روالهای تحمل پذیر اشکال برای رسیدن به قابلیت دسترسی بالا در سیستم های مبادله پیام

روالهای تحمل پذیر اشکال برای رسیدن به قابلیت دسترسی بالا در سیستم های مبادله پیام

قابلیت دسترسی بالا
سیستم های مبادله پیام
روالهای تحمل پذیر اشکال
تكنیكهای افزایش قابلیت اطمینان در رایانش ابری
تكنیكهای قابلیت دسترسی بالا در رایانش ابری
افزایش قابلیت اطمینان و قابلیت دسترسی بالا در رایانش ابری
بازیافت در سیستم‌های مبادلة پیام

رفتن به سایت اصلی

دانلود تحقیق کارشناسی ارشد رشته آی تی

روالهای تحمل پذیر اشکال برای رسیدن به قابلیت دسترسی بالا در سیستم های مبادله پیام

 

 

 

 

 

چکیده

یكی از مهم‌ترین تكنیك‌ها در افزایش قابلیت اطمینان و قابلیت دسترسی بالا، بازیافت می‌باشد. این تكنیك كه به صورت مخفی‌ از دید كاربر انجام می‌گیرد به ما كمك می‌كند تا بتوانیم عمل تحمل­پذیری اشکال را انجام دهیم. این قراردادها در یك محیط توزیع شده كه مجموعه‌ای از تکه برنامه­های موازی (پروسه‌ها، ماشین­های مجازی و…) در آن وجود دارند و بر روی یك شبكه با یكدیگر ارتباط دارند، عمل می‌كند. این تکه برنامه­ها به یك ذخیره‌ساز پایدار[1] دسترسی دارند كه اشکال­های تحمل شده را به كمك آن بازیابی می‌كنند. در واقع ماشین­های مجازی اطلاعات مرتبط به بازیافت را در زمان اجرا روی این ذخیره‌ساز ثبت می‌كنند. در زمان رویداد یك اشکال، ماشین مجازی می‌تواند با استفاده از این داده‌ها از آخرین محاسبات، كار خود را ادامه دهد و بنابراین در زمان پردازش صرفه‌جویی كند. حداقل اطلاعات بازیافت، شامل حالت ماشین مجازی است كه به آن نقطه مقابله گفته می‌شود. بعضی از قراردادهای بازیافت ممكن است به اطلاعاتی نظیر ارتباطات بین دستگاه‌های ورودی/ خروجی، اتفاق‌هایی كه روی هر ماشین مجازی افتاده است و پیام‌هایی كه بین کارهای درون ماشین مجازی مبادله شده است، احتیاج داشته باشد.

قراردادهای بازیافت می‌توانند به طرق مختلف استفاده شوند كه بهترین نوع آنها تكنیك‌هایی است كه به صورت مخفی عمل می‌كنند و برنامه‌ كاربردی و برنامه‌نویس دخالتی در عملكرد آن ندارند. در این حالت سیستم به صورت خودكار و بر اساس سیاست مشخص شده نقطه مقابله را می‌گیرد و در صورت رویداد اشکال آن را به صورت خودكار بازیابی می‌نماید. حسن این روش، راحت شدن برنامه‌نویس از پیچیدگی مورد نیاز برای تحمل‌پذیری اشکال در برنامه است و در این صورت برنامه‌ها بدون ملاحظات تحمل‌پذیری اشکال نوشته خواهند شد.

بازیافت در سیستم‌های مبادلة پیام مشكل است، زیرا پیام‌ها باعث ایجاد وابستگی بین تکه ­برنامه­های محییط موازی در زمان اجرای عادی آنها می‌شود. این وابستگی باعث می‌شود كه گاهی واحدهایی كه خراب نشده‌اند نیز بازیافت شوند[2]. برای دیدن این­كه چرا عمل انتشار بازیافت اتفاق می‌افتد، فرض كنید فرستنده یك پیام مثل m، به حالت قبل ارسال پیام بازیافت شود. گیرنده پیام m نیز باید در حالت قبل از دریافت پیام m قرار گیرد. در غیر این­صورت، حالت دو ماشین مجازی غیر یكپارچه[3] خواهد شد و نشان می‌دهد كه پیام m ارسال نشده است اما یك ماشین مجازی آن را دریافت كرده است و این غیرممكن است. تحت شرایطی ممكن است عمل انتشار بازیافت آنقدر به عقب برگردد كه باعث شود تمام كارهای انجام شده از بین برود و نهایتاً ماشین مجازی به حالت اولیه بازیافت شود كه به آن اثر دومینو[4] گفته می‌شود[16]. اثر دومینو ممكن است در اثر گرفتن نقطه مقابله­های مستقل در هر ماشین مجازی اتفاق بیفتد كه به این روش نقطه مقابله گرفتن مستقل یا غیرهماهنگ[5] گفته می‌شود.

واضح است كه از بین بردن اثر دومینو مورد نظر طراحان روش‌های تحمل‌پذیر اشکال است. یكی از روش‌های از بین بردن آن گرفتن نقطه مقابله به صورت هماهنگ[6] است كه در آن ماشین­های مجازی، نقطه مقابله را به صورت هماهنگ با یكدیگر به‌دست می‌آورند [17]. این مجموعه یكپارچه از نقطه مقابله‌ها می‌تواند برای محدود كردن انتشار بازیافت مورد استفاده قرار گیرد. همچنین روش نقطه مقابله گرفتن بر اساس ارتباطات[7]، هر ماشین مجازی را مجبور به گرفتن نقطه مقابله بر اساس پیام‌های دریافتی از بقیه ماشین­های مجازی می‌كند[17]. نقطه مقابله‌هایی كه به این صورت گرفته شوند یك حالت همیشه یكپارچه را برای سیستم، روی ذخیره ساز پایدار حفظ می‌نماید و بنابراین اثر دومینو را از بین خواهد برد.

علاوه بر تكنیك گفته شده برای بازیافت كه بر اساس نقطه مقابله‌ می‌باشد، روش دیگری نیز برای بازیافت مطرح است كه بر اساس ثبت وقایع[8] استوار است. در این روش رویدادها یا پیام‌ها ثبت می‌شوند تا برای بازیافت حالت سیستم در هنگام رویداد اشکال استفاده شود. بازیافت بر اساس ثبت‌ وقایع به فرض PWD[9] تكیه دارد[19] كه ادعا می‌كند همه رویدادهای غیرقطعی[10] كه توسط یك ماشین مجازی اجرا می‌گردد می‌تواند تشخیص داده شود و اطلاعات لازم برای پاسخ هر رویداد در زمان بازیافت می‌تواند در یك تعیین‌كننده رویداد[11] ثبت شود[19].
با ثبت وقایع وپاسخ­دهی به رویدادهای غیرقطعی به ترتیب اصلی، یك ماشین مجازی می‌تواند حالت قبل از اشکال خود را بازسازی كند حتی اگر این حالت نقطه مقابله نشده باشد. در حالت كلی قراردادهای بازیافت بر اساس ثبت وقایع امكان بازیافت را برای یك سیستم فراتر از مجموعه نقطه مقابله یكپارچه فراهم می‌آورد. این خاصیت می‌تواند برای كاربردهایی كه با دنیای بیرون ارتباط دارند، بسیار مهم باشد زیرا تعدادی از دستگاه‌های ورودی و خروجی هستند كه نمی‌توانند بازگشت به عقب داشته باشند.

[1] Stable Storage

[2] Rollback Propagation

[3] Inconsistent

[4] Domino effect

[5] Uncoordinated checkpointing

[6] Coordinated checkpointing

[7] Communication- induced checkpointing

[8] Log

[9] Piece Wise Deterministic

[10] Nondeterministic event

[11] Event’s determinant

 

 

 

واژه های کلیدی:

 

قابلیت دسترسی بالا

سیستم های مبادله پیام

روالهای تحمل پذیر اشکال

 

 

 

 

 

 

 

 

  فهرست مطالب

3 روالهای تحمل‌پذیر اشکال برای رسیدن به قابلیت دسترسی بالا در سیستمهای مبادله پیام 36

3-1 پیشزمینه و تعاریف 38

3-1-1 مدل سیستم 38

3-1-2 حالت‌های سیستم یكپارچه 39

3-1-3 تعامل با دنیای خارج 40

3-1-4 پیام در حال گذر 41

3-1-5 قراردادهای ثبت وقایع 42

3-1-6 ذخیره‌ساز پایدار 43

3-1-7 جمع‌آوری داده‌های زائد 44

3-2 بازیافت براساس نقطه مقابله 44

3-2-1 نقطه مقابله گرفتن به صورت غیرهماهنگ 45

3-2-2 نقطه مقابله گرفتن به صورت هماهنگ 48

3-2-3 نقطه مقابله گرفتن بر اساس ارتباطات 51

3-3 بازیافت بر اساس ثبت وقایع 54

3-3-1 شرط یكپارچگی بدون پروسه‌های یتیم 55

3-3-2 ثبت بدبینانه وقایع 56

3-3-3 ثبت خوشبینانه وقایع 59

3-3-4 ثبت علّی وقایع 61

3-3-5 مقایسه قراردادهای بازیافت 63

3-4 مباحث مطرح در پیاده‌سازی 63

3-4-1 بررسی 63

3-4-2 پیاده‌سازی تکنیکهای نقطه مقابله گرفتن 64

3-4-3 مقایسة قراردادهای نقطه مقابله‌ گرفتن 66

3-4-4 قراردادهای ارتباطی 66

3-4-5 بازیافت بر اساس روش ثبت وقایع 67

3-4-6 ذخیره‌ساز پایدار 67

3-4-7 دنبال كردن وابستگی 68

3-4-8 بازیافت 69

 

منابع

 

 

فهرست شکل ها

 

شکل ‏3 1 مثالی از یك سیستم مبادله پیام با سه واحد موازی

شکل ‏3 2 مثالی از حالت یكپارچه و غیریكپارچه سیستم

شکل ‏3 3 پیاده‌سازی مكانیسمهای بازیافت

شکل ‏3 4 ثبت كردن پیام برای اجرای مجدد قطعی

شکل ‏3 5 اندیس نقطه مقابله و بازه نقطه مقابله

شکل ‏3 6 (a) یك اجرای مثال (b) گراف وابستگی بازگشت به عقب (c) گراف نقطه مقابله

شکل ‏3 7 انتشار بازگشت به عقب، خط بازیافت و اثر دومینو

شکل ‏3 8 نقطه مقابله گرفتن به صورت هماهنگ و غیربلوكه شونده (a) غیریكپارچگی نقطه مقابله (b) با كانال FIFO (c) با كانال غیرFIFO

شکل ‏3 9 مسیر Z سیكل Z

شکل ‏3 10 روش ثبت بدبینانه وقایع

شکل ‏3 11 روش ثبت خوشبینانه وقایع

شکل ‏3 12 روش ثبت علّی وقایع (الف) حالتهای قابل بازیافت حداكثر (ب)گراف مقدم را برای پروسه P0 در حالت X

 

 

فهرست جداول

جدول ‏3 1 مقایسه بین قراردادهای مختلف بازیابی [47]

 

 

 

پاورپوینت بررسی سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری

پاورپوینت بررسی سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری پاورپوینت سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری مبانی معماری سبز مصالح سبز سازه سبز نمونه معروف سازه…

مبانی نظری بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری

مبانی نظری بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان مبانی نظری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی مبانی نظری تاثیر سرمایه فکری بر…

شناسایی نقاط مساله ساز سازمان و ارائه مدلی جامع برای ارزیابی پیاده سازی ERP در آن

شناسایی نقاط مساله ساز سازمان و ارائه مدلی جامع برای ارزیابی پیاده سازی ERP در آن پایان نامه erp پایان نامه برنامه ریزی منابع سازمانی پایان نامه عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP پیاده…

آبشستگی اطراف پایه های پل و روشهایی برای کنترل و کاهش آن

آبشستگی اطراف پایه های پل و روشهایی برای کنترل و کاهش آن آبشستگی موضعی آبشستگی اطراف پایه های پل آبشستگی موضعی پایه‌های پل آبشستگی سازه های هیدرولیكی رودخانه ای آبشستگی در پایه های پل دوم رودخانه میناب پایان نامه آبشستگی…

نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن

نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن نتایج نظرسنجی نظام اخلاقی نخبگان علمی نتایج نظرسنجی نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی نتایج نظرسنجی عوامل مؤثر بر نظام اخلاقی نخبگان علمی نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی…

پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت

پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت دانلود پاورپوینت حسابداری منابع انسانی؛ ابزار قدرتمند مدیریت تعریف حسابداری منابع انسانی مراحل توسعه حسابداری منابع انسانی ضرورت و اهداف حسابداری منابع انسانی مشکلات حسابداری داراییهای انسانی 3پرسش عمده حسابداری داراییهای انسانی محدودیت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی مدیریت برند 76 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی مدیریت برند 76 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت برند مبانی نظری مدیریت برند پیشینه تحقیق مدیریت برند پیشینه داخلی مدیریت برند پیشینه خارجی مدیریت برند پیشینه پژوهش مدیریت برند…

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده رشته کامپیوتر دانلود مقاله سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده کامپیوتر دانلود مقالات ترجمه شده ‏‎MDA سیستم…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تکانشگری و رفتارهای تکانشی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تکانشگری و رفتارهای تکانشی کلمات کلیدی : مبانی نظری تکانشگری پیشینه تحقیق تکانشگری پیشینه داخلی تکانشگری پیشینه خارجی تکانشگری پیشینه پژوهش تکانشگری پیشینه نظری تکانشگری فصل دوم پایان نامه تکانشگری ​​​​​​​مبانی نظری رفتارهای تکانشی پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان 28 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان 28 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری در مورد تعهد درک شده کارکنان پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان…

پاورپوینت آشنایی با نقش شهروند الکترونیک

پاورپوینت آشنایی با نقش شهروند الکترونیک پاورپوینت آشنایی با نقش شهروند الکترونیک شهروند الکترونیک کیست شهروند الکترونیک چه مهارت هایی دارد مزایای شهرهای الکترونیک جایگاه شهروند الکترونیک در ایران چگونه است جایگاه شهروند الکترونیک در سایر کشورها چگونه است رفتن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط…

تاثیر همکاری های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اسرائیل و آذربایجان بر امنیت ملی ایران

تاثیر همکاری های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اسرائیل و آذربایجان بر امنیت ملی ایران کلمات کلیدی : پایان نامه اسرائیل ابعاد امنیت ملی ایران روابط اسرائیل و آذربایجان علل برقراری روابط میان اسراییل و آذربایجان همکاری های سیاسی اسرائیل و آذربایجان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات و مبانی نظری خودکنترلی رفتن به سایت اصلی دانلود…

دانلود پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون

دانلود پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون کلمات کلیدی : پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون 2003 تفسیر پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون روایی پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون نمره گذاری پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون پرسشنامه…

پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی

پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی تئوری لایه مرزی بررسی تئوری لایه مرزی تحقیق تئوری لایه مرزی پاورپوینت تئوری لایه مرزی پروژه تئوری لایه مرزی کاربردهای تئوری لایه مرزی کنترل لایه مرزی…

کاربرد تکنولوژی نانو در مشبک کاری چاه های نفتی و گازی

کاربرد تکنولوژی نانو در مشبک کاری چاه های نفتی و گازی مشبک کاری چاه ابزار مشبک کاری چاه فرآیند مشبک کاری مشبک کاری چاه های نفتی و گازی مشبک کاری چاه های نفتی و گازی با فناوری نانو پیشرفت های…

پاورپوینت فصل اول کتاب نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک تألیف دکتر علی احمدی و همکاران با موضوع تاريخچه و سير تحول برنامه ريزي

پاورپوینت فصل اول کتاب نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک تألیف دکتر علی احمدی و همکاران با موضوع تاريخچه و سير تحول برنامه ريزي کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل اول کتاب نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک تألیف دکتر علی احمدی و…

ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی

ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی ابعاد کارآفرینی سازمانی ابعاد فرهنگ سازمانی ابعاد مختلف فرهنگ سازمانی مدل هاي فرهنگ سازماني انواع مدل های فرهنگ سازمانی مدل های مختلف فرهنگ سازمانی مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی…

پاورپوینت ماهیت تئوری حسابداری و تحقیقات بازار سرمایه ( فصل اول و دوم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)

پاورپوینت ماهیت تئوری حسابداری و تحقیقات بازار سرمایه ( فصل اول و دوم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) دانلود پاورپوینت فصل اول و دوم کتاب تئوری حسابداری تالیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد با…

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان رفتار كاركنان طرحهای تحول اداری رضایتمندی ارباب رجوع بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان تاثیر رفتار كاركنان بر میزان رضایتمندی ارباب رجوع دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی رفتن…

مبانی نظری تاثیر تحصیل بر نگرش افراد نسبت به اینترنت با مدل سنجش نگرش اینترنتی

مبانی نظری تاثیر تحصیل بر نگرش افراد نسبت به اینترنت با مدل سنجش نگرش اینترنتی سنجش نگرش اینترنتی مدل سنجش نگرش اینترنتی سنجش نگرش اینترنتی دانشجویان مبانی نظری نگرش دانشجویان نسبت به اینترنت سنجش نگرش افراد نسبت به اینترنت اضطراب…

پرسشنامه بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و استفاده مجدد مشتریان از همراه بانک

پرسشنامه بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و استفاده مجدد مشتریان از همراه بانک پرسشنامه وفاداری پرسشنامه عوامل مؤثر بر وفاداری پرسشنامه استفاده مجدد مشتریان از همراه بانک پرسشنامه وفاداری در استفاده مجدد مشتریان از همراه بانک رفتن به سایت اصلی…

دانلود پایان نامه کامل و جامع در مورد بیماری آسم

دانلود پایان نامه کامل و جامع در مورد بیماری آسم کلمات کلیدی : پایان نامه آسم پایان نامه بیماری آسم دانلود پایان نامه آسم پایان نامه در مورد آسم پایان نامه در مورد آسم پایان نامه در مورد بیماری آسم…

بررسی مقایسه ای موتورها و ابرموتورهای کاوش در بازیابی اطلاعات کشاورزی

بررسی مقایسه ای موتورها و ابرموتورهای کاوش در بازیابی اطلاعات کشاورزی موتورهای کاوش ابر موتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی مقایسه موتورهای کاوش و ابرموتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی با موتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی با ابرموتورهای کاوش کارایی موتورهای کاوش…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *