مبانی نظری ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

مبانی نظری ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
شخصی سازی تبلیغات شرکتها
شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی
مدلی برای شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی
بکارگیری روشهای داده کاوی در شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
مبانی نظری شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
مبانی نظری داده کاوی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

 

 

 

 

چکیده :

به دلیل بازار رقابتی شدیدی که امروزه در تجارت الکترونیک وجود دارد شرکت های تجاری در تلاش هستند تا شرایط مدیریت ارتباط با مشتری را هرچه بیشتر بهبود بخشند تا بتوانند مشتریان فعلی را حفظ و دیگر مشتریان را هم جذب کنند.به همین خاطر است که شرکت هایی که کالاهای خود را بصورت اینترنتی به فروش می رسانند به دنبال این هستند تا تبلیغات کالاهایشان بر اساس ترجیحات فردی مشتریان باشد، یعنی تبلیغات را برای هر مشتری شخصی سازی کنند.

 

برای شخصی سازی تبلیغات شرکت ها باید اطلاعاتی در مورد رفتار خرید پیشین مشتریانشان کسب کنند و بعد از آن این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند رفتار خرید آتی مشتریان را پیش بینی کنند. تکنیک داده کاوی ابزاری است که می تواند به شرکت ها کمک کند تا بتوانند اطلاعات رفتار خریدهای پیشین مشتری را تجزیه و تحلیل کرده و قوانینی را استنتاج کنند که برای پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری مفید باشند و بر طبق آن بتوانند راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای مشتریان را برپا کنند.

 

ما در تحقیق خود از داده های جمع آوری شده از مشتری، که رفتار خریدهای پیشین مشتری هستند، استفاده کرده و با بکارگیری روش تاخر، تناوب و مالی ارزش مشتریان را برای شرکت مشخص کردیم.سپس برای خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها، بصورت موازی از الگوریتم خوشه بندی K-Means و K-Harmonic Means استفاده کردیم سپس از الگوریتم استقرایی که یکی از الگوریتم های کشف قوانین وابستگی است استفاده کردیم و تکنیک قوانین وابستگی را بر روی داده های مربوط به هر یک از خوشه هایی که توسط K-Means مشخص شده اند بکار گرفتیم. با استفاده از قوانین بدست آمده از هر خوشه راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای هر خوشه از مشتریان را مشخص کردیم. برای هر مشتری علاوه بر قوانین مربوط به خوشه اصلی که به آن تعلق دارد از قوانین خوشه های دیگری که درجه تعلق مناسبی نسبت به آنها دارد نیز برای تعیین راهبردهای شخصی سازی تبلیغات استفاده کردیم تا بدین ترتیب تعداد تبلیغات پیشنهادی که مطابق با علایق مشتری است را بیشتر کنیم.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تکنیک های داده کاوی

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری

خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها

 

 

 

 

 

مقدمه:

پیشرفت فناوری های اطلاعات و ارتباطات، حجم وسیعی از اطلاعات و داده های مفید را در دسترس قرار داده است.با توجه به رشد روز افزون بازار خرید اینترنتی و رقابت شدید بین شرکت ها و سایت های فروش اینترنتی، استفاده بهینه از اطلاعات بازار و مشتری اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.ایده ها و راه حل های گوناگونی برای استفاده از اطلاعات بدست آمده از بازار و مشتریان جهت جذب مشتری و مهمتر از آن جهت نگهداری مشتریان فعلی پدید می آیند که یکی از این ایده ها، استفاده از اطلاعات مشتری برای بدست آوردن و پیش بینی کردن علایق آن است.فرایندهای زیادی را می توان برای بدست آوردن علایق مشتریان متصور شد، اما یکی از این فرایندها که امروزه با استقبال زیادی از سوی شرکت های تجاری و صاحبان سایت های فروش اینترنتی مواجه شده است، استفاده از تکنیک های داده کاوی1 می باشد.با استفاده از تکنیک خوشه بندی2 و تکنیک قوانین انجمنی3 که از تکنیک های داده کاوی به شمار می آیند و بر روی داده های مربوط به رفتار خرید پیشین مشتری اعمال می شوند، می توان اطلاعات مفیدی جهت پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری کسب نمود.شرکت ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا بتوانند کالاهای مورد علاقه مشتریان را در مکان و زمان مناسب به آنها پیشنهاد دهند و بدین ترتیب در جهت سیاست نگهداری و حفظ مشتریان گام بردارند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:

 

 

فصل دوم: پیشینه  و مفاهیم تحقیق

2-1: مبانی نظری……………………………………………………………………………………… 10  

2-1-1: مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………. 10

2-1-1-1: تعریف مدیریت ارتباط با مشتری …………………………………………… 10

2-1-1-2: تبلیغات اینترنتی …………………………………………………………… 13

2-1-2: داده کاوی …………………………………………………………………………………… 15

2-1-2-1: تعریف داده کاوی ……………………………………………………………………… 15

2-1-2-2: خوشه بندی ……………………………………………………………………………. 18

2-1-2-3: قوانین وابستگی ……………………………………………………………………… 25

2-1-3: شیوه تاخر، تناوب و مالی ………………………………………………………………. 31

2-2: پیشینه تحقیقاتی ………………………………………………………………………….. 33

 

 

منابع …………………………………………………………………………………………………. 131

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها:

جدول 2-1 : مثال تراکنش های خرید ………………………………………………………………………………. 26

جدول 2-2 : مثال معیاردهی RFM ………………………………………………………………………………….. 33

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایجاد امنیت در ابر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایجاد امنیت در ابر مبانی نظری ایجاد امنیت در ابر دانلود مبانی نظری ایجاد امنیت در ابر پیشینه تحقیق ایجاد امنیت در ابر ادبیات نظری ایجاد امنیت در ابر فصل دوم پایان نامه ایجاد امنیت…

تاثیر تغییر اجباری حسابداری بر اندازه گیری

تاثیر تغییر اجباری حسابداری بر اندازه گیری حاكمیت شركت سرقفلی انتقالی تغییرات اجباری حسابداری حسابداری برای سرقفلی كاهش یا نقصان در سرقفلی تغییرات اجباری حسابداری و تشخیص سهم متعارفی آن مقاله تشخیص سهم متعارفی تغییرات اجباری حسابداری رفتن به سایت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیتهای ترفیع

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیتهای ترفیع مبانی نظری فعالیتهای ترفیع دانلود مبانی نظری فعالیتهای ترفیع پیشینه فعالیتهای ترفیع ادبیات نظری فعالیتهای ترفیع فصل دوم پایان نامه فعالیتهای ترفیع مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع ادبیات و مبانی نظری…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته آی تی با عنوان تجارت الکترونیک

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته آی تی با عنوان تجارت الکترونیک تجارت الکترونیک بانکداری الکترونیکی پرداخت های الكترونیك امنیت اطلاعات در تجارت الكترونیك الگوریتم های رمزنگاری (crypto algorithms) دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته آی تی با عنوان تجارت الکترونیک…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب رایانه ای

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب رایانه ای کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب رایانه ای مبانی نظری اضطراب رایانه ای پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای پیشینه داخلی اضطراب رایانه ای پیشینه خارجی اضطراب رایانه ای پیشینه پژوهش…

پرسشنامه بررسی عملکرد تأثیرگذار بر نگرش نسبت به تبلیغات

پرسشنامه بررسی عملکرد تأثیرگذار بر نگرش نسبت به تبلیغات نگرش نسبت به تبلیغات پرسشنامه نگرش نسبت به تبلیغات پرسشنامه نگرش افراد نسبت به تبلیغات دانلود پرسشنامه نگرش افراد نسبت به تبلیغات پرسشنامه استاندارد نگرش افراد نسبت به تبلیغات پرسشنامه عوامل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی مبانی نظری کارآفرینی مبانی نظری در مورد کارآفرینی پیشینه کارآفرینی پیشینه کارآفرینی در ایران پیشینه تحقیق کارآفرینی پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی پیشینه داخلی کارآفرینی پیشینه خارجی کارآفرینی تاریخچه پیدایش کارآفرینی تاریخچه کارآفرینی در…

مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اخلاق کار

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اخلاق کار کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اخلاق کار مبانی نظری اخلاق کار پیشینه تحقیق اخلاق کار پیشینه داخلی اخلاق کار پیشینه خارجی اخلاق کار پیشینه پژوهش اخلاق کار پیشینه نظری اخلاق کار ادبیات…

بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها

بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها کلمات کلیدی : راهبردهای یادگیری شناختی راهبردهای یادگیری فراشناختی راهبردهای فراشناختی یادگیری عبارت اند از تعریف راهبردهای یادگیری تعریف راهبردهای یادگیری خودتنظیمی تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری راهبردهای فراشناختی در…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رویکردهای درمانی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی رویکردهای درمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکردهای درمانی مبانی نظری رویکردهای درمانی پیشینه تحقیق رویکردهای درمانی پیشینه داخلی رویکردهای درمانی پیشینه خارجی رویکردهای درمانی پیشینه پژوهش رویکردهای درمانی پیشینه نظری رویکردهای درمانی…

بررسی و مقایسه طرح ساختاری-راهبردی در ایران با نمونه های کشورهای دیگر

بررسی و مقایسه طرح ساختاری-راهبردی در ایران با نمونه های کشورهای دیگر مقایسه طرح ساختاریراهبردی در ایران و جهان طرح های ساختاری راهبردی الگو و طراحی برنامه ریزی شهری در جهان ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی بررسی سیر…

روش استنباط آیات الاحكام در تفسیر التبیان

روش استنباط آیات الاحكام در تفسیر التبیان استنباط آیات الاحكام روش استنباط آیات الاحكام در تفسیر التبیان ویژگی های آیات الاحکام در التبیان روشهای شیخ طوسی در تفسیر التبیان مبانی استنباط شیخ طوسی در تفسیر التبیان پایان نامه تفسیر التبیان…

خلاصه کتاب مدیریت دانش کاربردی

خلاصه کتاب مدیریت دانش کاربردی خلاصه کتاب مدیریت دانش کاربردی رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب مدیریت دانش کاربردی به تعداد 37 صفحه pdf مناسب جمع بندی و مرور سریع ایام امتحانات   مدیریت دانش چیست ساختار ارزیابی اکتساب دانش…

تشریح کامل ERP و اجرای آن در شركت سهامی ذوب آهن اصفهان

تشریح کامل ERP و اجرای آن در شركت سهامی ذوب آهن اصفهان MIS سازمان متدولوژی AIM برنامه ریزی منابع سازمانی سیستم های اطلاعات مدیران شركت سهامی ذوب آهن اصفهان ERP در ذوب آهن اصفهان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

بررسی روند حجم پولشویی و تاثیر آن بر مصرف در ایران

بررسی روند حجم پولشویی و تاثیر آن بر مصرف در ایران کلمات کلیدی : مقاله پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف مقاله پولشویی در ایران ابعاد مختلف پدیده پولشویی تخمین روند حجم پول های کثیف در ایران تاثیر…

پروپوزال ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی

پروپوزال ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی اخلاق شهروندی اخلاق ترافیک شهروندی پروپوزال میزان تخلفات رانندگی پروپوزال اخلاق شهروندی پروپوزال اخلاق ترافیک شهروندی اخلاق ترافیك شهروندان اخلاق ترافیك شهروندی در بین رانندگان شهری عوامل موثر بر اخلاق ترافیك…

پاورپوینت بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانکداری راستین

پاورپوینت بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانکداری راستین دانلود رایگان پاورپوینت بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانک داری راستین پاورپوینت بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانک داری راستین زیرسیستم‌های IT بانکداری راستین سامانه بازار گواهی راستین (RCM)…

نگاهی به ابعاد قاچاق انسان در جهان امروزی

نگاهی به ابعاد قاچاق انسان در جهان امروزی قاچاق انسان تحقیق قاچاق انسان تحقیق قاچاق زنان تحقیق درباره قاچاق انسان تحقیق پدیده قاچاق انسان ابعاد قاچاق انسان ابعاد قاچاق انسان در جهان ابعاد قاچاق انسان در آمریکا ابعاد قاچاق انسان…

پاورپوینت تحلیل استراتژیک صنعت چرم در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی

پاورپوینت تحلیل استراتژیک صنعت چرم در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی کلمات کلیدی : پاورپوینت تحلیل استراتژیک صنعت چرم در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی پاورپوینت مدیریت استراتژیک صنعتی گزارشی از صنعت چرم در بازار ایران نگاهی بر تاریخچه صنعت چرم تحلیل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 5

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 5 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کارکردهای فراتحلیل مبانی نظری کارکردهای فراتحلیل پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل پیشینه داخلی کارکردهای فراتحلیل پیشینه خارجی کارکردهای فراتحلیل پیشینه پژوهش کارکردهای فراتحلیل پیشینه نظری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری هویت سازمانی…

فایل آماده کاتالوگ فارسی ارگ های pa50 و pa80 با فرمت pdf

فایل آماده کاتالوگ فارسی ارگ های pa50 و pa80 با فرمت pdf کلمات کلیدی : کاتالوگ ارگ p50 کاتالوگ ارگ p80 دفترچه راهنمای ارگ p50 دفترچه راهنمای ارگ p80 رفتن به سایت اصلی کاتالوگ و دفترچه راهنمای استفاده از ارگ…

پرسشنامه بررسی تأثیر روانی ادراکی و درگیری ذهنی پایدار بر درگیری ذهنی موقعیتی در خریدهای آنلاین

پرسشنامه بررسی تأثیر روانی ادراکی و درگیری ذهنی پایدار بر درگیری ذهنی موقعیتی در خریدهای آنلاین پرسشنامه روان سازی ادراکی پرسشنامه تلاش شناختی پرسشنامه درگیری پایدار پرسشنامه لذت بخش بودن پرسشنامه درگیری موقعیتی پرسشنامه قصد خرید رفتن به سایت اصلی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *