بررسی مولفه های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیریت اعضا هیات علمی دانشگاه

بررسی مولفه های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیریت اعضا هیات علمی دانشگاه

ارزیابی عملکرد کارکنان
پایان نامه ارزیابی عملکرد
پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان
شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان
شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد
مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان
پایان نامه ارزیابی عملکرد هیات علمی دانشگاه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

بررسی مولفه های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیریت اعضا هیات علمی دانشگاه

 

 

 

 

 

چکیده

وجود نظام ارزیابی عملکرد در سطوح مختلف به دلیل حصول اطمینان از انطباق عملکرد حوزه های مختلف سازمان با برنامه ها ، سیاست ها ، قوانین ، بخشنامه ها و استاندارد ها ضروری می نماید تا بدین ترتیب امکان مقایسه روند عملکرد واحدها در دوره های متوالی به منظور تشخیص ظرفیت ها ، توانایی ها ، زمینه های بهبود ، تعیین الگوهای مناسب ارتقاء کیفیت و تشویق واحدها به استفاده از تجارب موفق امکان پذیر گردد. 

 

 

در هر سازمان ، تشخیص شاخص‌های کلیدی و جاری ساختن نظام شاخص‌ها ، درک نقاط قابل‌بهبود آنان و درنهایت برنامه‌ریزی و اجرای بهبود از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.  در این پژوهش، که پژوهشی پیمایشی-کاربردی است که با تحلیل نقاط قوت ، ضعف ، فرصت و تهدید (SWOT) سازمان و نیز به کمک مدل کارت امتیازی متوازن (BSC ) ، مدلی جهت استخراج شاخص کلیدی دانشگاه قم  ارائه شده است .

 

 

اجرای “نظام شاخص‌های کلیدی نتیجه و عملکرد” در این سازمان نشان خواهد داد تا چه میزان در بهبود فرهنگ هدف‌گذاری و شاخص دهی سازمانی ایفای نقش کرده و این مسیر چگونه امتداد خواهد یافت. در انتها علاوه بر ارائه پیشنهاداتی به‌منظور اجرای هر چه‌بهتر این رویکرد، یادآور می‌شود هدف عمده این رویکرد ، سازمان‌دهی نظام شاخص‌های کلیدی سازمان به‌صورت لایه به لایه و با حرکت از سطوح عملیاتی (پروژه‌ها و برنامه‌ها) تا سطوح عالی(استراتژیک) بوده است. که در نهایت این شاخص ها توسط نرم افزار داشبورد مدیریتی Qlik View پیاده سازی گردید.

 

 

 

 

واژگان کلیدی :

کارت امتیازی متوازن

شاخص کلیدی نتیجه

شاخص کلیدی عملکرد

داشبورد مدیریتی

اهداف استراتژیک 

 

 

 

 

 مقدمه:

داشتن اطلاعات دقیق، مرتبط و بهنگام، باعث بالا رفتن سرعت و دقت تصمیم گیری شده و جلوی انتخاب بسیاری از تصمیمات نادرست را خواهدگرفت. اطلاعات و دانش، نشان دهنده ثروت اساسی یک سازمان است. شرکت ها و سازمان ها سعی می کنند از این ثروت برای به دست آوردن مزیت رقابتی در هنگام تصمیم گیری های مهم استفاده نمایند. [37] 

مدیران، به منظور مواجهه با محیط و تحقق اهداف سازمانی خود، با مد نظر قرار دادن متغیرهای محیطی، ضرورتاً بایستی محیط را تحلیل و متغیرهای آن را شناسایی کرده و در برخورد با آنها تدبیر مناسب را اتخاذ نمایند. این امر مستلزم برخورداری از اطلاعات بهنگام درون و برون سازمانی و نیز امکان بهره برداری بهینه از آنها را دارد. برای این که سازمان ها قادر به واکنش سریع در برابر تغییرات بازار باشند، نیاز به سیستم های اطلاعات مدیریتی  دارند تا بتوانند از سازمان و محیط آن، تحلیل های علت و معلولی مختلف را انجام دهند. [42]

 

 

 

سیستم های هوش تجاری  (BIS)، ابزاری را فراهم می کنندکه براساس آن نیازهای اطلاعاتی سازمان به شکل مناسبی پاسخ داده می شود؛ وظایف اصلی که توسط سیستم های هوش تجاری مورد توجه قرار می گیرد، شامل: شناسایی هوشمندانه داده های اطلاعاتی، تجمیع آن ها و تحلیل چند بعدی داده هایی است که از منابع اطلاعاتی مختلف به دست آمده است، می باشد. سیستم های هوش تجاری، داده های مربوط به سیستم های اطلاعاتی درون سازمانی را با داده هایی که از محیط سازمان به دست می آید، تجمیع می کنند. این داده های محیطی می تواند شامل آمارها، پایگاه های اطلاعاتی مربوط به مراکز سرمایه گذاری و مالی و پایگاه داده های متفرقه باشند. چنین سیستم هایی به عنوان رابط ها و واسط گرهایی هستند که برای کسب اطلاعات روزآمد، قابل اطمینان وکافی بوده، نسبت به فعالیت های مختلف شرکت عمل می کنند. [42]

 

 

 

 

سازمان ها با استفاده از انبارداده ها،   به حمایت از برنامه های استراتژیک و ماموریت حیاتی خود نیاز دارند  داده های سپرده شده به انبار داده ها باید تبدیل به اطلاعات و دانش شوند و به طور مناسبی در اختیار تصمیم گیرندگان در درون سازمان و شرکای مهم در زنجیره ارزش سازمانی قرار گیرند. در محیط انبار داده ها، رابط انسان و کامپیوتر بالاترین اهمیت را داراست و تعیین کننده نقش اصلی موفقیت از دیدگاه کاربر نهایی است. به منظور حمایت از تجزیه و تحلیل وگزارش کارها، انبار داده باید داده های با کیفیت بالا را ارائه نماید و باید این اطلاعات را از طریق رابط های بصری در اختیارکاربران قرار دهد. [43]

امروزه با توجه به پیشرفت های مداوم در فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشد سریع محیط کسب وکار، سازمان ها با رشد فزاینده اطلاعات مقابله می کنند . مدیران اغلب با گزارشات و اطلاعات بسیاری از سیستم های اطلاعات سازمانی مانند برنامه¬ریزی منابع سازمانی  (ERP)  و هوش تجاری مواجه شده اند. این پدیده های است که به طور کلی به عنوان اضافه بار اطلاعات شناخته شده است. مشکل بیشتر زمانی است که گزارش ها با توجه به اطلاعات ارائه شده ضعیف هستند و به انحراف تصمیم گیرندگان می انجامد . [44]

 

 

 

راه حل داشبورد،   می تواند این مشکلات را حل نماید. داشبوردهای مدیریتی، سیستم های نرم افزاری نوینی هستند که در جهت غنی سازی اهداف، با استفاده از تجزیه و تحلیل اطلاعات به سازمان ها کمک می کند. داشبورد، به مدیران این امکان را می دهد تا با تعریف، نظارت و تحلیل شاخص های کلیدی عملکرد  در ایجاد تراز بین اهداف و فعالیت ها، نمایان سازی کلیه فعالیت های سازمان و ایجاد یک محیط نمایش مشترك بین اهداف و فعالیت ها برای تصمیم سازی درست و کارآمد اقدام نمایند.

داشبورد را می توان به عنوان سیستم پشتیبانی تصمیم گیری که اطلاعات را در یک قالب خاص به تصمیم گیرنده ارائه می کند تلقی نمود. از این رو، داشبورد را باید با توجه به ویژگی های نحوه ی ارزیابی و برای ارتباط برقرارکردن با آنها در راستای تصمیم گیری طراحی کرد . این سیستم  اطلاعاتی، نمادها و نشانه های تصمیم گیری را برای تصمیم گیرنده فراهم می کند. [48] 

 

 

 

 

به طور کلی  ارزیابی عملکرد،  فرایندی است که بوسیله آن کار کارکنان در فواصلی معین  و به طور رسمی مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد ؛ منظور از ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی عبارت است از: سنجش منظم فعالیت های آموزشی / پژوهشی اساتید و تعیین میزان دستیابی به اهداف نظام آموزشی، که بر اساس معیار های از قبل تعیین شده صورت می گیرد . حال مسئله آن است که معیارهای موجود ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی، کافی نبوده و دارای کاستی هایی می باشد، بدین صورت که در نظام ارزیابی موجود فقط خواسته ها و انتظارات سیستم آموزشی لحاظ شده و نظر خود اساتید و دانشجویان مورد توجه قرار نگرفته است . لذا سوال اصلی تحقیق این است: معیار های مطلوب ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی کدامند؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش 1

1-1 مقدمه: 2

2-1  بیان مسئله 4

3-1. اهمیت و ضرورت تحقیق 7

4-1. جنبه ی جدید و نو آوری تحقیق : 8

5-1. اهداف تحقیق : 8

6-1. سوالات تحقیق : 9

7-1. جامعه آماری، روش  نمونه گیری و حجم نمونه گیری: 9

8-1. روش و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها : 10

9-1. روش گردآوری داده ها: 10

10-1. مراحل انجام تحقیق : 10

11-1. محدودیت تحقیق: 11

 

فصل دوم : ادبیات، مبانی نظری و پیشینه تحقیق 12

1-2 مقدمه : 13

2-2. هوش سازمانی 13

1-2-2. سیستم هوش تجاری به عنوان هسته تصمیم گیری 14

2-2-2. كاربرد هوش كسب و كار در سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی 15

3-2-2. نیازمندی های ارزیابی هوش تجاری در سیستم های برنامه ریزی منابع انسانی 16

3-2. ارزیابی عملکرد: 17

1-3-2 سیر تحول ارزیابی عملکرد 18

2-3-2. ارکان ارزیابی عملکرد چه چیزی باید مورد ارزیابی قرارگیرد؟ 19

3-3-2. ارزیابی چه زمانی صورت می پذیرد؟ 20

4-3-2. انواع ارزیابی 20

5-3-2. رویکردهای ارزیابی عملکرد 22

6-3-2. مراحل ارزیابی عملکرد 23

7-3-2. مدلهای ارزیابی عملکرد 23

8-3-2. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد 24

9-3-2. نقش فناوری اطلاعات در ارزیابی عملکرد 25

4-2. مدیریت منابع انسانی 25

1-4-2. عملکردها مدیریت منابع انسانی 26

2-4-2. تشریح مدل جامع ارزیابی عملکرد منابع انسانی 26

3-4-2. الگوهای متداول ارزیابی عملکرد سازمان ها و دستگاه های اجرایی 26

4-4-2. جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان 27

5- 2.  اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سازمان 29

6-2. مدیریت راهبردی – برنامه ریزی راهبردی 30

7-2. مدل SWOT 32

8-2. مراحل پیاده سازی مدل  BSC 33

1-8-2.  تعیین اندازه سازمان 33

2-8-2. تجزیه و تحلیل موقعیت سازمان 33

3-8-2. تثبیت چشم انداز 34

4-8-2. تعیین استراتژی های سازمان 34

5-8-2. تعیین وجه های مناسب برای شرکت 34

6-8-2. تدوین اهداف استراتژیک برای جنبه های تعیین شده 34

9-2 کارت امتیاز متوازن 35

10-2 . شاخص 35

11-2. داشبورد 36

1-11-2. داشبوردها، اندازه گیری عملکرد سازمانی و مدیریت 38

2-11-2. اثرات پیاده سازی داشبورد بر سازمان 38

12-2. برای ارزیابی برنامه توسعه دانشگاه  میتوان دو نقش در نظر گرفت 38

1-12-2. ارزیابی  زمینه و محیط 39

2-12-2. ارزیابی درون داد 39

3-12-2. ارزیابی فرآیند 39

4-12-2. ارزیابی برون داد 39

5-12-2. مدیریت دانشگاهی 40

13-2. عناصر اصلی تشکیل دهنده آموزش عالی و تنگناهای موجود 41

14-2. هیات علمی 42

15-2. قوانین و مقررات و آیین نامه ها 42

16-2. حوزه های مرتبط با اعضای هیات علمی 43

1-16-2. فعالیت های فرهنگی – تربیتی – اجتماعی 43

2-16-2. فعالیت های آموزشی 43

3-16-2. فعالیت های پژوهشی و فناوری 43

4-16-2 فعالیت های علمی و اجرایی 43

5-16-2 شاخص های مالی 43

17-2. پیشینه 44

 

فصل سوم: روش تحقیق 46

1-3. مقدمه 47

2-3. روش تحقیق 47

3-3.  شناسایی و ارزیابی شاخص ها 48

4-3. جامعه و نمونه آماری 48

5-3. مراحل اجرای تحقیق 48

6-3. ابزار اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات 51

1-6-3. نرم افزارهای مورد استفاده : 51

2-6-3.  معرفی پرسشنامه 51

3-6-3 . آزمونها و تگنیک های آماری 52

4-6-3.  روایی و پایایی پرسشنامه 52

7-3. روایی/ اعتبار : 52

8-3. پایایی: 52

9-3. آزمون میانگین T-Student……….53

10-3. یکپارچگی داده ها 54

 

فصل چهارم: 56

1-4. مقدمه 57

2-4. چشم انداز 57

3-4. تحلیل ذینفعان 58

1-3-4. ذینفعان داخلی 58

2-3-4. ذینفعان خارجی 58

4-4. بیانیه ماموریت 58

5-4. ارزش های محوری 59

1-5-4. پاسداری از اصول و ارزش های اسلامی از طریق 59

2-5-4. تعهد به پیشرفت دانشگاه و کشور با اعتقاد به : 59

6-4. تعیین عناصر راهبردی 60

1-6-4. زمینه ها و حوزه های مورد نظر در اهداف 60

7-4. اهداف کلان کیفی 60

1-7-4. اهداف کلان بخش آموزش 60

2-7-4. اهداف کلان بخش پژوهش 60

3-7-4. اهداف کلان بخش مالی 61

8-4. تعیین جنبه های مدل ارزیابی امتیاز کارت متوازن : 61

1-8-4. فراگیران 62

2-8-4. مالی 62

3-8-4. فرآیند داخلی: 62

4-8-4. رشد و نوآوری: 62

9-4. عوامل حیاتی موفقیت 63

10-4. تعیین موقعیت راهبردی با توجه به ماتریس  (SWOT): 65

1-10-4. بررسی عوامل استراتژیک داخلی و خارجی : 65

2-10-4. ماتریس تحلیل نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید : 73

11-4. تدوین شاخص ها از چهار منظر مالی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی 75

12-4. استخراج سنجه های عملکرد : 80

1-12-4. شاخص های کلیدی عملکرد، شاخص های عملکردی، شاخص های نتیجه و شاخص های کلیدی نتیجه 80

13-4. ایجاد داشبوردهای مدیریتی 84

1-13-4. داشبوردهای مربوط به شاخص ها 84

2-13-4. داشبوردهای مربوط به شاخص های مالی 85

3-13-4. داشبوردهای مربوط به شاخص های  آموزشی 86

4-13- 4. داشبوردهای مربوط به شاخص های حوزه  پژوهشی 89

14-4. داشبوردهای مربوط به   BSC سازمان 91

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 93

1-5. مقدمه 94

2-5. نتایج 94

3-5. استراتژی و راهكار كاهش 95

1-3-5. استراتژی و راهکار رسوخ در بازار 96

2-3-5. استراتژی و راهکارها توسعه محصول 96

3-3-5. استراتژی و راهکار مشارکت 96

4-3-5. استراتژی و راهكار تنوع همگون 97

4-5. همسویی ابعاد نقشه راهبرد با راهبرد سازمان 97

5-5. محدودیت تحقیق 99

6-5. پیشنهاد‌ها 99

 

منابع و مراجع: 101

منابع فارسی : 101

منابع انگلیسی 103

 

پیوست ها…….107

 

فهرست شکل¬ها  و نمودارها

نمودار 1-1: نمودار مراحل تحقیق 11

شکل 2-1. رابطه بین مدیریت عملکرد و اندازه‌گیری عملکرد (May Leen Yu et al.,2009) 24

نمودار 1-2 : جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان 29

شکل 2-2 بخش‌های سه گانه مدیریت راهبردی ]23[ 31

شكل 3- 2  الگوی مدیریت راهبردی فردآر. دیوید2004 ]24[ 32

شکل 4-2 چارچوب تحلیل SWOT 33

شکل 1-3 :سفری از ماموریت و چشم انداز ارزیابی عملکرد (David Parmeenter, 2007) 49

شکل 2-3  نقشه استراتژی (Kaplan and Norton, 2004) 50

شکل 3-3 مراحل پیاده سازی داشبورد مدیریت 55

شکل 1-4. نمودار چشم انداز استراتژی 62

شکل 2-4. ماتریس 2:  موقعیت استرات‍ژیك دانشگاه قم 73

شکل 3-4 (الف، ب، ج) شاخص های مالی 86

شکل 4-4 (الف، ب، ج، چ) شاخص های حوزه پژوهشی 88

شکل 5-4 (الف، ب، ج، چ،) شاخص های حوزه آموزشی 91

شکل 6-4 شاخص های BSC سازمان 92

شکل 1-5.  نمودار علت و معلومی همسویی دارایی های نا مشهود با اهداف سازمانی 98

فهرست جداول

جدول 1-3. نمونه ای از پرسشنامه های طراحی شده 52

جدول1-4.  عوامل حیاتی موفقیت سازمانی 64

جدول 2-4. ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE) 68

جدول 3-4.  ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE) 71

جدول 4-4. ماتریس تهدیدات، فرصت ها، نقاط قوت و نقاط ضعف 74

جدول5-4:  شاخص های گروه مالی 76

جدول6-4:  شاخص های گروه پژوهش و فنآوری 77

جدول7-4: شاخص های گروه آموزشی و اجرایی 78

جدول8-4:  شاخص ها و ارتباط آن با وجوه BSC 81

 

 

 

 

 

تغذیه و الگوی مصرف در ایران و جهان و اثرات اصلاح الگوی تغذیه مناسب بر خونواده و جامعه

تغذیه و الگوی مصرف در ایران و جهان و اثرات اصلاح الگوی تغذیه مناسب بر خونواده و جامعه الگوی مصرف تغذیه تاریخچه تغذیه و الگوی مصرف در ایران و جهان اثرات اصلاح الگوی تغذیه مناسب بر خونواده و جامعه تغذیه…

بررسی مقایسه ای و مفهومی دین از نظر فقها و حقوقدانان

بررسی مقایسه ای و مفهومی دین از نظر فقها و حقوقدانان دین از دیدگاه فقهای امامیه دین از دیدگاه حقوقدانان تفاوت دین حقوقی و فقهی مقایسه دین با برخی نهادهای حقوقی مشابه بررسی و تحلیل ذمه دیدگاه های مختلف مکاتب…

اندیشه های جرم شناختی در اسلام با تأکید بر فقه شیعه

اندیشه های جرم شناختی در اسلام با تأکید بر فقه شیعه جرم مجرم جرم شناختی اندیشه های دینی اندیشه های عرفی عوامل وقوع جرم کارکرد و جایگاه دین در اندیشه های جرم شناسی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

بررسی صنعت کاشی ایران از دیدگاه متخصصین و ارائه راهکارهای مناسب

بررسی صنعت کاشی ایران از دیدگاه متخصصین و ارائه راهکارهای مناسب کاشی و سرامیک صنعت کاشی ایران مشکلات صنعت کاشی و سرامیک راه حلهای مناسب برای حل مشکلات صنعت کاشی و سرامیک دانلود تحقیق کاشی و سرامیک بررسی صنعت کاشی…

رویکردهای بلوغ سازمان و سنجش آن از دیدگاه پژوهشگران مختلف

رویکردهای بلوغ سازمان و سنجش آن از دیدگاه پژوهشگران مختلف کلمات کلیدی : پایان نامه بلوغ سازمانی رویکردهای بلوغ سازمانی تعریف نظری بلوغ سازمانی تعریف عملیاتی بلوغ سازمانی رویکردهای سنجش بلوغ سازمانی پایان نامه رویکردهای بلوغ سازمانی رویکردهای بلوغ سازمان از…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اضطراب امتحان

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اضطراب امتحان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب امتحان مبانی نظری اضطراب امتحان پیشینه تحقیق اضطراب امتحان پیشینه داخلی اضطراب امتحان پیشینه خارجی اضطراب امتحان پیشینه پژوهش اضطراب امتحان پیشینه نظری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش مبانی نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش دانلود مبانی نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش ادبیات نظری تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش فصل…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان شناخت عوامل مؤثربر آگاهی ورفتار دانش آموزان دختر نسبت به حجاب

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان شناخت عوامل مؤثربر آگاهی ورفتار دانش آموزان دختر نسبت به حجاب حجاب بد حجابی قرآن و حجاب نقش حجاب در ازدواج دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان…

دست مصنوعی سیبرنتیکی

دست مصنوعی سیبرنتیکی کلمات کلیدی : دست مصنوعی سیبرنتیکی مقاله دست مصنوعی سیبرنتیکی تحقیق دست مصنوعی سیبرنتیکی پژوهش دست مصنوعی سیبرنتیکی پروژه دست مصنوعی سیبرنتیکی دست مصنوعی سیبرنتیکی پایان نامه دست مصنوعی سیبرنتیکی رفتن به سایت اصلی يكي شناخت دست…

چهارچوب بازاریابی الکترونیکی بین المللی (IEMF):شناسایی بلوک های ساختاری برای اینده تحقیقات بازاریابی الکترونیکی جهانی

چهارچوب بازاریابی الکترونیکی بین المللی (IEMF):شناسایی بلوک های ساختاری برای اینده تحقیقات بازاریابی الکترونیکی جهانی بازاریابی بازاریابی بین المللی بازاریابی الکترونیکی جهانی بازاریابی الکترونیکی بین المللی (IEMF) دانلود مقاله چهارچوب بازاریابی الکترونیکی بین المللی (IEMF)شناسایی بلوک های ساختاری برای اینده…

پروپوزال سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان

پروپوزال سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان پروپوزال حاکمیت شرکتی مکانیزم های حاکمیت شرکتی پروپوزال عوامل و آثار تغییر حسابرس تغییر حسابرس از دیدگاه حاکمیت شرکتی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر تغییر حسابرس پروپوزال…

پروپوزال راهکارهای بهبود وصول مطالبات معوق بانکی بر اساس ویژگی ها و الگوهای مشتریان

پروپوزال راهکارهای بهبود وصول مطالبات معوق بانکی بر اساس ویژگی ها و الگوهای مشتریان مطالبات بانکی چیست راهکارهای وصول مطالبات عوامل موثر در وصول موفق مطالبات بانکی وصول مطالبات چیست وصول مطالبات بانک الگوی مناسب جهت وصول مطالبات بانکی راهکارهایی…

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی هوش مصنوعی مقاله هوش مصنوعی تحقیق هوش مصنوعی پژوهش هوش مصنوعی پروژه هوش مصنوعی رفتن به سایت اصلی تاریخچه هوش مصنوعی q q1943، مک کولوچ و والتر پيتز: ارايه مدل نرون مصنوعي بيتي( دو حالته) قابل يادگيري به…

انتخاب پورتفولیو و مفاهیم مربوط به آن

انتخاب پورتفولیو و مفاهیم مربوط به آن انتخاب پرتفولیو مسئله انتخاب پرتفولیو انتخاب پرتفولیو پروژه مسئله انتخاب پرتفولیو نحوه انتخاب پرتفوی بهینه رابطه بین مدیریت طرح و مدیریت پروژه روشها و تکنیک های انتخاب مجموعه پروژه تحقیق انتخاب پرتفولیو تحقیق…

پاورپوینت گروه های خبری (گردشگری)

پاورپوینت گروه های خبری (گردشگری) گروه های خبری مقاله گروه های خبری تحقیق گروه های خبری پژوهش گروه های خبری پروژه گروه های خبری رفتن به سایت اصلی •محصول عبارتست از آنچه بتواند برای جلب تتوجه ، تملک ، کاربرد…

پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی

پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی انتقال قهری سهم الشركه ماهیت حقوقی سهم الشركه انتقال قراردادی سهم الشركه انتقال اختیاری سهم الشركه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال…

پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر استقرار مدیریت دانش در صنعت فرش ایران

پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر استقرار مدیریت دانش در صنعت فرش ایران پروپوزال مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش پیاده سازی سیستم مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در صنعت فرش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان نقش پیاده سازی…

دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16)

دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16) کلمات کلیدی : پرسشنامه شخصیت خودشیفته پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز پرسشنامه برای اختلال شخصیت خودشیفته دانلود پرسشنامه اختلال شخصیت خودشیفته پرسشنامه اختلال شخصیت خودشیفته پرسشنامه شخصیت خودشیفته NPI-16 رفتن به سایت اصلی پرسشنامه شخصیت…

بررسی دیدگاه های پذیرش خرید اینترنتی و عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی

بررسی دیدگاه های پذیرش خرید اینترنتی و عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی کلمات کلیدی : پایان نامه خرید آنلاین پایان نامه رفتار مصرف کننده آنلاین عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی دیدگاه های فرآیند پذیرش خرید اینترنتی رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت در سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت در سازمان مبانی نظری عدالت در سازمان ادبیات نظری عدالت در سازمان چارچوب نظری عدالت در سازمان فصل دوم پایان نامه عدالت در سازمان دانلود مبانی نظری عدالت در سازمان پیشینه عدالت در سازمان…

کارآفرینی سازمانی و بررسی موانع آن از دیدگاه های مختلف

کارآفرینی سازمانی و بررسی موانع آن از دیدگاه های مختلف موانع داخلی کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی در ایران موانع رفتاری کارآفرینی سازمانی مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی شناسایی و رتبه بندی موانع کارآفرینی سازمانی شناسایی و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد به برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد به برند کلمات کلیدی : مبانی نظری تعهد به برند فصل دوم پایان نامه تعهد به برند دانلود مبانی نظری تعهد به برند پیشینه تعهد به برند پیشینه تحقیق تعهد به برند پیشینه داخلی…

پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات

پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای امنیت اطلاعات پاورپوینت کنترل در…

آمار جمعیت كل كشور در سالهای 1381 و 1382

آمار جمعیت كل كشور در سالهای 1381 و 1382 برآورد جمعیت میزان رشد جمعیت آمار جمعیت كل كشور دانلود مقاله آمار جمعیت كل كشور در سالهای 1381 و 1382 خرید مقالات رشته آمار سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری…

کیفیات مخففه برای کودکان بزهکار در قانون مجازات اسلامی جدید و دیگر قوانین موضوعه

کیفیات مخففه برای کودکان بزهکار در قانون مجازات اسلامی جدید و دیگر قوانین موضوعه تعریف کیفیات مخففه کیفیات مخففه در قانون جدید کیفیات مخففه در قانون مجازات اسلامی تخفیف مجازات اطفال در نظام کیفری ایران مبانی مسئولیت کیفری اطفال در…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *