مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 76 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 76 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
پیشینه داخلی ارزش ویژه برند
پیشینه خارجی ارزش ویژه برند
پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند
پیشینه نظری ارزش ویژه برند
ادبیات نظری ارزش ویژه برند
چارچوب نظری ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند می باشد. در بخش اول مبانی نظری ارزش ویژه برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمان هاست که آنها را در جهت ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار یاری می رساند. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار، هدف اساسی بسیاری از سازمان ها می باشد زیرا یک برند قدرتمند می تواند اعتماد مشتریان را در هنگام خرید کالاها و خدمات افزایش دهد و به آنا کمک کند تا عوامل ناملموس را بهتر درک نمایند. به عبارت دیگر می توان گفت یک برند قدرتمند، دارایی با ارزشی برای شرکت محسوب می شود (Chen and Chang, 2008). انجمن بازاریابی آمریکا ، نام و نشان تجاری را اینگونه تعریف می کند: یک نام، عبارت، نشانه، نماد یا طرح یا ترکیبی از آنهاست که به منظور شناسایی کالا یا خدمات از یک فروشنده یا گروه فروشندگان و ایجاد تمایز آنها از رقبایشان ارائه می شود. این تمایزات ممکن است عملکردی، منطقی، یا محسوس و یا نمادین، عاطفی و نا محسوس باشند (کفاش پور و نیاکان، 1390).

 

ارزش ویژه برند یکی از مشهورترین و مهم ترین مفاهیم بازاریابی است که امروزه بطور گسترده ای توسط محققان و صاحب نظران بازاریابی مورد بحث قرار می گیرد. از دلایل این اهمیت، نقش استراتژیک و مهم ارزش ویژه برند در تصمیمات مدیریتی و ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان ها و مشتریان است (گیلانی نیا و موسویان، 1389). ارزش ویژه برند، سازمان ها را قادر می سازد که علاوه بر حفظ سهم بازار خود، مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند (Lee and Back, 2009). در واقع ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی می شود، مخارج و هزینه های فعالیت های ترفیعی را کاهش می دهد و از طریق گسترش برند، سکویی برای رشد و توسعه آن ایجاد می نماید. ارزش ویژه برند حتی می تواند باعث افزایش سهم بازار و افزایش سودآوری شده و برای سازمان ها جریان نقدی ایجاد نماید (Buil et al.., 2008).

 

 

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند

گفته شده که کلمه ی برند، حیاتش را به عنوان اسم در زمان نوردیک های باستان (ساکنان قدیمی اسکاندیناوی) آغاز کرده و به تدریج به فعل تبدیل شده است. مشاهده شده که در هزازان سال قبل کشتی سازان وایکینگ، کشتی هایی را که می ساختند، نامگذاری می کردند. اینگونه استعمال برند، شبیه چیزی بود که اکنون آن را علامت تجاری می نامیم (Coomber, 2002). در زمان روم باستان، صنعتگران، محصولات خود را امضاء و یا به هر طریق دیگر، علامت گذاری می کردند و این کار به مصرف کنندگان کمک می کرد تا محصولاتی را که دوستانشان پیشنهاد می کردند، شناسایی کنند (قدرتمندترین شکل تبلیغات) و یا محصولاتی را که پیشتر امتحان کرده و از آن راضی هستند ، مجددا خریداری نمایند (رحیمی هلری، 1384). 

 

 

تنها در نیمه ی دوم قرن نوزدهم میلادی بود که استفاده از نام تجاری به عنوان وسیله ی پیشرفته ی بازاریابی، تکامل پیدا کرده و به تدریج نام های تجاری به جای محدود ماندن در قیمت پایین و توزیع محلی، جهش بزرگی را به سمت کالاهای با کیفیت در بازارهای انبوه، انجام دادند، تغییراتی هم در قانون علامت تجاری ایجاد شد اما با وجود اینکه نام تجاری گسترش یافت، مدیریت آن به همان شکل ثابت ماند و مالکین و مدیران شرکت ها، مسئولیت آنها را به عهده داشتند (Coomber, 2002).

 

 

در دوره ی بعد از جنگ جهانی اول، نامهای تجاری در جایگاه واقعی خود قرار گرفتند. در این دوره، مصرف کنندگان فورد  را می خواستند نه وسیله ی حمل و نقل موتوری، کم کم شرکت ها شروع کرند به کمک تعدادی از نام های تجاری که قادر بودند به صورت انبوه تولید، توزیع و فروخته شوند. جدایی وظایف تولید، بازاریابی و فروش. از یکدیگر به شدت تشویق می شد. هنری فورد معتقد بود مدیران باید به صورت مجزا کار کنند تا مشکلات همکاران آنها، دامنگیرشان نشود و به راحتی روی کار که برای آن استخدام شده اند، تمرکز کنند. در سال 1925 شرکت جنرال موتورز  با سازماندهی جدید و تعهد به تغییرات سالانه در مدلها، شرکت فورد را به زیر کشید. 

 

 

در سال 1931 شرکت پراکتر اند گمبل  در سازماندهی وظیفه ای یک مرحله جلوتر رفت و وظیفه ی جدیدی را تعریف نمود و آن مدیریت نام تجاری بود. آنها معتقد بودند که داشتن نامهایی چون صابون های حمام آیوری و کامی بهترین راه برای سازماندهی آنها این است که مسئولیت هر نام تجاری را به فرد مشخصی به نام مدیر نام تجاری داده شود. این عمل در دهه 50 فراگیر شد. در دهه ی 80، افزایش جهانی شدن تجارت برند نام تجاری نیز، اثر گذاشت. ایجاد نام های تجاری جدید به صرف نبود، بنابراین شرکت ها سمت نام های تجاری جهانی شرکتی رفتند تا بتوانند دامنه ی محصولاتشان را پوشش دهند. در واقع تحولی در درک نام تجاری ایجاد شده بود. شرکت ها برای خرید نام های تجاری هفت تا هشت برابر درآمد آن را پرداخت می کردند. بنابراین عملا نام تجاری به ترازنامه هم راه پیدا نمود (رحیمی هلری، 1384). این اتفاق در اروپا زودتر از ایالات متحده افتاد. در حالیکه شرکت های امریکایی فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی وسیعی را در امریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان انجام می دادند، اروپایی ها یاد می گرفتند که با فرهنگ های مختلف (با اختلاف جزیی) کشورهای خاص انطباق ایجاد کنند (Coomber, 2002).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم پایان نامه : چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند 2

بخش اول:ادبیات پژوهش ارزش ویژه برند 4
2-1) مقدمه 4
2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند 5
2-1-2) اهمیت برند 7
2-1-3) تعریف و تشریح برند 9
2-1-4) تصویر برند 12
2-1-5) ارزش ویژه برند 13
2-1-5-1) ارزش ویژه برند مالی 15
2-1-5-2) ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده 16
2-1-6) ضرورت خلق و حفظ ارزش ویژه برند 18
2-1-7) ابعاد ارزش ویژه برند 22
• وفاداری به برند 22
• آگاهی از برند 23
• کیفیت ادراک شده 24
• تداعی برند 25
2-1-8) مزایای ارزش ویژه برند 26
• مزایای ارزش ویژه برند برای شرکت 26
2-1-9) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند 30
2-1-10) مدل های ارزش ویژه برند 31
• مدل ارزش ویژه برند آکر 32
شکل 2-3-1) مدل دانش برند کلر 35
شکل 2-3-2) مدل ارزش ویژه برند آکر 37
شکل 2-3-3) ابعاد ارزش ویژه برند مدل آکر 39
نمودار 2-3-1) تشریح مدل ارزش ویژه برند آکر 40
• مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41
شکل 2-3-4) مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41
• هرم ارزش ویژه برند مشتری محور کلر 42
شکل 2-3-5) هرم ارزش ویژه برند کلر 43
2-1-11) آمیخته ی بازاریابی و ارزش ویژه برند 44

بخش دوم:پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 47
فهرست منابع و مآخذ: 60
منابع لاتین: 66

 

پاورپوینت تغییر در سازمان برای تکامل

پاورپوینت تغییر در سازمان برای تکامل پاورپوینت تغییر در سازمان برای تکامل تغییر در سازمان برای تکامل حقایق تغییر فرآیند تغییر مراحل تغییر نیروهایی که باعث تغییر می شود مقاومت در برابر تغییر مقاومتهایی که منشا سازمانی دارند رفتن به…

پاورپوینت تأمین سرمایه

پاورپوینت تأمین سرمایه پاورپوینت تأمین سرمایه تحقیق تأمین سرمایه مقاله تأمین سرمایه سرمایه گذاری های مخاطره آمیز منابع اصلی وجوه شرکت ها انتخاب تامین کننده سرمایه اولیه رویه اصلی انتشاراوراق بهادارجدید عرضه نقدی انواع تضمین فروش اوراق بهادار دوره فروش…

پایان نامه رشته تاریخ با عنوان انقلاب اسلامی

پایان نامه رشته تاریخ با عنوان انقلاب اسلامی مقایسه بین انقلابهای جهان با انقلاب اسلامی ایران حوادث و رخدادهای انقلاب اسلامی ایران تئوریهای مختلف حوادث انقلاب اسلامی ایران دیدگاههای مختلف حوادث و رخدادهای انقلاب اسلامی پایان نامه انقلاب اسلامی ایران…

دانلود پایان نامه روش بهینه انتخاب مته برای حفاری های نفت و گاز ایران

دانلود پایان نامه روش بهینه انتخاب مته برای حفاری های نفت و گاز ایران انتخاب مته روش انرژی ویژه عوامل ژئومکانیکی روش مقاومت حفاری مقاومت فشاری تک محوره روش هزینه حفاری واحد طول روش بهینه انتخاب مته حفاری های نفت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان مبانی نظری انگیزش کارکنان ادبیات نظری انگیزش کارکنان چارچوب نظری انگیزش کارکنان فصل دوم پایان نامه انگیزش کارکنان دانلود مبانی نظری انگیزش کارکنان پیشینه انگیزش کارکنان پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان پیشینه داخلی انگیزش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی پیشینه عدالت سازمانی تاریخچه عدالت سازمانی پیشینه تحقیق عدالت سازمانی پیشینه پژوهشی عدالت سازمانی مبانی نظری عدالت سازمانی چارچوب نظری عدالت سازمانی ادبیات نظری عدالت سازمانی پیشینه داخلی عدالت سازمانی پیشینه خارجی عدالت…

مفهوم و ارکان حقوقی و فقهی جرم سرقت

مفهوم و ارکان حقوقی و فقهی جرم سرقت ارکان جرم سرقت ارکان حقوقی جرم سرقت ارکان فقهی جرم سرقت سرقت در فقه اهل سنت سرقت در فقه امامیه مفاهیم مشابه سرقت پایان نامه سرقت دانلود پایان نامه سرقت رفتن به…

پاورپوینت ارتباطات، توسعه مهارت برقراری ارتباط

پاورپوینت ارتباطات، توسعه مهارت برقراری ارتباط پاورپوینت ارتباطات، توسعه مهارت برقراری ارتباط تعریف ارتباطات نقش ارتباطات در سازمان علل برقراری ارتباط اجزایی سیستم ارتباطات مدل ادراکی ارتباطات الگوی فرآیند ارتباط چگونگی برقراری ارتباط اشکال ارتباطات سازمانی انتخاب رسانه ارتباطی مسیرهای…

مبانی نظری ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری

مبانی نظری ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری رضایت شغلی رضایت مشتریان رضایت شغلی کارکنان بیمه رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان مبانی نظری ارتباط رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتری…

پرسشنامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

پرسشنامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی پرسشنامه ارزیابی عملکرد پرسشنامه بهسازی نیروی انسانی پرسشنامه ارزیابی عملکرد مقیمی (1389) پرسشنامه بهسازی نیروی انسانی مقیمی (1389) پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان پرسشنامه…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 54 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 54 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فرهنگ سازمانی مبانی نظری فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی و خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه نظری فرهنگ سازمانی ادبیات نظری فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ…

ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان در فرآیند تصمیم گیری از دیدگاه کارکنان

ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان در فرآیند تصمیم گیری از دیدگاه کارکنان پایان نامه تصمیم‌گیری مشاركتی پایان نامه فناوری اطلاعات پایان نامه مدیریت مشارکتی پایان نامه تاثیر فناوری اطلاعات بر میزان مشارکت سازمان تاثیر فناوری اطلاعات در…

مقاله ترجمه شده هماهنگی زنجیره تأمین با نرخ تقاضای وابسته به موجودی و قرارداد تأخیر در پرداخت

مقاله ترجمه شده هماهنگی زنجیره تأمین با نرخ تقاضای وابسته به موجودی و قرارداد تأخیر در پرداخت کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده درس زنجیره تأمین رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده هماهنگی زنجیره…

عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها

عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها کلمات کلیدی : پایان نامه اسکان غیر رسمی علل ایجاد اسکان غیر رسمی ساماندهی اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاههای غیررسمی ویژگیهای سکونتگاههای غیررسمی اسکان غیر…

پاورپوینت تحلیل استراتژیک شرکت جنرال موتورز در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی

پاورپوینت تحلیل استراتژیک شرکت جنرال موتورز در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی کلمات کلیدی : پاورپوینت تحلیل استراتژیک شرکت جنرال موتورز در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی پاورپوینت تحلیل استراتژیک شرکت جنرال موتورز تاريخچه جنرال موتورز چشم انداز جنرال موتورز بیانیه جنرال…

بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری

بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری تعریف مرور زمان مرور زمان چیست انواع مرور زمان تجدید اعتبار کیفری در حقوق ایران‌ جرایم مشمول مرور زمان مرور زمان در دعاوی حقوقی مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری مرور زمان…

بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها

بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها کلمات کلیدی : راهبردهای یادگیری شناختی راهبردهای یادگیری فراشناختی راهبردهای فراشناختی یادگیری عبارت اند از تعریف راهبردهای یادگیری تعریف راهبردهای یادگیری خودتنظیمی تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری راهبردهای فراشناختی در…

پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc پایان نامه درباره مدیریت دانش رساله دکتری مدیریت دانش تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی…

پاورپوینت ممیزی وضعیت

پاورپوینت ممیزی وضعیت کلمات کلیدی : پاورپوینت ممیزی وضعیت ممیزی وضعیت تحقیق ممیزی وضعیت بررسی ممیزی وضعیت تحلیل ممیزی وضعیت مقاله ممیزی وضعیت دلایل انجام ممیزی های دقیق و مستمر جدول ارزيابي و مميزي بازار و محصول جدول ارزيابي رقبا…

دانلودکار آموزی در تعاون روستایی

دانلودکار آموزی در تعاون روستایی کلمات کلیدی : دانلودکار آموزی در تعاون روستایی رفتن به سایت اصلی نام فایل : کار آموزی در تعاون روستایی فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 153 حجم : 3 مگابایت اینجانب دوره کارآموزی خود…

پیدایش انسان از نظر علم و قرآن

پیدایش انسان از نظر علم و قرآن دانلود مقاله پیدایش انسان از نظر علم و قرآن پیدایش انسان از نظر علم پیدایش انسان از نظر قرآن پیدایش انسان خرید پایان نامه الهیات و معارف اسلامی همکاری در فروش فایل همکاری…

تشریح ساختار قاچاق

تشریح ساختار قاچاق انواع قاچاق تشریح ساختار قاچاق پیشینه تاریخی بزه قاچاق انسان ویژگی های پدیده قاچاق انسان تحقیق قاچاق پایان نامه قاچاق تعریف قاچاق قاچاق کالا مقاله رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته حقوق تشریح ساختار قاچاق  …

ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی

ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی کودکان خیابانی پایان نامه کودکان خیابانی پایان نامه درباره کودکان کار پایان نامه توانمندسازی کودکان خیابانی عدم توانمندسازی کودکان خیابانی نقش سازمانهای مردم نهاد در توانمندسازی کودکان خیابانی عملکرد سازمانهای…

پاورپوینت ساختار حقوقی سازمان تجارت جهانی و ارکان تشکیل دهنده آن

پاورپوینت ساختار حقوقی سازمان تجارت جهانی و ارکان تشکیل دهنده آن کلمات کلیدی : پاورپوینت ساختار حقوقی سازمان تجارت جهانی و ارکان تشکیل دهنده آن تحقیق ساختار حقوقی سازمان تجارت جهانی ارکان تشکیل دهنده آن سازمان تجارت جهانی ارکان تشکیل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابرازگری هیجانی 78 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابرازگری هیجانی 78 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابرازگری هیجانی مبانی نظری ابرازگری هیجانی پیشینه تحقیق ابرازگری هیجانی پیشینه داخلی ابرازگری هیجانی پیشینه خارجی ابرازگری هیجانی پیشینه پژوهش ابرازگری هیجانی پیشینه نظری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *