مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

ادبیات نظری و پیشینه تجربی باورهای غیر منطقی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی باورهای غیر منطقی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای غیر منطقی مبانی نظری باورهای غیر منطقی پیشینه تحقیق باورهای غیر منطقی پیشینه داخلی باورهای غیر منطقی پیشینه خارجی باورهای غیر منطقی پیشینه پژوهش…

اسرار تشریع حج از منظر قرآن و روایات

اسرار تشریع حج از منظر قرآن و روایات اسرار تشریع حج مناسک و مراحل حج اسرار تشریع حج از منظر قرآن اسرار تشریع حج از منظر روایات تحقیق اسرار تشریع حج دانلود تحقیق اسرار تشریع حج پایان نامه حج رفتن…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش طرحواره های ناسازگار اولیه

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش طرحواره های ناسازگار اولیه کلمات کلیدی : مبانی نظری طرحواره پیشینه تحقیق طرحواره پیشینه داخلی طرحواره پیشینه خارجی طرحواره پیشینه پژوهش طرحواره چارچوب نظری طرحواره فصل دوم پایان نامه طرحواره مبانی نظری طرحواره های ناسازگار…

تحلیل تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس

تحلیل تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس سیر تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تحولات امنیتی خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس نظامهای امنیتی در منطقه خلیج فارس بررسی سیستمهای امنیتی در خلیج فارس پایان…

مبانی نظری مدیریت استراتژیک

مبانی نظری مدیریت استراتژیک انلود مبانی نظری مدیریت استراتژیک بصورت کامل و جامع با رفرنس دهی استاندارد و قابلیت ویرایش در قالب 42 صفحه ورد رفتن به سایت اصلی مديريت استراتژيک عبارتست از : "تصميمات و فعاليت-هاي يکپارچه شده در…

بررسی آثار اقتصادی- اجتماعی اجرای ساخت راه‌های جدید ترانزیتی

بررسی آثار اقتصادی- اجتماعی اجرای ساخت راه‌های جدید ترانزیتی ارزیابی اقتصادی نرخ بازده داخلی سرمایه‌گذاری راه سربیشه بازارچه مرزی میل78 دانلود مقالات رشته اقتصاد بررسی آثار اقتصادی اجتماعی اجرای ساخت راه‌های جدید ترانزیتی دانلود مقالات اقتصاد رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری بررسی ارتباط هوش سازمانی و استرس شغلی کارمندان

مبانی نظری بررسی ارتباط هوش سازمانی و استرس شغلی کارمندان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی فصل دوم پایان نامه استرس  شغلی هوش سازمانی کارکنان تحقیق استرس شغلی کارکنان مدل ها و نظریه های هوش سازمانی مدل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 4

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 4 مبانی نظری فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ سازمانی پیشینه فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی پیشینه خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی فرهنگ سازمانی تاريخچه فرهنگ سازماني تاریخچه فرهنگ…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی پالایشگاه های گاز کشور

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی پالایشگاه های گاز کشور ارزیابی عملکرد با DEA مبانی نظری ارزیابی عملکرد در پالایشگاه گاز ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد پالایشگاه گاز با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی…

فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر

فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر رفتن به سایت اصلی فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر به تعداد 170 اسلاید قایل ویرایش   چکیده زنبور در طبیعت فلوچارت…

ارز‌یابی کارایی شعب سازمان تامین اجتماعی

ارز‌یابی کارایی شعب سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مقاله ارزیابی عملکرد مقاله ارزیابی عملکرد سازمان مقاله…

بررسی تاثیر قدرت های منطقه بر بحران و تحولات سوریه

بررسی تاثیر قدرت های منطقه بر بحران و تحولات سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه نقش قطر در بحران سوریه نقش ترکیه در بحران سوریه نقش ایران در بحران سوریه نقش عربستان در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی 39 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حل مسئله اجتماعی مبانی نظری حل مسئله اجتماعی پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی پیشینه داخلی حل مسئله اجتماعی پیشینه خارجی حل مسئله اجتماعی…

مدلهای ارزش ویژه برند و متغیرهای تاثیر گذار بر بسط برند

مدلهای ارزش ویژه برند و متغیرهای تاثیر گذار بر بسط برند ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکت رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند پایان نامه ارزش ویژه…

پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع بازارهای اوراق بهادار

پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع بازارهای اوراق بهادار دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع بازارهای…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رفتار مصرف کننده

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رفتار مصرف کننده کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده مبانی نظری رفتار مصرف کننده پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده پیشینه داخلی رفتار مصرف کننده پیشینه خارجی رفتار مصرف کننده پیشینه پژوهش…

دانش در مورد سیستمهای هوش مصنوعی : جستجوی یک استراتژی برای کاربرد آن

دانش در مورد سیستمهای هوش مصنوعی : جستجوی یک استراتژی برای کاربرد آن دانش در مورد سیستمهای هوش مصنوعی جستجوی یک استراتژی برای کاربرد آن رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده مطالعات بر اساس منطق خودمعرفتی به عنوان یک…

پاورپوینت آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان

پاورپوینت آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان پاورپوینت آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان تحقیق آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان تاریخچه خانه بروجردی ها شرح پلان خانه بروجردی ها…

پایان نامه بررسی ادبیات کودک در سوریه

پایان نامه بررسی ادبیات کودک در سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه ادبیات کودک بررسی تاریخی ادبیات کودک پایان نامه ارشد ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک در ادبیات معاصر عربی سیر تاریخی ادبیات کودک در سوریه تحول در نویسندگی…

تشریح ساختار انواع آلکسی تایمیا و ارتباط آن با سبک های ابراز هیجان

تشریح ساختار انواع آلکسی تایمیا و ارتباط آن با سبک های ابراز هیجان کلمات کلیدی : تعریف نظری آلکسی تایمیا تعریف عملیاتی آلکسی تایمیا ویژگی‌هاي آلکسی تایمیا ساختار  و انواع آلکسی تایمیا ارتباط آلکسی تایمیا  و ابرازگری هیجان سبک‌هاي ابراز…

بررسی و تشریح ماهیت نیاز عاطفی خانواده

بررسی و تشریح ماهیت نیاز عاطفی خانواده کلمات کلیدی : روابط عاطفی در خانواده بهبود روابط عاطفی در خانواده مدیریت روابط عاطفی در خانواده پایان نامه جو عاطفی در خانواده پایان نامه روابط عاطفی در خانواده الگوهای تربیتی در تربیت…

شناسایی گونه های سارکوسیستیس در گوسفندان ذبح شده کشتارگاه به روش PCR-RFLP

شناسایی گونه های سارکوسیستیس در گوسفندان ذبح شده کشتارگاه به روش PCR-RFLP سارکوسیستیس گوسفندان کشتارگاه ذبح شناسایی گونه های سارکوسیستیس سلولی و مولکولی زیست شناسی سارکوسیستیس آریتی کنیس سارکوسیستیس تنلا شهر نهاوند سارکوسیستوزیس در ایران آنزیم انگل رفتن به سایت…

نحوه حقوق و دستمزد بیمارستان لقمان حکیم

نحوه حقوق و دستمزد بیمارستان لقمان حکیم حسابرسی حقوق و دستمزد طبقه بندی هزینه ها دانلود نحوه حقوق و دستمزد بیمارستان لقمان حکیم هزینه های پرسنلی هزینه های اداری هزینه های سرمایه های پرداخت های انتقالی همکاری در فروش فایل…

وب کاوی و بررسی مراحل آن و ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی

وب کاوی و بررسی مراحل آن و ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی وب کاوی الگوریتم های کاوش تکنیک های داده کاوی استخراج داده های وب سیستم های اطلاعاتی وب کاوی و بررسی مراحل آن و ارتباط وب…

تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی

تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی دانلود پایان نامه پی وی سی افزودنیهای فرایند PVC افزودنیهای خواص PVC دانلود پایان نامه رشته صنایع تحلیل انواع افزودنی روی خاصیت و پروسه پی وی سی رفتن به سایت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *