مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 56 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه داخلی ارزیابی عملکرد
پیشینه خارجی ارزیابی عملکرد
پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد
پیشینه نظری ارزیابی عملکرد
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد
چارچوب نظری ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد ارزیابی عملکرد می باشد. در بخش اول مبانی نظری ارزیابی عملکرد تشریح می شود. در ابتدا ابعاد ارزیابی عملکرد بررسی می شوند. سپس فرآیند و مراحل ارزیابی عملکرد بیان می شود. در ادامه مدل های مختلف و رایج ارزیابی عملکرد بصورت کامل تشریح می شوند. و در بخش دوم پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

تشریح مفهوم عملکرد
مسیر توسعه و تکامل سازمانها با تکامل خواسته ها، نیازها و علایق و آمال بشر همراه است. اگرچه سازمانها در طول زمان ایفا کننده نقش ها و مأموریت های مختلفی بوده اند ولی در دوره معاصر کارکرد آنها بسیار گسترده شده و انتظارات از آنها به طور مداوم رو به تزاید است. توفیق درپاسخگویی به این انتظارات نیازمند ایجاد ارتباط تنگاتنگ، مستمر و موثر بین فرآیندهای سازمانی و انتظارات گفته شده است. همچنین در دنیای رقابتی امروز سازمان ها در هر محیطی که فعالیت نمایند، دایماً نیازمند بهبود عملکرد بوده و باید تمام تلاش خود را در جهت دستیابی به تعالی عملکرد به کار گیرند لذا اهمیت پرداختن به عملکرد از سوی مدیران به عنوان یک وظیفه اساسی مطرح است.

 

 

 

امروزه نقش سازمان در دستیابی به هدفهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن چنان برجسته شده است که سازمان های هر جامعه را گردونه های تحقق اهداف آن می دانند. واقعیت آن است که سازمانها به چند دلیل از ارکان ضروری زندگی انسان ها محسوب می شوند. آن ها به جامعه خدمت نموده و ما را قادر می سازند تا کارهایی را انجام دهیم که بدون وجود آن ها از عهده انجام آن بر نمی آمدیم. دانش و آگاهی ارائه نموده و زمینه ساز توسعه فردی و رشد و سعادت بشر می گردند. با در نظر گرفتن این اهمیت و نقش و تأثیر های گوناگونی که سازمانها دارند، امروزه توجه فزاینده ای به ابعاد مختلف آنها از جمله فرایند، سیستم ها و به ویژه آنچه سازمان بدان دست می یابد (عملکرد) می شود ( سید جوادین، 1386، ص725 ).

 

 

 

 

بهبود مستمر عملکرد سازمان ها نیروی عظیم هم افزایی  ایجاد می کند که این نیروها می توانند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت های تعالی سازمانی شوند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش های پیش روی سازمان و کسب بازخورد واطلاع از میزان اجرای سیاست های تدوین شده و شناسایی مواردی که بهبود جدی نیاز دارند بهبود مستمر عملکرد میسّر نخواهد شد و تمامی موارد مذکور بدون اندازه گیری و ارزیابی امکان  پذیر نیست. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن نیز مستلزم اندازه گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصوّر نمی باشد ( آرمسترانگ، 1386، ص3 ).در مورد اینکه “عملکرد چیست” ؟ نگرش های متفاوتی وجود دارد. می توان عملکرد را فقط سابقه نتایج حاصله تلقی کرد. از نظر فردی، عملکرد، سابقه موفقیت های یک فرد است (سید جوادین، 1386، ص726).

 

 

 

در ضرورت و تشریح  وتعریف مفهوم واژه عملکرد باید خاطر نشان نمود که جایگاه این واژه از آن جا حائز اهمیت است که با تعریف وتشریح عملکرد است که می توان آن را ارزیابی یا مدیریت نمود.  هولتون وبیتز خاطر نشان ساخته اند که عملکرد یک ساختار چند بعدی است که ارزیابی آن بسته به انواع عوامل، متفاوت است. برنادین و همکارانش معتقدتد که عملکرد باید به عنوان نتایج کار تعریف شود، چون نتایج قوی ترین رابطه را با اهداف استراتژیک سازمان، رضایت مشتری و نقش های اقتصادی دارد. فرهنگ لغت اکسفورد عملکرد را به این صورت تعریف نموده است که انجام، اجرا، تکمیل، انجام کار سفارش یا تعهد شده عملکرد را مشخص می نماید. این تعریف به خروجی ها یا نتایج برمی گردد و در عین حال عنوان می کند که عملکرد در مورد انجام کار و نیز نتایج حاصل از آن می باشد. بنابراین می توان عملکرد، را به عنوان رفتار یا روشی که سازمانها، گروهها و افراد کار را انجام می دهند، تلقی نمود ( رحیمی، 1385، ص23 ).

 

 

 

بروم راج در تعریف خود از عملکرد معتقد است که عملکرد به معنای رفتار ها و هم به معنای نتایج است. رفتارها از فرد اجراکننده ناشی می شود وعملکرد را از یک مفهوم انتزاعی به عمل تبدیل می کنند. رفتارها فقط ابزارهایی برای نتایج نیستند، بلکه به نوعی خود نتیجه به حساب می آیند. و می توان جدای از نتایج در مورد آن ها قضاوت کرد، این تعریف از عملکرد، منجر به این نتیجه گیری می شود که هنگام مدیریت عملکرد گروهها و افراد، هم ورودی (رفتار) و هم خروجی (نتایج) باید در نظر گرفته شوند. هارتل این مدل را مدل ترکیبی مدیریت عملکرد می نامد. این مدل سطوح توانایی یا شایستگی و موفقیت ها را همانند گذاری و بازبینی اهداف پوشش می دهد ( آرمسترانگ، 1386، ص4 ).

 

 

 

 

 

عملکرد سازمانی 
عملکرد در لغت یعنی حالت یا کیفیت کارکرد، بنابراین عملکرد سازمانی یک سازه کلی است که بر چگونگی انجام عملیات سازمانی اشاره دارد. معروف ترین تعریف عملکرد توسط نیلی و همکاران (2000) ارائه شده است: « فرایند تبیین کیفیت اثر بخشی و کارایی اقدامات گذشته ». مطابق این تعریف، عملکرد به دو جزء تقسیم می شود 1: کارایی که توصیف کننده چگونگی استفاده سازمان از منابع در تولید خدمات یا محصولات است، یعنی رابطه بین ترکیب واقعی و مطلوب دروندادها برای تولید برون دادهای معین. 2: اثربخشی که توصیف کننده درجه نیل به اهداف سازمانی است ( رحیمی، 1385، ص30 ).

 

 

صاحبنظران و محققین معتقدند که عملکرد موضوعی اصلی در تمامی تجزیه و تحلیل های سازمانی است و تصور سازمانی که شامل ارزیابی و اندازه گیری عملکرد نباشد مشکل است (Feurer, 1995, p. 7).در دنیای رقابتی، امروزه سازمانها در هر محیطی که فعالیت نمایند، دائماً نیازمند بهبود عملکرد بوده و باید تمام تلاش خود را جهت دستیابی به تعالی عملکرد به کارگیرند. مدیریت عملکرد سازمانی فرایندی استراتژیک و جامع است که موفقیت پایدار سازمان را از طریق بهبود عملکرد فراهم می نماید. این مفهوم که امروزه جایگزین ارزیابی عملکرد شده است ضمن داشتن بار مثبت نسبت به مفهوم ارزیابی که اغلب با واکنش منفی مدیران بویژه در جامعه ی ما و سازمانهای ما روبروست، نشان دهنده ی اهمیت پرداختن به عملکرد سازمان از سوی مدیریت به عنوان یک وظیفه اساسی است. دستیابی به عملکرد برتر و کسب نتایج عالی نیز بدون داشتن برنامه ای که در قالب یک نظام منسجم و یکپارچه تدوین شده و به اجرا در بیاید، بسیار دشوار خواهد بود ( داریانی و دیگران، 1386، ص3 ).

مقصود از عملکرد سازمانی، شیوه ای است که سازمان بتواند کار ها یا وظایف خود را به نحو عالی انجام دهد ( استونر ، 1386، ص10 ).

 

 

 

2-7) ابعاد ارزیابی عملکرد
ارزیابی باید از کوچکترین جزء تأثیرگذار در عملکرد یک سازمان شروع شده و با طی کردن سلسله مراتب سازمانی و استفاده از اطلاعات ارزیابی جزء به ارزیابی کل سازمان پرداخت. انجام ارزیابی در چهار سطح ضروری است:
1- ارزیابی عملکرد کارکنان : این نوع ارزیابی، ارزیابی کوچکترین واحد یک سازمان می باشد. در ادبیات مدیریت در این حوزه مدل های بسیاری برای ارزیابی عملکرد کارکنان ارائه شده است. هر کدام از این الگوهای ارائه شده در این حوزه با تکیه بر شاخص هایی که برای ارزیابی معرفی کرده اند به ارائه شیوه ای برای سنجش عملکرد کارکنان به اقدام می پردازند.

2- ارزیابی عملکرد بخشی از یک سازمان: از آنجا که یک سازمان متشکل از زیرمجموعه ها (بخش هایی) مختلف می باشد که مجموع  این بخش ها سازمان را  تشکیل می دهند، لذا برای  ارزیابی عملکرد سازمان، ارزیابی  عملکرد این زیرمجموعه ها بر مبنای شاخص ها و معیار های ارزیابی آن ها، ضروری است. در این نوع ارزیابی، ابتدا هدف و مأموریت های  یک بخش در راستای اهداف و مأموریت های سازمان مشخص شده و سپس شاخص های ارزیابی آن ها تعریف شده و به محاسبه شاخص ها و سپس ارزیابی نتایج شاخص ها اقدام می شود.  

 

3- ارزیابی عملکرد مدیر: باتوجه به اینکه نقش مدیر به عنوان یکی از عوامل مهم راهبری و هدایت سازمان غیر قابل اغماض می باشد، از ارزیابی عملکرد مدیر برای آگاهی از میزان موفّقیت در انجام نقش راهبری خود برای دستیابی به نتایج صحیح ارزیابی عملکرد سازمان ضروری است.
4- ارزیابی عملکرد سازمان: سازمان  به عنوان مجموعه هماهنگ و هدف دار از اجزاء که برای دستیابی به هدف یا اهداف با هم پیوند خورده و تشکیل یک سازمان را داده اند. امروزه سازمان یکی از مهم ترین نیازهایی است که به ضرورت وجود آن تأکید شده است. همچنین به دلیل نقش مؤثر سازمان ها و لذا ضرورت توجه به عملکرد اثرات عملکردآنها، ارزیابی عملکرد یک سازمان در حوزه فعالیت آن امری حیاتی است. لذا برای اطمینان از میزان موفقیت سازمان ها می بایست به ارزیابی میزان تناسب، تطابق و کارایی عملکرد این اجزاء بر مبنای شاخص ها و معیارهای صحیح، در جهت اهداف سازمانی اقدام نموده، بر همین اساس برای ارزیابی یک سازمان، استفاده از نتایج ارزیابی کارکنان وبخش های مختلف یک سازمان ضروری است ( سبحان اللهی، 1378، ص17 ).

 

 

 

 

فهرست مطالب
تشریح مفهوم عملکرد    3
2-6) عملکرد سازمانی    5
2-7) ابعاد ارزیابی عملکرد    7
2-8) انواع ارزیابی عملکرد    8
2-9) فرآیند ارزیابی عملکرد    10
2-10) اهداف ارزیابی عملکرد    10
2-11) مدل های شناخته شده در زمینه ارزیابی عملکرد (فرایندها و چارچوبها)    11
2-11-1) مدل سینک و تاتل (1989)    11
2-11-2) ماتریس عملکرد (1989)    12
2-11-3) مدل نتایج و تعیین کننده ها (1991)    12
2-11-4) هرم عملکرد (1991)    13
2-11-5) کارت امتیازدهی متوازن (1992)    14
2-11-6) فرایند کسب و کار  (1996)    16
2-11-7) تحلیل ذی نفعان (2001)    17
2-11-8) مدل تعالی سازمان    18
2-11-9) چارچوب مدوری و استیپل (2000)    19
راهنمایی های انتخاب شاخص ها    20
2-12) سودآوری    21
2-13) رضایت مشتری    21
عوامل مؤثر بر رضایت    23
مدل های رضایت مشتری    23
مدل کانو    25
مدل سروکوال    26
جدول 2-1) ابعاد مدل سرکوال    27
2-14) احساس امنیت مشتری    28
2-15) پیشینه تحقیق    29
پیشینه های داخلی    29
پیشینه های خارجی    34
جدول 2-2) پيشينه تحقيق    36
منابع و مآخذ    46

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین پیشینه داخلی مدیریت زنجیره تامین پیشینه خارجی مدیریت زنجیره تامین…

پرسشنامه بررسی رابطه ویژگی های شغلی با تعهد سازمانی کارکنان

پرسشنامه بررسی رابطه ویژگی های شغلی با تعهد سازمانی کارکنان پرسشنامه رابطه عوامل شغلی با تعهد سازمانی تفسیر پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر پرسشنامه تعهد سازمانی ocq پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر پرسشنامه سازمانی پرسشنامه ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن…

بررسی شیوه های مدیریت پروژه ای در سازمانها با استاندارد PMBOK

بررسی شیوه های مدیریت پروژه ای در سازمانها با استاندارد PMBOK استاندارد PMBOK در مدیریت پروژه طراحی سیستم مدیریت پروژه با PMBOK مدیریت پروژه در سازمانها با استاندارد PMBOK پیاده سازی استاندارد PMBOK در سازمانها مدیریت پروژه های EPC بر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 3 مبانی نظری اضطراب اجتماعی ادبیات نظری اضطراب اجتماعی چارچوب نظری اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه اضطراب اجتماعی دانلود مبانی نظری اضطراب اجتماعی پیشینه اضطراب اجتماعی پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی پیشینه داخلی…

پرسشنامه بررسی تاثیر بکارگیری استراتژی رابطه مند بر وفاداری مشتریان در بازار خدمات

پرسشنامه بررسی تاثیر بکارگیری استراتژی رابطه مند بر وفاداری مشتریان در بازار خدمات پرسشنامه استراتژی رابطه مند پرسشنامه بکارگیری استراتژی رابطه مند پرسشنامه وفاداری مشتریان در بازار خدمات پرسشنامه تاثیر بکارگیری استراتژی رابطه مند بر وفاداری مشتریان رفتن به سایت…

پاورپوینت با موضوع بررسی چگونگی عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در ساختمان های بلند مرتبه

پاورپوینت با موضوع بررسی چگونگی عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در ساختمان های بلند مرتبه کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی چگونگی عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در ساختمان های بلند مرتبه چگونگی عملیات اطفاء حریق و…

اثرات درمان نوروسایكولوژی در كارآمدی خواندن دانش آموزان با نارساخوانی تحولی نوع زبان شناختی

اثرات درمان نوروسایكولوژی در كارآمدی خواندن دانش آموزان با نارساخوانی تحولی نوع زبان شناختی كارآمدی خواندن نارساخوانی تحولی شیوه های درمانی نوروسایكولوژی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته روانشناسی اثرات درمان نوروسایكولوژی در كارآمدی خواندن دانش آموزان با نارساخوانی تحولی نوع…

پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت (مدلسازي اطلاعات) تألیف دکتر علی رضائیان

پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت (مدلسازي اطلاعات) تألیف دکتر علی رضائیان پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت (مدلسازي اطلاعات) تألیف دکتر علی رضائیان پاورپوینت کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت دکتر رضائیان نگاه كلي بر سيستم‌هاي اطلاعاتي سلول گرايي، زير بناي تحولات در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی مدیریت برند 76 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی مدیریت برند 76 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت برند مبانی نظری مدیریت برند پیشینه تحقیق مدیریت برند پیشینه داخلی مدیریت برند پیشینه خارجی مدیریت برند پیشینه پژوهش مدیریت برند…

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند ارزش ویژه برند کاله ارزش ویژه برند در شرکت کاله رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند پایان نامه ارزش ویژه…

پاورپوینت بررسی هندسه در معماری اسلامی

پاورپوینت بررسی هندسه در معماری اسلامی پاورپوینت بررسی هندسه در معماری اسلامی بررسی هندسه در معماری اسلامی هندسه در معماری اسلامی تحقیق بررسی هندسه در معماری اسلامی مقاله هندسه در معماری اسلامی نمادها در معماری اسلامی پاورپوینت کاربرد هندسه در…

ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی استراتژی CRM

ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی استراتژی CRM مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی…

پاورپوینت مبحث اختلال نوشتن درس اختلالات یادگیری

پاورپوینت مبحث اختلال نوشتن درس اختلالات یادگیری کلمات کلیدی : پاورپوینت مبحث اختلال نوشتن درس اختلالات یادگیری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مبحث اختلال نوشتن درس اختلالات یادگیری به تعداد 21 اسلاید مناسب اساتید و ارائه دانشجو منبع مناسب برای…

فرم تجديد نظر شده پرسشنامه عزت نفس کوپر اسميت با نمره گذاری، روایی و پایایی

فرم تجديد نظر شده پرسشنامه عزت نفس کوپر اسميت با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت پرسشنامه عزت نفس کوپر پرسشنامه عزت نفس اسمیت پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت doc پایایی پرسشنامه عزت…

جایگاه کنوانسیون CEDAW در حقوق بین الملل

جایگاه کنوانسیون CEDAW در حقوق بین الملل کنوانسیون CEDAW رفع تبعیض علیه زنان جایگاه کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان در حقوق بین الملل جایگاه کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان دانلود مقاله رشته حقوق جایگاه کنوانسیون CEDAW در حقوق بین الملل…

پایان نامه کارشناسی رشته صنایع غذایی با عنوان رب گوجه فرنگی

پایان نامه کارشناسی رشته صنایع غذایی با عنوان رب گوجه فرنگی پایان نامه مراحل ساخت رب گوجه فرنگی پایان نامه فرآیند تولید رب گوجه فرنگی پایان نامه فناوری تولید گوجه فرنگی پایان نامه بسته بندی رب گوجه فرنگی پایان نامه…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان وقف (بصورت جامع و کامل)

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان وقف (بصورت جامع و کامل) مبانی وقف شرایط انتقال مال موقوفه آثار انتقال مال موقوفه تاریخچه وقف در ایران ماهیت حقوقی و اركان وقف شرایط بیع وقف آثار بیع وقف شرایط بیع…

شناخت ویژگی های محله ی افغان آباد جهت بهسازی و توانمندسازی محله با تکیه بر توانایی ها و امکانات ساکنین آن

شناخت ویژگی های محله ی افغان آباد جهت بهسازی و توانمندسازی محله با تکیه بر توانایی ها و امکانات ساکنین آن کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی سکونتگاه های…

دانلودکار آموزی ترانس هاي سطح شهر بيجار و اطراف آن 60 ص

دانلودکار آموزی ترانس هاي سطح شهر بيجار و اطراف آن 60 ص کلمات کلیدی : دانلودکار آموزی ترانس هاي سطح شهر بيجار و اطراف آن 60 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کار آموزی ترانس هاي سطح شهر…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی 43 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی 43 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سرسختی ادبیات نظری سرسختی چارچوب نظری سرسختی فصل دوم پایان نامه سرسختی دانلود مبانی نظری سرسختی پیشینه سرسختی پیشینه تحقیق سرسختی پیشینه داخلی سرسختی پیشینه خارجی…

فصل دوم پایان نامه شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با دیتا ماینینگ

فصل دوم پایان نامه شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با دیتا ماینینگ کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining فصل دوم پایان نامه شخصی سازی…

فصل سوم پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

فصل سوم پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت فصل سوم پایان نامه در مورد مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری محور دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور فصل دوم…

تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی

تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی حقوق بشر سلب حقوق مدنی حقوق مدنی نسبی حقوق مدنی مطلق تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق رفتن به…

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند با تاکید بر نگاه آکر

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند با تاکید بر نگاه آکر ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر ارزش‌گذاری برند برای مشتری مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند دانلود…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *