مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جعل سند 121 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جعل سند 121 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری جعل سند فصل دوم پایان نامه جعل سند دانلود مبانی نظری جعل سند پیشینه جعل سند پیشینه تحقیق جعل سند پیشینه داخلی جعل سند پیشینه خارجی…

آسیب شناسی فرهنگ حجاب و روشهای پیشگیرانه برای بدحجابی

آسیب شناسی فرهنگ حجاب و روشهای پیشگیرانه برای بدحجابی پایان نامه فرهنگ حجاب آسیب شناسی فرهنگ حجاب پایان نامه آسیب شناسی فرهنگ حجاب راهکارهای پیشگیری از بد حجابی علل گرایش جوانان به پوشش نامتعارف عوامل ترویج عدم رعایت حجاب شرعی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی مبانی نظری تدوین برنامه بازاریابی دانلود مبانی نظری تدوین برنامه بازاریابی پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی ادبیات نظری تدوین برنامه بازاریابی فصل دوم پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی مبانی نظری و پیشینه…

مبانی نظری یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

مبانی نظری یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی یادگیری سازمانی رفتار شهروندی سازمانی یادگیری سازمانی در سازمانهای دولتی رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی رابطه یادگیری سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری رفتار…

مقاله ترجمه شده رشته مکانیک – عمران با عنوان مروری مختصر بر تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک در پوسته های استوانه ای

مقاله ترجمه شده رشته مکانیک – عمران با عنوان مروری مختصر بر تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک در پوسته های استوانه ای خزش ثبات ویسکو الاستیک پوسته های استوانه ای‏ همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل…

مدل ها و مولفه های کارآفرینی سازمانی با تاکید بر موانع آن

مدل ها و مولفه های کارآفرینی سازمانی با تاکید بر موانع آن مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی مولفه های کارآفرینی سازمانی مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی در ایران ویژگی های…

چالش ها و راهکارهای تولید و صادرات پسته در ایران

چالش ها و راهکارهای تولید و صادرات پسته در ایران پسته راهکارهای تولید پسته در ایران راهکارهای صادرات پسته در ایران جایگاه ایران در بازار جهانی پسته دانلود پایان نامه رشته اقتصاد بازار جهانی پسته عملکرد پسته در ایران دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شرطی سازی ارزشی 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شرطی سازی ارزشی 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری شرطی سازی ارزشی ادبیات نظری شرطی سازی ارزشی چارچوب نظری شرطی سازی ارزشی فصل دوم پایان نامه شرطی سازی ارزشی دانلود مبانی نظری شرطی سازی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نظریه های لکنت زبان

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نظریه های لکنت زبان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های لکنت زبان مبانی نظری نظریه های لکنت زبان پیشینه تحقیق نظریه های لکنت زبان پیشینه داخلی نظریه های لکنت زبان پیشینه خارجی…

بررسی مدت زمان با میزان رضایت زناشویی

بررسی مدت زمان با میزان رضایت زناشویی زندگی زناشویی دانلود پایان نامه رضایت زناشویی دانلود پایان نامه سازگاری در زندگی زناشویی شناسایی عوامل سازگاری در زندگی زناشویی بررسی مدت زمان با میزان رضایت زناشویی بررسی و شناخت عوامل منجر به…

مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری

مقاله تشریح کامل حسابداری و رشته حسابداری رشته حسابداری دانلود مقالات حسابداری دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری حسابداری مالی حسابداری صنعتی حسابداری مالیاتی حسابداری بیمه حسابداری بانكها رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله تشریح حسابداری و رشته حسابداری…

پاورپوینت تحقیقات رفتاری حسابداری (فصل ششم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)

پاورپوینت تحقیقات رفتاری حسابداری (فصل ششم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) پاورپوینت فصل ششم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تحقیقات رفتاری حسابداری پاورپوینت تحقیقات رفتاری حسابداری پاورپوینت فصل ششم کتاب تئوری…

پاورپوینت مفهوم، مزایا، کاربرد، قابلیت و روشهای اجرای کانتکس

پاورپوینت مفهوم، مزایا، کاربرد، قابلیت و روشهای اجرای کانتکس پاورپوینت مفهوم، مزایا، کاربرد، قابلیت و روشهای اجرای کانتکس مقایسه کانتکس با دیگر مصالح خیزران مزایای کانتکس کاربرد های کانتکس قابلیت های کانتکس روش های اجرای کانتکس رفتن به سایت اصلی…

بررسی و تشریح کامل رویکردها به خطای عامل سازمانی در سازمان

بررسی و تشریح کامل رویکردها به خطای عامل سازمانی در سازمان رابطه استرس و خطای انسانی تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی خطای عامل انسانی در سازمان بررسی رویکردها به خطای عامل انسانی در…

سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان

سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان مدیریت دانش سبک رهبری توانمندساز سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آسیب شناسی زندگی زناشویی 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آسیب شناسی زندگی زناشویی 65 صفحه کلمات کلیدی : مدل ها و نظریه های آسیب شناسی زندگی زناشویی فصل دوم پایان نامه آسیب شناسی زندگی زناشویی مبانی نظری آسیب شناسی زندگی زناشویی پیشینه تحقیق آسیب…

پاورپوینت تغذیه ورزشی

پاورپوینت تغذیه ورزشی کلمات کلیدی : پاورپوینت تغذیه ورزشی تغذیه ورزشی تحقیق تغذیه ورزشی مقاله تغذیه ورزشی بررسی تغذیه ورزشی تقسیم بندی مواد غذایی شش مادۀ مغذی اصلی کربوهیدرات مواد معدنی رژیم غذایی ورزشکاران انرژی مورد نیاز ورزشکاران هفت قانون…

گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش آن درشبكه

گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش آن درشبكه روتر مسیر یاب پیكربندی روتر نقش روتر در شبكه دانلود گزارش كارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان آشنایی با روتر و نقش…

بررسی تاثیر گردشگری مذهبی در گسترش شهری

بررسی تاثیر گردشگری مذهبی در گسترش شهری جاذبه های گردشگری مذهبی کارکرد و ساختار گردشگری مذهبی تاثیر گردشگری مذهبی در گسترش شهرنشینی تاثیر گردشگری مذهبی در گسترش گردشگری نقش گردشگری مذهبی در توسعه شهری برنامه ریزی استراتژیک توسعه گردشگری مذهبی…

ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن

ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن کلمات کلیدی : راهبردهای شناختی چیست راهبردهای شناختی تنظیم هیجانی اثربخشی راهبردهای شناختی تعریف راهبردهای شناختی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان انواع راهبردهای یادگیری شناختی پایان نامه راهبردهای یادگیری شناختی رفتن به سایت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عمل جراحی زیبایی 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عمل جراحی زیبایی 56 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عمل جراحی زیبایی مبانی نظری عمل جراحی زیبایی پیشینه تحقیق عمل جراحی زیبایی پیشینه داخلی عمل جراحی زیبایی پیشینه خارجی عمل جراحی زیبایی…

بررسی موانع پیشرفت انتقال وجه در بانکداری الکترونیکی در ایران

بررسی موانع پیشرفت انتقال وجه در بانکداری الکترونیکی در ایران انتقال الكترونیكی وجوه موانع بانکداری الکترونیکی در ایران بررسی موانع پیشرفت انتقال وجه در بانکداری الکترونیکی در ایران دانلود پایان نامه بانکداری الکترونیکی موانع انتقال الكترونیكی وجوه دانلود پایان نامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آفرینشگری 109 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آفرینشگری 109 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آفرینشگری مبانی نظری آفرینشگری پیشینه تحقیق آفرینشگری پیشینه داخلی آفرینشگری پیشینه خارجی آفرینشگری پیشینه پژوهش آفرینشگری پیشینه نظری آفرینشگری ادبیات نظری آفرینشگری چارچوب نظری آفرینشگری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال افسردگی اساسی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال افسردگی اساسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال افسردگی اساسی مبانی نظری اختلال افسردگی اساسی پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی پیشینه داخلی اختلال افسردگی اساسی پیشینه خارجی اختلال افسردگی اساسی پیشینه پژوهش…

مدل سازی كیفیت پخت ماكارونی تحت تأثیر مقدار آرد سویا و اتخاذ دماهای مختلف در فرایندهای اكسترودر و خشك كردن

مدل سازی كیفیت پخت ماكارونی تحت تأثیر مقدار آرد سویا و اتخاذ دماهای مختلف در فرایندهای اكسترودر و خشك كردن فرآیندهای تولید ماکارونی اكسترودر کردن ماکارونی خشك كردن ماکارونی مدل سازی كیفیت پخت ماكارونی مدل سازی كیفیت پخت ماكارونی تحت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *