مبانی نظری علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

مبانی نظری علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

ارزش ویژه برند
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند
ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی
ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت
مبانی نظری ارزش ویژه برند خدمات اینترنت پرسرعت
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند خدمات اینترنت پرسرعت
ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت از نگاه مشتریان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

 

 

 

 

چکیده

در سال‌های اخیر موضوع برند و بخصوص ارزش ویژه برند، توجه محققان و دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی را به خود جلب کرده است. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به نظرمصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان گلستان است. در این پژوهش ارائه اینترنت پرسرعت توسط شرکت مخابرات استان گلستان ، های وب ، آسیاتک و صبانت مورد مطالعه قرار گرفته اند. روش نمونه گیری تصادفی ساده است و تعداد آن 384 نفر درشهرستان گرگان(مرکز استان گلستان) می باشد که برای خرید برندهای فوق به مراکز ارائه دهنده این خدمات اینترنت پرسرعت مراجعه کرده اند. روش تحقیق از نوع کاربردی بوده و طرح تحقیق آن توصیفی از نوع پیمایشی است. روش جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه بوده که با استفاده از روش تحلیل مسیر توسط نرم افزار لیزرل 8 مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

 

نتایج حاصله نشان داد که متغیرهای خانواده به طور غیر مستقیم با تاثیر گذاری بر متغیرهای تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه تأثیر گذار است. متغیر دهان به دهان الکترونیکی نیز به گونه ای غیر مستقیم با تاثیرگذاری بر متغیرهای تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه مؤثر بوده و با آگاهی رابطه ای ندارد و فرضیه فوق رد می گردد. همچنین در این تحقیق تداعی ، کیفیت و وفاداری بر ارزش ویژه برند موثر بوده و رابطه بین آگاهی برند با ارزش ویژه برند تایید نشد.

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزش ویژه برند

وفاداری به برند

کیفیت درک شده از یک برند

بازار خدمات و اینترنت پرسرعت

ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی

تداعی برند اطلاعات مثبت درباره یک برند

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری 24

تداعی مارک تجاری 25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده 28

وفاداری مارک تجاری 31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال وحشت زدگی 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال وحشت زدگی 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال وحشت زدگی مبانی نظری اختلال وحشت زدگی پیشینه تحقیق اختلال وحشت زدگی پیشینه داخلی اختلال وحشت زدگی پیشینه خارجی اختلال وحشت زدگی…

پاورپوینت بررسی آلودگی های محیطی در مواد غذائی

پاورپوینت بررسی آلودگی های محیطی در مواد غذائی پاورپوینت بررسی آلودگی های محیطی در مواد غذائی پاورپوینت آلودگی های محیطی در مواد غذائی تحقیقآلودگی های محیطی در مواد غذائی هورمون های موجود در مواد غذائی چگونگي آلودگي مواد غذايي در…

ارزیابی تاثیر میزان استفاده از it بر ساختار سازمانی

ارزیابی تاثیر میزان استفاده از it بر ساختار سازمانی دانلود پایان نامه اثر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی دانلود پایان نامه نحوه اثرگذاری آی تی بر ساختار سازمانی ارزیابی تاثیر میزان استفاده از it بر ساختار سازمانی بررسی تاثیر میزان…

پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر محمد اعرابی

پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر محمد اعرابی کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان محمد اعرابی پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف…

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه استاندارد مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پرسشنامه crm پرسشنامه استاندارد مدیریت ارتباط با مشتری کلانتری (۱۳۸۹) پرسشنامه تاثیر مدیریت دانش بر…

ارائه نرم افزاری برای مدیریت دانش کارمندان سازمان با BI

ارائه نرم افزاری برای مدیریت دانش کارمندان سازمان با BI پایان نامه هوش تجاری پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش طراحی سیستم مدیریت دانش طراحی…

ارائه چارچوبی برای پیاده سازی شبکه های اجتماعی با روش SDN و پروتکل OpenFlow

ارائه چارچوبی برای پیاده سازی شبکه های اجتماعی با روش SDN و پروتکل OpenFlow کلمات کلیدی : توازن بار در sdn شبکه های مبتنی بر نرم افزار مدیریت زیرساخت شبکه های اجتماعی بسترهای آزمایشی شبکه های اجتماعی پایان نامه شبکه…

مدل مفهومی ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

مدل مفهومی ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP مدل مفهومی erp مدل مفهومی برنامه ریزی منابع سازمانی مدل مفهومی عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP مدل مفهومی عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP مدل مفهومی پیاده سازی موفق سیستم…

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش در صنعت

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش در صنعت کلمات کلیدی : نمونه فصل دوم پایان نامه مدیریت فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش در صنعت دانلود مبانی نظری مدیریت دانش در صنعت پیشینه تحقیق مدیریت دانش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روشهای اندازه گیری پایداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روشهای اندازه گیری پایداری مبانی نظری روشهای اندازه گیری پایداری پیشینه روشهای اندازه گیری پایداری دانلود مبانی نظری روشهای اندازه گیری پایداری پیشینه تحقیق روشهای اندازه گیری پایداری ادبیات نظری روشهای اندازه گیری پایداری پیشینه…

پروپوزال ایجاد ساختاری برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران در پروژه های عمرانی

پروپوزال ایجاد ساختاری برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص های ارزیابی عملکرد hse  ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های عملکردی hse مدیریت hse پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص های ارزیابی عملکرد ایمنی وضعیت HSE در…

پاورپوینت محیط (فصل هشتم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید)

پاورپوینت محیط (فصل هشتم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید) کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت محیط (فصل هشتم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی…

پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل

پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل دانلود رایگان پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل طراحی مشاغل چهار شیوه متفاوت در طراحی شغل تجزیه و تحلیل مشاغل (کارشکافی) روش‌های تجزیه و تحلیل…

بررسی پیشینه نگارگری در ایران

بررسی پیشینه نگارگری در ایران نگارگری تاریخچه نگارگری تاریخچه نگارگری در ایران دانلود پایان نامه نگارگری دانلود پایان نامه نگارگری در ایران بررسی پیشینه نگارگری در ایران دانلود پایان نامه رشته نقاشی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته نقاشی…

فرمان اتومبیل

فرمان اتومبیل انواع فرمان سیستم فرمان فرمانهای power steering فرمان اتومبیل سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک دانلود مقاله و تحقیق مکانیک رفتن به سایت اصلی فرمان…

پاورپوینت ریسک های اشخاص

پاورپوینت ریسک های اشخاص دانلود پاورپوینت ریسک های اشخاص معرفی ریسک های اشخاص دیدگاههای مختلف درمورد ریسک های اشخاص ریسک های اشخاص ازدیدگاه فردی ریسک های موضوع بحث اشخاص ازدیدگاه فردی مرگ وزندگی افراد متاثرازمرگ زودرس میزان تعیین مالی مورد…

پرسشنامه ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

پرسشنامه ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان پرسشنامه فساد اداری پرسشنامه فساد اداری مالی پرسشنامه استاندارد فساد اداری پرسشنامه کاهش فساد اداری پرسشنامه سنجش فساد اداری پرسشنامه در مورد فساد اداری پرسشنامه…

دانلود پرسشنامه بهزیستی معنوی پولوتزین و الیسون

دانلود پرسشنامه بهزیستی معنوی پولوتزین و الیسون کلمات کلیدی : تعریف بهزیستی معنوی پرسشنامه بهزیستی معنوی دانلود پرسشنامه بهزیستی معنوی پرسشنامه بهزیستی معنوی پولوتزین پرسشنامه بهزیستی معنوی الیسون پرسشنامه بهزیستی معنوی پولوتزین و الیسون رفتن به سایت اصلی معرفی و…

انواع مدل های ارزیابی عملکرد و بررسی کامل هریک از آنها

انواع مدل های ارزیابی عملکرد و بررسی کامل هریک از آنها الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب انواع مدل های ارزیابی عملکرد مدل های ارزیابی عملکرد مالی مدل های ارزيابي بهره‎وري مدل هاي اثربخشي…

گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر با عنوان قطعات سخت افزاری رایانه

گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر با عنوان قطعات سخت افزاری رایانه قطعات سخت افزاری رایانه دستگاههای ورودی خروجی قطعات اصلی و داخلی رایانه ها دانلود گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر با عنوان قطعات سخت افزاری رایانه دانلود گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر انجام…

خلاصه کتاب توسعه و تضاد

خلاصه کتاب توسعه و تضاد کلمات کلیدی : خلاصه کتاب توسعه و تضاد رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب توسعه و تضاد کوششی در جھت تحلیل انقلاب اسلامی و مسائل اجتماعی ایران مولف فرامرز رفیع پور به تعداد 11 صفحه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی 50 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کارایی پیشینه تحقیق کارایی فصل دوم پایان نامه اندازه گیری کارایی مبانی نظری اندازه گیری کارایی پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی پیشینه داخلی اندازه گیری…

پاورپوینت بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی

پاورپوینت بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی پاورپوینت بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی تحقیق بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی بررسی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی قدرت رنگ در…

تحقیق مبنای مسئولیت متصدی حمل دریایی کالا؛ مقررات لاهه، مقررات هامبورگ و حقوق اسلامی

تحقیق مبنای مسئولیت متصدی حمل دریایی کالا؛ مقررات لاهه، مقررات هامبورگ و حقوق اسلامی تحقیق مبنای مسئولیت متصدی حمل دریایی کالا؛ مقررات لاهه، مقررات هامبورگ و حقوق اسلامی ماهیت حقوقی تعهد ایمنی چهار سیستم متفاوت مسئولیت مبنای مسئولیت در مقررات…

تعیین مرز سلامت روانی در محیط خانواده – محیط کار – محیط تحصیل

تعیین مرز سلامت روانی در محیط خانواده – محیط کار – محیط تحصیل سلامت روانی هنجارهای اجنماعی سازمان بهداشت جهانی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی تعیین مرز سلامت روانی در محیط خانواده – محیط کار – محیط تحصیل دانلود…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *