بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی

بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی

بازاریابی حسی
بازاریابی رابطه مند
مدل های بازاریابی
مدل SWIPE
تبلیغات دهان به دهان
مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی
دانلود پایان نامه بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی
بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی
 
مقدمهعصر کنونی دوره تحولات شتابنده و غیرقابل پیشبینی است. امروز همانند دیروز نیست و یقیناً فردا متفاوت از امروز خواهد بود. بنابراین، پایبند بودن به استراتژی‌های امروز خطرناک است. کشورهای درحال توسعه باید در استراتژیها و سیاستهای تجاری و بازرگانی خود تجدید نظر کنند، چرا که در صورت عدم بکارگیری استراتژی‌های جدید و متناسب با شرایط محیط کنونی، موقعیت رقابتی آنها تضعیف خواهد شد (کاتلر، 2001، 1). این در حالیست که بیشتر تبلیغات رایج فعلی، هنوز متکی بر افزایش تعداد دیده یا شنیده شدن برند (OTS) از طریق رسانه‌های جمعی هستند که با شاخص اقتصاد مقیاس عمل می‌کنند یعنی یک تبلیغ هر تعداد بیشتر دیده شود بهتر است. اما مشتریان خواستار چیزی بیشتر از پیام‌های انبوهی هستند که روزانه به سمت آنها فرستاده می‌شود تا چشم‌های بی‌تفاوت آنان را برباید. آنها خواستار احترام به هویت خود و ارتباط مناسبند، آنها خواستار ارائه محصول و برند از طریق تجربه‌ای هستند که تناسب شخصی داشته و به یاد ماندنی باشد، حواس گوناگون را درگیر کند، هیجانی و همچنین دارای مفهوم باشد. مشتریان به شدت تغییر کرده‌اند و دنیای برندها بایستی برای برآورده کردن نیازها و آرزوهای آنان تغییر کنند و صحنه را به کسانی بسپارد که ‌این تأثیرات شگرف و منحصر به‌فرد بازار در حال ظهور را تشخیص می‌دهند. دست اندرکاران تبلیغات به خلق پیام‌های تبلیغاتی (با نسخه‌ای برای تمامی ذهنیت‌ها) در بازارهای عمومی عادت کرده‌اند، اما زمان آن فرا رسیده است که نگاه جدیدی به نحوه رسیدن این پیام‌ها به مخاطب داشته باشیم و بهترین شیوه برای کسب وفاداری مشتریان را بیاموزیم. 
میزان رضایت مشتری، موفقیت یا شکست شرکت را تعیین می‌کند بنابراین شرکتها به دنبال حفظ مشتریان و وفاداری آنها میباشند. تحقیقات نشان میدهند که هزینه جذب مشتریان جدید به دلیل هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی، بیشتر از هزینه حفظ مشتریان کنونی است. شرکتها دریافته‌اند که از دست دادن یک مشتری چیزی بیش ازدست دادن یک قلم فروش است، بلکه به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می‌توانسته در طول زندگی یا دوره زمانی که مشتری بوده، انجام دهد (کاتلر و آرمسترانگ، 1999، 28). در این راستا تنها سازمانهایی در عرصه رقابت از موقعیت های مناسبی برخوردار خواهند بود که محور اصلی فعالیت های خود را تامین خواسته مشتریان و ارضای نیازهای آنها قرار دهند زیرا سطوح بالای رضایت موجب وفاداری بیشتر او می‌شود (لاو لاک و رایت، 1382،ص 175). دیوید ولف، کارشناس عملیاتی این حوزه از کشور پرتغال می‌گوید: “دوران بازاریابی با یک زبان به پایان رسیده است، اکنون مصرف کنندگان می‌خواهند با مشارکت در گفتگویی با شما و برندتان در فرآیند بازاریابی درگیر شوند”. این طرز تفکر می‌تواند مبنای مناسبی برای یک کمپین بازاریابی حسی باشد. تعریف بازاریابی حسی سیّال است، درست مانند متدولوژی و روش‌شناسی. زمانی در مورد آن اشاراتی می‌شد اما اکنون از آن به عنوان گوی طلائی بازاریابی یاد می‌شود. خوب است بدانیم وقتی پرسشی مانند اینکه “بازاریابی حسی را چگونه تعریف می‌کنید؟” در تالار گفتگوی بازاریابی حسی مطرح شد، بیش از 200 تعریف گوناگون از 150 کشور جهان در مورد آن ارائه گردید. در نهایت باید افزود مدیران و صاحبان کسب و کار دریافته اند که اصل اول ایجاد ارتباط است ولی آنگونه که انتظار دارند موفقیت حاصل نمی‌شود. نام تجاریشان ماندگاری ندارد و مشتریان وفادار کمی دارند. در این مقاله بعد از بررسی بازاریابی رابطه مند به بازاریابی حسی می پردازیم. که‌ این مفهوم جدید در بستر بازاریابی رابطه مند موجبات موفقیت هر چه بیشتر شرکت ها و وفاداری مشتریان را فراهم می‌آورند.

واژگان کلیدی:
بازاریابی حسی
بازاریابی رابطه مند
مدل های بازاریابی
 
فهرست مطالبچکیده مقدمه
تاریخچه و مراحل تکامل بازاریابی
مرحله اول: محصول گرایی (کالا گرایی)
مرحله دوم: بازارگرایی (فروش گرایی)
مرحله سوم: مشتری گرایی
مرحله چهارم: رفاه گرایی
زیربنای مفهومی از آمیخته بازاریابی تا بازاریابی رابطه‌مند چرخه حیات روابط
مدل بازارهای شش‌گانه
بازار مشتریان بازار مراجعان بازار داخلی
بازار جذب نیروی انسانی
بازار تأثیرگذاران بازار عرضه‌کنندگان
مدل کاربردی بازاریابی رابطه‌مند
پارادایم بازاریابی رابطه‌مند
تعاریف و مفهوم بازاریابی رابطه‌مند
اجزا و عوامل بازاریابی رابطه‌مند
آمیزه بازاریابی
تحقیقات جاری در مورد بازاریابی حسی
 تفاوتهای بین تجربه و کالا / خدمت
تفاوت بین بازاریابی حسی و بازاریابی سنتی
مدل SWIPE
مبانی نظری مختلف توجه به ابعاد مختلف ارتباطات مختلف بازاریابی نقش متفاوت مشتریان نقش آمیزه بازاریابی P بازاریابی سنتی در بازاریابی حسی محصول قیمت توزیع ترویج
عناصر اصلی استراتژی آمیزه بازاریابی حسی
تجربه قیمت چیدمان تعامل
تبلیغات دهان به دهان
بررسی موردی کمپین حسی شرکت گراگم( GERAGEM ) 
تجربه محصول شرکت گراگم( GERAGEM )
ارزش تجربه گراگم( GERAGEM )
صحنۀ چیدمان گراگم( GERAGEM )
تعامل هیجانی گراگم( GERAGEM )
تبلیغات دهان به دهان مثالهائی از بازاریابی حسی
اجرای موفق بازاریابی حسی
مزایای بازاریابی حسی
پیشینه پژوهش فهرست منابع منابع فارسی منابع لاتین

مبانی نظری اسکان غیر رسمی

مبانی نظری اسکان غیر رسمی کلمات کلیدی : مبانی نظری سکونتگاه های غیررسمی فصل دوم پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی دانلود مبانی نظری سکونتگاه های غیررسمی پیشینه تحقیق سکونتگاه های غیررسمی فصل دوم پایان نامه اسکان غیر رسمی دانلود مبانی…

مبانی نظری نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم

مبانی نظری نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران…

تحلیل استاتیکی و دینامیکی رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله

تحلیل استاتیکی و دینامیکی رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله نیروی قائم زلزله سازه های فضاکار سازه فضاکار دو لایه رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله تحلیل استاتیکی و دینامیکی رفتار خطی…

پاورپوینت مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی تمرینات و نمونه سؤالات امتحانی)

پاورپوینت مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی تمرینات و نمونه سؤالات امتحانی) کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی تمرینات و نمونه سؤالات امتحانی) پاورپوینت مدیریت مالی 1 مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی…

پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان

پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش پرسشنامه عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش پرسشنامه عوامل موثر استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش پرسشنامه استقرار…

شرکت در جرم با مطالعه تطبیقی در حقوق ایران و مصر و با تاکید بر جرم قتل عمد

شرکت در جرم با مطالعه تطبیقی در حقوق ایران و مصر و با تاکید بر جرم قتل عمد شرکت در جرم شرکت در قتل عمد دانلود پایان نامه شرکت در جرم دانلود پایان نامه شرکت در قتل عمد مجازات شرکت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان 31

مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان 31 کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای ریاضی معلمان مبانی نظری باورهای ریاضی معلمان پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان پیشینه داخلی باورهای ریاضی معلمان پیشینه خارجی باورهای ریاضی معلمان پیشینه…

دانلود پرسشنامه خلاقیت عابدی doc با نمره گذاری، روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه خلاقیت عابدی doc با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خلاقیت عابدی پرسشنامه خلاقیت عابدی doc نمره گذاری پرسشنامه خلاقیت عابدی دانلود پرسشنامه خلاقیت عابدی doc انواع پرسشنامه های خلاقیت پرسشنامه خلاقیت دانش آموزان پرسشنامه…

پیدایش و سیر تاریخی ادبیات کودک و بررسی کامل انواع ادبیات کودک

پیدایش و سیر تاریخی ادبیات کودک و بررسی کامل انواع ادبیات کودک کلمات کلیدی : انواع ادبیات کودک وظایف ادبیات کودک پایان نامه ادبیات کودک اهمیت و اهداف ادبیات کودک پیدایش و سیر تاریخی ادبیات کودک دیدگاه های متفاوت درباره…

پاورپوینت اهداف حسابرسی (فصل ششم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه)

پاورپوینت اهداف حسابرسی (فصل ششم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه) پاورپوینت اهداف حسابرسی (فصل ششم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه) پاورپوینت فصل ششم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوان اهداف حسابرسی پاورپوینت اهداف حسابرسی پاورپوینت فصل…

اخلاق در پژوهش در پژوهشهای دانشجویی

اخلاق در پژوهش در پژوهشهای دانشجویی مقاله اخلاق در پژوهش اخلاق در پژوهش pdf کاربرد اخلاق در پژوهش چیست اخلاق پژوهشی چیست ملاحظات اخلاقی در انجام پژوهش اخلاق در پژوهش تاریخچه اخلاق در پژوهش اخلاق در پژوهش پزشکی رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حدود شناسی حجاب و پوشش اسلامی 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حدود شناسی حجاب و پوشش اسلامی 55 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری حدود شناسی حجاب و پوشش اسلامی دانلود مبانی نظری حدود شناسی حجاب و پوشش اسلامی پیشینه تحقیق حدود شناسی حجاب و پوشش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انواع ریسک 61 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انواع ریسک 61 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انواع ریسک مبانی نظری انواع ریسک پیشینه تحقیق انواع ریسک پیشینه داخلی انواع ریسک پیشینه خارجی انواع ریسک پیشینه پژوهش انواع ریسک پیشینه نظری…

نوع شناسی میانجی بازاریابی فناوری و نقش ان در تجاری سازی فناوری

نوع شناسی میانجی بازاریابی فناوری و نقش ان در تجاری سازی فناوری نهادهای میانجی بازاریابی فناوری مفهوم نهادهای میانجی بازاریابی فناوری انواع کارکردهای نهادهای میانجی بازاریابی فناوری ویژگی های نهادهای میانجی بازاریابی فناوری نقش نهادهای میانجی بازاریابی فناوری در تجاری…

مکانیابی مطلوب خازن برای بهبود پروفیل ولتاژ و کمینه سازی تلفات توان شبکه توزیع عملیاتی با مدل سازی بارهای متفاوت

مکانیابی مطلوب خازن برای بهبود پروفیل ولتاژ و کمینه سازی تلفات توان شبکه توزیع عملیاتی با مدل سازی بارهای متفاوت مدل سازی بار شبکه توزیع جایابی بهینه خازن بهبود پروفیل ولتاژ الگوریتم بهینه سازی اجتماع ذرات کمینه سازی تلفات توان…

پاورپوینت کتاب جامعه شناسي خانواده تألیف نعمت الله تقوي

پاورپوینت کتاب جامعه شناسي خانواده تألیف نعمت الله تقوي کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب جامعه شناسي خانواده تألیف نعمت الله تقوي دانلود کتاب جامعه شناسي خانواده تألیف نعمت الله تقوي کتاب جامعه شناسي خانواده نعمت الله تقوي پاورپوینت کتاب جامعه…

اخلاق حرفه ای در سازمان ها و موسسات و ضمانت اجرای رعایت قواعد آن

اخلاق حرفه ای در سازمان ها و موسسات و ضمانت اجرای رعایت قواعد آن کلمات کلیدی : پایان نامه اخلاق حرفه ای نظام های عمده اخلاق حرفه ای مشکلات و موانع اخلاق حرفه ای ويژگيهاي افراد دارای اخلاق حرفه‌اي اخلاق…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس مبانی نظری ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس پیشینه تحقیق ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس پیشینه پژوهش…

شناسایی عوامل کلیدی توفیق در پیاده سازی EIS

شناسایی عوامل کلیدی توفیق در پیاده سازی EIS سیستم اطلاعات اجرایی پیاده سازی EIS عوامل کلیدی موفقیت شركت صنایع تجهیزاتی نفت سیستم های اطلاعاتی مدیران ارشد بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی مدیران ارشد شناسایی عوامل…

تاثیر اهمیت فناوری اطلاعات بر كاهش هزینه های عملیاتی

تاثیر اهمیت فناوری اطلاعات بر كاهش هزینه های عملیاتی فناوری اطلاعات فروش الكترونیكی هزینه عملیاتی شركت آب و فاضلاب تاثیر اهمیت فناوری اطلاعات بر كاهش هزینه های عملیاتی تاثیر اهمیت فروش الكترونیكی بر كاهش هزینه های عملیاتی دانلود مقاله مدیریت…

بیولوژی طرحواره های ناسازگار اولیه و بررسی ریشه تحولی طرحواره

بیولوژی طرحواره های ناسازگار اولیه و بررسی ریشه تحولی طرحواره کلمات کلیدی : ریشه تحولی طرحواره طرحواره های ناسازگار اولیه بیولوژی طرحواره های ناسازگار اولیه حوزه های طرحواره های ناسازگار اولیه انواع طرحواره های ناسازگار اولیه پایان نامه طرحواره های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت و فساد اداری 117 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت و فساد اداری 117 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فساد اداری پیشینه تحقیق فساد اداری مبانی نظری سلامت اداری پیشینه تحقیق سلامت اداری فصل دوم پایان نامه فساد اداری فصل دوم پایان نامه…

بهبود قابلیت ماشینکاری سطوح پیچیده با استفاده از فرزکاری پنج محورهمزمان

بهبود قابلیت ماشینکاری سطوح پیچیده با استفاده از فرزکاری پنج محورهمزمان فرزکاری سطوح پیچیده پنج محور همزمان ماشینکاری سطوح پیچیده با استفاده از فرزکاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل دانلود مقالات مکانیک فروشگاه فایل…

پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل

پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل دانلود رایگان پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل پاورپوینت طراحی و تجزیه و تحلیل شغل طراحی مشاغل چهار شیوه متفاوت در طراحی شغل تجزیه و تحلیل مشاغل (کارشکافی) روش‌های تجزیه و تحلیل…

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده رشته کامپیوتر دانلود مقاله سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده کامپیوتر دانلود مقالات ترجمه شده ‏‎MDA سیستم…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *