مبانی نظری عوامل اثرگذار بر تغییر حسابرس از نگاه حاکمیت شرکتی

مبانی نظری عوامل اثرگذار بر تغییر حسابرس از نگاه حاکمیت شرکتی

مبانی نظری حاکمیت شرکتی
مکانیزم های حاکمیت شرکتی
مبانی نظری عوامل و آثار تغییر حسابرس
تغییر حسابرس از دیدگاه حاکمیت شرکتی
تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر تغییر حسابرس
عوامل اثرگذار بر تغییر حسابرس از نگاه حاکمیت شرکتی در بورس
ارتباط بین مکانیزمهای حاکمیت شرکتی با تغییر حسابرسان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری

عوامل اثرگذار بر تغییر حسابرس از نگاه حاکمیت شرکتی

 

 

 

 

 

چکیده

تغییر یا تعویض حسابرسان در محافل حرفه ای ناشی از دلایل مختلفی می باشد. علاوه بر اجبارهایی که اداره کنندگان بازارهای سرمایه برای تعویض حسابرس در نظر گرفته اند، تغییر حسابرس ممکن است ناشی از مکانیزم های حاکمیت شرکتی موجود در داخل سازمان باشد بگونه ای که حسابرسی را انتخاب نمایند که دارای بیشترین استقلال و بالاترین کیفیت حسابرسی باشند.

 

در تحقیق حاضر پژوهشگر برای سنجش ارتباط بین مکانیزمهای حاکمیت شرکتی با تغییر حسابرسان شرکت ها پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران اطلاعات 92 شرکت را بین سالهای 1387 لغایت 1391 را آزمون نمود. مکانیزم های حاکمیت شرکتی مورد بررسی عبارتند از تمرکز مالکیت، استقلال هیأت مدیره و جدایی پست ریاست هیأت مدیره از مدیر عامل. نتایج نشان می دهد که هر اندازه تمرکز مالکیت افزایش یابد تمایل به تغییر حسابرس به حسابرس کوچکتر افزایش یافته، همچنین کاهش استقلال نیز همانند افزایش تمرکز مالکیت منجر به تغییر حسابرس مستقل به حسابرسان کوچکتر می شود همچنین نتایج حاکی از عدم تاثیر جدایی و یکی بود دو پست ریاست هیأت مدیره و مدیر عامل در تغییر حسابرسان به حسابرسان کوچکتر می باشد.

 

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر تغییر حسابرس مستقل به حسابرسان کوچکتر می باشد.

 

 

واژگان کلیدی:

تغییر حسابرس

تمرکز مالکیت

استقلال هیأت مدیره

مکانیزم های حاکمیت شرکتی

جدایی پست ریاست هیأت مدیره از مدیر عامل

 

 

 

 

 مقدمه

تشکیل شركت سهامی و گشودن مالكیت شركت برای عموم، بر روش اداره شرکتها، تأثیر قابل ملاحظه ای گذاشت. نظام بازار به گونه ای سازماندهی شد كه مالکان شرکتها، اداره شرکت را به مدیران شركت تفویض كنند. جدایی مالكیت از مدیریت به عمومیت “مسأله نمایندگی” منجر شد (قالیباف اصل و رضایی، 1386). با جدا شدن مالكیت و مدیریت، مدیران به عنوان نماینده سهامداران، شركت را اداره می كنند (فاما و جنسن، 1983). با شكلگیری رابطه نمایندگی، تضاد منافع بین مدیران و سهامداران و ذینفعان دیگر ایجاد میشود و به طور بالقوه این امكان به وجود میآید كه مدیران اقداماتی انجام دهند كه در جهت منافع خودشان بوده و ضرورتًا در جهت منافع سهامداران و ذینفعان دیگر نباشد (باباجانی و عبدی، 1389). در این مسأله، تضاد بین به حداكثر رساندن منافع كارگماران و كارگزاران، مفروض است. حل مشکل نمایندگی تا حدودی اطمینان خاطر سهامداران را فراهم میکند که مدیران در تلاشند تا ثروت آنان را به حداکثر برسانند.

 

 اعمال نظارت و مراقبت در این زمینه مستلزم وجود ساز و کارهای مناسبی است. از جمله این سازوکارها، طراحی و اجرای “راهبری شرکتی” مناسب در شرکتها و بنگاههای اقتصادی است. صاحبنظران علوم اقتصادی و حسابداری در ایران، بیشتر معنی حاکمیت شرکتی را برای این واژه به کار برده اند که ترجمه چندان گویایی نیست. از آنجا که کاربرد این واژه ایجاد سازوکار مناسب برای هدایت و کنترل شرکتها و بنگاههای اقتصادی است، نزدیکترین و مأنوس ترین معنایی که میتوان برای این واژه انتخاب کرد راهبری شرکتی است (سجادی، 1388). نظام راهبری شرکتی که با حفظ تعادل میان اهداف اجتماعی و اقتصادی و اهداف فردی و جمعی سروکار دارد، موجب ترغیب استفاده کارامد از منابع و الزام پاسخگویی شرکتها درخصوص ایفای وظیفه مباشرت برای اداره منابع میشود. توجه به راهبری شرکتی کارا و افزایش کارایی در قراردادهای میان ذینفعان به منظور تقویت فرهنگ پاسخگویی و ارتقاء شفافیت اطلاعات در شرکتها و واحدهای اقتصادی که تمام یا بخشی از سرمایه آنها از طریق مردم تأمین شده است، به تخصیصکارای منابع و در نهایت رشد توسعه اقتصادی منجر میشود (قالیباف اصل و رضایی، 1386).

 

 یکی از مواردی که نظام راهبری شرکتی با نظارت بر آن وظیفه حفظ و حراست از حقوق ذینفعان را به انجام می رساند. این وظیفه با نظارت بر کیفیت حسابرسان و همچنین تغییر، تعویض و یا حفظ حسابرسان در صورت لزوم اتفاق می افتد. بر همین اساس حاکمیت شرکتی توانسته با تعویض حسابرسان از حسابرسان کوچک به بزرگ و یا بلعکس و یا هر نوع حسابرس مستقلی که وظیفه نظارت بر اعمال مدیران را به خوبی به انجام می رسانند و کیفیت گزارشگری مالی را بهبود می بخشند، رسالت و اهداف خود را به انجام برساند. در تحقیق حاضر نیز پژوهشگر بدنبال بررسی تاثیر نقش مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر تغییر و تعویض حسابرسان می باشد تا از این طریق بتوانند رفتارهای فرصت طلبانه در خصوص رابطه های حسابرسان و مدیران و خطشه دار شدن استقلال حسابرسان را کنترل نمایند.

 

 

 

 

فهرست مطالب 

چکیده 

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

2-1) بخش اول: تغییر حسابرس-عوامل و آثار 17

2-1-1) مقدمه: 17

2-1-2) تقاضا برای خدمات حسابرسی  16

2-1-3) انتخاب حسابرس  16

2-1-4) تغییر حسابرس  17

2-1-5) هزینه های تغییر در حسابرس 17

2-1-6) دلایل تغییر حسابرس  18

2-1-6-1) کاهش هزینه حسابرسی یا کاهش حق الزحمه حسابرسی 18

2-1-6-2)ضعف کنترلهای داخلی  18

2-1-6-3)برقرار نبودن فرض تداوم فعالیت  19

2-1-6-4) ارائه مجدد صورتهای مالی  19

2-1-6-5)عدم توافق در مورد اصول حسابداری  19

2-1-6-6) اتکا نکردن به مدیریت 19

2-1-6-7)اظهارنظر مشروط  19

2-1-6-8)افزایش دامنه حسابرسی  20

2-1-6-9) تغییرات مدیریت  20

2-1-6-10) اقدامات غیر قانونی  20

2-1-6-11)محدودیت منابع  20

2-1-6-12) ورشکستگی  20

2-1-6-2) ادغام     21     

1-13-6-1-2) ادغام صاحبکاران:   21

2-13-6-1-2) ادغام موسسه های حسابرسی 21

14-6-1-2) رشد شرکت  21

7-1-2) تاثیر تغییر حسابرس بر عملکرد شرکت  21

8-1-2) الزامات افشاء در خصوص تغییر حسابرسان مستقل 22

1-8-1-2) گروه آغاز کننده تغییر حسابرس  22

2-8-1-2) نبود توافق یا اختلاف نظر بین صاحبکار و حسابرس  23

3-8-1-2) رویدادهای قابل گزارش  23

9-1-2) انواع تغییر حسابرس بر اساس شیوه تغییر 23

1-9-1-2) تغییر اجباری حسابرس  23

2-9-1-2) تغییر اختیاری حسابرس و عوامل موثر بر آن 25

1-2-9-1-2) عوامل مرتبط با واحد مورد رسیدگی: 26

10-1-2) دوره تصدی حسابرس و عوامل موثر  27

1-10-1-2) دوره تصدی حسابرس و كیفیت حسابرسی 28

2-10-1-2) دوره تصدی حسابرس و استقلال وی 29

3-10-1-2) دوره تصدی حسابرس و هزینه های حسابرسی 29

2-2) بخش دوم: حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی 30

1-2-2) تعاریف حاکمیت شرکتی 30

2-2-2) انواع سیستمهای حاکمیت شرکتی 32

1-2-2-2) حاكمیت شركتی درون سازمانی (رابطه ای ) 32

 1-1-2-2-2) مکانیزمهای درون‌سازمانی (محاطی)

2-2-2-2) حاكمیت شركتی برون سازمانی (محیطی) 33

1-2-2-2-2) مکانیزمهای برون‌سازمانی (محیطی) 33

3-2-2-2) سیستم درون سازمانی در مقابل سیستم  برون سازمانی 34

3-2-2) تئوری های حاكمیت شركتی 34

1-3-2-2) تئوری هزینه معاملات  34

2-3-2-2) تئوری نمایندگی 34

3-3-2-2) تئوری ذینفعان 35

4-3-2-2) تئوری ذینفعان در برابر تئوری نمایندگی 35

1-4-2-2) مدل مالی 36

2-4-2-2) مدل مباشرتی 36

3-4-2-2) مدل تئوری ذینفع 36

4-4-2-2) مدل سیاسی 37

5-2-2) اصول حاکمیت شرکتی 37

1-5-2-2) اصول حاکمیت شرکتی بر اساس دستورالعمل سازمان بورس 39

1-1-5-2-2) ساختار هیات مدیره 41

2-1-5-2-2) کمیته های هیات مدیره 42

3-1-5-2-2) تعداد اعضای هیات مدیره و گزینش آنها 42

4-1-5-2-2) استقلال مدیر 43

5-1-5-2-2) دبیر هیات مدیره 43

6-1-5-2-2) اعضای مشترك هیات مدیره 43

7-1-5-2-2) تعهد مالکیت سهام 43

8-1-5-2-2) بازنشستگی از هیات مدیره/ سقف دوره های عضویت در هیات مدیره 43

9-1-5-2-2) حضور در جلسات 43

6-2-2) الگوهای حاکمیت شرکتی 44

1-6-2-2) الگوی مبتنی بر بازار 44

2-6-2-2) الگوی مالکیت شرکتی مبتنی بر روابط 44

3-6-2-2) الگوی حاکمیت شرکتی در حال گذار 45

4-6-2-2) الگوی نو ظهور 45

7-2-2) مکانیزم حاكمیت شركتی 46

8-2-2) ساختارهای مالکیتی حاکمیت شرکتی 48

1-8-2-2) سرمایه‌گذاران نهادی 48

2-8-2-2) سرمایه‌گذاران عمده 49

1-2-8-2-2) سرمایه‌گذاران عمده در نگاه نظام حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار تهران 49

3-8-2-2) مالکیت هیات‌مدیره 50

4-8-2-2)  دولتی و خصوصی 51

5-8-2-2) سهام شناور آزاد 51

9-2-2) ساختار های مدیریتی حاکمیت شرکتی 53

1-9-2-2) تفکیک دقیق وظایف مدیریت اجرائی از مدیریت غیر اجرائی 53

2-9-2-2) حقوق و مزایای مدیران 54

3-9-2-2) تفکیک یا عدم تفکیک سمت مدیر عامل وریاست هیات‌مدیره 54

4-9-2-2) اندازه هیات‌مدیره 55

10-2-2) حاکمیت شرکتی و شفافیت در اطلاعات حسابداری 55

1-10-2-2) اطلاعات حسابداری مالی 56

2-10-2-2) تأثیر اطلاعات حسابداری مالی بر نتایج اقتصادی 57

3-10-2-2) استفاده مستقیم از اطلاعات حسابداری در مکانیزم حاکمیت شرکت 60

11-2-2) حاکمیت شرکتی، نقدشوندگی و ارزش آفرینی 60

12-2-2) حاکمیت شرکتی، اطمینان بخشی و ارزش آفرینی 62

3-2) بخش سوم: تغییر حسابرس، دوره تصدی و رفتارهای مدیران 63

1-3-2) مقدمه

2-3-2) دوره تصدی حسابرس و محافظه كاری

3-3-2) کیفیت حسابرسی، دوره تصدی حسابرس و ویژگی های کیفی سود

4-3-2) دوره تصدی حسابرس و محافظه کاری سود

5-3-2) دوره تصدی حسابرس و مربوط بودن سود

6-3-2) دوره تصدی حسابرس و قابلیت اتکای سود

7-3-2) سطوح تصدی و دیدگاه های متفاوت

8-3-2) اثر متقابل دوره تصدی بر محافظه کاری و مدیریت سود

4-2) بخش چهارم: پیشینه پژوهش 70

1-4-2) پژوهش های داخلی 70

2-4-2) پژوهش های داخلی 73

 

 

منابع

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

نمودار (2-1): سازو کار راهبری شرکتی 42

نمودار (2-2): عوامل داخلی و بیرونی نظم دهنده شرکت های جدید 43

نمودار (2-3): ارکان حاكمیت شركتی 49

نمودار(2-4): مکانیزم عمل حاکمیت شرکتی 50

نمودار(2-5): شیوه های تاثیر اطلاعات حسابداری بر عملکرد 62

 

مسؤولیت مدنی دولت

مسؤولیت مدنی دولت مسئولیت مدنی مسئولیت مدنی دولت مسئولیت کارمندان جبران خسارت دانلود مقاله مسؤولیت مدنی دولت مفهوم خطای کارمند دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق مسؤولیت مدنی دولت  …

مبانی نظری ارزیابی واکنش بازار سهام در برابر اطلاعیه های سود نقدی بورس اوراق بهادار تهران

مبانی نظری ارزیابی واکنش بازار سهام در برابر اطلاعیه های سود نقدی بورس اوراق بهادار تهران اعلامیه های سود نقدی تفاضل بازده قیمتی سهام اعلامیه های سود نقدی شرکتها رابطه اعلامیه های سود نقدی با بازده نقدی رابطه اعلامیه های…

پایان نامه سلامت روانی در دانش آموزان

پایان نامه سلامت روانی در دانش آموزان کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روانی پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه های سلامت روان پایان نامه سلامت روانی در پسران پایان نامه سلامت روانی دانش آموزان پایان نامه سلامت روانی در…

پاورپوینت آشنایی با دفاتر صدور گواهی الکترونیک از نظر حقوق تجارت الکتروینک

پاورپوینت آشنایی با دفاتر صدور گواهی الکترونیک از نظر حقوق تجارت الکتروینک کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با دفاتر صدور گواهی الکترونیک از نظر حقوق تجارت الکتروینک دفاتر صدور گواهی الکترونیک پاورپوینت حقوق تجارت الکتروینک وظايف مراكز صدور گواهي گواهي…

نگاهی تطبیقی تدابیر ملی و فراملی در قبال پدیده قاچاق انسان و قربانیان این بزه

نگاهی تطبیقی تدابیر ملی و فراملی در قبال پدیده قاچاق انسان و قربانیان این بزه قاچاق انسان تحقیق قاچاق انسان تحقیق درباره قاچاق انسان تحقیق پدیده قاچاق انسان تدابیر ملی در قبال پدیده قاچاق انسان تدابیر فراملی در قبال پدیده…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مولفه های ابراز وجود

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مولفه های ابراز وجود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های ابراز وجود مبانی نظری مولفه های ابراز وجود پیشینه تحقیق مولفه های ابراز وجود پیشینه داخلی مولفه های ابراز وجود…

علل و عوامل پرخاشگری و نظریه های مربوط به پرخاشگری

علل و عوامل پرخاشگری و نظریه های مربوط به پرخاشگری کلمات کلیدی : انواع رفتارهای پرخاشگرانه علل و عوامل پرخاشگری انواع رفتارهای پرخاشگرانه نظریه های مربوط به پرخاشگری تحقیق کامل پرخاشگری تحقیق در مورد پرخاشگری رفتن به سایت اصلی پرخاشگری…

پروپوزال ارزیابی شاخص های عملکرد توسعه پایدار در صنعت فولاد

پروپوزال ارزیابی شاخص های عملکرد توسعه پایدار در صنعت فولاد پروپوزال توسعه پایدار مولفه های توسعه پایدار شاخص های توسعه پایدار     شاخص های عملکرد توسعه پایدار ارزیابی شاخص های عملکرد روش هاي ارزيابي عملکرد کارکنان مولفه هاي ارزيابي عملکرد…

ارزیابی عملکرد از دیدگاه های مختلف و بررسی الگوی ارزیابی عملکرد در سازمانهای دولتی

ارزیابی عملکرد از دیدگاه های مختلف و بررسی الگوی ارزیابی عملکرد در سازمانهای دولتی معیارهای ارزیابی عملکرد شاخص های ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد سازمانهای دولتی ارزشیابی عملکرد دولت و سازمانهای دولتی ارزیابی عملکرد از دیدگاه اسلام الگوی اعتبار سنجی جهت…

مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران

مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل كنترل بر افزایش فروش پسته ایران آمیخته بازاریابی خرده فروشی عمده‌فروشی ارتقاء محصول دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل…

سلسله مراتب نیازهای انسان و بررسی خود شکوفایی در آن

سلسله مراتب نیازهای انسان و بررسی خود شکوفایی در آن کلمات کلیدی : خودشکوفایی مزلو الگوی خودشکوفایی تعریف مفهومی خودشکوفایی تعریف عملیاتی خودشکوفایی خودشکوفایی سلسله مراتب پایان نامه خودشکوفایی تعریف خودشکوفایی در روانشناسی مولفه های خودشکوفایی شامل چیست؟ رفتن به…

پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت

پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت بررسی سقف کامپوزیت تحقیق بررسی سقف کامپوزیت مقاله بررسی سقف های سبک روش اجرای سقف کامپوزیت بر روی سازه‌های فولادی قالب بندی آرماتوربندی قالب برداری محاسن سقف کامپوزیت نقاط ضعف احتمالی سقف…

اصول و قواعد حقوقی حاکم بر قراردادهای نفتی و راهکارهای حل و فصل اختلافات آن

اصول و قواعد حقوقی حاکم بر قراردادهای نفتی و راهکارهای حل و فصل اختلافات آن قراردادهای نفتی قواعد حقوقی حاکم بر قراردادهای نفتی راهکارهای حل و فصل اختلافات قراردادهای نفتی دانلود مقاله قراردادهای بین المللی نفتی اصول حقوقی حاکم بر…

بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن

بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن جشن نوروز فرهنگ و تمدن ایران باستان عوامل ماندگاری جشن نوروز دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته تاریخ بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن…

سطوح سرمایه اجتماعی و اهمیت آن در سازمان و مدلهایی برای سنجش آن

سطوح سرمایه اجتماعی و اهمیت آن در سازمان و مدلهایی برای سنجش آن مدل سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال سطوح سرمایه اجتماعی اهمیت مطالعه سرمایه اجتماعی در سازمان سرمایه اجتماعی سازمانی مفهوم سرمایه اجتماعی و ابعاد آن مدلهایی برای سنجش…

مبانی نظری ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار

مبانی نظری ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار مبانی نظری تدوین استراتژی تدوین استراتژی swot تدوین استراتژی به روش swot نمونه استراتژی تدوین شده تدوین استراتژی سازمان و شرکت تدوین استراتژی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس شغلی در پرستاران

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس شغلی در پرستاران کلمات کلیدی : مبانی نظری استرس شغلی در پرستاران پیشینه تحقیق استرس شغلی در پرستاران پیشینه داخلی استرس شغلی در پرستاران پیشینه خارجی استرس شغلی در پرستاران پیشینه پژوهش استرس شغلی در…

فصل دوم پایان نامه پیش بینی تقاضای برق با داده کاوی

فصل دوم پایان نامه پیش بینی تقاضای برق با داده کاوی کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining پیش بینی تقاضای برق با داده…

داوری و روشهای حل اختلاف در تجارت بین الملل و تجارت الکترونیک

داوری و روشهای حل اختلاف در تجارت بین الملل و تجارت الکترونیک اصول حقوقی تجارت الکترونیک داوری قراردادی داوری در تجارت الکترونیک قواعد حقوقی داوری در تجارت الکترونیک پایان نامه داوری در تجارت الکترونیک پایان نامه داوری اینترنتی حل اختلاف…

شناسایی و بررسی عوامل کلیدی موفقیت در استقرار مدیریت دانش در صنعت هوانوردی

شناسایی و بررسی عوامل کلیدی موفقیت در استقرار مدیریت دانش در صنعت هوانوردی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش عوامل موثر استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش عوامل حیاتی موفقیت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات روانی کودکان 43 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات روانی کودکان 43 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات روانی کودکان مبانی نظری اختلالات روانی کودکان پیشینه تحقیق اختلالات روانی کودکان پیشینه داخلی اختلالات روانی کودکان پیشینه خارجی اختلالات روانی کودکان…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی طراحی شغلی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی طراحی شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طراحی شغلی مبانی نظری طراحی شغلی پیشینه تحقیق طراحی شغلی پیشینه داخلی طراحی شغلی پیشینه خارجی طراحی شغلی پیشینه پژوهش طراحی شغلی پیشینه نظری طراحی شغلی…

مبانی نظری ارزیابی علل مدیریتی تاثیرگذار بر بهره وری سازمان از نظر مدیران و کارکنان

مبانی نظری ارزیابی علل مدیریتی تاثیرگذار بر بهره وری سازمان از نظر مدیران و کارکنان بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی 58 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی 58 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزش تحصیلی مبانی نظری انگیزش تحصیلی پیشینه تحقیق انگیزش تحصیلی پیشینه داخلی انگیزش تحصیلی پیشینه خارجی انگیزش تحصیلی پیشینه پژوهش انگیزش تحصیلی پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و مولفه های آن 76 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و مولفه های آن 76 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های هوش سازمانی مبانی نظری مولفه های هوش سازمانی پیشینه تحقیق مولفه های هوش سازمانی پیشینه داخلی مولفه های هوش…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *