سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان

سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان

مدیریت دانش
سبک رهبری توانمندساز
سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش
پیاده سازی موفق مدیریت دانش
رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در صندوق ضمانت صادرات ایران بر اساس مدل باس

 

 

 

 

 

 

چکیده:

در عصری که اقتصادش بر چرخ دانش می گردد، دانش به عنوان یک فاکتور حیاتی در حفظ مزیت رقابتی پایدار در سازمان ها محسوب می شود. امروزه هنر مدیریت در سازمان ها در حال تبدیل شدن به هنر «مدیریت دانش» است و رهبری یعنی فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید دانسته های ارزشمند از طریق تفکر نیروی انسانی و به انجام رسانیدن این کار به طریقی که افراد را به مسئولیت پذیری شخصی ترغیب کند. عامل رهبری نقش کلیدی در پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان ها ایفا می کند، لذا در این پژوهش به بررسی رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری و همچنین تبیین سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پرداخته شد. 

 

جامعه آماری این پژوهش را کارکنان صندوق ضمانت صادرات ایران تشکیل می دهند. تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی است. برای بررسی رابطه بین متغییرهای مکنون از تحلیل رگرسیون مبتنی بر نرم افزار spss و تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس بر اساس نرم افزار pls استفاده شد. همسو با فرضیات پژوهش، ضرایب همبستگی نشان می دهد بین سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی با مدیریت دانش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و در مورد سبک رهبری عدم مداخله گر، معنی داری رابطه میان این متغییر و متغییر مدیریت دانش تأیید نگردید. در نهایت نیز سبک رهبری تبادلی به عنوان سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در این سازمان شناسایی شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیریت دانش

رهبری دانش

رهبری تحول آفرین

رهبری تبادلی

رهبری عدم مداخله گر

 

 

 

 

 مقدمه 

در دنیای پویای امروز، سازمان ها به طور مداوم در جستجوی راهی برای سازگار ساختن خود با شرایط جدیدند که آن ها را در جهت بقا در یک محیط رقابتی آماده سازد. رشد اقتصاد دانش محور تأکید بر ارزش اطلاعاتی دارد که مزیت رقابتی ایجاد می کند، این اطلاعات به شرکت ها کمک می کند تا از سرمایه های دانش خود در گذشته استفاده نموده و در آینده به طور اثربخش تری عمل نمایند. در چنین شرایطی از دنیای امروز عجیب نیست که مفاهیمی چون مدیریت دانش به عنوان یکی از محبوب ترین دیدگاه های مدیریت تغییر استراتژیک در اوایل قرن بیست و یکم پدیدار شوند. برای سازمان های مدرن دانش یک منبع استراتژیک است که باید در جهت بقا و حفظ مزیت رقابتی ایجاد گردد (Hung et al ,2010). 

 

دراکر (1993) دانش را در کنار سرمایه و نیروی کار به عنوان تنها منبع معنادار اقتصادی در جوامع دانشی مطرح کرد. بنابراین تمرکز بر دانش و مدیریت دانش نیاز اساسی سازمان ها می باشد. سازمان هایی که در زمینه ی مدیریت دانش موفق اند تمایل دارند، دانش را به عنوان یک دارایی مورد توجه قرار دهند و ارزش ها و هنجارهای سازمانی، که خلق و تسهیم دانش را حمایت می کند توسعه دهند (Keran et al,2013). دانش به عنوان یک منبع کلیدی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار است. 

 

در پاسخ به محیط های رقابتی شدید بسیاری از سازمان ها جهت موفقیت کسب و کارشان به استفاده و مدیریت بهتر دانش در سازمان روی آورده اند (Wu,2012). مدیریت دانش، نگهداری و توزیع دانش در یک سازمان را به منظور دستیابی به مزیت رقابتی تسهیل می کند. به عبارتی مدیریت دانش مفهوم گسترده ایست که بیانگر کلیه ی فرآیندهایی که سازمان از طریق آن دانش را گسترش می دهد می باشد که این فرآیندها شامل :کسب، نگهداری و ذخیره، توزیع، تسهیم و کاربرد دانش در یک سازمان است (Keran et al,2013). مدیریت دانش به خودی خود در سازمان پا نمی گیرد .اجرای برنامه های مدیریت دانش نیازمند رهبری و اداره مؤثر دانش در کلیه ی سطوح سازمانی است. در سازمانی که مفهوم رهبری دانش در آن تحقق یافته است، دانش به عنوان یک منبع راهبردی سازمان مطرح می باشد که برای مدیریت این منبع ارزشمند، طرح راهبردی مدونی بر اساس چشم انداز و مدیریت دانش سازمان تدوین شده است (ابطحی و صلواتی ،1385). 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 1

2-1 بیان مسئله  2 

3-1 اهمیت و ضرورت موضوع  2

4-1 چارچوب نظری تحقیق    3  

5-1 سؤالات تحقیق  7

1-5-1  سؤال اصلی تحقیق  7 

2-5-1  سؤالات فرعی تحقیق  7

6-1 فرضیات تحقیق   7

1-6-1 فرضیه اصلی تحقیق  7

2-6-1 فرضیات فرعی تحقیق  8

7-1 اهداف تحقیق یا نتایج مورد انتظار  8

8-1 قلمرو تحقیق     8 

1-8-1 قلمرو مکانی  8 

2-8-1 قلمرو زمانی  8

9-1 روش گرآوری داده ها   8 

10-1 روش تحلیل داده ها  9

11-1 روش نمونه گیری و تخمین حجم نمونه  9

12-1 موانع و محدودیت های تحقیق  10

13-1 نقشه راه   10

14-1 تعاریف واژگان و اصطلاحات  11

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق

1-2 مقدمه  16

2-2 تعارف مدیریت دانش  17

3-2 تاریخچه مدیریت دانش    19   

4-2 مدل های مدیریت دانش  20

1-4-2 مدل هفت سی  21 

2-4-2 مدل شش گانه استیو هالس  21

3-4-2 مدل رن جانسون  23

4-4-2 مدل کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران 24

5-4-2 مدل چارچوب ستون های مدیریت دانش  24 

6-4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخشی مدیریت دانش  25

7-4-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26

5-2 تعاریف ابعاد اصلی فرآیند مدیریت دانش  29

1-5-2 خلق و کسب دانش  29

2-5-2 تسهیم دانش  30 

3-5-2 کاربرد دانش  32 

4-5-2 نگهداری و ذخیره دانش  33

5-5-2 فرآیند ارزیابی و بازخور  34

6-2 تعاریف رهبری  34 

7-2 تمایز بین رهبری و مدیریت  35

8-2 مکاتب رهبری  37

1-8-2 مکتب صفات شخصی  38

2-8-2 مکتب رفتاری  39 

1-2-8-2 مطالعات دانشگاه آیوا 40

2-2-8-2 نظریه مطالعات میشیگان  41

3-2-8-2 مطالعات اوهایو  41

4-2-8-2 نظریه شبکه مدیریت  42

5-2-8-2 نظریه چهار سبک رهبری  44

3-8-2 مکتب اقتضایی 44

1-3-8-2 نظریه پیوستاری رهبری 44

2-3-8-2 نظریه رهبری مبتنی بر موقعیت(رهبری وضعیتی) 45

3-3-8-2 نظریه رهبری اقتضایی فیدلر  47

4-3-8-2 نظریه مسیر-هدف 48

5-3-8-2 تئوری تعامل رهبر- عضو (LMX)  50 

4-8-2 مکاتب نوین رهبری  51 

1-4-8-2 نظریه جانشین های رهبری  51

2-4-8-2 نظریه اسنادی رهبری  51

3-4-8-2 نظریه رهبری تحول آفرین و تبادلی  52

9-2 رهبری تحول آفرین  53

1-9-2 نفوذ آرمانی  55

1-1-9-2 ویژگی های آرمانی  56

2-1-9-2 رفتارهای آرمانی  56

2-9-2 انگیزش الهام بخش  56

3-9-2 ملاحظات فردی  57

4-9-2 ترغیب ذهنی  58

10-2 نظریه های مختلف مربوط به رهبری تحول آفرین  60

1-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین برنز  60

2-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین بنیس و نانوس 60 

3-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شاین  61

4-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین تیچی و دیونا  62 

5-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین شرمر هورن  62

6-10-2 نظریه رهبری تحول آفرین باس  63

7-10-2 نظریه باس و آوولیو 64

11-2 رهبری تبادلی  64

1-11-2 ابعاد اصلی رهبری تبادلی  65 

1-1-11-2 پاداش های مشروط  65

2-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء فعال  65

3-1-11-2 مدیریت بر مبنای استثناء منفعل  66

12-2 رهبری عدم مداخله گر 66

13-2 رهبری و مدیریت دانش  67

14-2 ابعاد و ویژگی های رهبری  71

15-2 صندوق ضمانت صادرات ایران  74

16-2 تاریخچه صندوق ضمانت صادرات ایران 74

17-2 ریسک های تحت پوشش صندوق  75

1-17-2 ریسک های تجاری  75

2-17-2 ریسک های سیاسی 75

18-2 خدمات ارائه شده توسط صندوق 76

1-18-2 اعتبارسنجی خارجی  76

2-18-2 اعتبارسنجی داخلی 76

3-18-2 صدور انواع بیمه نامه 76

1-3-18-2 بیمه نامه کل گردش صادرات 76

2-3-18-2 بیمه نامه خاص صادرات 77

3-3-18-2 بیمه نامه صدور خدمات فنی مهندسی 77

4-3-18-2 بیمه نامه سرمایه گذاری 77

5-3-18-2 بیمه نامه بلا اثر شدن قرارداد صادراتی 78

6-3-18-2 بیمه نامه خرید دین اسناد صادراتی  78

7-3-18-2 بیمه نامه تضمین اعتبارات بانک بابت تضمین اعتبارات دیداری  78

4-18-2 صدور انواع ضمانت نامه   78

1-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری تولیدی  78

2-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ریالی  79

3-4-18-2 ضمانت نامه اعتباری ارزی  79

4-4-18-2 ضمانت نامه پوشش اعتبار خرید 79

19-2 بخش دوم: پیشینه تحقیق 80

1-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش  80 

2-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه رهبری تحول آفرین 83 

23-19-2 تحقیقات انجام شده در زمینه مدیریت دانش و رهبری  85 

20-2 مدل پیشنهادی تحقیق  88

 

فصل سوم : روش تحقیق

1-3 مقدمه 90

2-3 هدف تحقیق   90 

3-3 نوع تحقیق  91

4-3 روش تحقیق  91 

5-3 جامعه و نمونه آماری  91 

6-3 روش گردآوری اطلاعات 92 

1-6-3 منابع اولیه  92

2-6-3 منابع ثانویه  92

7-3 ابزار گردآوری اطلاعات  92

8-3 روایی و پایایی پرسشنامه  92

1-8-3 پرسشنامه رهبری چند عاملی باس و آوولیو 92

1-1-8-3 پایایی (اعتماد) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

 2-1-8-3 روایی (اعتبار) پرسنامه رهبری چند عاملی  93

3-1-8-3 شاخص های مورد سنجش در پرسشنامه رهبری چند عاملی  94 

2-8-3 پرسشنامه مربوط به متغییر مدیریت دانش  96

1-2-8-3 پایایی پرسشنامه مدیریت دانش  97

2-2-8-3 روایی (اعتبار) پرسشنامه مدیریت دانش 98

3-8-3 پایایی کلی پرسشنامه  98

4-8-3 روایی کلی پرسشنامه  99

9-3 مدل تحلیلی پژوهش  100

10-3 روش تحلیل داده ها  102

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

1-4 مقدمه  104

2-4 تحلیل با استفاده از آمار توصیفی  104 

1-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  104 

2-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات  105

3-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

4-2-4 درصد فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی 106

3-4 تحلیل با استفاده از آمار استنباطی  107 

4-4 آزمون هم خوانی داده های مدیریت دانش و سبک رهبری با توزیع نرمال  107

5-4 تحلیل آماری فرضیه اصلی تحقیق  112

6-4 تحلیل آماری فرضیات فرعی تحقیق  113

1-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی اول  113

2-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی دوم 114

3-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی سوم  115

4-6-4 تحلیل آماری مربوط به فرضیه فرعی چهارم  116

7-4 نتایج تحلیل مبتنی بر حداقل مربعات جزئی(PLS) 117

1-7-4 تحلیل عاملی متغییرهای مدل تحقیق  117

2-7-4 مدل مفهومی تحقیق در قالب مدل سازی معادلات ساختاری  119

3-7-4 نمودار مسیر و آزمون فرضیات با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری  120

4-7-4 ضریب تعیین (R2) 123

8-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  123

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه  126

2-5 نتایج تحقیق  127

1-2-5 نتایج مربوط به متغییر مدیریت دانش  127

2-2-5 نتایج مربوط به متغییر سبک رهبری  128

3-2-5 نتایج مربوط به رابطه میان متغییرهای مکنون تحقیق  129

3-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

4-5 مقایسه مدل اولیه و مدل نهایی تحقیق  131

5-5 جنبه نوآوری تحقیق  132

6-5 محدودیت های تحقیق  132

7-5 پیشنهادهای تحقیق  132

1-7-5 پیشنهادهایی بر اساس یافته های تحقیق  132

2-7-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی  134

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 1-2 تعاریف مختلف مدیریت دانش  18

جدول 2-2 گاه شمار مدیریت دانش  20 

جدول 3-2 مدل های مختلف مدیریت دانش  28

جدول 4-2 تفاوت بین رهبری و مدیریت  36

جدول 5-2 خلاصه نظریه های رهبری  37

جدول 6-2 ویژگی های شخصی و خصوصیات شخصیتی رهبری 39

جدول 7-2 سبک های رهبری لیکرت 44

جدول 8-2 جانشین های رهبری  51

جدول 1-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های مدیریت دانش  97

جدول 2-3 نتیجه آزمون دو نیم سازی گویه های مدیریت دانش  98 

جدول 3-3 نتیجه آزمون آلفای کرونباخ گویه های پرسشنامه  98

جدول 4-3 آلفای کرونباخ مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99 

جدول 5-3 ضریب پایایی مرکب مربوط به متغییرهای مکنون مدل  99

جدول 6-3 ضریب روایی همگرا مربوط به متغییرهای مکنون مدل  100

جدول 7-3 مدل تحلیلی پژوهش  101

جدول 1-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه اصلی اول  113

جدول 2-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی اول  114

جدول 3-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی دوم 115

جدول 4-4 نتایج تحلیل رگرسیون مربوط به فرضیه فرعی سوم  116

جدول 5-4 ضرایب آزمون تحلیل رگرسیون درباره میزان تأثیر سبک های رهبری بر مدیریت دانش  117

جدول 6-4 ضرایب مسیر متغییرهای مکنون مدل 121

جدول 7-4 نتایج کلی حاصل از تحلیل فرضیات تحقیق  124

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها

شکل 1-1 مدل چند گانه رهبری 6 

شکل 2-1 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  6

شکل 3-1 نقشه راه انجام تحقیق  10

شکل 1-2 مدل مبتنی بر فرآیندهای دانش  22

شکل 2-2 مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار  23

شکل 3-2 مدل پیشنهادی ابطحی- صلواتی برای کاربست مدیریت دانش در سازمان های دولتی ایران  24

شکل 4-2 مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص های KMC در اثربخی مدیریت دانش  25

شکل 5-2 مدل سنگ بنای مدیریت دانش  26 

شکل 6-2 پیوستار رهبری مطالعات میشیگان 42

شکل 7-2 وضعیت های رهبری اوهایو  42

شکل 8-2 شبکه مدیریت بلیک و موتون 43

شکل 9-2 نظریه پیوستاری تانن بام و اشمیت  45

شکل 10-2 الگوی رهبری مبتنی بر موقعیت  46

شکل 11-2 رابطه بین شرایط و سبک های رهبری  48 

شکل 12-2 رابطه بین سبک های رهبری مؤثر و عوامل سه گانه موقعیت  48

شکل 13-2 اجزاء اصلی تئوری مسیر-هدف  49

شکل 14-2 تئوری تعامل رهبر-عضو  50

شکل 15-2 تأثیرگذاری سبک های رهبری تحول آفرین و تبادلی بر تسهیم دانش  71

شکل 16-2 ابعاد رهبری دانش  72

شکل 17-2 رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی  81

شکل 18-2 تأثیر رهبری تحول آفرین بر خلاقیت و نوآوری سازمانی  83 

شکل 19-2 نقش رهبری بر انتقال دانش در سازمان های خلاق  86 

شکل 20-2 مدل اولیه پیشنهادی تحقیق  88

شکل 1-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ جنسیت  105 

شکل 2-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات 105

شکل 3-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سمت شغلی  106

شکل 4-4 فراوانی پاسخ دهندگان از لحاظ سابقه کار  106

شکل 5-4 بارهای عاملی و ضرایب مسیر متغییرها و شاخص های تشکیل دهنده مدل 118

شکل 6-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر مدیریت دانش  118

شکل 7-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تحول آفرین  119

شکل 8-4 بار عاملی مربوط به شاخص های متغییر رهبری تبادلی  119

شکل 9-4 مدل مفهومی بر اساس مدل سازی معادلات ساختاری  120

شکل 10-4 مقدار آماره t مربوط به متغییرهای مکنون مدل  121

شکل 11-4 بار عاملی و ضرایب مسیر مدل نهایی مبتنی بر معادلات ساختاری  123

شکل 1-5 مدل مفهومی اولیه تحقیق  130

شکل 2-5 مدل مفهومی نهایی تحقیق  131 

 

فساد مالی و اداری در ایران و چگونگی پیشگیری و مبارزه با آن

فساد مالی و اداری در ایران و چگونگی پیشگیری و مبارزه با آن پایان نامه فساد اداری عوامل موثر بر فساد اداری راهکارهای مبارزه با فساد اداری مصادیق فساد اداری راهکارهای مبارزه با فساد اداری پیشگیری از فساد اداری عوامل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های جنسی 58 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های جنسی 58 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های جنسی مبانی نظری مولفه های جنسی پیشینه تحقیق مولفه های جنسی پیشینه داخلی مولفه های جنسی پیشینه خارجی مولفه های جنسی…

اصول مدیریت و پرورش گاو شیری

اصول مدیریت و پرورش گاو شیری دانلود پایان نامه گاو شیری پرورش گاو شیری دانلود پایان نامه اصول مدیریتی گاو شیری دانلود پایان نامه رشته کشاورزی اصول مدیریت و پرورش گاو شیری دانلود پایان نامه طرح گاوداری شیری نحوه پروار…

پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی یک زبان سطح بالای انعطاف‌پذیر برای داده‌کاوی اطلاعات

پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی یک زبان سطح بالای انعطاف‌پذیر برای داده‌کاوی اطلاعات زبان FlexQG خوشه بندی داده‌کاوی اطلاعات شناسایی الگوهای معتبر طراحی یک زبان سطح بالا دانلود پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی یک…

دانلود پرسشنامه شخصیتی 5 عاملی نئو کاستا و مک گری با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه شخصیتی 5 عاملی نئو کاستا و مک گری با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه neo-ffi پرسشنامه شخصیتی نئو تفسیر کامل ازمون نئو پرسشنامه نئو فرم کوتاه pdf پرسشنامه شخصیت neo-ffi دانلود پرسشنامه شخصیتی 5 عاملی نئو نحوه…

فرآیند بازیافت دی اتانول آمین از فاضلاب های صنعتی و محلولهای آلوده

فرآیند بازیافت دی اتانول آمین از فاضلاب های صنعتی و محلولهای آلوده بازیافت DEA حلالهای جاذب پساب های صنعتی بازیافت دی اتانول آمین دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی شیمی دانلود پایان نامه شیمی خرید پایان نامه شیمی سیستم همکاری…

تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن

تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن تبلیغات تلویزیونی تحولات تبلیغات در ایران اثربخشی تبلیغات تلویزیونی متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی تبلیغات بازرگانی تلویزیونی در ایران و اثرات آن رفتن…

بررسی همجنس گرایی در دین یهود

بررسی همجنس گرایی در دین یهود پایان نامه همجنسگرایی تحقیق در مورد همجنس گرایی پایان نامه در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی از دیدگاه دین همجنس گرایی از دیدگاه یهودیت مجازات های دین یهود برای همجنس گرایان رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ABC در بیمارستان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ABC در بیمارستان مبانی نظری ABC در بیمارستان دانلود مبانی نظری ABC در بیمارستان پیشینه تحقیق ABC در بیمارستان ادبیات نظری ABC در بیمارستان فصل دوم پایان نامه ABC در بیمارستان مبانی نظری و پیشینه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تمرینات ایروبیک

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تمرینات ایروبیک کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تمرینات ایروبیک مبانی نظری تمرینات ایروبیک پیشینه تحقیق تمرینات ایروبیک پیشینه داخلی تمرینات ایروبیک پیشینه خارجی تمرینات ایروبیک پیشینه پژوهش تمرینات ایروبیک پیشینه نظری تمرینات ایروبیک…

پرسشنامه بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده

پرسشنامه بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده سنگه ابعاد سازمان یادگیرنده در پرسشنامه پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه دانلود پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه پرسشنامه استاندارد سازمان یادگیرنده…

فرهنگ و تمدن ایران باستان و مشخصات هنر و معماری ایرانی در آن

فرهنگ و تمدن ایران باستان و مشخصات هنر و معماری ایرانی در آن معماری ایرانی مشخصات هنر ایرانی درآمیختگی هنر ایرانی فرهنگ و تمدن ایران باستان فرهنگ و تمدن ایران باستان و مشخصات هنر و معماری ایرانی در آن دانلود…

پاورپوینت کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند و دکتر هاشم نیکو مرام

پاورپوینت کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند و دکتر هاشم نیکو مرام کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند دکتر هاشم نیکو مرام رفتن به سایت اصلی پاورپوینت خلاصه کتاب بازاریابی صنعتی دکتر محمد علی عبدالوند و دکتر هاشم…

مبانی نظری رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه

مبانی نظری رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع مدیریت دانش در شركتهای بیمه مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه پیاده…

بررسی کارایی سیستم حذف نویز تک کاناله و مدلسازی مسیر ثانویه بصورت آفلاین

بررسی کارایی سیستم حذف نویز تک کاناله و مدلسازی مسیر ثانویه بصورت آفلاین سیستم ANC فیلترهای وفقی دانلود پایان نامه حذف نویز آكوستیكی کارایی سیستم حذف نویز تک کاناله مدلسازی مسیر ثانویه بصورت آفلاین بررسی کارایی سیستم حذف نویز تک…

بررسی تعهدات و قراردادهای سنتی و الکترونیک

بررسی تعهدات و قراردادهای سنتی و الکترونیک بیع الکترونیک مقاله بیع الکترونیکی بیع الکترونیکی چیست پایان نامه بیع الکترونیکی خیارات در بیع الکترونیکی بیع الکترونیکی در نظام حقوقی ایران تجارت الکترونیکی بیع است یا معاطات پایان نامه بیع الکترونیکی در…

روشی یکسان برای تجزیه و تحلیل هزینه ماشینهای کشاورزی

روشی یکسان برای تجزیه و تحلیل هزینه ماشینهای کشاورزی ماشینهای کشاورزی تعمیر ماشینهای کشاورزی نگهداری ماشینهای کشاورزی هزینه های تعمیر و نگهداری ماشینهای کشاورزی روشی یکسان برای تجزیه و تحلیل هزینه ماشینهای کشاورزی دانلود پایان نامه رشته کشاورزی رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل بروز فساد اداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری علل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری از دید اسلام دلایل بروز فساد اداری عوامل اقتصادی بروز فساد اداری عوامل موثر در بروز فساد اداری مبانی…

پاورپوینت تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد

پاورپوینت تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد کلمات کلیدی : پاورپوینت تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد تعاريف و مفاهيم پايه انواع سيستم هاي توليد انواع سيستم هاي توليد زنجيره تامين مديريت زنجيره تامين ارتباط با…

پرسشنامه بررسی عملکرد شرکت های اقماری در حوزه وصول مطالبات و ارایه راهکار

پرسشنامه بررسی عملکرد شرکت های اقماری در حوزه وصول مطالبات و ارایه راهکار پرسشنامه وصول مطالبات پرسشنامه ارایه راهکار برای وصول مطالبات پرسشنامه عملکرد شرکت های اقماری در وصول مطالبات رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عملکرد شرکت…

پاورپوینت متدولوژی RUP

پاورپوینت متدولوژی RUP Rational Unified Process متدولوژی RUP رفتن به سایت اصلی متدولوژی (Rational Unified Process) RUP یک فرآیند تولید و توسعه نرم افزاری می باشد که در سال 2000 این متدولوژی توسط شرکت Rational ارائه گردید. مهم ترین هدف…

گزارش کار آموزی با عنوان شرکت ایران خودرو، تحول سیستم های گیت های گازسوز

گزارش کار آموزی با عنوان شرکت ایران خودرو، تحول سیستم های گیت های گازسوز کاربا دستگاه دیاگ عیب یابی برق وموتور دانلود گزارش کار آموزی با عنوان شرکت ایران خودرو، تحول سیستم های گیت های گازسوز دانلود گزارش کار آموزی…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رویکردهای درمانی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رویکردهای درمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکردهای درمانی مبانی نظری رویکردهای درمانی پیشینه تحقیق رویکردهای درمانی پیشینه داخلی رویکردهای درمانی پیشینه خارجی رویکردهای درمانی پیشینه پژوهش رویکردهای درمانی پیشینه نظری…

دانلود پاورپوینت خواص یادگیری بر پایه نمونه و بیان مثالهای کاربردی

دانلود پاورپوینت خواص یادگیری بر پایه نمونه و بیان مثالهای کاربردی یادگیری بر پایه نمونه دسته بندی کننده الگوی NN الگوریتمهای یادگیری افزایشی خواص سیستم های یادگیری بر پایه نمونه خواص یادگیری بر پایه نمونه و بیان مثالهای کاربردی دانلود…

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی 57 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ سازمانی پیشینه فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی پیشینه خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی فرهنگ سازمانی تاريخچه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *