مبانی نظری ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

مبانی نظری ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

بهبود کیفیت
برنامه های بهبود کیفیت
بهبود کیفیت صنایع
صنایع کوچک ارومیه
بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع
پروپوزال بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی

بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفت صنایع

 

(مورد مطالعه: صنایع کوچک ارومیه)

دانلود مبانی نظری کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی

بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

(مورد مطالعه: صنایع کوچک ارومیه)

 

چکیده
با توجه به محیط رقابتی امروز، اهمیت برنامه های بهبود کیفیت به منظور دستیابی به کیفیت محصولات و خدمات، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی بیش از پیش آشکار می شود. برنامه های بهبود کیفیت به منظور افزایش کیفیت محصولات و خدمات در صنایع کوچک به اجرا گذارده می شود که به علت ویژگیهای خاص این صنایع، استقرار این برنامه ها دارای محدودیتهایی می باشد.
پژوهشهای زیادی در داخل و خارج از کشور، عوامل موثر بر اجرای برنامه های بهبود کیفیت ( عوامل درون سازمانی و برون سازمانی ) را مورد بررسی قرار داده اند. از جمله این عوامل می توان بر حمایت مدیریت، آموزش، و فرهنگ سازمانی ( عوامل درون سازمانی )، فرهنگ جامعه، محیط پویا یا ایستا و وضعیت اقتصادی ( عوامل برون سازمانی ) اشاره کرد.
هدف از پژوهش حاضر بررسی تنگنا ها و مشکلات اجرای برنامه های بهبود کیفیت در شهرک های صنعتی شهرستان ارومیه می باشد. مطالعه از طریق آزمونهای آماری و با استفاده از نرم افزارهای آماری تحلیل گردید.
یافته های این پژوهش، فرضیه وجود رابطه بین تکنولوژی، نگرش مدیران و کارکنان، تخصص و محدودیتهای اقتصادی، با اجرای برنامه های بهبود کیفیت را تایید کردند. به عبارت دیگر پنج عامل تکنولوژی، نگرش مدیران و کارکنان به برنامه های بهبود کیفیت، تخصص مدیران و مسئولین کیفیت و محدودیتهای اقتصادی از عواملی می باشند که استقرار برنامه های بهبود کیفیت را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند. در واقع نقص در این عوامل می تواند، از موانع اجرای برنامه های بهبود کیفیت محسوب شود.

 

کلمات کلیدی

بهبود کیفیت

برنامه های بهبود کیفیت

بهبود کیفیت صنایع

 

بیان مسئله
صنایع کوچک به عنوان استراتژی مهم برای کاهش بیکاری محسوب می شوند. همچنین این صنایع به علت ویژگیهای خاص آن از جمله انعطاف پذیری، رفتار خلاقانه و تصمیم گیری سریع که از مزیت های آن محسوب می شود. همچنین معایبی از جمله، محدودیتهای مالی و انسانی و اطلاعاتی، مورد توجه می باشند (Cemal Akyüz, Akyüz, Serin, Cindik,2006 ). استقرار برنامه های بهبود کیفیت در این صنایع نیازمند در نظر گرفتن این ویژگیها می باشد که ممکن است در راستای آن محدودیتها و مشکلاتی وجود داشته باشد.
بر اساس بررسیهای انجام شده رقابت فروشندگان و عرضه کنندگان یک محصول و یا خدمت به اشکال گوناگونی ظاهر می شود لکن مهمترین جنبه آن کیفیت است (فاطمی قمی، ۱۳۷۰). همچنین کیفیت یکی از مهمترین عواملی است که می تواند به عنوان عاملی مؤثر در کسب درآمد مورد نیاز صنایع و نهایتاً کشور تأثیر بسزایی داشته باشد (مهرگان، 1۳۷۹). سازمانها برای رسیدن به حد مطلوب کیفیت از برنامه های مختلفی از جمله بسترسازی فرهنگی، مدیریت کیفیت جامع، کنترل کیفیت آماری، روش QFD ، آموزش پرسنل و …استفاده میکنند. اجرای صحیح و مؤثر این برنامه ها در سازمانها، توأم با مشکلاتی است که سازمانها با آن درگیر می باشند.
بر اساس بررسیهای انجام شده از منابع داخلی، برنامه های بهبود کیفیت در داخل کشور بیشتر در زمینه خدمات(بانکها و بیمارستانها) و صنایع تولیدی بزرگ مورد توجه قرار گرفته است و اهتمام چندانی به اجرای این برنامه ها در صنایع کوچک صورت نگرفته است (وطن خواه، گوهری، عبدی، 1389؛مهرگان ۱۳۷۹). از این رو در این پژوهش با در نظر گرفتن شرایط و ویژگیهای خاص صنایع کوچک سعی در شناسایی عوامل مؤثر بر اجرای برنامه های بهبود کیفیت و موانع و تنگناهای عمده بر سر راه استقرار این برنامه ها، شده است

فهرست مطالب

چکیده
بیان مسئله
تاریخچه و سیر تحول نظریه های بهبود کیفیت ضرورت کنترل کیفیت نتایج تحقیقات در زمینه استقرار کنترل کیفیت مکانیزم روش QFD مراحل QFD 

نتایج تحقیقات در زمینه QFD 

مدل کانو مکانیزم ISO تاریخچه ISO تعریف استاندارد ISO نتایج تحقیقات در زمینه ISO مکانیزم مدیریت کیفیت اصول مدیریت کیفیت نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت مکانیزم مدیریت کیفیت جامع 

اصول مدیریت کیفیت جامع 

نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت جامع مدل جایزه کیفیت دمینگ مدل جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت فن کیفیت خدمات روش جوران 

مدل هزینه یابی فرآیندی 

مدل کوه یخ روش BSC … روش تاگوچی روش ایشی کاوا 

مدل مدیریت کیفیت جامع پیشرفته

 

منابع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آلکسی تایمیا 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آلکسی تایمیا 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آلکسی تایمیا مبانی نظری آلکسی تایمیا پیشینه تحقیق آلکسی تایمیا پیشینه داخلی آلکسی تایمیا پیشینه خارجی آلکسی تایمیا پیشینه پژوهش آلکسی تایمیا پیشینه نظری…

پایان نامه رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن

پایان نامه رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن کلمات کلیدی : عواملی موثر بر دوام زناشویی عوامل موثر بر رضایت زناشویی تعریف رضایت زناشویی با ذکر منبع رضایتمندی زناشویی تحقیق تعریف رضایت زناشویی در روانشناسی ابعاد رضایت زناشویی پایان…

گزارش كارآموزی رشته صنایع شیمیایی با عنوان شركت شیمیایی بهداد – بهداش (تاژ)

گزارش كارآموزی رشته صنایع شیمیایی با عنوان شركت شیمیایی بهداد – بهداش (تاژ) دانلود گزارش كارآموزی رشته صنایع شیمیایی با عنوان شركت شیمیایی بهداد – بهداش (تاژ) دانلود گزارش كارآموزی رشته صنایع شیمیایی دانلود كارآموزی رشته صنایع شیمیایی خرید گزارش…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات مبانی نظری آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشینه تحقیق آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشینه پژوهش آموزش فناوری…

مبانی نظری تاثیر بکارگیری مدیریت استعداد بر تعهد سازمانی کارکنان

مبانی نظری تاثیر بکارگیری مدیریت استعداد بر تعهد سازمانی کارکنان مبانی نظری مدیریت استعداد مدل مفهومی مدیریت استعداد مبانی نظری تعهد سازمانی کارکنان ناجا رابطه مدیریت استعداد و تعهد سازمانی بکارگیری مدیریت استعداد در بین کارکنان ناجا مبانی نظری تاثیر…

پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992

پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992 پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992 دانلود پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ انواع سبک های تفکر استرنبرگ پرسشنامه استرنبرگ پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ –…

پرسشنامه بررسی اثر عوامل سازمانی و فنی مدیریت ارتباط با مشتری بر نگهداری مشتریان

پرسشنامه بررسی اثر عوامل سازمانی و فنی مدیریت ارتباط با مشتری بر نگهداری مشتریان پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه اثر عوامل فنی مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه اثر عوامل سازمانی مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه نگهداری مشتریان رفتن به…

فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش زنجیره تامین

فصل سوم پایان نامه مدیریت دانش زنجیره تامین کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت پایان نامه مدیریت دانش زنجیره تامین فصل سوم پایان نامه در مورد مدیریت دانش…

تحلیل روند و نحوه توسعه فیزیکی- کالبدی شهر ری

تحلیل روند و نحوه توسعه فیزیکی- کالبدی شهر ری دانلود پایان نامه توسعه شهری بررسی روند توسعه شهر ری ویژگیهای كالبدی شهر ری عوامل طبیعی موثر در توسعه شهر ری دانلود پایان نامه توسعه شهری در شهر ری شناخت الگوی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دانش مفهومی معلمان ریاضی مبانی نظری دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه نظری…

پرسشنامه بررسی ارتباط بین رضایت از محل کار ، ارزیابی عملکرد و رفتار کارکنان

پرسشنامه بررسی ارتباط بین رضایت از محل کار ، ارزیابی عملکرد و رفتار کارکنان پرسشنامه رضایت از محل کار پرسشنامه ارزیابی عملکرد پرسشنامه رفتار کارکنان پرسشنامه رابطه رضایت از محل کار و رفتار کارکنان پرسشنامه رابطه ارزیابی عملکرد و رفتار…

طراحی سیستم روابط عمومی مركز

طراحی سیستم روابط عمومی مركز تبلیغات‌ روابط عمومی روابط عمومی دیجیتال سیستم روابط عمومی مركز دانلود مقاله طراحی سیستم روابط عمومی مركز سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه رشته…

مبانی نظری نقش سرمایه اجتماعی در توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی

مبانی نظری نقش سرمایه اجتماعی در توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی مبانی نظری اسکان غیر رسمی توسعه سکونتگاه های غیررسم مبانی نظری سکونتگاه های غیررسمی مبانی نظری توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی راهکارهای توانمند سازی سکونتگاه…

مقاله کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با عنوان جایگاه تقصیر در مسئولیت مدنی

مقاله کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با عنوان جایگاه تقصیر در مسئولیت مدنی مسئولیت مدنی civil liability تقصیر fault لاضرر rule of no harm اتلاف destruction تسبیب causation دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با عنوان جایگاه تقصیر در مسئولیت مدنی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکرد ارتباطی ستیر 49 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکرد ارتباطی ستیر 49 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکرد ارتباطی ستیر مبانی نظری رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه تحقیق رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه داخلی رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه خارجی رویکرد ارتباطی ستیر…

بررسی جلوه های مجازات های جایگزین حبس در حقوق ایران

بررسی جلوه های مجازات های جایگزین حبس در حقوق ایران مجازات های جایگزین حبس مجازاتهای جایگزین حبس طبق قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس در ایران پایان نامه مجازات های جایگزین حبس اجرای…

بررسی رشوه در حقوق و قانون مجازات اسلامی

بررسی رشوه در حقوق و قانون مجازات اسلامی رشوه در حقوق ایران پایان نامه رشوه پایان نامه درباره رشوه پایان نامه در مورد رشوه عناصر تحقق رشوه در حقوق رشوه در قانون مجازات اسلامی جرم رشوه در قانون مجازات اسلامی…

فصل دوم پایان نامه مهارت های مقابله ای

فصل دوم پایان نامه مهارت های مقابله ای کلمات کلیدی : مبانی نظری مهارت های مقابله ای پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای پیشینه داخلی مهارت های مقابله ای پیشینه خارجی مهارت های مقابله ای پیشینه پژوهش مهارت های مقابله…

بررسی اصول و ماهیت اقتصاد در روستاها

بررسی اصول و ماهیت اقتصاد در روستاها اقتصاد روستایی نظامهای اقتصادی اصول اقتصاد در روستا عوامل توسعه اقتصادی دانلود پایان نامه رشته اقتصاد بررسی اصول و ماهیت اقتصاد در روستاها رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته اقتصاد بررسی اصول…

پرسشنامه بررسی میزان تاثیر کیفیت خدمات مالی و عدالت بر رضایت مشتری در صنعت بانکداری

پرسشنامه بررسی میزان تاثیر کیفیت خدمات مالی و عدالت بر رضایت مشتری در صنعت بانکداری پرسشنامه کیفیت خدمات مالی و عدالت پرسشنامه رضایت مشتری در بانک پرسشنامه رضایت مشتری در صنعت بانکداری پرسشنامه کیفیت خدمات مالی و عدالت در صنعت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی 66 صفحه

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی 66 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حاکمیت شرکتی مبانی نظری حاکمیت شرکتی پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی پیشینه داخلی حاکمیت شرکتی پیشینه خارجی حاکمیت شرکتی پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی پیشینه نظری…

پرسشنامه عوامل موثر بر اعتماد مشتریان بانکی

پرسشنامه عوامل موثر بر اعتماد مشتریان بانکی پرسشنامه اعتماد به بانک دانلود پرسشنامه اعتماد به بانک پرسشنامه استاندارد اعتماد به بانک پرسشنامه اعتماد مشتریان پرسشنامه اعتماد مشتریان به بانک پرسشنامه اعتماد مشتریان بانکی پرسشنامه علل موثر بر اعتماد مشتریان بانکی…

ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس

ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس سازمان یادگیرنده مدرسه یادگیرنده مدارس یادگیرنده سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده در مدارس ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس مدرسه به مثابه سازمان یادگیرنده پایان نامه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی مدیران آموزشی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی مدیران آموزشی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعهد شغلی مدیران آموزشی مبانی نظری تعهد شغلی مدیران آموزشی پیشینه تحقیق تعهد شغلی مدیران آموزشی پیشینه پژوهش تعهد شغلی مدیران آموزشی پیشینه نظری…

طبقه بندی انواع سیستمهای حمایت از تصمیمات با توجه به میزان ساختاریافتگی تصمیمات

طبقه بندی انواع سیستمهای حمایت از تصمیمات با توجه به میزان ساختاریافتگی تصمیمات سیستمهای اطلاعاتی ساختاریافتگی تصمیمات انواع سیستمهای حمایت از تصمیمات سیستمهای اطلاعاتی پشتیبانی تصمیم طبقه بندی انواع سیستمهای حمایت از تصمیمات دانلود پاورپوینت رشته مدیریت رفتن به سایت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *