بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان

بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان

سیر تحول CRM
مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی
مزاياي بکارگيري سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري
اهداف CRM از ديدگاه انديشمندان
پیاده سازی crm در سازمان
دلایل شکست یک سیستم CRM
عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه در مورد مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی سیر تحول مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن از ديدگاه انديشمندان صورت جامع و کامل می باشد

 

 

 

چالش هاي اجرايي CRM بطور کلی یکی از مهمترین دلایلی که سازمان‏ها از برنامه‌های کاربردی در سازمان استفاده می‌کنند، به دست آوردن و حفظ بلندمدت مشتری و ارزش‌گذاری برای وی می‌باشد که “مدیریت ارتباط با مشتری” نامیده می‌شود. برنامه‌های کاربردیCRM  می‌تواند برای پشتیبانی از کل فرایندهای مشتریمدار (Customer-    Centric) در سازمانها، در هر اندازه و سطحی شامل بازاریابی، فروش و خدمات مشتری استفاده شود. امروزه به منظور حفظ قدرت رقابتی، همه سازمان‏ها به دنبال راهی برای توسعه، حفظ و نگهداری، پایداری، دقت و مجموعه بهنگامی از مشتری، محصول، اطلاعات و خدمات در طول مدت بازاریابی و فروش، خدمات، پشتیبانی و واحدهای توسعه محصول میباشند که بر CRM  استوار هستند.
 

چاشهای اجرای CRM  به قرار زیر است :

 

 

الف) هزینه راه‌اندازی اولیه
هزینة راهاندازی اولیه، یکی از چالش‌های CRM محسوب می‌شود. ممکن است سازمان‌ها بر روی ابزارهای کاربردی مدیریت مشتری، مقادیر زیادی سرمایه‌گذاری کرده باشند. از آنجا که ممکن است بعضی از این ابزارها کاربردی اختصاصی داشته باشند، به سختی می‌توان آنها را در بخش‌های مختلف به اشتراک گذارد.

 

ب) ابزارهای کاربردی یکپارچه
سازمان‌ها به ابزارهای کاربردی یکپارچه‌ای نیاز دارند که بر اساس چرخه‌های حیات مشتری و تعاملات صورت گرفته با مشتری ایجاد شده باشد. سازمان‌هایی که به مدیریت تعاملات صورت گرفته با مشتری به زبان‌ها و واحدهای پولی مختلف نیاز دارند، نمی‌توانند CRM را از طریق فناوری‌های سنتی به اجرا در آورند و این کار برایشان بسیار مشکل خواهد بود.

 

 

ج) همکاری بخش‏های مختلف:
CRM یک رویکرد یکپارچه است و نیازمند همکاری بخش‌هایی از کسب و کار می‌باشد که قبلاً به صورت خودمختار عمل می‌کردند. داده‌هایی که در یک بخش جمع‌آوری شده‌اند، باید در تمام بخش‌های دیگر به اشتراک گذارده شوند. ممکن است بعضی از بخش‌ها نسبت به اشتراک داده‌های خود با دیگران، اظهار بی‌میلی و نارضایتی نمایند.

 

 

سیر تحول CRM در بیست سال اخیر بازاریابی رابطه‌ای (CRM) یکی از مفاهیم بحث برانگیز میان فعالان تجاری و دانشگاهی بوده است. در دهه پایانی قرن بیستم، استراتژی‌های رابطه‌ای مورد توجه زیادی قرار گرفت؛ به گونه‌ای که مباحث پیرامون آن بیشترین تاثیر را به جای گذاشته و به جرات می‌توان گفت این مهم از بحث برانگیز‌ترین موضوعات مدیریت بازرگانی بوده و در مراکز دانشگاهی به ویژه اروپا و آمریکا به آن پرداخته شده است.

 

 

-تحول در بازاریابی در گذر زمان
1- دهه 1950 دوران بازاریابی کالاهای مصرفی با مفاهیمی چون تولید کنندگان سازمانی و بازاریابی برند است. – مک دونالد وکی ‌اف ‌سی و…،  به عنوان مفاهیم غالب در بازاریابی صنعتی است.
2- دهه 1960 بیشتر تمرکز بر روی بازاریابی صنعتی بود.
3- دهه 1970توجه به سمت سازمان‌های غیرانتفاعی و بازاریابی اجتماعی معطوف شد.
4- دهه 1980 بازاریابی خدمات برای اولین‌بار در این دهه رونق پیدا می‌کند.
5- دهه 1990 زمان گسترش بازاریابی رابطه‌ای که علاوه بر تاثیر پذیری از دهه‌های گذشته در زمینه مدیریت توزیع و مدیریت سازمانی از مدیریت دانش تاثیر فراوان گرفت.
6- مدیریت بازاریابی باید با نگرش و رویکردی ارتباطی سه هدف را مد نظر قرار دهد:

 

 • مدیریت برقراری ارتباط با مشتری (همه روابط الزاما سودآور نیستند و برخی از مشتریان سود چندانی برای سازمان ندارند)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم : ادبیات تحقیق
2-1 سیر ارتباطات با مشتری    15
2-1-1- قانون اساسی بقاء: توجه به مشتری    17
2-1-2-ارزش‌آفرینی    18
2-2 شاخص‌های شناختی و رفتاری عرضه‌کنندگان    18
2-3 تعریف مدیریت ارتباط با مشتری    21
2-4 تاريخچه CRM    23
2-5 انواع فناوري CRM    23
2-6 چالش هاي اجرايي CRM    24
2-7- مزاياي بکارگيري سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري CRM    25
2-8 چارچوب گارتنر    26
2-9- سیر تحول CRM    27
2-9-1-تحول در بازاریابی در گذر زمان    27
2-9-2-دلایل ظهور بازاریابی رابطه‌ای    28
2-9-3-  دلایل مطرح شدن CRM    28
2-9-4-دوره تکامل مدیریت ارتباط با مشتری    28
2-9-5-خصوصیت مشتری امروز    29
2-9-6-چرا سازمان‌ها توجه زیادی به پیاده سازی CRM دارند؟    29
2-9-7-مزایای ارتباط با مشتری    30
2-10 مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی    31
2-10-1-حیطه قلمرو e – CRM    32
2-11 علل موفقیت یا شکست CRM    32
2-12 اهداف CRM از ديدگاه انديشمندان    33
2-12-1-اهداف CRM از ديدگاه بارنت    33
2-12-2-اهداف CRM از نقطه نظر نول    34
2-12-3- اهداف CRM  از نظر سويفت    34
2-12-4-اهداف  CRM از نقطه نظر كالا كوتا و رابينسون    35
2-12-5-اهداف CRM از ديدگاه گالبريث و راجرز    35
2-13- پیش نیازهای اصلی اجرای CRM    36
2-14 چالش‏هاي اجرايي CRM    39
2-15- بخش دوم
2-36 پیشینه تحقیق    

منابع
 

 

 

 

 

پایان‌نامه کارشناسی صنایع شیمیایی با عنوان آزمایشگاه پالایشگاه نفت تهران

پایان‌نامه کارشناسی صنایع شیمیایی با عنوان آزمایشگاه پالایشگاه نفت تهران پالایشگاه نفت آزمایشگاه پالایشگاه نفت پالایشگاه نفت تهران دانلود پایان نامه آزمایشگاه پالایشگاه نفت تهران دانلود پایان نامه کارشناسی صنایع شیمیایی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان‌نامه کارشناسی صنایع شیمیایی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن بازار 94 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن بازار 94 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فن بازار ادبیات نظری فن بازار چارچوب نظری فن بازار فصل دوم پایان نامه فن بازار دانلود مبانی نظری فن بازار پیشینه فن بازار پیشینه تحقیق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی 44 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی 44 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق عدالت سازمانی مبانی نظری ابعاد عدالت سازمانی پیشینه تحقیق ابعاد عدالت سازمانی مبانی نظری نظریه های عدالت سازمانی…

مبانی نظری روش ها و مکانیزم اقدام علیه پولشویی در بانکها

مبانی نظری روش ها و مکانیزم اقدام علیه پولشویی در بانکها کلمات کلیدی : پولشویی در بانکها پولشویی در بانکداری الکترونیک پولشویی در نظام بانکی ایران مبارزه با پولشویی در بانک ها روشهای پولشویی در سیستم بانکی پولشویی الکترونیکی در…

مبانی نظری بررسی اولویت بندی استراتژیهای مدیریت دانش در سازمان

مبانی نظری بررسی اولویت بندی استراتژیهای مدیریت دانش در سازمان تکنیک دیماتل تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای استراتژی های مدیریت دانش مبانی نظری رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش پروپوزال اولویت‌بندی استراتژی های مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در شهرداری…

بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین

بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین بازاریابی بانکداری نوین نقش بازاریابی در بانکداری نوین بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین بازاریابی اینترنتی در صنعت بانکداری بانكداری الكترونیكی در ایران ‏دانلود پایان نامه مدیریت ‏دانلود پایان نامه رشته مدیریت…

دستورالعمل و پروتکل درمانی اختلال افسردگی اساسی

دستورالعمل و پروتکل درمانی اختلال افسردگی اساسی کلمات کلیدی : پروتکل درمانی افسردگی اساسی خرید پروتکل درمانی افسردگی اساسی پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی دانلود و خرید پروتکل درمانی کاهش علایم افسردگی اساسی پروتکل درمان افسردگی پروتکل درمان افسردگی…

مبانی نظری برنامه ریزی گردشگری با رویکرد توسعه پایدار

مبانی نظری برنامه ریزی گردشگری با رویکرد توسعه پایدار گردشگری پایدار شهرستان شوش برنامه ریزی گردشگری شهرستان شوش توسعه پایدار با برنامه ریزی گردشگری مبانی نظری برنامه ریزی گردشگری با تاکید بر توسعه پایدار شناسایی پتانسیل گردشگری شهرستان شوش بررسی…

اصول و مبانی تربیت دینی و عوامل موثر بر آن با توجه به نیازهای دوره نوجوانی

اصول و مبانی تربیت دینی و عوامل موثر بر آن با توجه به نیازهای دوره نوجوانی پایان نامه تربیت دینی مبانی تربیت دینی اصول تربیت دینی اصول و مبانی تربیت دینی عوامل موثر بر تربیت دینی نیازهای دوره نوجوانی مراحل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حضور ذهن 38 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حضور ذهن 38 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری حضور ذهن ادبیات نظری حضور ذهن چارچوب نظری حضور ذهن فصل دوم پایان نامه حضور ذهن دانلود مبانی نظری حضور ذهن پیشینه حضور ذهن پیشینه تحقیق…

تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی

تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی کلمات کلیدی : گردشگری روستایی گردشگری روستایی در ایران پایان نامه گردشگری روستایی وضعیت گردشگری روستایی در ایران سطح بندی نظام گردشگری روستایی سطح بندی روستاهای هدف گردشگری سطح بندی نظام…

روستای حسین اباد اسلامشهر

روستای حسین اباد اسلامشهر دانلود مقاله روستای حسین اباد اسلامشهر توپوگرافی زمین شناسی جغرافیای طبیعی روستای حسین اباد اسلامشهر سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه رشته جغرافیا fileina…

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان استقلال کودکان

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان استقلال کودکان تربیت کودکان استقلال کودکان استقلال طلبی نوجوان دانلود پایان نامه استقلال کودکان روشهای تربیت استقلال دهی به فرزندان رشد هویت و مبارزه برای استقلال دهی راهکارهای تقویت حس استقلال در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری توانمندسازی منابع انسانی پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی پیشینه پژوهش توانمندسازی منابع انسانی ادبیات نظری تحقیق توانمندسازی منابع انسانی دانلود مبانی نظری…

فصل سوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه

فصل سوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در دانشگاه ها اهمیت مدیریت دانش در دانشگاه بررسی مدیریت دانش در دانشگاه اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه فصل…

سنجش میزان بلوغ سنگ های منشاء با استفاده از مدل سازی ژئوشیمیایی

سنجش میزان بلوغ سنگ های منشاء با استفاده از مدل سازی ژئوشیمیایی سنگ منشاء هیدروکربنی بلوغ سنگ های منشاء هیدروکربنی بررسی درجه بلوغ سنگ منشاء مدل سازی ژئوشیمیایی چاههای نفتی دانلود پایان نامه بلوغ سنگ منشاء هیدروکربن دانلود پایان نامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری فرسودگی شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری فرسودگی شغلی کارکنان پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان دانلود پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی کارکنان پیشینه داخلی فرسودگی شغلی کارکنان پیشینه خارجی…

تورم كیفری، عوامل و پیامدها

تورم كیفری، عوامل و پیامدها تورم دولت آزادی شهروند قانون كیفری عوامل و پیامدهای تورم كیفری مفهوم تورم كیفری دانلود مقاله تورم كیفری دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات…

بررسی راهکارهای بهینه برای تولید مناسب سیب زمینی

بررسی راهکارهای بهینه برای تولید مناسب سیب زمینی دانلود پایان نامه تولید سیب زمینی پرورش سیب زمینی دانلود پایان نامه تولید مناسب سیب زمینی راههای بهینه کاشت سیب زمینی بررسی راهکارهای بهینه برای تولید مناسب سیب زمینی دانلود پایان نامه…

پاورپوینت بررسی باغ های کهن ایران

پاورپوینت بررسی باغ های کهن ایران پاورپوینت بررسی باغ های کهن ایران بررسی باغ های کهن ایران معماری کتابخانه اسکندریه مصر باغ های کهن ایران باغ‌های بین‌النهرین باغ ایرانی خصوصیات باغ ایرانی از ورود اسلام در ایران تا دوره‌ی قاجار…

پاورپوینت نحوه پياده سازي استانداردها و الگوهاي مصرف در سازمان ها

پاورپوینت نحوه پياده سازي استانداردها و الگوهاي مصرف در سازمان ها پاورپوینت نحوه پياده سازي استانداردها و الگوهاي مصرف در سازمان ها نحوه پياده سازي استانداردها و الگوهاي مصرف در سازمان ها متدولوژي پياده سازي استانداردها و الگوهاي مصرف در…

پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی

پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کنترل و سازماندهی در نظام اداری فرا ملی قابل استفاده برای سطح ارشد و دکتری به تعداد…

پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی شرکت های وابسته به دانشگاه

پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی شرکت های وابسته به دانشگاه پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی شرکت ها پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مالی شرکت ها رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدل نرمال: مدل رگرسيون خطي نرمال كلاسيك

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدل نرمال: مدل رگرسيون خطي نرمال كلاسيك کلمات کلیدی : پاورپوینت مدل نرمال: مدل رگرسيون خطي نرمال كلاسيك پاورپوینت فصل چهارم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل چهارم…

پرسشنامه ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندان

پرسشنامه ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندان پرسشنامه استرنبرگ پرسشنامه ی سبک‌های تفکر پرسشنامه سبک‌های تفکر استرنبرگ پرسشنامه فرزند پروری بزرگسال – نوجوان پرسشنامه استاندارد فرزند پروری بزرگسال – نوجوان پرسشنامه استاندارد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *