بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی

بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی

کلمات کلیدی :

برند و قصد خرید
پایان نامه قصد خرید
قصد خرید مصرف کننده
عوامل موثر بر قصد خرید
قصد خرید کالاهای تقلبی
عوامل موثر بر قصد خرید محصولات
عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی
قصد خرید کالاهای تقلبی از برندهای معتبر
قصد خرید کالاهای تقلبی به صورت آگاهانه

رفتن به سایت اصلی

برند به عنوان یک دارایی نا مشهود  می تواند ارزش بالایی را برای شرکت خلق کند. به طوری که برای کسب مزیّت رقابتی در دنیای کنونی کسب و کار، ایجاد یک برند قوی و معتبر باید به عنوان یکی از اهداف راهبردی شرکت در نظر گرفته شود. چرا که محصولات تولیدی عرضه شده، بسته بندی، طرّاحی، فن آوری و غیره در طی زمان تغییر نموده، ولی برند آن ثابت بوده و بواسطه شهرت آن می تواند محصولات جدیدی را وارد بازار نماید و با موفقیت آن را به فروش برساند.

 

 

بنابراین در عصر نوین بازاریابی، ایجاد، ارزیابی و مدیریت کارکردهای برند از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

امروزه در بازار کشور ایران شاهد انواع کالاهای تقلّبی هستیم که مصرف کنندگان آگاهانه یا نا آگاهانه آن کالاها را خریداری می کنند. به عنوان مثال می توان به ساعت، لوازم آرایش، گوشی موبایل، عینک و مواردی از این قبیل اشاره کرد. از طرفی هم کالاهای تقلّبی ویژگی و استاندارد کالاهای اصلی را نداشته و ممکن است در بلند مدت اثرات سوء بر مصرف کنندگان آن کالاها وارد کنند، در ضمن اینکه منابع ارزی کشور صرف واردات بی رویه کالاها و بعضاً غیر ضروری می شود. البته دلایلی مختلفی را می توان برای استفاده از کالاهای تقلّبی بیان کرد.

 

 

 البته حوزه فعالیّت این پژوهش به بررسی تقاضای کالاهای تقلّبی به صورت آگاهانه  محدود می شود و متغیّرهایی که تبیین کننده رفتار مصرف کننده باشند در نظر گرفته شده اند. به هر حال امروزه بازار ایران از کالاهای تقلّبی اشباع شده است و از آنجایی که تا به حال پژوهشی در این زمینه در داخل کشور انجام نشده است،  ضرورت انجام تحقیقی در بعد تقاضا و رفتار مصرف کننده احساس می شود. 

 

 

 

 

فهرست مطالب

– فصل اول    1
1-1- مقدّمه    2    
1-2- بیان مسئله    3
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق    4
1-4- اهداف تحقیق    6
1-5- سؤال تحقیق    6
1-6- فرضیه‌های تحقیق    6
1-7- روش تحقیق    7
1-8- روش گردآوری اطلاعات و داده‌ها    7
1-9- قلمرو مکانی و زمانی تحقیق    8
1-10- جامعه و نمونه آماری    8
1-11- واژه‌ها و اصطلاحات بکار گرفته شده در تحقیق    9

 

 

2- فصل دوم    11
2-1 مقدمه    12
2-2- فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده    14
2-3- عوامل مؤثر در فرایند تصمیم گیری خرید    15
2-3-1- عوامل فرهنگی، اجتماعی و گروهی    16
2-3-2- عوامل روانی و فردی    17
2-3-3- عوامل موقعیتی    19
2-3-4- عوامل آمیخته بازاریابی    20
2-4- تئوری‌های مربوط به رفتار مصرف کننده    20
2-5- مبانی نظری    23
2-5-1 تعریف برند    23
2-5-2- تعریف تقلب    24
2-6- تاریخچه کالاهای تقلبی    26
2-7- پیامدهای اقتصادی- اجتماعی تقلب    29
2-8- علل رشد کالاهای جعلی و تقلبی    30
2-8-1 فناوری بالا با هزینه کم    31
2-8-2- جهانی سازی و کاهش موانع تجاری    32
2-8-3- نقش مصرف کننده    33
2-8-4- گسترش کالاها و بازارها    34
2-8-5- برندهای قوی (معتبر) شناخته شده در سطح جهان    36
2-8-6- اراده ضعیف در سطح ملی و بین المللی    37
2-8-7- تعرفه و مالیات بالا    37
2-9- تعریف کالاهای با برند لوکس یا معتبر    38
2-9-1- مصرف کالاها با برند لوکس    39
2-9-2- کالاهای مبتنی بر برند لوکس و تقلبی    40
2-9-3- تأثیر برندهای لوکس تقلبی بر برندهای لوکس اصلی و مصرف کنندگان    41
2-9-4- عامل اولیه شکل دهنده نگرش یا نیّات مصرف کنندگان    42
2-10- نگرش مصرف کنندگان نسبت به تقلب    43
2-11- قصد خرید    45
2-12- تصویر برند    46
2-12-1- مؤلفه‌های تصویر ذهنی برند    47
2-13- شخصیت برند    49
2-13-1- چگونگی ساخت شخصیت برند    51
2-14- ویژگی‌های ادراک شده محصول    52
2-15- مزایای ادراک شده    52
2-16- درگیری محصول    53
2-16-1- آگاهی از رده محصول    53
2-16-2- تمایز میان برندهای موجود در یک رده از محصول    53
2-17- دانش محصول    54
2-18- ریسک ادراک شده    55
2-19- پیشینه تحقیق‌های انجام شده    56
2-19-1- تحقیقات داخلی    56
2-19-2- تحقیقات خارجی    57
2-19-2-1- تحقیقات موتینهو    57
2-19-2-2- تحقیقات شاهین    58
2-19-2-3- سایر تحقیقات    60
2-20- مدل مفهومی تحقیق    66

 

 

3- فصل سوم    67
3-1- مقدمه    68
3-2- روش شناسی تحقیق    68
3-3- افق زمانی پژوهش    69
3-4- جامعه آماری    69
3-5- حجم نمونه و روش نمونه برداری    70
3-6- منابع و روش های جمع آوری اطلاعات    72
3-7- متغیرهای تحقیق    73
3-7-1- متغیرهای مستقل    73
3-7-2- متغیر وابسته    77
3-8- طراحی ابزار اندازه گیری    77
3-9- روایی پرسشنامه    79
3-10- پایایی پرسشنامه    79
3-11- روش آماری    81
3-11-1- آزمون همبستگی پیرسون    81

 

 

4- فصل چهارم    83
4-1- مقدمه    84
4-2- آمار توصیفی    85
4-2-1- توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان    86
4-2-2- توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان    87
4-2-3- توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان    88
4-2-4- توزیع فروانی مربوط به درآمد پاسخ دهندگان    89
4-3- آمار استنباطی    91
4-4- آزمون همبستگی پیرسون    91
4-4-1- بررسی رابطه فرضیه اول    92
4-4-2- بررسی رابطه فرضیه دوم    93
4-4-3- بررسی رابطه فرضیه سوم    94
4-4-4- بررسی رابطه فرضیه چهارم    95
4-4-5- بررسی رابطه فرضیه پنجم    96
4-4-6- بررسی رابطه فرضیه ششم    97
4-5- خلاصه ای از آزمون همبستگی فرضیه ها    98
4-6- اولویت سنجی فرضیه ها بر اساس شدت ارتباط آن‌ها    98
4-7- یافته‌های جانبی تحقیق    99
4-7-1- آزمون t با دو نمونه مستقل    99
4-7-2- تحلیل واریانس یک طرفه    100

 

 

5- فصل پنجم    103
5-1- مقدمه    104
5-2- نتایج حاصل از اطلاعات جمعیت شناختی    105
5-3- تفسیر و نتیجه گیری از فرضیه های پژوهش    106
5-4- پیشنهادها    109
5-4-1- پیشنهاد های اجرایی    109
5-4-2- پیشنهاد به پژوهشگران آتی    111
5-5- محدودیت های پژوهش    112

 

فهرست منابع    113

 

پیوست 1: پرسشنامه پژوهش    119
پیوست 2: خروجی های نرم افزار SPSS    122
چکیده لاتین    132
    

 

 

فهرست جداول
جدول 2-1- پیشینه تحقیق‌های خارجی    60
جدول 3-1- جدول متغیرهای جمعیت شناختی و متغیرهای مستقل    74
جدول 3-2- جدول متغیر قصد خرید    77
جدول 3-3- متغیرهای جمعیت شناختی پرسشنامه    78
جدول 3-4- تعداد و ترکیب متغیرها در پرسشنامه    78
جدول 3-5- آلفای کرونباخ پیش آزمون    80
جدول 3-6- آلفای کرونباخ بعد از پیش آزمون و حذف سؤالات    81
جدول 4-1- توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان    86
جدول 4-2- توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان    87
جدول 4-3- توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان    88
جدول 4-4- توزیع فراوانی مربوط به درآمد پاسخ دهندگان    89
جدول 4-5- میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمره آزمودنی ها    90
 جدول 4-6- ضریب همبستگی بین متغیرهای قصد خرید و درگیری محصول    92
جدول 4-7- ضریب همبستگی بین متغیرهای قصد خرید و دانش محصول    93
جدول 4-8- ضریب همبستگی بین متغیرهای قصد خرید و ریسک ادراک شده    94
جدول 4-9- ضریب همبستگی بین متغیرهای قصد خرید و شخصیت برند    95
جدول 4-10- ضریب همبستگی بین متغیرهای قصد خرید و ویژگی های ادراک شده 
محصول    96
جدول 4-11- ضریب همبستگی بین متغیر قصد خرید و مزایای ادراک شده    97
جدول 4-12- خلاصه ای از آزمون همبستگی فرضیه ها    98
جدول 4-13- اولویت سنجی بر اساس شدت رابطه ها    98
جدول 4-14- آزمون t گروه های مستقل برای مقایسه میانگین قصد خرید در دو گروه
 مرد و زن    99
جدول 4-15- تحلیل واریانس یک راهه برای مقایسه میانگین قصد خرید افراد با
 گروه های سنی مختلف    100
جدول 4-16- تحلیل واریانس یک راهه برای مقایسه میانگین قصد خرید افراد با
 سطح تحصیلات متفاوت    101
جدول 4-17- تحلیل واریانس یک راهه برای مقایسه میانگین قصد خرید افراد با
 درآمد متفاوت    102


فهرست شکل‌ها و نمودارها
شکل2-1- مراحل تصمیم گیری خرید مصرف کننده    14
شکل 2-2- عوامل مؤثر در فرایند تصمیم گیری خرید    16
شکل 2-3- انواع تصمیم گیری مصرف کننده از دیدگاه آسل    21
شکل 2-4- مدل تحقیق موتینهو    58
شکل 2-5- مدل تحقیق شاهین    59
شکل 2-6- مدل مفهومی تحقیق    66
نمودار 4-1- نمودار فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان    86
نمودار 4-2-فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان    87
نمودار 4-3- توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات آزمودنی ها    88
نمودار 4-4- فراوانی مربوط به درآمد پاسخ دهنده ها    89

پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی مبتنی بر پردازش اطلاعات

پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی مبتنی بر پردازش اطلاعات کلمات کلیدی : پروتکل درمانی افسردگی خرید پروتکل درمانی افسردگی پروتکل درمانی افسردگی اساسی پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی دانلود و خرید پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی کاهش…

پرسشنامه بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و استفاده مجدد مشتریان از همراه بانک

پرسشنامه بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری و استفاده مجدد مشتریان از همراه بانک پرسشنامه وفاداری پرسشنامه عوامل مؤثر بر وفاداری پرسشنامه استفاده مجدد مشتریان از همراه بانک پرسشنامه وفاداری در استفاده مجدد مشتریان از همراه بانک رفتن به سایت اصلی…

تاریخچه معرفت شناسی در دوره های مختلف و بررسی انواع آن

تاریخچه معرفت شناسی در دوره های مختلف و بررسی انواع آن کلمات کلیدی : پایان نامه معرفت شناسی سیر معرفت شناسی در اسلام مبانی آن از نظر شهید مطهری رویکردهای معرفت شناسی رویکردهای باورهای معرفت شناختی رایج ترین مدل های…

پروپوزال ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج

پروپوزال ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج خیار تدلیس در ازدواج فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود پروپوزال فریب در ازدواج دانلود پروپوزال تدلیس در ازدواج پروپوزال ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری تدلیس در ازدواج…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی دو 51 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی دو 51 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش هیجانی ادبیات نظری هوش هیجانی چارچوب نظری هوش هیجانی فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی دانلود مبانی نظری هوش هیجانی پیشینه هوش هیجانی پیشینه…

پرسشنامه رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

پرسشنامه رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج ابعاد هوش اخلاقی مهارت های اجتماعی اصول ضروری هوش اخلاقی عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی نظریه های پیشرفت تحصیلی مراحل آماده سازي مهارت هاي…

اندازه گیری غلظت رادیونوكلیدها در دو نوع از محصولات سبزیجات خوردنی (جعفری و تره) کشت داده شده در استان تهران با استفاده از سیستم بیناب نمائی گاما

اندازه گیری غلظت رادیونوكلیدها در دو نوع از محصولات سبزیجات خوردنی (جعفری و تره) کشت داده شده در استان تهران با استفاده از سیستم بیناب نمائی گاما رادیونوكلید سیستم بیناب نمائی گاما اندازه گیری غلظت رادیونوكلیدها غلظت رادیونوكلیدها در محصولات…

پاورپوینت حسابداری فعالیت های بیمه ای

پاورپوینت حسابداری فعالیت های بیمه ای کلمات کلیدی : پاورپوینت حسابداری فعالیت های بیمه حسابداری فعالیت های بیمه تاریخچه بیمه در جهان تاریخچه بیمه در ایران جایگاه بیمه بعداز انقلاب اسلامی تعاریف واصطلاحات بیمه ای بیمه قرارداد بیمه فرانشیز بیمه…

GIS به عنوان سکوی داده های مکانی جهت پردازش داده های تصویری و همچنین تجزیه و تحلیل کلیه اقدامات مربوط به فیزیوگرافی حوزه آبریز

GIS به عنوان سکوی داده های مکانی جهت پردازش داده های تصویری و همچنین تجزیه و تحلیل کلیه اقدامات مربوط به فیزیوگرافی حوزه آبریز GIS حوزه آبریز فیزیوگرافی جی‌آی‌اس پردازش داده های تصویری سیستم اطلاعات جغرافیایی فن آوری سنجش از…

پاورپوینت تعیین شیوه رفتار هزینه ها

پاورپوینت تعیین شیوه رفتار هزینه ها کلمات کلیدی : پاورپوینتتعیین شیوه رفتار هزینه ها تعیین شیوه رفتار هزینه ها تحقیق تعیین شیوه رفتار هزینه ها شیوه رفتار هزینه ها مقاله تعیین شیوه رفتار هزینه ها بررسی تعیین شیوه رفتار هزینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل درونی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل درونی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منبع کنترل درونی مبانی نظری منبع کنترل درونی پیشینه تحقیق منبع کنترل درونی پیشینه داخلی منبع کنترل درونی پیشینه خارجی منبع کنترل درونی پیشینه پژوهش…

مبانی نظری بررسی و امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده

مبانی نظری بررسی و امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده مبانی نظری امکان سنجی استقرار ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت…

بررسی ابعاد و پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی با نگاهی به آینده آن

بررسی ابعاد و پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی با نگاهی به آینده آن رفتار شهروندی سازمانی ابعاد رفتار شهروندی سازمانی پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی آینده رفتار شهروندی سازمانی اهمیت رفتار شهروندی سازمانی تحقیق رفتار شهروندی سازمانی چهارچوب های رفتار شهروندی سازمانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت مبانی نظری امنیت دانلود مبانی نظری امنیت پیشینه تحقیق امنیت ادبیات نظری امنیت فصل دوم پایان نامه امنیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت ادبیات و مبانی نظری امنیت رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی…

مقاله شناخت و آگاهی

مقاله شناخت و آگاهی شناخت آگاهی جامعه آماری جامعه مورد بررسی دانلود مقاله شناخت و آگاهی تفاوت مفاهیم جامعه آماری و جامعه مورد بررسی تفاوت مفاهیم بررسی و مطالعه و کاربری آن در عنوان تحقیق سیستم همکاری در فروش فایل…

تحلیل قاچاق انسان و مبارزه با جرم آن با در اسناد بین المللی

تحلیل قاچاق انسان و مبارزه با جرم آن با در اسناد بین المللی قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی تحقیق در مورد قاچاق قاچاق انسان در حقوق بین الملل پایان نامه قاچاق انسان قاچاق انسان در پروتکل الحاقی به کنوانسیون…

پروپوزال تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان

پروپوزال تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان پروپوزال خودکارآمدی تحصیلی دانلود پروپوزال خودکارآمدی پروپوزال اهمال کاری پروپوزال اهمال کاری تحصیلی نظریه های خودکارآمدی اهمال کاری تحصیلی doc اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان رابطه خودکارآمدی و…

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش دانلود پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش دانلود رایگان پاورپوینت انگيزش و…

جایگاه مصلحت در قانونگذاری

جایگاه مصلحت در قانونگذاری جایگاه مصلحت در تقنین قوانین جایگاه مصلحت در قانونگذاری دانلود پایان نامه مصلحت حقوق كیفری در پرتو مصلحت جرم انگاری از دیدگاه اسلام دیدگاههای مختلف در خصوص تعیین مجازات دانلود پرووژه مصلحت در حقوق کیفری رفتن…

تاثیر روشهای نوروسایکولوژی بیکر در درمان دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی

تاثیر روشهای نوروسایکولوژی بیکر در درمان دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی نارساخوانی دانلود پایان نامه نارساخوانی تحولی اختلالهای یادگیری نوروسایکولوژی بیکر تاثیر روشهای نوروسایکولوژی بیکر در درمان دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان…

پیوست استانداردهای‌ حسابداری‌ -مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌

پیوست استانداردهای‌ حسابداری‌ -مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌ گزارشگری‌ مالی‌ مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌ نحوه‌ ارائه‌ اطلاعات‌ در صورتهای‌ مالی‌ اندازه‌گیری‌ در صورتهای‌ مالی‌ شناخت‌ در صورتهای‌ مالی‌ عناصر صورتهای‌ مالی‌ خصوصیات‌ کیفی‌ اطلاعات‌ مالی‌ هدف‌ صورتهای‌ مالی‌ رفتن به سایت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​راهبردهای مقابله ای با استرس 59 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​راهبردهای مقابله ای با استرس 59 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​راهبردهای مقابله ای با استرس مبانی نظری ​​​​​​​راهبردهای مقابله ای با استرس پیشینه تحقیق ​​​​​​​راهبردهای مقابله ای با استرس پیشینه داخلی…

پاورپوینت ارتقاء و حفظ كرامت مردم در نظام اداري

پاورپوینت ارتقاء و حفظ كرامت مردم در نظام اداري دانلود پاورپوینت ارتقاء و حفظ كرامت مردم در نظام اداري پاورپوینت ارتقاء و حفظ كرامت مردم در نظام اداري ارتقاء و حفظ كرامت مردم در نظام اداري ويژگي‏ها و خصوصيات نظام…

پروپوزال بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

پروپوزال بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی فرآیند ارزیابی عملکرد بهسازی نیروی انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان…

تاثیر سیاست تغییر اوباما بر روابط ایران و آمریکا

تاثیر سیاست تغییر اوباما بر روابط ایران و آمریکا سیاست خارجی روابط ایران و آمریکا سیاست تغییر اوباما دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی تاثیر سیاست تغییر اوباما بر روابط ایران و آمریکا دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد علوم سیاسی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *