مبانی نظری افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی

مبانی نظری افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی

تدوین برنامه بازاریابی
مبانی نظری افزایش فروش
مبانی نظری تدوین برنامه بازاریابی
مبانی نظری افزایش فروش در شرکتها
تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش
افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازارگانی

افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی

 

 

 

 

 

چکیده

تصور نیاز به برنامه ریزی علمی شرکت صنایع کاشی الوند، زمینه ساز خلق موضوع تدوین برنامه بازاریابی در نزد محقق شد. از اینرو محقق به منظور دستیابی به این مهم بعد از کسب اجازه، اقدام به تشخیص رویکرد مدیران بخش های مختلف به ویژه دپارتمان فروش و کارکنان فروش نسبت به برنامه ریزی نموده و جهت آشنایی با نظرات مشتریان و ذینفعان این سازمان که نمایندگان کلیدی تعیین شدند (بدلیل اینکه از حیث دسته بندی B 2 B تشخیص داده شد) اطلاعات گردآوری شده از طریق پرسشنامه بود، بنابراین روش تحقیق توصیفی بکار گرفته شده است و به منظور تعیین موقعیت فعلی شرکت در کسب و کار بعد از مطالعات کتابخانه ای و میدانی و اطلاعات حاصل از پرسشنامه ای که در اختیار مدیران بخشهای مختلف و کارکنان فروش قرارگرفته بود به ارزیابی صنعت، بازار و رقبا پرداخته ایم و توانستیم با شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها ضمن پاسخگویی به سوال دوم پژوهش با استفاده از ماتریس آنسف استراتژی های مناسب تعیین گردندو همچنین اهداف فروش پس از پیش بینی فروش طبق مدل پیش بینی نمو همواره هلت – وینترز برای سه سال آینده پیش بینی گردید و از نتایج بدست آمده از پرسشنامه ای که در بین نمایندگان کلیدی فروش شرکت در سراسر کشور توزیع گردیده بود. نقاط ضعف و قوت آمیخته بازاریابی که سوال چهارم پژوهش حاضر بود شناسایی و مشخص گردید  و متعاقب آن برنامه عملیاتی بازاریابی، بعد از مطابقت با اهداف در قالب آمیخته بازاریابی با ارائه راهکارهای پیشنهادی بیان گردید.

 

 

کلمات کلیدی:

برنامه بازاریابی

افزایش فروش

تدوین برنامه بازاریابی

شرکت کاشی الوند

 

 

 

مساله پژوهش

تصمیم گیری،رکن اساسی تمام وظایف مدیریتی و در عین حال،مبنای برنامه ریزی است چرا که نمیتوان گفت برنامه ای وجود دارد مگر اینکه تصمیمی اتخاذ شده است. به عبارت بهتر،تصمیم گیری ، هسته مرکزی مدیریت است که در تمامی وظایف دیگر، نمود داردو به همین دلیل برخی (مانند هربرت سایمون)مدیریت و تصمیم گیری را دو واژه مترادف می دانند.در نگرش سنتی مدیریت، برنامه ریزی نقطه آغاز همه حرکتها در یک سازمان است. بطوری که اهمیت آن از گذشته دور برای همه مدیران و کارشناسان آشکار شده است. د رهمین راستا سیل تحول سازمان ها از صورت ساده به پیچیده و با فرآیندهای بی شمار و تحولات عظیم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و تکنولوژیکی، به ویژه در دهه اخیر باعث بروز صحنه های جدید و نگرش های تازه به این مقوله شده است.

 

 در نگرش جدید مباحث برنامه ریزی راهبردی یا استراتژیک در سازمان ها مطرح شده است که گام مهمی در جهت تحقق و دستیابی به اهداف سازمان هاست. برنامه استراتژیک سندی است که چشم انداز، ماموریت، اهداف و استراتژی های آینده یک سازمان را به همراه مجموعه منابع مورد نیاز برای اجرای موفق آن ها مشخص می سازد و می تواند آرزوهای محال یک سازمان را به حقیقت مبدل سازد. سازمان هایی که برنامه استراتژیک دارند، نسبت به سازمانهایی که چنین برنامه هایی را تهیه نمی کنند، با احتمال بیشتری به آنچه می خواهند می رسند. بدون وجود برنامه استراتژیک سازمان به یک کشتی بدون سکان شبیه است. برنامه ریزی استراتژیک جهت حرکت و مقصد سازمان را مشخص می کند. این برنامه ، با بررسی محیط داخلی و خارجی سازمان، فرصت ها و تهدید های محیطی و نقاط قوت و ضعف داخلی را شناسایی میکند و با در نظر گرفتن ماموریت سازمان، اهداف بلند مدتی را برای آن تدوین می کنندو برای دستیابی به این اهداف از بین گزینه های استراتژیک، به طراحی استراتژی هایی اقدام میکند که با تکیه بر فرصت ها و نقاط قوت داخلی، ضعف ها را از بین می برد و بر تهدید های محیطی غلبه می کند و به پیروزی سازمان در محیط رقابتی موجود منجر می گردد.  

 

مقوله بازاریابی و نداشتن طرح و جایگاه مشخص برای آینده مهم ترین ضعف و چالش برای سازمان ها و بنگاه های کشور محسوب می شود به این ترتیب اهمیت روز افزون بازاریابی و برنامه ریزی باعث شده است برای شرکت ها و موسسات امروزی بسیار مفید و حیاتی و منافع متعددی را بدنبال داشته باشد.امروزه داشتن توان رقابتی، اساس بقای شرکت است. از سوی دیگر برخورداری و حفظ توان رقابتی بیش از همه چیز نیازمند اطلاعات است. شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری اطلاعات مربوط به سازمان های رقیب در امر تدوین استراتژی ها، نقشی حیاتی دارد. بنابراین رد یابی، درک و واکنش به رقبا بعنوان یک جنبه ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده است ولازم است که سازمان ها یک برنامه اثر بخش به نام هوشمندی رقابتی به اجرا درآورند که بسیاری از شاخه های دیگر نظیر اقتصاد، بازاریابی، نظریه نظامی و مدیریت استراتژیک را در بر میگیرد. 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

فصل دوم مبانی نظری 10

مقدمه 3

1-2- ساختار برنامه بازاریابی 5

2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت 14

1-2-2-تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها 14

تجزیه و تحلیل PESTEL: 15

فرمت تجزیه و تحلیل PESTEL 15

تحلیل خود 18

2-2-2- تحلیل رقبا 22

3-2-2- تجزیه و تحلیل بازار 24

– مشتریان شما چه کسانی هستند؟ 25

– چه چیزی رفتار مشتری را برمی انگیزد؟ 25

– ارزش مشتریان شما چیست؟ 25

3-2- تعیین اهداف 26

1-3-2- اهداف بازاریابی 28

2-3-2- برآورد تقاضای آتی و پیش بینی فروش 30

4-2.تدوین استراتژی 36

5-2- بازاریابی هدف 37

1-5-2- بخش بندی بازار 39

2-1-5-2- تقسیم بازار بر اساس استفاده از محصول 42

3-1-5-2- تقسیم بازارهایی تجاری 43

2-5-2- بازار هدف 44

3-5-2- موضع یابی 45

6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی 47

1-6-2- محصول (کالا یا خدمت) 49

1-1-6-2- آمیخته‌ی محصول و خط محصول 52

2-1-6-2- موضع‌یابی محصول 53

3-1-6-2- مدیریت نام تجاری 54

4-1-6-2- استراتژی نام تجاری 54

5-1-6-2- بسته‌بندی 56

6-1-6-2- چرخه عمر محصول 57

2-6-2- قیمت‌گذاری 60

1-2-6-2- قیمت‌گذاری و موضع‌سازی کالا 60

2-2-6-2- استراتژی قیمت‌گذاری 61

3-2-6-2- تعیین قیمت 62

3-6-2- توزیع 65

1-3-6-2- کانال توزیع و ارایه ارزش 66

2-3-6-2- ارزیابی کانال‌های توزیع 67

3-3-6-2- تعارضات در کانال توزیع 67

4-6-2- ترویج 68

1-4-6-2- بررسی ابزارهای ارتباطی 68

تبلیغات 68

فروش شخصی 69

بازاریابی مستقیم 69

روابط عمومی 70

نمایشگاه‌ها و نحوه نمایش محصولات 70

پیشبرد فروش 71

اهداف پیشبرد فروش 71

استراتژی‌های پیشبرد فروش 72

2-4-6-2- برنامه ترویجی 73

7-2- زمینه پژوهش 75

فرضیه‌ها و متغیرهای عملیاتی 80

 

 

فهرست

1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی 12

2-2- PESTEL 21

3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها 20

4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط 26

5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی 29

6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی 39

7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی 40

8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری 46

9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا 60

 

فهرست اشکال

شکل 1-1- مراحل اساسی در برنامه ریزی 8

شکل 2-1- عوامل اثر گذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه 9

شکل 1-2- برنامه استراتژیک بازاریابی 14

شکل 2-2-مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی 15

شکل 3-2-ساختار برنامه بازاریابی 16

شکل 4-2- برنامه بازاریابی 17

شکل 5-2- مراحل اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی 19

شکل 6-2- تجزیه و تحلیل پتانسیل بازار با استفاده از آّبشار بازار 31

شکل 7-2- سلسه مراتب اهداف یک شرکت تولیدی فرضی 32

شکل 8-2- ماتریس آنسف 35

شکل 9-2- فرآیند بازاریابی هدف 41

شکل 10-2- مدل فرآیند تقسیم بندی بازار 43

شکل 11-2- بخش بندی بازار رابط بین نیازهای بازار و برنامه بازاریابی 44

شکل 12-2- رویکردهایی به استراتژی تعیین جایگاه 48

شکل 13-2- بازاریابی غیرتمایزی 50

شکل 14-2- اجزا آمیخته بازاریابی 51

شکل 15-2- ابعاد سه گانه منافع مشتری 52

شکل 16-2- مفهوم کلی محصول 53

شکل 17-2- نگرش کلی بر تصمیمات نام تجاری 57

شکل 18-2- چرخه عمر محصول 59

شکل 19-2- ماتریس قیمت /کیفیت 62

شکل 20-2- منحنی قیمت/ ارزش 63

شکل 21-2- مدل ملاحظات سه گانه برای تعیین قیمت محصول 64

شکل 22-2- مدل برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه بازاریابی 73

شکل 23-2- مدل دکتر منوچهر فرهنگ 75

شکل 24-2- مدل مفهومی پژوهش  77

 

پاورپوینت آشنایی با زبان نمادین رنگ ها

پاورپوینت آشنایی با زبان نمادین رنگ ها پاورپوینت آشنایی با زبان نمادین رنگ ها تحقیق آشنایی با زبان نمادین رنگ ها مقاله آشنایی با زبان نمادین رنگ ها آشنایی با زبان نمادین رنگ ها زبان نمادین رنگ ها رفتن به…

پاورپوینت نظارت حمایتی در هزاره سوم (ویژه ارائه کلاسی درس نظارت و راهنمایی آموزشی)

پاورپوینت نظارت حمایتی در هزاره سوم (ویژه ارائه کلاسی درس نظارت و راهنمایی آموزشی) پاورپوینت نظارت حمایتی در هزاره سوم (ویژه ارائه کلاسی درس نظارت و راهنمایی آموزشی) پاورپوینت نظارت حمایتی در هزاره سوم تحقیق نظارت حمایتی در هزاره سوم…

مدل پیشنهادی استاندارد SAML برای احراز هویت دو طرفه و بررسی کامل آن

مدل پیشنهادی استاندارد SAML برای احراز هویت دو طرفه و بررسی کامل آن استاندارد SAML برای احراز هویت دو طرفه امنیت اطلاعات در رایانش ابری با استاندارد SAML استاندارد SAML برای امنیت در رایانش ابری امنیت اطلاعات در رایانش ابری…

گزارش کارآموزی (کارورزی) رشته حقوق در واحد کانون سردفتران و دفتریاران با عنوان قاچاق اطفال

گزارش کارآموزی (کارورزی) رشته حقوق در واحد کانون سردفتران و دفتریاران با عنوان قاچاق اطفال اطفال قاچاق اطفال قاچاق انسان در ایران دانلود گزارش کارآموزی (کارورزی) رشته حقوق در واحد کانون سردفتران و دفتریاران با عنوان قاچاق اطفال دانلود گزارش…

شناسایی عوامل مطالبات معوق بانکی و بیان راهکارها در ایران و جهان

شناسایی عوامل مطالبات معوق بانکی و بیان راهکارها در ایران و جهان مطالبات بانکی چیست راهکارهای وصول مطالبات عوامل موثر در وصول موفق مطالبات بانکی پایان نامه عوامل مطالبات معوق بانکی وصول مطالبات بانک صادرات راهکارهایی برای بهبود وصول مطالبات…

گزارش كار آموزی با عنوان سالن برش و پرس ایران خودرو

گزارش كار آموزی با عنوان سالن برش و پرس ایران خودرو برنامه ریزی PLC سیستمهای كنترل رله ای سالن برش و پرس ایران خودرو دانلود گزارش كار آموزی رشته مکانیک با عنوان سالن برش و پرس ایران خودرو خرید گزارش…

دانلود پرسشنامه استاندارد هوش معنوی 42 سوالی

دانلود پرسشنامه استاندارد هوش معنوی 42 سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش معنوی 42 سوالی پرسشنامه هوش معنوی مدیران پرسشنامه برای هوش معنوی پرسشنامه خودسنجی هوش معنوی دانلود پرسشنامه هوش معنوی پرسشنامه مقیاس هوش معنوی پرسشنامه هوش معنوی علی بدیع…

چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7-S مک کینزی بالانس کرد

چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7-S مک کینزی بالانس کرد چگونه میتوان مکملهای امتیازی را با مدل 7S مک کینزی بالانس کرد رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه در جستجوی برتری ، پرفروش ترین کتاب سال 1982 توسط…

ماهیت شادمانی در دین و روانشناسی و بررسی مولفه های تشکیل دهنده شادمانی

ماهیت شادمانی در دین و روانشناسی و بررسی مولفه های تشکیل دهنده شادمانی کلمات کلیدی : مولفه های تشکیل دهنده شادمانی عوامل موثر بر شادی و شادمانی اثرات شادی از منظر روان شناسی عوامل شادی دنیوی از نظر آیات و…

پاورپوینت فصل چهارم کتاب سازمانها: سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز تألیف ریچارد اسکات ترجمه دکتر حسن ميرزائي اهرنجاني

پاورپوینت فصل چهارم کتاب سازمانها: سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز تألیف ریچارد اسکات ترجمه دکتر حسن ميرزائي اهرنجاني کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهارم کتاب سازمانها: سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز ریچارد اسکات ترجمه دکتر حسن ميرزائي اهرنجاني با موضوع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت معنوی 43 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت معنوی 43 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سلامت معنوی مبانی نظری سلامت معنوی پیشینه تحقیق سلامت معنوی پیشینه داخلی سلامت معنوی پیشینه خارجی سلامت معنوی پیشینه پژوهش سلامت معنوی پیشینه نظری…

پاورپوینت آشنایی با سرمایه گذاری خارجی و بررسی انواع ترتیبات حقوقی آن

پاورپوینت آشنایی با سرمایه گذاری خارجی و بررسی انواع ترتیبات حقوقی آن کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با سرمایه گذاری خارجی و بررسی انواع ترتیبات حقوقی آن پاورپوینت سرمایه گذاری خارجی تحقیق سرمایه گذاری خارجی مقاله سرمایه گذاری خارجی انواع…

بررسی حسگرها و نحوه ساخت حسگر دنده عقب

بررسی حسگرها و نحوه ساخت حسگر دنده عقب حسگر سنسور سنسور پارک تکنیکهای تولید سنسور نحوه ساخت حسگر دنده عقب بررسی حسگرها و نحوه ساخت حسگر دنده عقب نحوه ساخت حسگر پارک نحوه ساخت سنسور پارک دانلود پایان نامه الکترونیک…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت مبانی نظری سرمایه فکری شرکت دانلود مبانی نظری سرمایه فکری شرکت پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت ادبیات نظری سرمایه فکری شرکت فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری شرکت مبانی نظری و پیشینه…

پاورپوینت ارزیابی و کنترل استراتژی (فصل هشتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی)

پاورپوینت ارزیابی و کنترل استراتژی (فصل هشتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سهیل سرمد سعیدی پاورپوینت فصل هشتم کتاب…

کاربرد نانوفناوری در حفظ محیط زیست در فعالیت های صنایع بالا دستی نفت و گاز

کاربرد نانوفناوری در حفظ محیط زیست در فعالیت های صنایع بالا دستی نفت و گاز گرافن صنایع بالا دستی نفت و گاز افزایه های پلیمری نانومتری دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته نفت نانو در صنعت نفت کاربرد نانو در صنایع…

عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان

عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان کلمات کلیدی : نیات رفتاری مشتریان مدل نیات رفتاری ابعاد نیات رفتاری تعریف نیات رفتاری نیات رفتاری در تبليغات موبایلی تحقیق در مورد نیات رفتاری مشتریان انگیزه های اقدام…

غنی سازی برنج نیم پخته با اسید فولیک: تجزیه و تحلیل چند فاکتوره و بررسی جنبشی

غنی سازی برنج نیم پخته با اسید فولیک: تجزیه و تحلیل چند فاکتوره و بررسی جنبشی غنی سازی برنج نیم پخته با اسید فولیک تجزیه و تحلیل چند فاکتوره و بررسی جنبشی رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمهچکیده غنی سازی…

پروپوزال شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در موفقیت سیستم برنامه ریزی منابع سازمان

پروپوزال شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در موفقیت سیستم برنامه ریزی منابع سازمان پروپوزال erp پروپوزال پیاده سازی erp در بانک مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در بانک پروپوزال…

پاورپوینت بررسی سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری

پاورپوینت بررسی سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری پاورپوینت سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری مبانی معماری سبز مصالح سبز سازه سبز نمونه معروف سازه…

گزارش کار آزمایشگاه فیزیک

گزارش کار آزمایشگاه فیزیک گزارش کار آزمایشگاه فیزیک دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک فروش گزارش کار آزمایشگاه فیزیک گزارش آزمایشگاه فیزیک خرید گزارش کار آزمایشگاه فیزیک رفتن به سایت اصلی مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک گزارش…

بررسی ویژگی های معلمی و روش تدریس استاد شهید مطهری

بررسی ویژگی های معلمی و روش تدریس استاد شهید مطهری نقش معلم ویژگی های معلمی روش تدریس استاد شهید مطهری دانلود مقاله بررسی ویژگی های معلمی و روش تدریس استاد شهید مطهری سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در…

پاورپوینت آفات خرما

پاورپوینت آفات خرما دانلود،پاورپوینت،آفات، خرما رفتن به سایت اصلی مقدمه    خرما میوه ای شیرین، خوش طعم و خوش خوراک و در ردیف میو هایی قرار می گیرد که سرشار از کلسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین ها بوده که برای…

فرم کوتاه پرسشنامه مقابله با موقعیت های استرس زا اندلر و پارکر (1990)

فرم کوتاه پرسشنامه مقابله با موقعیت های استرس زا اندلر و پارکر (1990) کلمات کلیدی : آزمون مقابله با موقعیت های استرس زا پرسشنامه مقابله با موقعیت های استرس زا دانلود پرسشنامه مقابله با موقعیت های استرس زا فرم کوتاه…

پرسشنامه ۳۰سوالی سبک ها و شیوه های فرزند پروری بامریند

پرسشنامه ۳۰سوالی سبک ها و شیوه های فرزند پروری بامریند کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک فرزند پروری بامریند پرسشنامه شیوه فرزند پروری بامریند کلید پرسشنامه فرزندپروری بامریند پرسش نامه شیوه های فرزند پروری بامریند پرسشنامه شیوه فرزند پروری والدین بامریند…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *