ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری و تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای آن

ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری و تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای آن

مدیریت ارتباط با مشتری
تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
ضرورت پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری
لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری
ابعاد مختلف مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
روش های پیاده سازی crm
پیاده سازی crm در سازمان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری و تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای آن

 

 

 

 

هدف از این پایان نامه ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری و تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای آن بصورت کامل و جامع می باشد.

 

 

 

مقدمهبا گذر از اقتصاد سنتی و شدت یافتن رقابت در ابعادی نوین، مشتری به عنوان کسی که سازمان مایل است با ارزش هایی که می آفریند بر رفتار وی تاثیر گذارد، به صورت رکن اصلی و محور تمام فعالیت های سازمان ها درآمده است، به نحوی که از دیدگاه رقابتی، بقا و تداوم حیات سازمان ها در گروه شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود بیان می شود. از طرفی پیشرفت ارتباطات، تکامل عصر اطلاعات، و ظهور ابزارهای جدید ارتباطی، سازمان ها را با انبوهی از مشتریان متفاوت، آنها را با گزینه های انتخابی بسیاری مواجه ساخته است که نتیجه آن اختیار بیش تر مشتریان و بی ثباتی بازار است.در این میان اندیشمندان مدیریت و بازاریابی، نسخه حفظ مشتری و شیوه های صحیح ارتباط با آن ها را تحت عنوان مدیریت ارتباط با مشتری تجویز نموده اند که بطور جدی از سال 1993 توسط تام سیل مطرح و وارد حوزه عمومی گردید. در ساده ترین بیان، مدیریت ارتباط با مشتری، قرار دادن مشتری در قلب کسب و کار و بالاترین درجه اهمیت می باشد. در کشور ما نیز هر چند با تاخیراتی نسبت به اقتصاد جهانی، طی سال های اخیر مباحث مشتری گرایی جای خود را در روابط بین مردم با سازمان ها و روابط دولت با مردم باز کرده و لزوم توجه و ارضای نیازها و خواسته های مشتریان به شکلی جدی حس شده است.

 

 

مدیریت ارتباط با مشتری که گاهی اوقات از آن به عنوان مدیریت مشتریان، مدیریت ارزش مشتریان، مشتری محوری و یا مدیریت مشتری محور نام برده می شود، برای مدت زمان طولانی اصطلاح متداول جهت بیان تمایل شرکتها در برقراری ارتباط یک به یک مداوم و همیشگی با تمام مشتریان بوده است. در همین راستا می توان به یک نکته مهم اذعان داشت که شرکتهایی که موفق شده اند به صورت موثری مشتریان خود را جذب کرده، به آنها خدمات مورد نظر را به بهترین نحو ارائه داده و بهترین مشتریان خود را حفظ می کنند تاثیر مثبت این امر را در انتهای مسیر سودآوری خود مشاهده کرده اند. با ظهور تجارت الکترونیک و شرایط اقتصادی نوین، توسعه ارتباطات قویتر با مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی می باشد که در آن با مشتریان، متناسب با شرایط و الگوهای رفتاری آنان ارتباطی پایدار و بلند مدت که برای هر دو طرف ایجاد ارزش افزوده کند، برقرار می شود.

 

 

 

معمولا استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر چهار هدف اجرایی است که عبارتند از: (غلامیان، خواجه افضلی، ابراهیمی، 1385، ص 24)

1)تشویق مشتریان دیگر شرکتها یا مشتریان بالقوه به اولین خرید از شرکت
2)تشویق مشتریانی که اولین خرید را کرده اند به خریدهای بعدی
3) تبدیل مشتریان موقت به مشتریان وفادار
4)ارئه خدمات یا مطلوبیت بالا برای مشتریان وفادار به نحوی که به مبلغ شرکت بدل شوند.

 

 

در حقیقت مدیریت ارتباط با مشتری کلیه فرایندها و فناوری هایی است که سازمان برای شناسایی، انتخاب، ترغیب، گسترش، حفظ و خدمت به مشتری به کار می گیرد. مدیریت ارتباط با مشتری مدیران را قادر خواهد ساخت تا از دانش مشتری برای بالا بردن فروش، ارائه خدمات و توسعه آن استفاده کنند و سودآوری روابط مستمر را افزایش دهند. (غلامیان، خواجه افضلی، ابراهیمی، 1385، 25)مدیریت ارتباط با مشتری، بر مبادله ارزش بین مشتری و سازمان بنا شده و بر ارزش ایجاد شده در این ارتباط تاکید می کند. بنابراین، تلاش سازمان ها برای توسعه ارتباط بلند مدت با مشتریان، بر مبنای ایجاد ارزش برای هردو طرف از اهداف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری است. به عبارت دیگر هدف ارتباط با مشتری ارئه مزایایی از طریق مبادله دو جانبه و عمل به وعده ها است. مدیریت ارتباط با مشتری، یک راهبرد کسب و کار است که با پیشرفت فن آوری تقویت می شود و از طریق آن، شرکت ها به ایجاد ارتباطات سودمند بر پایه بهینه سازی ارزش دریافتی و ادراکی مشتریان می پردازند. (نیک نیا، 1386، ص 53)

 

 

 

فهرست
2-14- تعاریف، مفاهیم و مباحث مدیریت ارتباط با مشتری، ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری    2
2-14-1- مقدمه    2
2-14-2- دلایل حرکت سازمان ها به سوی مدیریت ارتباط با مشتری    3
2-14-3- مفهوم مشتری    5
2-14-3-چرخه زندگی مشتری    7
2-14-4-روند های ارتباط با مشتریان    8
2-14-5- پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری    11
2-14-6- ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری    13
2-14-7- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری    14
2-14-8- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه اندیشمندان    15
اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه بارنت    15
2-14-9- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر نول    16
2-14-10- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر سویفت    16
2-14-11- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه گالبریث و راجرز    17
2-14-12- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظر کالاکوتا و رابینسون    18
2-15- تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری    19
2-15-1- اصول مدیریت ارتباط با مشتری    22
2-15-2- عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری    23
2-15-3- مفروضات اساسی مدیریت ارتباط با مشتری    24
2-15-4- مدل چرخه حیات مدیریت ارتباط با مشتری    25
2-15-5- فرایند مدیریت ارتباط با مشتری    26
2-15-2-1- بینش مشتری    27
2-15-2-2- مرحله ارزش مشتری    27
2-15-2-3- مرحله برنامه ریزی بازاریابی    27
2-15-2-4- تعامل با مشتری    28
2-15-2-5- تجزیه و تحلیل و پالایش    28
2-15-3- نیازهای مشتری    28
2-16- چالش های اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری    30
2-17- مراحل اجرای مدیریت ارتباط با مشتری    31
2-18- محرک های توجه به مدیریت ارتباط با مشتری    34
2-19- انواع فن آوری مدیریت ارتباط با مشتری    36
2-19-1- مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    36
2-19-2- بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    38
2-19-3- فروش و مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    39
2-19-4- خدمات مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی    42
2-20-مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی    45
2-20-1- مدیریت ارتباط با مشتری تعاملی    47
2-21- مدلهای ارائه شده برای پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری    48
2-21-1- مدل واینر    48
2-21-2- مدل تسریع کننده ساپ    51
2-21-2-1- چهارچوب مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس نوع اطلاعات مشتریان    53
2-22-3-مدل بلوک های مدیریت ارتباط با مشتری    54
2-22-4- مدل مدیریت ارتباط با مشتری- ایریش    56
2-24- پیشینه تحقیق:    65
2-25- مدل مفهومی :    68
6- منابع    71

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک زیر آستانه ای

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک زیر آستانه ای مبانی نظری ادراک زیر آستانه ای ادبیات نظری ادراک زیر آستانه ای چارچوب نظری ادراک زیر آستانه ای فصل دوم پایان نامه ادراک زیر آستانه ای دانلود مبانی نظری ادراک زیر…

تقسیم بندی داوری و نحوه تعیین آن و بررسی ماهیت و آثار رای داوری

تقسیم بندی داوری و نحوه تعیین آن و بررسی ماهیت و آثار رای داوری اقسام داور چگونگی تعیین داور آثار رأی داوری مفهوم رأی داوری محتوا و اوصاف رأی داوری انگیزه‌های داوری در تاریخ حقوق اسلام مزایای داوری در مقایسه…

بررسی نظریه ها و الگوهای استرس

بررسی نظریه ها و الگوهای استرس کلمات کلیدی : الگوی استرس دیاتز منابع استرس و اضطراب کارکردهای فیزیولوژیک استرس نظریه های روانشناسی استرس نظریه های مختلف در مورد استرس عوامل موثر در بروز استرس پایان نامه استرس رفتن به سایت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری روانشناختی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری روانشناختی مبانی نظری تاب آوری روانشناختی پیشینه تاب آوری روانشناختی دانلود مبانی نظری تاب آوری روانشناختی پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی ادبیات نظری تاب آوری روانشناختی فصل دوم پایان نامه تاب آوری روانشناختی…

تشخیص چهره با رنگ پوست و نمونه های پایگاه داده ای و نحوه اجرای آن

تشخیص چهره با رنگ پوست و نمونه های پایگاه داده ای و نحوه اجرای آن پردازش تصویر پردازش تصویر دیجیتال الگوریتم تشخیص صورت تشخیص چهره با رنگ پوست تشخیص صورت با پردازش تصویر تشخیص چهره با رنگ پوست و نمونه…

نحوه رسیدگی، اثبات و تدابیر پیشگیرانه و ضمانت های اجرایی جرم پولشویی 

نحوه رسیدگی، اثبات و تدابیر پیشگیرانه و ضمانت های اجرایی جرم پولشویی  کلمات کلیدی : پایان نامه پولشویی نحوه اثبات جرم پولشویی نحوه رسیدگی جرم پولشویی پایان نامه پولشویی در حقوق ایران پولشویی در حقوق کیفری ایران شرایط تحقق جرم…

تحلیل استاتیکی و دینامیکی رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله

تحلیل استاتیکی و دینامیکی رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله نیروی قائم زلزله سازه های فضاکار سازه فضاکار دو لایه رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله تحلیل استاتیکی و دینامیکی رفتار خطی…

طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج

طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج خیار تدلیس در ازدواج فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود تحقیق فریب در ازدواج دانلود تحقیق تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری…

دانلود پرسشنامه تنیدگی والدینی آبیدین

دانلود پرسشنامه تنیدگی والدینی آبیدین کلمات کلیدی : پرسشنامه تنیدگی والدینی پرسشنامه استرس والدگری آبیدین پرسشنامه استرس والدگری فرم کوتاه پرسشنامه استرس والدینی پرسشنامه استرس والدینی آبیدین پرسشنامه استرس والدینی psi دانلود پرسشنامه استرس والدگری فرم کوتاه دانلود پرسشنامه استرس…

پرسشنامه ارزیابی رابطه شایستگی های منابع انسانی با استراتژی های منابع انسانی

پرسشنامه ارزیابی رابطه شایستگی های منابع انسانی با استراتژی های منابع انسانی پرسشنامه شایستگی های منابع انسانی پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی پرسشنامه ارزیابی شایستگی های منابع انسانی پرسشنامه ارزیابی استراتژی های منابع انسانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته…

جایگاه امنیت شغلی در تئوریهای مدیریت و عوامل موثر بر آن

جایگاه امنیت شغلی در تئوریهای مدیریت و عوامل موثر بر آن کلمات کلیدی : جایگاه امنیت شغلی در تئوریهای مدیریت و عوامل موثر بر آن رفتن به سایت اصلی دیدگاه های جدید و قدیم عوامل موثر بر امنیت شغلی جایگاه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد شغلی کارکنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد شغلی کارکنان مبانی نظری عملکرد شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری عملکرد شغلی کارکنان پیشینه تحقیق عملکرد شغلی کارکنان ادبیات نظری عملکرد شغلی کارکنان فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی کارکنان مبانی نظری و پیشینه…

فصل دوم پایان نامه احساس پیوستگی

فصل دوم پایان نامه احساس پیوستگی کلمات کلیدی : مبانی نظری احساس پیوستگی پیشینه تحقیق احساس پیوستگی پیشینه داخلی احساس پیوستگی پیشینه خارجی احساس پیوستگی پیشینه پژوهش احساس پیوستگی پیشینه نظری احساس پیوستگی ادبیات نظری احساس پیوستگی چارچوب نظری احساس پیوستگی…

روش جدید پشته سازی مكانی-زمانی حركت در تصاویر ویدیویی و استفاده از آن در شناسایی حالت چهره

روش جدید پشته سازی مكانی-زمانی حركت در تصاویر ویدیویی و استفاده از آن در شناسایی حالت چهره پشته سازی مكانیزمانی پایگاه داده حالت چهره تصاویر ویدیویی رفتن به سایت اصلی

بررسی مقایسه ای اهلیت در معامله در فقه و قانون مدنی

بررسی مقایسه ای اهلیت در معامله در فقه و قانون مدنی پایان نامه اهلیت در معامله شرایط اهلیت در معامله اهلیت برای معامله اهلیت طرفین معامله اهلیت در حقوق ایران بررسی اهلیت در معاملات اهلیت در معامله در فقه وضعیت…

توان الكتریكی با جریان متناوب

توان الكتریكی با جریان متناوب توان الكتریكی جریان متناوب توان الكتریكی با جریان متناوب توزیع برق و تغذیه خانگی دانلود مقاله توان الكتریكی با جریان متناوب دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

پاورپوینت ساختار و متابولیسم چربی در فعالیت های ورزشی (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی)

پاورپوینت ساختار و متابولیسم چربی در فعالیت های ورزشی (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی) کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت ساختار و متابولیسم چربی در فعالیت های ورزشی پاورپوینت ساختار و متابولیسم چربی در فعالیت های ورزشی چربی لیپید نقش…

پاورپوینت بیمه و ریسک

پاورپوینت بیمه و ریسک دانلود پاورپوینت بیمه و ریسک بیمه چیست؟ ویژگی های اساسی بیمه انتقال ریسک شرایط یک ریسک قابل بیمه خسارت اتفاقی و غیر عمدی خسارت قابل تعیین و اندازه گیری خسارت غیر فاجعه آمیز احتمال وقوع خسارت…

پاورپوینت بررسی کاروانسرای قصر بهرام

پاورپوینت بررسی کاروانسرای قصر بهرام پاورپوینت بررسی کاروانسرای قصر بهرام بررسی کاروانسرای قصر بهرام کاروانسرای قصر بهرام تحقیق کاروانسرای قصر بهرام مقاله کاروانسرای قصر بهرام آشنایی با کاروانسرای قصر بهرام پروژه بررسی کاروانسرای قصر بهرام برترین فایل بررسی کاروانسرای قصر…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت علوم بانکی بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران و اثرآن بر تقاضای پول ( طی دوره 82-1350)

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت علوم بانکی بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران و اثرآن بر تقاضای پول ( طی دوره 82-1350) تقاضای پول نرخ سود بانکها مدیریت علوم بانکی بحران های بانکی در ایران دانلود…

نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بررسی الگوریتمها و تکنیک های داده کاوی

نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری و بررسی الگوریتمها و تکنیک های داده کاوی الگوریتمهای داده کاوی تکنیک های داده کاوی کاربرد داده کاوی در crm نقش داده کاوی در crm پایان نامه داده کاوی در مدیریت ارتباط…

پاورپوینت آشنایی با ساختار ژئودیتابیس

پاورپوینت آشنایی با ساختار ژئودیتابیس پاورپوینت آشنایی با ساختار ژئودیتابیس آشنایی با ساختار ژئودیتابیس تحقیق آشنایی با ساختار ژئودیتابیس مقاله آشنایی با ساختار ژئودیتابیس بررسی آشنایی با ساختار ژئودیتابیس ساختار ژئودیتابیس تحلیل ساختار ژئودیتابیس رفتن به سایت اصلی مشخصات فایل:…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت مذهبی و اعتقادی 95 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت مذهبی و اعتقادی 95 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت مذهبی و اعتقادی مبانی نظری هویت مذهبی و اعتقادی پیشینه تحقیق هویت مذهبی و اعتقادی پیشینه داخلی هویت مذهبی و اعتقادی…

پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدن ملل اسلامی با عنوان زندگی سیاسی افشین و مازیار

پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدن ملل اسلامی با عنوان زندگی سیاسی افشین و مازیار تاریخ و تمدن ملل اسلامی خلفای بنی عباس جنبش خرمدنیان بررسی اوضاع سیاسی ایران در اواخر قرن دوم و…

بررسی مشكلات حمل و نقل و ترافیك تهران و راهکارها

بررسی مشكلات حمل و نقل و ترافیك تهران و راهکارها ترافیك تهران مدیریت پاركینگ مشكلات حمل و نقل دانلود مقالات رشته حمل و نقل بررسی مشكلات حمل و نقل و ترافیك تهران و راهکارها دانلود مقاله مشكلات حمل و نقل…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *