابل توجهي را نصيب سازمان شما خواهندكرد. 

 

 

 

درواقع کارت امتیازی متوازن به ارائه يک چارچوب و يا يک زبان مشترک براي شفاف نمودن استراتژي مي‌‌پردازد و از اندازه گيري براي مطلع نمودن کارکنان در خصوص محرک های موفقيت فعلي و آتي استفاده مي‌کند. با تشريح دقيق نتايج مورد انتظار سازمان و عوامل موثر بر اين نتايج، مديران ارشد به يکپارچه سازی توان و قابليت هاي سازماني و دانش تخصصي نيروي انساني سازمان برای دستيابي به اهداف بلندمدت تلاش می کند.هدف کارت امتیازی متوازن تهيه عوامل كليدي موفقيت كسب و كار براي مديران و ايجاد همرديفي بين عملكرد و استراتژي كلي سازمان مي باشد. نورتن و كاپلان ادعا نمودند كه کارت امتیازی متوازن براي مديران، ابزار هدايت سازمان جهت رقابت پذيري را فراهم مي نمايد(آمارتونگا و بالدری ، 2000).به عبارت دیگر كارت امتيازي متوازن يك تكنيك مديريتي است كه به مديران سازمان كمك مي كند تا فعاليت ها و روند روبه رشد يا رو به افول سازمان را از زواياي مختلف بررسي كنند. در واقع كارت امتيازي متوازن ميزان دسترسي به اهداف سازمان را از طريق سياست هاي كاري انتخاب شده بيان مي كند. اين تكنيك، با تشخيص شاخص هاي دستيابي به اهداف، ميزان مؤثر بودن استراتژيهاي سازمان را بررسي مي كند (كاپلان و نورتون، 1996). 

 

 

 

بردي  اشاره نموده است كه كارت امتيازي متوازن علاوه برارزيابي اجراي استراتژي ها، مي تواند به صورت سيستم سنجش عملكرد راهبردي موسسات بكارگرفته شود. این مدل نه تنها ابزار ارزيابي استراتژي ها است، بلكه يك سيستم ارزيابي راهبردي شركت نيز مي باشد(بردی، 1993). برخي از محققان كارت امتيازي متوازن را يك چارچوب مديريت عملكرد راهبردي منسجم مي دانند، كه سازمان ها را در ترجمه اهداف راهبردي به سنجه هاي عملكردي مرتبط با آنها ياري مي دهد(برمسر و وایت ، 2000). به طور خلاصه كارت امتيازي متوازن، تركيبى از معيارهاى ارزيابى عملكرد است كه شاخص هاى عملكرد جارى، گذشته و نيز آتى را شامل شده و معيارهاى غيرمالى را در كنار معيارهاى مالى قرار مى دهد و ضمن اينكه بينش و ديد همه جانبه اى را به مديران سازمان از آنچه در داخل و خارج سازمان در حال وقوع است ارائه مى كند، چارچوب اثبات شده اى است كه استراتژى سازمان را تشريح و عملياتى مى كند (كريلمن و ماخيجان ، 2005).

 

 

 

فهرست مطالب
 
2- فصل دوم ادبیات پژوهش 14
2-1- مقدمه 14
2-2- مبحث اول: مروری بر مفاهیم ارزیابی عملکرد 14
2-2-1- مفهوم ارزیابی عملکرد 15
2-2-2- ضرورت ارزیابی عملکرد 15
2-2-3- اهداف ارزیابی عملکرد 15
2-2-4- انواع مدل های ارزیابی عملکرد 16
2-2-5- ارزیابی عملکرد سنتی و نوین 17
2-2-6- چرایی انتخاب کارت امتیازی متوازن 18
2-3- مبحث دوم: تفصیل مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت 19
2-3-1 معرفی کارت امتیازی متوازن 19
2-3-2 سیر تاریخی کارت امتیازی متوازن 21
2-3-3- كارت امتیازی متوازن و مناظر آن 24
2-3-4- نقشه استراتژی 34
2-3-5- مزایای كارت امتیازی متوازن 35
2-3-6- گسترش استفاده از كارت امتیازی متوازن 37
2-3-7- کارت امتیازی متوازن در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی 39
2-3-8- گسترش كاركرد كیفیت 40
2-3-9- ماتریس خانه كیفیت HOQ 42
2-4- مبحث سوم: شهرداری اصفهان 44
2-4-1- تاریخچه شهرداری 44
2-4-2- تاریخ تشکیل انجمن بلدیه در اصفهان 47
2-4-3- معرفی شهرداری اصفهان 47
2-4-4- تبیین مدل ها و انتخاب مدل مناسب برنامه ریزی استراتژیک در شهرداری اصفهان 49
2-5- مبحث چهارم: پیشینه ای از ادبیات پژوهش 51
2-5-1- پژوهشهای داخلی 51
2-5-2- پژوهشهای خارجی 56
-3-5-2 جمعبندی پیشینه پژوهش 59
 
منابع فارسی 

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 

تحقیق آماده نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری

تحقیق آماده نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری دانلود تحقیق آماده با عنوان نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری مشاركت چیست مدیریت مشاركتی چیست…

پاورپوینت تدریس تعاملی

پاورپوینت تدریس تعاملی کلمات کلیدی : پاورپوینت تدریس تعاملی interactive teaching رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تدریس تعاملی interactive teaching به تعداد 35 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و ارائه دانشجویان ارشد و دکتری   فقط شامل مباحث : تعریف…

عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان

عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان کلمات کلیدی : نیات رفتاری مشتریان مدل نیات رفتاری ابعاد نیات رفتاری تعریف نیات رفتاری نیات رفتاری در تبليغات موبایلی تحقیق در مورد نیات رفتاری مشتریان انگیزه های اقدام…

پیشینه پژوهش و چارچوب نظری هویت سازمانی

پیشینه پژوهش و چارچوب نظری هویت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری هویت سازمانی…

پاسخ پرسشهای آخر 5 فصل اول کتاب چالشهای مدیریت دولتی ایران

پاسخ پرسشهای آخر 5 فصل اول کتاب چالشهای مدیریت دولتی ایران پاسخ پرسشهای آخر فصل چالشهای مدیریت دولتی ایران رفتن به سایت اصلی پاسخ پرسشهای آخر 5 فصل اول کتاب چالشهای مدیریت دولتی ایران دانشگاه آزاد اسلامی 11 صفحه pdf…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان دانلود پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان پیشینه داخلی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه خارجی…

مبانی نظری نقش فاصله قدرت در پیش بینی سبک رهبری معنوی

مبانی نظری نقش فاصله قدرت در پیش بینی سبک رهبری معنوی فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی رهبری معنوی در سازمان…

مدیریت مشارکتی در سازمان

مدیریت مشارکتی در سازمان مبانی نظری مدیریت مشاركتی دانلود مبانی نظری مدیریت مشاركتی مدیریت مشاركتی در ایران مزایای مدیریت مشاركتی اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر کارمندان اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر سازمان سیر تكوین مدیریت مشاركتی مهارت های لازم برای…

تأثیر تمرینات هیپ هاپ بر بهزیستی روان شناختی دانشجویان دختر غیرورزشکار

تأثیر تمرینات هیپ هاپ بر بهزیستی روان شناختی دانشجویان دختر غیرورزشکار تمرینات هیپ هاپ بهزیستی روان شناختی دانشجویان دختر غیرورزشکار دانلود مقالات رشته تربیت بدنی دانلود مقالات تربیت بدنی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل…

پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن پرسشنامه مدیریت زمان دانلود پرسشنامه مدیریت زمان پرسشنامه مدیریت زمان کوئین پرسشنامه مدیریت زمان عزیزی مقدم پرسشنامه استاندارد مدیریت زمان پرسشنامه مهارت…

پاورپوینت استفاده ازآنالوگ

پاورپوینت استفاده ازآنالوگ کلمات کلیدی : پاورپوینت استفاده ازآنالوگ پاورپوینت استفاده ازآنالوگ لل پاورپوینت استفاده ازآنالوگ لل لل پاورپوینت استفاده ازآنالوگلل لل پاورپوینت استفاده ازآنالوگ پاورپوینت استفاده ازآنالوگ لل رفتن به سایت اصلی Teaching With Analogies(TWA) آنالوگ انتقال مجموعه اي…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دانش مفهومی معلمان ریاضی مبانی نظری دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه نظری…

ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای پلها

ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای پلها انواع پلها بهسازی لرزه ای پلها تجزیه تحلیل هزینه فایده دانلود پایان نامه تحلیل هزینه فایده در بهسازی لرزه ای پلها دانلود پایان نامه مهندسی عمران دانلود پایان نامه ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بحران های بانکی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بحران های بانکی مبانی نظری بحران های بانکی دانلود مبانی نظری بحران های بانکی پیشینه تحقیق بحران های بانکی ادبیات نظری بحران های بانکی فصل دوم پایان نامه بحران های بانکی مبانی نظری و پیشینه…

پاورپوینت تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر

پاورپوینت تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر مفهوم و هدف تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر انواع هزینه های تولید مفروضات تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر آنالیز…

نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بررسی الگوریتمها و تکنیک های داده کاوی

نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بررسی الگوریتمها و تکنیک های داده کاوی الگوریتمهای داده کاوی تکنیک های داده کاوی کاربرد داده کاوی در crm نقش داده کاوی در crm پایان نامه داده کاوی در مدیریت ارتباط…

پاورپوینت آزمون تصویر آدمک گودیناف

پاورپوینت آزمون تصویر آدمک گودیناف کلمات کلیدی : پاورپوینت آزمون تصویر آدمک گودیناف رفتن به سایت اصلی پاورپوینت آزمون تصویر آدمک گودیناف   به تعداد 26 اسلاید قابل ویرایش تاریخچه آزمون گودیناف - هریس: هم به صورت فردی هم به…

نظریه های رضایتمندی ازدواج و ازدواج های بادوام

نظریه های رضایتمندی ازدواج و ازدواج های بادوام تعریف رضایت زناشویی نظریه های مربوط به رضایتمندی زناشویی نظریه های طبقه بندی ازدواج های بادوام نظریه مدل اجتماعی نای نظریه چرخه زندگی زناشویی نظریه عقلانی هیجانی الیس عوامل رضایت زناشویی مولفه…

بررسی فقهی و حقوقی وکالت و توکیل زوجه در طلاق از منظر فقه امامیه و حقوق ایران و مذاهب فقهی اهل سنت

بررسی فقهی و حقوقی وکالت و توکیل زوجه در طلاق از منظر فقه امامیه و حقوق ایران و مذاهب فقهی اهل سنت وکالت در طلاق وکالت در طلاق به زوجه وکالت در طلاق از منظر فقه اماميه وکالت در طلاق…

مطالعه و بررسی انواع مدل های مدیریت دانش

مطالعه و بررسی انواع مدل های مدیریت دانش مدل های مدیریت دانش مدل های مدیریت دانش چیست مدل های بلوغ مدیریت دانش مدل های ارزیابی مدیریت دانش مقایسه مدلهای مدیریت دانش مدل های اصلی مدیریت دانش انواع مدل های مدیریت…

پاورپوینت استراتژی در عمل

پاورپوینت استراتژی در عمل دانلود پاورپوینت استراتژی در عمل انواع استراتژی های کاربردی استراتژیهای یکپارچگی استراتژیهای متمرکز استراتژی های تنوع استراتژی های تدافعی استراتژی مشارکت استراتژی کاهش استراتژی واگذاری استراتژی های عمومی ( ژنریک ) مایکل پورتر استراتژی رهبری هزینه…

پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها

پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی…

مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان

مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده‌کاوی مبانی نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت روابط زناشویی 82 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت روابط زناشویی 82 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت روابط زناشویی مبانی نظری کیفیت روابط زناشویی پیشینه تحقیق کیفیت روابط زناشویی پیشینه داخلی کیفیت روابط زناشویی پیشینه خارجی کیفیت روابط زناشویی…

دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi با روایی و پایایی معتبر

دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه شادکامی آکسفورد پرسشنامه شادکامی آکسفورد word خرده مقیاس های پرسشنامه شادکامی آکسفورد مولفه های پرسشنامه شادکامی آکسفورد دانلود پرسشنامه شادکامی آکسفورد ohi ابعاد پرسشنامه شادکامی آکسفورد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *