تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات با تاکید بر رسانه تلویزیون

تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات با تاکید بر رسانه تلویزیون

تبلیغات تلویزیونی
تحولات تبلیغات در ایران
اثربخشی تبلیغات تلویزیونی
متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی
بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی
دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی
تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات با تاکید بر رسانه تلویزیون

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته رسانه

تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات با تاکید بر رسانه تلویزیون

 

 

 

 

چکیده

تبلیغات یكی از موضوعاتی است كه امروزه تمام مردم جهان حتی در دوردست ترین نقاط با آن آشنا و در ارتباط هستند و از آن تأثیر می پذیرند. پدیده تبلیغ بعنوان یكی از اجزای مؤثر جامعه نقش اساسی در ایجاد و بالفعل كردن نیاز دارد. كار كرد جدید این پدیده تولید نیاز یا به عبارتی آشكار ساختن نیازهای نهفته ای است كه افراد در وضعیت فعلی به آن توجهی ندارند.تبلیغات به شیوه نوین در اوایل قرن 20 و با تغییرات بازار شكل گرفت. تا قبل از آن نقش اساسی تبلیغات تسریع توزیع كالاهای مصرفی بود كه منحصراً توسط گروه معدودی از تولیدكنندگان شناخته شده به كار گرفته می شد. تدریجاً نیاز به تبلیغ برای آگاه ساختن مصرف كنندگان از وجود و مزایای كالاهای مختلف اعم از صنعتی، مصرفی و خدماتی روز به روز افزایش یافت. آنچنانكه تافلر در كتاب فرهنگ مصرف كنندگان چنین پیش بینی و اظهار نظر كرده بود: ((چنان شود كه ماشین بدون حمایت تبلیغ نتواند به حیات خود ادامه دهد)). 

 

امروزه این پیش بینی تافلر به عینیت انجامیده است.امروزه تبلیغات در سطح جهانی دیگر صرف آگهی نیست بلكه بیشتر نقش آن تفهیم اطلاعات در مورد خصوصیات كالا و خدمات می باشد. یكی از صنایعی كه كاملاً وابسته به امر تبلیغات می باشد صنعت بانكداری است.تبلیغات بانكی در دنیا فعالیتی نسبتاً جدید است و سابقه آن به آمریكا، انگلستان و ژاپن در دهه 1960 بر می گردد. پس از دهه 1960 و با توجه به شرایط حاكم بر جهان و ایجاد وضعیت رقابتی بین بانكها تدریجاً بانكداران استفاده از تبلیغات بانكی را برای مصارف خدمات مالی خود به مشتریانشان و ترغیب آنها به استفاده از آن خدمات آغاز نمودند.

 

در ایران تبلیغات بانكی به شیوه نوین پیشینه چندان عمیقی ندارد. در دهه های گذشته بانكهای ایرانی برای جذب مشتری از همان شیوه های معمولی تبلیغاتی در مورد كالای مصرفی استفاده می نمودند اما به تدریج به لحاظ ویژگیهای خدماتی آن، از جمله ناملموس بودن تبلیغات به شیوه قدیم دچار مشكلاتی گردید. زیرا برخی از خدمات بانكی را بدون عرضه آنها نمی توان نشان داد و دیگر آنكه تبلیغ متكی به تصویر است و بیشتر خدمات بانكی ویژگی ملموسی برای نشان دادن نداشتند.امروزه به دلیل رقابت شدید بانكی و مشابهت های موجود در فعالیتهای آنان هر بانكی سعی در معرفی خدمات جدید خود – كه تلاش دارد تا مطابق با خدمات استاندارد جهانی باشد – را بعنوان خدمتی برتر عرضه می دارد و سعی می كند از طریق ارایه تبلیغات به خصوص تبلیغات تلویزیونی مخاطبان بیشتری را در بازار به خود جلب نماید.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تبلیغات تلویزیونی

تحولات تبلیغات در ایران

اثربخشی تبلیغات تلویزیونی

متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی

 

 

 

مقدمه:

در كشور ما اثرگذارترین رسانه بر مردم كدام است؟یا بعبارتی دیگر؛ مردم كشور ما بیشتر از كدام رسانه ارتباط جمعی تأثیر می‌پذیرند؟شاید در بدو امر جواب بسیاری از مردم عادی و یا حتی كارشناسان ارتباطات به سؤالات فوق؛ تلویزیون باشد.تلویزیون رسانه‌ای با پوشش گسترده و مخاطبان زیاد است اما آیا براستی با ظهور و شكل‌گیری رسانه‌های جدید ارتباطی مانند؛ اینترنت و ماهواره و ابزارهای نوین ارتباطی مانند؛ SMS و بیلبورد، همچنان رسانه تلویزیون همانند سال‌های قبل دارای اثرگذاری زیاد است؟!و آیا مطبوعات با توجه به توسعه چشمگیرشان از ابعاد محتوا و كیفیت و رشد جمعیت شهرنشینی و طبقه با سواد جامعه كه به تبع آن میزان روزنامه خوانان را افزایش می‌دهد، همچنان در تقابل با رسانه تلویزیون شكست خورده و ضعیفند؟!

مگر نه اینكه امروزه استفاده از اینترنت، ماهواره و مطبوعات و دیگر ابزار نوین ارتباطی به ارزانی ممكن است و دیگر نمی‌توان گفت و نباید اذعان كرد كه تلویزیون به لحاظ استفاده ارزان‌ترین رسانه كشور است!

 

مزیت ارزانی تلویزیون دیگر ارزش گذشته خود را از دست داده است. مطبوعات با ارتقای كیفیت و محتوای خود مشتریان تبلیغاتی بزرگی را جذب نموده و از این طریق قیمت فروش خود را تا حد قابل ملاحظه‌ای كاسته‌اند.دستیابی به اینترنت امروزه در هر كافی‌نت، كتابخانه و فرهنگسرایی ممكن است و شهروندان در صورت علاقه به استفاده از اینترنت در منزل مسكونی و محل كار خود تنها باید همانند خرید دستگاه تلویزیون هزینه اولیه خرید رایانه را بپردازند و پس از آن به راحتی به اینترنت راه یابند. پیشرفته‌ترین نوع و مدل ماهواره نیز با قیمت نازل البته با كارآیی بالا در دسترس شهروندان قرار دارد.پس خواسته یا ناخواسته باید به تلویزیون بعنوان اثرگذارترین رسانه كشور با دیده شك و تردید نگریست. توجه‌به‌این‌موضوع‌نیزبرای‌این‌تحقیق مفید خواهد بود كه اگر بدانیم سیاستهای نادرست اعمال شده در تلویزیون طی چند ساله اخیر سبب رویگردانی عده زیادی از رسانه ملی شده است، واقعیتی كه انكار آن ناممكن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

پیشگفتار 2

فصل اول :مقدمات 6

مقدمه 6

1. 1. تعریف و بیان موضوع تحقیق 9

1 .2. ضرورت انجام تحقیق 11

1 .3. اهداف تحقیق 11

1 .4.سئوالات تحقیق 11

1 .14. تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق: 12

 

فصل دوم:تبلیغات تلویزنی و تحولات آن 12

مقدمه 12

تعاریف بازاریابی : 13

خدمات و خدمات بانكی 17

درباره خدمات بانكی دو ویژگی دیگر نیز به این ویژگیها اضافه می شود كه عبارتند از: 18

1- ناملموس بودن (intangibility): 18

2- تفكیك ناپذیری (inseparability) 19

3- غیرقابل ذخیره بودن (inventory): 20

4- ناپیوستگی (inconsistency): 20

5- مسئولیت امانتداری : 21

6- جریان دو طرفه اطلاعات 22

تبلیغات 32

تعاریف تبلیغات: 33

بودجه تبلیغات: 45

1- مزایای تبلیغات تلویزیونی: 49

2- معایت تبلیغات تلویزیونی: 49

ارزیابی : 49

تكنیك كریسپ: 58

تكنیك ترغیبی (داگمار) (Persuasive) : 59

معرفی مدل پیشنهادی و اجزای آن: 62

شركتهای تبلیغاتی: 63

مصرف كننده و عموم مردم 67

آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی درایران 71

از دید شرکتهای تبلیغاتی: 71

خصوصیات تلویزیون 73

اخبار و امور عمومی 77

ارزشهای اجتماعی 77

مقدمه مطالعات انتقادی 96

تلویزیون و مذهب 98

تصویر محوری در برابر كلام محوری 99

تلویزیون و خانواده در ایران 101

به سوی یك تركیب 107

نتایج 111

اثرات وسایل ارتباط جمعی: 112

اثرهای تجربه مصنوعی: 120

اثرهای خشونت تلویزیونی: 120

الگوی اثرهای قدرتمند: 123

 

بخش اول: ارتباط 124

الف- تعاریف – نظریه ها: 124

ب- ارتباط جمعی : 128

(برلو) اجزای ارتباطی خود را بدین شرح توضیح می دهد: 136

1- منبع- رمزگذار: 136

ب) نگرشها: 137

ج) سطح دانش: 137

د) موقعیت منبع در یك سیستم اجتماعی و فرهنگی: 137

گیرنده – رمزخوان: 138

3- پیام: 139

كانال: 139

وظایف وسایل ارتباط جمعی : 147

 

بخش دوم:مخاطب 148

الف – تعاریف – نظریه ها 148

برای تهیه كنندگان و فرستندگان پیام ارتباطی، پذیرش دیدگاه جامعه انبوه، حداقل سه معنی را به همراه دارد: 153

طبقه بندی (مك كوایل)، می باشد كه ابعاد زیر را در بر می گیرد: 157

ویژگی های مربوط به مخاطبان را به هشت بخش زیر تقسیم می كنند: 160

ج- دسته بندی مخاطبان: 173

 

بخش سوم:مخاطب و شیوه استفاده از رسانه 179

(وبستر) سه جریان متفاوت را برای مخاطبان تلویزیونی مطرح می كند كه در جذب و حفظ مخاطبان تأثیر بسزایی دارد: 189

 

بخش چهارم:اقناع و متقاعدسازی مخاطب 191

منابع : 215

 

 

ارائه مدلی برای ارزیابی عملکرد مؤثر کارکنان شرکت ملی نفت ایران

ارائه مدلی برای ارزیابی عملکرد مؤثر کارکنان شرکت ملی نفت ایران صنعت نفت ارزیابی عملکرد طراحی الگوی ارزیابی عملکرد موثر دانلود مقالات رشته مدیریت ارائه مدلی برای ارزیابی عملکرد مؤثر کارکنان شرکت ملی نفت ایران دانلود مقالات مدیریتی سیستم همکاری…

پایان نامه كارشناسی رشته روان شناسی با عنوان بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری و سلامت عمومی در بین نوجوانان 14 ساله شهر ابهر

پایان نامه كارشناسی رشته روان شناسی با عنوان بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری و سلامت عمومی در بین نوجوانان 14 ساله شهر ابهر فرزند پروری اختلال اجتماعی سلامت عمومی اختلال رفتاری نوجوانان 14 ساله شهر ابهر دانلود پایان…

تاریخ مطبوعات و سانسور در ایران و تحلیل جرائم مطبوعاتی

تاریخ مطبوعات و سانسور در ایران و تحلیل جرائم مطبوعاتی تاریخ مطبوعات در ایران تاریخ سانسور در ایران تحلیل جرائم مطبوعاتی تاریخ مطبوعات و سانسور در ایران و تحلیل جرائم مطبوعاتی مسئولیت های اجتماعی روزنامه نگار روزنامه نگاری در ایران…

بررسی تصفیه فیزیکی و شیمیایی روغن ترانسفورماتور

بررسی تصفیه فیزیکی و شیمیایی روغن ترانسفورماتور تصفیه روغن روغن ترانسفورماتور احیای شیمیایی روغن روغن در ترانسفورماتورها بررسی ویژگیهای روغن ترانسفورماتور نحوه تصفیه روغن ترانسفورماتور تصفیه فیزیکی روغن ترانسفورماتور تصفیه شیمیایی روغن ترانسفورماتور رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه مهندسی…

مقاله در مورد چاپ

مقاله در مورد چاپ صنعت چاپ در ایران پیشرفتهای صنعت چاپ تاریخچه چاپ در ایران تایپوگرافی چیست؟ دانلود مقاله در مورد چاپ سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل…

پاورپوینت بیمه های خصوصی در ایران

پاورپوینت بیمه های خصوصی در ایران کلمات کلیدی : پاورپوینت بیمه های خصوصی در ایران تحقیق بیمه های خصوصی در ایران مقاله بیمه های خصوصی در ایران بررسی بیمه های خصوصی در ایران بیمه های خصوصی بیمه های خصوصی شده…

نیازسنجی آموزشی مدیران

نیازسنجی آموزشی مدیران نیاز سنجی آموزشی آموزش ضمن خدمت دانلود مقالات رشته مدیریت نیازسنجی آموزشی مدیران دانلود مقالات مدیریتی دانلود مقالاتکارشناسی ارشد رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فروش تحقیق مدیریت نیازسنجی آموزشی مدیران دبیرستانهای تهران رفتن به سایت…

پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی

پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی کلمات کلیدی : پایان نامه تاب آوری پایان نامه احساس تنهایی پایان نامه در مورد تاب آوری پایان نامه با موضوع تاب آوری دانلود پایان نامه تاب آوری و احساس تنهایی پایان نامه…

مدلهای مربوط به موضوعات تغییر و گونه یابی موضوعات استراتژیک تغییر

مدلهای مربوط به موضوعات تغییر و گونه یابی موضوعات استراتژیک تغییر مدیریت استراتژیك تغییر موضوعات تغییر در سطح استراتژیك ارائه الگوی مناسب استراتژیک تغییر افزایش عملکرد با استراتژیک تغییر استفاده از الگوی مناسب استراتژیک تغییر برای افزایش عملکرد پایان نامه…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب فراگیر 61 صفحه

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال اضطراب فراگیر 61 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب فراگیر مبانی نظری اختلال اضطراب فراگیر پیشینه تحقیق اختلال اضطراب فراگیر پیشینه داخلی اختلال اضطراب فراگیر پیشینه خارجی اختلال…

پرسشنامه تشخیصی اختلالات خوردن استیک و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه تشخیصی اختلالات خوردن استیک و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : مقیاس تشخیص اختلال خوردن پرسشنامه تشخیصی اختلال خوردن دانلود پرسشنامه تشخیصی اختلال خوردن اعتباریابی مقیاس تشخیص اختلال خوردن روایی و پایایی پرسشنامه تشخیصی اختلال…

بررسی پول،ارز و بانكداری در نظام اقتصادی

بررسی پول،ارز و بانكداری در نظام اقتصادی ارز پول بانكداری نظام اقتصادی دانلود پایان نامه رشته اقتصاد دانلود پایان نامه اقتصاد دانلود پایان نامه بررسی پول،ارز و بانكداری در نظام اقتصادی دانلود پایان نامه رفتن به سایت اصلی دانلود پایان…

پرسشنامه سلامت معنوی پولوتزین و الیسون با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه سلامت معنوی پولوتزین و الیسون با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سلامت معنوی پرسشنامه سلامت معنوی پولوتزین و الیسون پرسشنامه سلامت معنوی آلیسون و پالوتزین پرسشنامه سنجش سلامت معنوی پرسشنامه سلامت معنوی الیسون پرسشنامه ی…

مدیریت زباله های شهری

مدیریت زباله های شهری انواع زباله ها بهداشت محیط زباله های شهری مدیریت زباله های شهری مدیریت زباله های شهری طبقه بندی مواد زاید جامد روش‌های دفع زباله دانلود مقالات محیط زیست دانلود مقالات رشته محیط زیست رفتن به سایت…

خانه کیفیت QFD

خانه کیفیت QFD گسترش كاركرد كیفی دیدگاه ها و نگرشهای QFD مراحل تكمیل خانه كیفیت در QFD مفاهیم قابل استخراج از خانه كیفیت در QFD باز بینی خانه كیفیت در QFD دانلود تحقیق گسترش كاركرد كیفی دانلود تحقیق QFD دانلود…

پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر رضایت شغلی کارکنان بانک

پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر رضایت شغلی کارکنان بانک پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان بانک پرسشنامه رضایت شغلی کارمندان بانک خرید پرسشنامه رضایت شغلی پرسشنامه معتبر رضایت شغلی پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان دانلود پرسشنامه رضایت شغلی jdi…

پرسشنامه بررسی رابطه تعهد مبتنی بر آسیب پذیری در کسب و کار با وفاداری مشتریان در صنعت بیمه

پرسشنامه بررسی رابطه تعهد مبتنی بر آسیب پذیری در کسب و کار با وفاداری مشتریان در صنعت بیمه پرسشنامه آسیب پذیری در کسب و کار پرسشنامه تعهد مبتنی بر آسیب پذیری در کسب و کار پرسشنامه وفاداری مشتریان بیمه پرسشنامه…

پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری

پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت…

بررسی تاثیر اعمال هزینه اجتماعی آلاینده ها در شاخصهای اقتصادی نیروگاههای برق آبی

بررسی تاثیر اعمال هزینه اجتماعی آلاینده ها در شاخصهای اقتصادی نیروگاههای برق آبی ارزیابی اقتصادی نیروگاه برق آبی هزینه اجتماعی آلاینده ها روش تبدیل تعدیل شده بررسی تاثیر اعمال هزینه اجتماعی آلاینده ها در شاخصهای اقتصادی نیروگاههای برق آبی دانلود…

خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان

خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان 98 صفحه pdf مناسب جمع بندی و مرور سریع 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت اجتماعی زنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت اجتماعی زنان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت اجتماعی زنان مبانی نظری هویت اجتماعی زنان پیشینه تحقیق هویت اجتماعی زنان پیشینه داخلی هویت اجتماعی زنان پیشینه خارجی هویت اجتماعی زنان پیشینه پژوهش…

آزمایشگاه بتن و سایر مصالح

آزمایشگاه بتن و سایر مصالح کلمات کلیدی : آزمایشگاه بتن و سایر مصالح رفتن به سایت اصلی آزمایشگاه بتن و سایر مصالح در 22 صفحه  pdf آزمایش دانه بندی مصالح ریز دانه و درشت دانه آزمایش رطوبت سنجی مصالح سنگی…

پروپوزال تاثیر روابط اسرائیل و جمهوری آذربایجان بر امنیت ملی ایران

پروپوزال تاثیر روابط اسرائیل و جمهوری آذربایجان بر امنیت ملی ایران کلمات کلیدی : پروپوزال اسرائیل ابزارهای اسرائیل در آذربایجان اصول و مبانی سیاست خارجی اسرائیل علل برقراری روابط میان اسراییل و آذربایجان اقدامات اقتصادی اسرائیل در جمهوری آذربایجان اهداف…

پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده و محترم (1390)

پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده و محترم (1390) کلمات کلیدی : پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه پرسشنامه نوع…

فصل دوم پایان نامه بازاریابی الکترونیکی

فصل دوم پایان نامه بازاریابی الکترونیکی کلمات کلیدی : مبانی نظری بازاریابی الکترونیکی پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی پیشینه داخلی بازاریابی الکترونیکی پیشینه خارجی بازاریابی الکترونیکی پیشینه پژوهش بازاریابی الکترونیکی پیشینه نظری بازاریابی الکترونیکی ادبیات نظری بازاریابی الکترونیکی چارچوب نظری بازاریابی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *