تقسیم بندی مشتریان و یافتن الگویی برای آنها برای بهبود وصول مطالبات معوق بانک

تقسیم بندی مشتریان و یافتن الگویی برای آنها برای بهبود وصول مطالبات معوق بانک

مدیریت ریسک اعتباری
الگوی مناسب جهت وصول مطالبات بانکی
رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک
رتبه بندی مشتریان بانک
بهبود وصول مطالبات معوق بانک
دانلود پایان نامه وصول مطالبات معوق با رتبه بندی مشتریان
پایان نامه مطالبات معوق

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد

تقسیم بندی مشتریان و یافتن الگویی برای آنها برای بهبود وصول مطالبات معوق بانک

 

 

 

 مقدمه 

بدون شک وقتی بعضی از مشتریان نمی توانند بدهی خود را باز پرداخت کنند، نوعی شکست اقتصادی برای سازمانهایی که وام می دهند رخ می دهد. بنا براین بهبود در امر تصمیم گیری در مورد اعطای اعتبار به مشتریان بانک و درجه بندی اعتبار، یکی از مسائل مرتبط بامدیریت ریسک اعتباری بانک ها است. به عبارتی مسئله درجه بندی اعتباری و تخصیص اعتبار به فراخور اعتباری، گریبان گیر بسیاری از مراکز تصمیم گیری است. لذا استفاده از مدل های مناسب  جهت  تخصیص  بهینه  اعتبار و توزیع اعتبار بانکی میان مشتریانی که از اعتبار بالاتری برخوردارند اهمیت بسزایی دارد. در بازاری که حاشیه سود بانک ها به دلیل تشدید رقابت به طور مستمر در حال کاهش بوده همواره فشار برای کاهش بیشتر هزینه ها احساس می شود، مدل های اعتباری با پیش بینی زیان های عدم باز پرداخت وام ها نوعی مزیت نسبی برای بانک ها و موسسات اعتباری ایجاد خواهد کرد(2005. Femandes,).

در ایران از یک طرف فعالیت بانک ها براساس قانون بانکداری بدون ربا و مبتنی برعقود اسلامی است؛ بنابراین نمی توان بین بازار پول وسرمایه، مرزی قائل شد. از طرف دیگر با توجه به ساختار اقتصادی کشور، عملیات بازار سرمایه (بازار اوراق بهادار و سهام) و سایر شبکه های غیر بانکی، پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و از این رو سهم قابل توجهی از سرمایه گذاری از طریق بازار بانکی انجام می گیرد. بنابراین موفقیت بانک ها در انجام این امور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نظام ربوی پس از پرداخت وام، ارتباط بانک با پول قطع می شود و بانک بدون توجه به نوع فعالیت اقتصادی، اصل و فرع پول خود را مطالبه می نماید؛ بنابراین با گرفتن ضمانت کافی، لزومی به ارزیابی دقیق از مشتری وجود ندارد (و در صورتی که ارزیابی انجام شود، درراستای تسهیل مبادلات و انتخاب مشتریان بهتر است). حال انکه در سیستم بانکداری اسلامی بانک شریک گیرنده تسهیلات در فعالیت های اقتصادی می باشد. بنابراین با توجه به منابع مالکیتی –وکالتی ارزیابی توان بازپرداخت مشتری بسیار اهمیت دارد.

 

جلوگیری از رشد مطالبات معوق در تسهیلات اعطایی و یا وصول آنها به صورت بالقوه وبالفعل، امکانات ایجاد درآمد جدید را افزایش داده و توان برنامه ریزی این موسسات را در رابطه با مصرف منابع و کسب درآمد بالاتر را فراهم خواهد ساخت. مطالبات معوق از یک طرف منابع درگیر در بخش اعتباری را راکد و بلااستفاده کرده است و از سوی دیگر فرصت استفاده سایر مشتریان از منابع این موسسات مالی را گرفته و درنتیجه سود آوری را کاهش می دهد.

کمبود شدید نقدینگی که اکثر شرکت های دولتی و خصوصی، کوچک و بزرگ، تولیدی و بازرگانی و خدماتی به آن گرفتارند، زنجیره ای از مطالبات و بدهی های تسویه نشده را پدید آورده که خود، به تعمیق رکود و افزایش ورشکستگی ها دامن می زند، زمانی که اقتصاد دچار رکود است، مطالبات طلبکاران و به خصوص تولیدکنندگان به حیطه وصول نمی رسد و این امر موجب عدم پرداخت آنها و ایجاد مطالبات معوق می شود .

با توجه به افزایش مطالبات معوق در بانكهای كشور و ضرر و زیانی كه از این بابت گریبان گیر نظام بانكی كشور می گردد. ضرورت پرداختن به چنین موضوعی را آشكار می سازد. در این راستا واحدهای صنعتی و تولیدی كه عمده مشتریان و بدهكاران بانك می باشند. وبا توجه به شرایط خاص اقتصادی كشور و اعمال تحریم های بین المللی و قانون هدفمندی یارانه ها با مشكلات زیادی رو به رو هستند. و این موضوع تاثیر مستقیمی بر سود آوری آنها ودر نتیجه پرداخت مطالبات بانك را با موانع زیادی رو به رو می سازد. همچنین با توجه به ضرورت تداوم فعالیت واحدهای تولیدی به دلیل محدودیت های قانونی و حفظ اشتغال، استفاده از روشهای قهرآمیز و سایر اقدامات موجب تعطیلی یا كاهش فعالیت این واحدها می شود. از سوی دیگر عدم وصول مطالبات بانكی، ادامه فعالیت بانك را در خدمت رسانی به این واحدها با چالش های زیادی روبه رو می سازد.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

مدیریت ریسک اعتباری

پرداخت تسهیلات به مشتریان

شاخص های انتخاب متقاضیان معتبر

پارامترهای موثر در انتخاب متقاضیان معتبر

کاهش احتمال عدم باز پرداخت تسهیلات اعتباری

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست  مطالب

 

فصل یک:کلیات پژوهش 4

1-1 مقدمه 4

1-2 بیان مسئله 6

1-3 ضرورت تحقیق 9

1-4 اهداف تحقیق 11

1-4-1 هدف کلی تحقیق 11

1-4-2 اهداف جزئی تحقیق 12

سوالات تحقیق 12

1-6 روش کار 13

1-7 جامعه آماری 13

1-8 روش گرد آوری اطلاعات 13

1-9 روش های تجزیه و تحلیل داده ها 14

1-10 استفاده کنندگان از پژوهش 15

1-11 مدل مفهومی تحقیق 15

1-12تعریف مفهومی واژگان 16

 

فصل دوم:ادبیات پژوهش 17

2-1 مقدمه 17

2-2 بانک و بانکداری 19

2-4 سیر تحولات نظام بانکی در ایران 20

2-5 ملی شدن بانک ها 21

2-6 تاریخچه بانک صادرات ایران 21

2-6-1 شروع کار اولین شعبه 23

2-6-3 انتخاب شعار مردمی و گسترش شعب 23

2-6-4 خصوصی شدن دوباره بانک 24

2-7 تخصیص منابع 25

2-7-1 قرارداد قرض الحسنه 26

2-7-2 قراردادهای مبادله ای 26

1-2-7-2فروش اقساطی 27

2-7-2-2 اجاره به شرط تملیک 29

شرایط و مقررات تسهیلات اجاره به شرط تملیك 29

2-7-2-3  سلف 30

شرایط و مقررات اعطای تسهیلات 30

2-7-2-4 جعاله 31

5-2-7-2خرید دین 32

ارکان قرارداد خرید دین 32

2-7-3 قراردادهای مشارکتی 33

2-7-3-1  مشارکت مدنی 33

2-7-3-2 مشارکت مدنی بازرگانی 34

2-7-3-3 مشارکت مدنی خدماتی 35

2-7-3-4 بخش صادرات 35

2-7-3-5 مشارکت مدنی مسکن 36

2-7- 3-6 مضاربه 36

2-7-4 سرمایه گذاری مستقیم 37

2-8 مطالبات معوق از منظر مقررات بانک مرکزی: 38

2-9 طبقه بندی دارایی ها: 41

نحوه و زمان انتقال مطالبات هر طبقه به طبقه بعدی در تسهیلات اقساطی 44

ظرفیت مالی و کشش اعتباری 50

2-11 علل شکل گیری مطالبات 52

عوامل درون سازمانی 54

عوامل برون سازمانی 55

2-12 طبقه  بندی بد هی های سیستم بانكی به تفكیك دریافت كنندگان اعتبارات 56

2-13 تحلیل مکانیزم اثرگذاری مطالبات معوقه سیستم بانکی برکل اقتصاد، شبکه بازار پولی کشور و عملکرد نظام بانکی 60

2-13-1 اثر بر کل اقتصاد 60

2-13-2 اثر بر متغیرهای کلان بازار پولی کشور 60

2-13-3  اثر بر عملکرد نظام بانکی 62

2-14 الگوی مناسب جهت وصول مطالبات بانکی 63

2-15 راهکارهای کارشناسان جهت جلوگیری از مطالبات 67

2-16 آثار سوء مطالبات 68

چرخ و فلک مطالباتی 70

مطالبات معوق و مدیریت زمان 70

2-17 مطالبات معوق و خط ورشکستگی بانکها 71

جدول ذیل اشاره مختصری دارد به تحقیق‌های موردی درباره‌ بانکهایی که دچار بحران مالی شده‌اند. 72

مطالبات معوق و مذاکره 73

2-18 ریسک 74

2-19 انواع ریسک 77

2-19-1 ریسک نقدینگی 77

2-19-2 ریسک بازار 79

2-19-3 ریسک نرخ ارز 80

2-19-4ریسک اعتباری 81

2-19-5 ریسک نوسانات نرخ بهره 82

2-19-6 ریسک عملیاتی 84

2-19-7 ریسک حقوقی 85

2-20 مدیریت ریسک اعتباری 85

2-21 پیشینه پژوهش 90

2-21-1 مقدمه 90

2-21-2  پژوهش های خارجی(شناسایی عوامل) 91

2-21-3  پژوهش های داخلی(شناسایی عوامل) 97

2-21-4 پژوهش های سایر کشورها(بیان راهکار) 103

اقدامات كشور چین: 104

اقدامات كشور تایلند: 105

اقدامات كشور كره: 106

اقدامات كشور ژاپن: 106

 

فصل سوم:روش پژوهش 107

3-1 مقدمه 107

3-2 روش پژوهش 108

3-3 متغیر های پژوهش 109

3-4 روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها 110

3-5 رگرسیون لجستیک 112

احتمال اتفاق نیفتادن پیشامد/ احتمال اتفاق افتادن پیشامد 112

3-6 مدل لاجیت ( لجستیک) 112

نمودار مدل رگرسیون لجستیک 114

3-7 برآورد مدل رگرسیون لاجیت 115

محاسبه ضرایب متغیرهای مستقل در رگرسیون لجستیک 118

3-10 تعریف متغیرها 120

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های تحقیق 122

4-1 مقدمه 122

این فصل شامل سه قسمت است 123

4-2 یافته های جمعیت شناختی 124

4-2-1 : وضعیت گروه سنی مشتریان 124

جدول 1- 4: توصیف گروه سنی نمونه مورد بررسی 124

نمودار 1- 4: توصیف گروه سنی نمونه مورد بررسی 125

4-2-2 وضعیت تحصیلات مشتریان 125

جدول 2- 4: توصیف میزان تحصیلات نمونه مورد بررسی 126

نمودار 2- 4 : توزیع درصد میزان تحصیلات نمونه موردبررسی 126

4-2-3 : وضعیت شغلی مشتریان 126

جدول 2- 4: توصیف وضعیت شغلی نمونه مورد بررسی 127

نمودار 3- 4 : توصیف وضعیت شغلی نمونه مورد بررسی 127

4-3) یافته های آمار توصیفی 128

4-3-1 : تعداد چک برگشتی مشتریان 128

جدول 4-4). توصیف متغیر چک برگشتی مشتریان به عنوان شاخص 128

نمودار4-4). توصیف متغیر چک برگشتی مشتریان 129

4-3-2 : معدل موجودی مشتریان 129

جدول 4-5). توصیف متغیر معدل موجودی مشتریان به عنوان شاخص 130

نمودار 4-5). توصیف متغیر معدل موجودی مشتریان 130

4-3-3 : سابقه اعتباری مشتریان 131

نمودار 4-6).توصیف متغیر سابقه اعتباری مشتریان 132

4-3-4 : میزان تسهیلات دریافتی مشتری 132

نمودار 4-7). توصیف متغیر میزان تسهیلات مشتریان 133

4-3-5 : نسبت مبلغ تسهیلات به معدل موجودی 134

نمودار 4-8).توصیف متغیر نسبت مبلغ تسهیلات به معدل موجودی مشتریان 135

4-4)  تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه های تحقیق با استفاده از روش‏های مناسب آمار استنباطی 135

4-4-1 آزمون نرمال بودن داده ها: 135

آیا تعداد چک های برگشتی مشتریان احتمال معوقات بانکی آنها را افزایش می دهد؟ 136

جدول4-9 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت(تعداد چک برگشتی و معوقات بانکی) 137

آیا بین میزان معدل موجودی مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه ای وجود دارد؟ 137

جدول4-10 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت(معدل موجودی و معوقات بانکی) 138

آیا بین سابقه اعتباری مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه وجود دارد. 138

جدول4-11 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت( سابقه اعتباری و معوقات بانکی) 139

آیا بین میزان تسهیلات مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه وجود دارد. 140

جدول4-12 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت( میزان تسهیلات و معوقات بانکی) 140

آیا بین نسبت مبلغ تسهیلات به معدل موجودی مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه وجود دارد. 141

جدول4-13 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت (مبلغ تسهیلات و معوقات بانکی) 141

مدل برازش شده شاخص های موجود بر روی معوقات بانکی مشتریان 142

جدول4-13 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت به روش چندگانه 143

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات 145

5-1مقدمه 145

5-2 نتیجه گیری 146

بحث و تفسیر 147

فهرست منابع فارسی: 151

فهرست منابع لاتین: 155

 

 

 

پاورپوینت و ارائه کامل برنامه ریزی منابع سازمانی

پاورپوینت و ارائه کامل برنامه ریزی منابع سازمانی ERP مدیریت یکپارچه حسابداری مدیریت برنامه ریزی منابع سازمانی Enterprise Resource Planning تاریخچه ERP تعریف ERP علل بکارگیری سیستم ERP هزینه واقعی ERP چقدر است؟ مزایا و معایب سیستم ERP سیستم همکاری…

بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانك صادرات در فروش خدمات نوین آن

بررسی و تجزیه و تحلیل میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی بانك صادرات در فروش خدمات نوین آن تبلیغات تلویزیونی اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بانک میزان اثربخش بودن تبلیغات تلویزیونی آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی درایران تبلیغات تلویزیونی خدمات نوین بانك صادرات بررسی…

رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان

رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان اثرات رضایت شغلی عوامل موثر بر رضایت شغلی اثرات رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان عوامل تعیین کننده رضایت شغلی تحقیق رضایت شغلی تحقیقات رضایت شغلی تحقیق درباره رضایت شغلی تحقیق در مورد…

مدلهای مفهومی و تعاملی دولت و شهر الکترونیک

مدلهای مفهومی و تعاملی دولت و شهر الکترونیک ارزيابي شهر الکترونيک شاخص هاي ارزيابي شهر الکترونيک دولت الکترونیک در ایران تاریخچه دولت الکترونیک در ایران بسترهاي مورد نياز براي ايجاد زندگي الكترونيكي بسترهاي مهم زيرساخت الكترونيك تحقیق درباره شهر الکترونیک…

مهارت های اجتماعی و عوامل موثر در اجتماعی شدن با رویكرد جدید در تدریس مهارت های اجتماعی

مهارت های اجتماعی و عوامل موثر در اجتماعی شدن با رویكرد جدید در تدریس مهارت های اجتماعی مهارت های اجتماعی کودکان مهارت های اجتماعی دانش آموزان مهارت های اجتماعی در مدرسه آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان تعریف مهارت های…

جنبشهای رادیکال آزاد پلی مر سازی C8H8 در رئاکتردیسک چرخشی

جنبشهای رادیکال آزاد پلی مر سازی C8H8 در رئاکتردیسک چرخشی دانلود جنبشهای رادیکال آزاد پلی مر سازی C8H8 در رئاکتردیسک چرخشی پلی مر سازی C8H8 رئاکتردیسک چرخشی جنبشهای رادیکال آزاد پلیمرسازی در دسته راکتورهای متعارف پلی مرسازی در رئاکتر دیسک…

پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل موثر بر استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اسلامی

پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل موثر بر استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اسلامی پرسشنامه خدمات بانکداری پرسشنامه خدمات بانکداری اسلامی دانلود پرسشنامه خدمات بانکداری دانلود پرسشنامه خدمات بانکداری اسلامی پرسشنامه استاندارد خدمات بانکداری اسلامی پرسشنامه استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اسلامی…

بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده

بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده ابعاد سازمان یادگیرنده مولفه های سازمان یادگیرنده مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده رویکردی نو در آموزش و پرورش اهمیت و ضرورت یادگیری سازمانی…

ساختار سازمانی و بررسی ابعاد و انواع آن

ساختار سازمانی و بررسی ابعاد و انواع آن ابعاد ساختار سازمانی ابعاد ساختار سازمانی رابینز ابعاد ساختار سازمانی دفت ابعاد ساختاری سازمانی ابعاد ساختاری سازمانها مقاله ابعاد ساختار سازمانی بررسی ابعاد ساختار سازمانی ابعاد ساختار سازمانی از نظر رابینز ساختار…

مبانی نظری ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران

مبانی نظری ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران مبانی نظری رایانش ابری در سازمان برنامه ریزی منابع سازمان ابری برنامه ریزی استراتژیک با رایانش ابری مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمان ابری مبانی نظری برنامه ریزی…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش هویت ملی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش هویت ملی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت ملی مبانی نظری هویت ملی پیشینه تحقیق هویت ملی پیشینه داخلی هویت ملی پیشینه خارجی هویت ملی پیشینه پژوهش هویت ملی پیشینه نظری…

منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان در سیستم های مخابراتی غیر خطی

منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان در سیستم های مخابراتی غیر خطی منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان سیستم های مخابراتی غیر خطی رفتن به سایت اصلی

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش در ایران پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت…

نظریه های انگیزشی و راهکارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان با تاکید بر پیشرفت تحصیلی

نظریه های انگیزشی و راهکارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان با تاکید بر پیشرفت تحصیلی انگیزش پیشرفت تحصیلی انگیزش پیشرفت تحصیلی هرمنس انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی تاثیر انگیزش بر پیشرفت تحصیلی رابطه انگیزش…

بررسی ترتیبات امنیتی در خلیج فارس

بررسی ترتیبات امنیتی در خلیج فارس نظام امنیتی خلیج‌فارس ترتیبات امنیتی خلیج فارس ترتیبات امنیتی منطقه خلیج فارس بررسی ترتیبات امنیتی منطقه خلیج فارس ترتیبات امنیتی منطقه خلیج فارس سیر تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس…

پروپوزال ارزیابی دیدگاه مدیران در مورد استراتژی منابع انسانی با عملکرد کارکنان

پروپوزال ارزیابی دیدگاه مدیران در مورد استراتژی منابع انسانی با عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد مدیران پروپوزال استراتژی های منابع انسانی شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران روشهای ارزیابی عملکرد مدیران مولفه های استراتژی های منابع انسانی پروپوزال استراتژی های منابع…

تحلیل روند و نحوه توسعه فیزیکی کالبدی شهر کرمان

تحلیل روند و نحوه توسعه فیزیکی کالبدی شهر کرمان تحلیل گسترش فیزیكی شهر كرمان روند توسعه فیزیکی شهر کرمان روند توسعه کالبدی شهر کرمان تحلیل نحوه توسعه فیزیکی شهر کرمان تحلیل نحوه توسعه کالبدی شهر کرمان روند تاریخی توسعة فیزیكی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های استرس شغلی مبانی نظری نظریه های استرس شغلی پیشینه تحقیق نظریه های استرس شغلی پیشینه داخلی نظریه های استرس شغلی پیشینه خارجی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی 60 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی 60 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کمرویی ادبیات نظری کمرویی چارچوب نظری کمرویی فصل دوم پایان نامه کمرویی دانلود مبانی نظری کمرویی پیشینه کمرویی پیشینه تحقیق کمرویی پیشینه داخلی کمرویی پیشینه خارجی کمرویی…

طراحی كنترل كننده های فیدبك حالت بهینه بر اساس مجموعه ای از مدلهای سیستم

طراحی كنترل كننده های فیدبك حالت بهینه بر اساس مجموعه ای از مدلهای سیستم فیدبك حالت بهینه پایدارساز سیستم قدرت طراحی كنترل كننده های فیدبك حالت بهینه طراحی كنترل كننده های فیدبك حالت بهینه بر اساس مجموعه ای از مدلهای…

بررسی تأثیر استفاده از فضای مجازی غیرمجاز بر گرایش مجرمین به تکرار جرم

بررسی تأثیر استفاده از فضای مجازی غیرمجاز بر گرایش مجرمین به تکرار جرم ارتباطات تکرار جرم اعتیاد به اینترنت فضای مجازی غیرمجاز سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق امید به زندگی 30 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق امید به زندگی 30 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه امید به زندگی مبانی نظری امید به زندگی پیشینه تحقیق امید به زندگی پیشینه داخلی امید به زندگی پیشینه خارجی امید به…

پروپوزال ارزیابی مالی شرکت ها و ارائه الگوی مطلوب برای آنها

پروپوزال ارزیابی مالی شرکت ها و ارائه الگوی مطلوب برای آنها پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد مالی سازمان پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی شرکتهای بیمه ارزیابی عملکرد مالی و رتبه…

پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی کارکنان کریتز و همکاران

پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی کارکنان کریتز و همکاران کلمات کلیدی : پرسشنامه بلوغ حرفه ای پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی پرسشنامه بلوغ حرفه ای شغلی کارکنان پرسشنامه بلوغ حرفه ای کریتز و همکاران دانلود پرسشنامه بلوغ حرفه ای کریتز…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی در نوجوانان 44 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی در نوجوانان 44 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی در ایران پیشینه تحقیق در مورد افسردگی پیشینه داخلی و خارجی افسردگی فصل دوم پایان نامه افسردگی در…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *