مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات نظری ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

 

 

 

*** دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

مقدمه

امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمان هاست که آنها را در جهت ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار یاری می رساند. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار، هدف اساسی بسیاری از سازمان ها می باشد زیرا یک برند قدرتمند می تواند اعتماد مشتریان را در هنگام خرید کالاها و خدمات افزایش دهد و به آنا کمک کند تا عوامل ناملموس را بهتر درک نمایند. به عبارت دیگر می توان گفت یک برند قدرتمند، دارایی با ارزشی برای شرکت محسوب می شود (Chen and Chang, 2008). انجمن بازاریابی آمریکا ، نام و نشان تجاری را اینگونه تعریف می کند: یک نام، عبارت، نشانه، نماد یا طرح یا ترکیبی از آنهاست که به منظور شناسایی کالا یا خدمات از یک فروشنده یا گروه فروشندگان و ایجاد تمایز آنها از رقبایشان ارائه می شود. این تمایزات ممکن است عملکردی، منطقی، یا محسوس و یا نمادین، عاطفی و نا محسوس باشند (کفاش پور و نیاکان، 1390).

 

ارزش ویژه برند یکی از مشهورترین و مهم ترین مفاهیم بازاریابی است که امروزه بطور گسترده ای توسط محققان و صاحب نظران بازاریابی مورد بحث قرار می گیرد. از دلایل این اهمیت، نقش استراتژیک و مهم ارزش ویژه برند در تصمیمات مدیریتی و ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان ها و مشتریان است (گیلانی نیا و موسویان، 1389). ارزش ویژه برند، سازمان ها را قادر می سازد که علاوه بر حفظ سهم بازار خود، مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند (Lee and Back, 2009). در واقع ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی می شود، مخارج و هزینه های فعالیت های ترفیعی را کاهش می دهد و از طریق گسترش برند، سکویی برای رشد و توسعه آن ایجاد می نماید. ارزش ویژه برند حتی می تواند باعث افزایش سهم بازار و افزایش سودآوری شده و برای سازمان ها جریان نقدی ایجاد نماید (Buil et al.., 2008).

 

 

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند

گفته شده که کلمه ی برند، حیاتش را به عنوان اسم در زمان نوردیک های باستان (ساکنان قدیمی اسکاندیناوی) آغاز کرده و به تدریج به فعل تبدیل شده است. مشاهده شده که در هزازان سال قبل کشتی سازان وایکینگ، کشتی هایی را که می ساختند، نامگذاری می کردند. اینگونه استعمال برند، شبیه چیزی بود که اکنون آن را علامت تجاری می نامیم (Coomber, 2002). در زمان روم باستان، صنعتگران، محصولات خود را امضاء و یا به هر طریق دیگر، علامت گذاری می کردند و این کار به مصرف کنندگان کمک می کرد تا محصولاتی را که دوستانشان پیشنهاد می کردند، شناسایی کنند (قدرتمندترین شکل تبلیغات) و یا محصولاتی را که پیشتر امتحان کرده و از آن راضی هستند ، مجددا خریداری نمایند (رحیمی هلری، 1384). 

 

تنها در نیمه ی دوم قرن نوزدهم میلادی بود که استفاده از نام تجاری به عنوان وسیله ی پیشرفته ی بازاریابی، تکامل پیدا کرده و به تدریج نام های تجاری به جای محدود ماندن در قیمت پایین و توزیع محلی، جهش بزرگی را به سمت کالاهای با کیفیت در بازارهای انبوه، انجام دادند، تغییراتی هم در قانون علامت تجاری ایجاد شد اما با وجود اینکه نام تجاری گسترش یافت، مدیریت آن به همان شکل ثابت ماند و مالکین و مدیران شرکت ها، مسئولیت آنها را به عهده داشتند (Coomber, 2002).

 

در دوره ی بعد از جنگ جهانی اول، نامهای تجاری در جایگاه واقعی خود قرار گرفتند. در این دوره، مصرف کنندگان فورد  را می خواستند نه وسیله ی حمل و نقل موتوری، کم کم شرکت ها شروع کرند به کمک تعدادی از نام های تجاری که قادر بودند به صورت انبوه تولید، توزیع و فروخته شوند. جدایی وظایف تولید، بازاریابی و فروش. از یکدیگر به شدت تشویق می شد. هنری فورد معتقد بود مدیران باید به صورت مجزا کار کنند تا مشکلات همکاران آنها، دامنگیرشان نشود و به راحتی روی کار که برای آن استخدام شده اند، تمرکز کنند. در سال 1925 شرکت جنرال موتورز  با سازماندهی جدید و تعهد به تغییرات سالانه در مدلها، شرکت فورد را به زیر کشید. 

 

در سال 1931 شرکت پراکتر اند گمبل  در سازماندهی وظیفه ای یک مرحله جلوتر رفت و وظیفه ی جدیدی را تعریف نمود و آن مدیریت نام تجاری بود. آنها معتقد بودند که داشتن نامهایی چون صابون های حمام آیوری و کامی بهترین راه برای سازماندهی آنها این است که مسئولیت هر نام تجاری را به فرد مشخصی به نام مدیر نام تجاری داده شود. این عمل در دهه 50 فراگیر شد. در دهه ی 80، افزایش جهانی شدن تجارت برند نام تجاری نیز، اثر گذاشت. ایجاد نام های تجاری جدید به صرف نبود، بنابراین شرکت ها سمت نام های تجاری جهانی شرکتی رفتند تا بتوانند دامنه ی محصولاتشان را پوشش دهند. در واقع تحولی در درک نام تجاری ایجاد شده بود. شرکت ها برای خرید نام های تجاری هفت تا هشت برابر درآمد آن را پرداخت می کردند. بنابراین عملا نام تجاری به ترازنامه هم راه پیدا نمود (رحیمی هلری، 1384). این اتفاق در اروپا زودتر از ایالات متحده افتاد. در حالیکه شرکت های امریکایی فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی وسیعی را در امریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان انجام می دادند، اروپایی ها یاد می گرفتند که با فرهنگ های مختلف (با اختلاف جزیی) کشورهای خاص انطباق ایجاد کنند (Coomber, 2002).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 2

بخش اول:ادبیات پژوهش ارزش ویژه برند 4

2-1) مقدمه 4

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند 5

2-1-2) اهمیت برند 7

2-1-3) تعریف و تشریح برند 9

2-1-4) تصویر برند 12

2-1-5) ارزش ویژه برند 13

2-1-5-1) ارزش ویژه برند مالی 15

2-1-5-2) ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده 16

2-1-6) ضرورت خلق و حفظ ارزش ویژه برند 18

2-1-7) ابعاد ارزش ویژه برند 22

• وفاداری به برند 22

• آگاهی از برند 23

• کیفیت ادراک شده 24

• تداعی برند 25

2-1-8) مزایای ارزش ویژه برند 26

• مزایای ارزش ویژه برند برای شرکت 26

2-1-9) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند 30

2-1-10) مدل های ارزش ویژه برند 31

• مدل ارزش ویژه برند آکر 32

شکل 2-3-1) مدل دانش برند کلر 35

شکل 2-3-2) مدل ارزش ویژه برند آکر 37

شکل 2-3-3) ابعاد ارزش ویژه برند مدل آکر 39

نمودار 2-3-1) تشریح مدل ارزش ویژه برند آکر 40

• مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41

شکل 2-3-4) مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41

• هرم ارزش ویژه برند مشتری محور کلر 42

شکل 2-3-5) هرم ارزش ویژه برند کلر 43

2-1-11) آمیخته ی بازاریابی و ارزش ویژه برند 44

 

بخش دوم:پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 47

فهرست منابع و مآخذ: 60

منابع لاتین: 66

 

 

 

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش سرامیک با عنوان سنتز هیدروکسی آپاتیت نانومتری با مورفولوژی میله‌ای شکل به روش رسوب‌گیری از محلول

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش سرامیک با عنوان سنتز هیدروکسی آپاتیت نانومتری با مورفولوژی میله‌ای شکل به روش رسوب‌گیری از محلول ریخت شناسی مورفولوژی رسوب گیری از محلول سنتز هیدروکسی آپاتیت هیدروکسی آپاتیت نانومتری ترکیب هیدروکسی آپاتیت نانومتری…

مولفه ها و مدل های فرآیند خلاقیت با تاکید بر خلاقیت در سازمان

مولفه ها و مدل های فرآیند خلاقیت با تاکید بر خلاقیت در سازمان کلمات کلیدی : مدل های فرآیند خلاقیت  مولفه های فرآیند خلاقیت تعریف مفهومی خلاقیت سازمانی تعریف عملياتي خلاقیت سازمانی تبیین مفهوم خلاقیت سازمانی پایان نامه خلاقیت سازمانی…

تاثیر اعتماد به نفس در میزان كسب تمركز حواس

تاثیر اعتماد به نفس در میزان كسب تمركز حواس حواس پرتی اعتماد به نفس كسب تمركز حواس دانلود مقاله تاثیر اعتماد به نفس در میزان كسب تمركز حواس عوامل مؤثر در ایجاد اعتماد به نفس عوامل موثر روان‌شناختی در تمركز…

موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی و سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن

موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی و سیاسی آن پیش از اسلام و پس ازآن اسلام اوضاع اجتماعی و سیاسی موقعیت جغرافیایی عربستان دانلود پایان نامه رشته معارف موقعیت جغرافیایی عربستان و اوضاع اجتماعی و سیاسی آن پیش از اسلام…

پرسشنامه بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان

پرسشنامه بررسی رابطه مدیریت دانش و سبک رهبری در سازمان پرسشنامه چند عاملی رهبری پرسشنامه چند عاملی رهبری MLQ پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش دانلود پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پرسشنامه سبک رهبری توانمندساز…

مبانی نظری شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش

مبانی نظری شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش مبانی نظری با موضوع مدیریت دانش دانلود…

تاثیر الگوهای مهندسی مجدد نرم افزار بر بهبود نگهداری از سیستم نرم افزاری

تاثیر الگوهای مهندسی مجدد نرم افزار بر بهبود نگهداری از سیستم نرم افزاری مهندسی مجدد مهندسی مجدد نرم افزار بهبود نگهداری از سیستم نرم افزاری تکنیک های و الگوهای مهندسی مجدد دانلود پایان نامه رشته مهندسی نرم افزار تاثیر الگوهای…

گزارش کارآموزی رشته حسابداری با عنوان عملیات بانكداری

گزارش کارآموزی رشته حسابداری با عنوان عملیات بانكداری ارزش پولی نظام بانکی عملیات بانكداری تاریخچه بانکداری در ایران دانلود گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری دانلود گزارش کارآموزی عملیات بانكداری رفتن به سایت اصلی دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری…

دیدگاه ها و نظریه های ابرازگری هیجانی و بررسی سبک های آن

دیدگاه ها و نظریه های ابرازگری هیجانی و بررسی سبک های آن کلمات کلیدی : ابعاد ابرازگری هیجانی سبک های ابرازگری هیجانی نظریه های ابرازگری هیجانی مولفه های ابرازگری هیجانی نظریه های ابرازگری هیجانی پایان نامه ابرازگری هیجانی ابعاد و…

مقاله ترجمه شده کنترل تغییرات زمان تحویل با استفاده از تجهیزات حمل و نقل معتبر: یک طرح انگیزشی برای هماهنگی زنجیره تأمین

مقاله ترجمه شده کنترل تغییرات زمان تحویل با استفاده از تجهیزات حمل و نقل معتبر: یک طرح انگیزشی برای هماهنگی زنجیره تأمین کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده درس زنجیره تأمین رشته مهندسی صنایع…

پروپوزال ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

پروپوزال ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی مبانی نظری یادگیری الکترونیکی دانلود مبانی نظری یادگیری الکترونیکی پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ادبیات نظری یادگیری الکترونیکی فصل دوم پایان نامه یادگیری الکترونیکی مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ادبیات و مبانی…

بررسی مجازات در اسلام با تکیه بر کرامت انسانی از نگاه امام خمینی

بررسی مجازات در اسلام با تکیه بر کرامت انسانی از نگاه امام خمینی کرامت انسان فلسفه مجازات در اسلام رابطه مجازات و کرامت انسان از دیدگاه امام خمینی فلسفه مجازات و کرامت انسان رابطه مجازات و کرامت انسان بررسی مجازات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 103 صفحه کامل و جامع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 103 صفحه کامل و جامع کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری در مورد ارزیابی عملکرد پیشینه…

Segmentation سریع تصویر با استفاده از شبكه فازی هاپفیلد

Segmentation سریع تصویر با استفاده از شبكه فازی هاپفیلد تصویر Segmentation خوشه بندی فازی Cمیانگین فازی شبكه عصبی هاپفیلد رفتن به سایت اصلی

سنتز شیمیایی مرطوب و مشخصه هیدروکسی آپاتیت نانو میله

سنتز شیمیایی مرطوب و مشخصه هیدروکسی آپاتیت نانو میله سنتز شیمیایی مرطوب رسوب گیری از محلول سنتز هیدروکسی آپاتیت هیدروکسی آپاتیت نانومتری ترکیب هیدروکسی آپاتیت نانومتری با مورفولوژی سنتز شیمیایی مرطوب و مشخصه هیدروکسی آپاتیت نانو میله دانلود پایان نامه…

حمایت های کیفری در قبال زنان بزه دیده از خشونت و جرایم جنسی

حمایت های کیفری در قبال زنان بزه دیده از خشونت و جرایم جنسی کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان راههای پیشگیری از خشونت علیه زنان دانلود…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی بهزیستی معنوی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی بهزیستی معنوی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بهزیستی معنوی مبانی نظری بهزیستی معنوی پیشینه تحقیق بهزیستی معنوی پیشینه داخلی بهزیستی معنوی پیشینه خارجی بهزیستی معنوی پیشینه پژوهش بهزیستی معنوی پیشینه نظری بهزیستی معنوی ادبیات…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی حل مسئله اجتماعی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی حل مسئله اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حل مسئله اجتماعی مبانی نظری حل مسئله اجتماعی پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی پیشینه داخلی حل مسئله اجتماعی پیشینه خارجی حل مسئله اجتماعی پیشینه پژوهش…

انواع اشاعه

انواع اشاعه اشاعه مشاع شركاء حصه حالات بیع مشاع وضع حقوقی بیع مال مشاع دانلود مقاله انواع اشاعه رفتن به سایت اصلی انواع اشاعه   طرح مسئله: در این تحقیق سعی می شود به این سوال که آیا هر شریک…

امکان سنجی پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در موسسات آموزش عالی

امکان سنجی پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در موسسات آموزش عالی بودجه ریزی عملیاتی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امکان سنجی طراحی بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در…

مفهوم و دلایل طرح جایگزین های حبس

مفهوم و دلایل طرح جایگزین های حبس مجازات حبس مزایا مجازات حبس پایان نامه مجازات حبس عوامل ناکارآمدی مجازات حبس پایان نامه مجازات‌های جایگزین حبس مجازات های جایگزین حبس مجازات های جایگزین حبس در قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب مبانی نظری اضطراب ادبیات نظری اضطراب چارچوب نظری اضطراب فصل دوم پایان نامه اضطراب دانلود مبانی نظری اضطراب پیشینه اضطراب پیشینه تحقیق اضطراب پیشینه داخلی اضطراب پیشینه خارجی اضطراب پیشینه پژوهش اضطراب پیشینه نظری…

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران مدیریت دانش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس تاثیر مدیریت دانش در بهبود تصمیم گیریهای…

پایان نامه کارشناسی زمین شناسی با عنوان شناسایی سنگها

پایان نامه کارشناسی زمین شناسی با عنوان شناسایی سنگها سنگ انواع سنگ سنگهای قیمتی شناسایی سنگها دانلود پایان نامه کارشناسی زمین شناسی با عنوان شناسایی سنگها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *