بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه میزان کارآفرینی
بررسی تاثیر مدیریت دانش بر كارآفرینی
رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران
پایان نامه رابطه مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران
پیاده سازی مدیریت دانش در باشگاه های خصوصی
ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی

ارتباط بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران

 

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، 214 مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.

 

برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج  از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t  مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss  استفاده شد. 

 

نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد (79/0=r). همچنین بین مولفه های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.

 

 

 

 

کلید واژه:

مدیریت دانش

کارآفرینی

خلق دانش

تسهیم دانش

کاربرد دانش

 

 

 

 

 

مقدمه

در عصر حاضر شتاب تغییرات در علوم و فناوری‌های پیشرفته به قدری فزونی یافته است که بسیاری از متفکرین بر این باورند که شتاب در نوآوری محصولات تولید شده با تکنولوژی سطح بالا و ایجاد دانش و توسعه آن از سرعت یادگیری بشر فراتر رفته است. پس، سازمان متولی حتی اگر تمام راهبردها، زمان و سرمایه انسانی را در اختیار خود را صرف یادگیری نمایند، باز هم ممکن است از عهده رویارویی برنیاید (نوو و چان  ، 2007).

 

امروزه سازمان ها نمی توانند صرفا بر دارایی های مشهودشان مانند تکنولوژی تکیه کنند، خصوصا در بخش های تکنیکی. دارایی های مشهود به طور معمول در دسترس می باشند اما به طور بالقوه باعث مزیت رقابتی نمی شوند، به عبارتی آن ها پیش نیاز اولیه برای انجام تجارت هستند. دانش یک منبع حیاتی و عامل موفقیت در چنین محیط هایی است. دانش در طولانی مدت به عنوان منبع کلیدی برای سازمان ها در نظر گرفته شده است و مدیریت موثر آن هم امری ضروری است (ملادکووا  ، 2012).

 

دنیای امروز، دنیای تغییر اطلاعات و دانش است. به همین سبب، ضروری است که سازمان ها قابلیت های لازم برای فعالیت در این شرایط را احراز نمایند. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان کمک می کند اطلاعات مهم و مفید را یافته، گزینش، سازماندهی و منتشر کند. همچنین مدیریت دانش برای انجام فعالیت هایی چون حل مسئله، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری می باشد. مدیریت دانش می تواند عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به عملکرد هوشمندانه تر بهبود بخشد (واعظی و مسلمی، 1388). مدیریت دانش، یک دیدگاه برنامه‌ریزی شده و ساختارمند برای ایجاد به اشتراک گذاری و ذخیره‌کردن دانش به عنوان یک دارایی سازمانی است که برای ارتقاء توانمندسازی، سرعت و اثربخشی سازمان در ارائه محصولات یا خدمات برای مشتریان در راستای استراتژی کسب ‌وکار می‌باشد (پلیسیس  ، 2008).

 

سازمان هایی که مدیریت دانش را در قابلیت اصلی خود مستقر کرده اند، تفاوت چشمگیری نسبت به سایر سازمان ها دارند از جمله این تغییرات سرعت فرایندها، شناسایی و سازگاری با تغییرات، حفظ و رشد دارایی های فکری و مزیت رقابتی پایدار از طریق خلاقیت مستمر است. بدون تردید دانش مهم ترین منبع سازمان است. بدیهی است چنین منبعی باید محافظت، بهسازی و اداره شود و از هر تکنیک و روشی که رشد بهتر آن را فراهم کند، استفاده شود (درویش، 1388).

 

 از طرفی امروزه با توجه به تحولات روز به روز جامعه و تقاضاهای مداوم برای زندگی بهتر، کارآفرینی و نوآوری در هر زمینه ای ضروری به نظر می رسد. سازمان ها نیاز به کارآفرینی را درک کرده و تفکر و اندیشه های کارآفرینی در ساختارهای اداری نفوذ کرده است، زیرا رشد، پویایی و حتی بقای سازمان های امروزی در گرو به کارگیری کارآفرینی است. این نیاز در پاسخ به شرایط پیچیده و پویای محیطی حاکم بر سازمان های امروزی است که مهم ترین این شرایط عبارت اند از: افزایش سریع تعداد رقبا، توسعه ی فزاینده فناوری های نوین، افزایش انتظارات مشتریان و … می باشد (کوراتکو و هاجتس  ، ترجمه محرابی، 1383). 

 

دانش، منبعی ضروری و پایدار در عرصه فناوری و کارآفرینی است (نوناکا  ، 1991). باید توجه داشت که جهان کنونی نیازمند پاسخگویی سریع است. سازگاری بی درنگ، نتیجه گیری سریع و بالاتر از همه نیاز رشد فردی، متأثر از دگرگونی هایی است که جهان کنونی نیازمند دانش و خلاقیت است. بسیاری از صاحب نظران و محققان، از دنیای امروزی به عنوان « عصر عدم تداوم » یاد می کنند. عصر عدم تداوم به این معناست که دیگر تجارب و راه حل های گذشته برای مسائل جاری و آینده سازمان کارگشا نیستند و باید به شیوه های دیگر اندیشید و به دنبال راهکارهای جدید سازمانی با ساختارهای نوین بود (خانه کارآفرینان، 1385).

کارآفرینی به فرایندی اطلاق می شود که در آن فرد کارآفرین با شناسایی و بهره وری از فرصت ها، منبعی در خلق و معرفی کالای جدید، شیوه های جدید در سازماندهی و اداره ساختارهای کسب و کار، شیوه های جدید در بازاریابی و شناسایی منشأیی جدید از منابع اولیه دارد (یداللهی فارسی و همکاران، 1390).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: چارچوب پژوهش 1

1-1-مقدمه 2

1-2-بیان مسأله 3

1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش 5

1-4-اهداف پژوهش 6

1-4-1-هدف کلی 6

1-4-2- اهداف اختصاصی 6

1-5-فرضیه‌های پژوهش 6

1-5-1- فرضیه اصلی 6

1-5-2- فرضیه های اختصاصی 6

1-6-تعریف واژه‌ها و اصطلاحات پژوهش 7

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش 8

2-1-مقدمه 9

2-2-مفاهیم پایه مدیریت دانش 9

2-3-تعاریف دانش 11

2-4-انواع دانش 11

2-5-تاریخچه مدیریت دانش 13

2-6-تعاریف مدیریت دانش 13

2-7-تعاریف ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش 15

2-7-1-خلق و کسب دانش 15

2-7-2-تسهیم دانش 16

2-7-3-کاربرد دانش 18

2-7-4-نگهداری و ذخیره دانش 19

2-7-5-فرایند ارزیابی و بازخورد 20

2-8-مدل‌های مدیریت دانش 20

2-8-1-مدل هیسیگ 21

2-8-2-مدل هفت‌سی 22

2-8-3-مدل مرحله‌ای مدیریت دانش لین (2007) 23

2-8-4-مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های  KMC در اثر بخشی مدیریت دانش 23

2-9-اهمیت و ضرورت مدیریت دانش 24

2-10-اهداف مدیریت دانش 24

2-11-مزایای مدیریت دانش 25

2-12-موانع مدیریت دانش 26

2-13-کارآفرینی 27

2-13-1-کارآفرینی چیست؟ 27

2-13-2-کارآفرین کیست؟ 28

2-14-فرایند کارآفرینی 29

2-15-انواع کارآفرینی 31

2-16-اهمیت و نقش کارآفرینی 32

2-17-ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی 33

2-18-مزایای کارآفرینی 34

2-19-انواع مدل های کارآفرینی 34

2-19-1-مدل های محتوایی 35

2-19-2-مدل های فرآیندی 35

2-20-موانع کارآفرینی 37

2-21-پیشینه تحقیق 38

2-21-1-مطالعات داخل کشور 38

2-21-2-مطالعات خارج از کشور 41

 

فصل سوم: روش پژوهش 45

3-1-مقدمه 46

3-2-روش پژوهش 46

3-3-روش گردآوری داده‌ها 46

3-4-جامعه آماری 46

3-5-نمونه آماری 47

3-6-متغیرهای تحقیق 47

3-7-ابزارهای اندازه‌گیری 47

3-8-روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 49

 

 

فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها 51

4-1-مقدمه 52

4-2-آمار توصیفی 52

4-3-آمار استنباطی: 55

4-4-تبیین فرضیه های پژوهش 56

4-4-1-فرضیه اصلی: 56

4-4-2-فرضیه های فرعی 56

4-5-یافته های جانبی: 61

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 64

5-1-مقدمه 65

5-2-توصیف دادهها 65

5-3-بحث و نتیجه گیری 65

5-4-نتایج تحلیل رگرسیون 71

5-5-محدودیت های پژوهش 71

5-6-پیشنهادها: 71

5-6-1-پیشنهادهای مبتنی بر پژوهش 71

5-6-2-پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی 72

منابع 73

منابع فارسی 74

پیوست ها 86

 

فهرست جدول ها

جدول 2-1: گاه شمار مدیریت دانش (حسن‌زاده، 1386) 13

جدول 2-2: تعاریف مختلف مدیریت دانش 15

جدول 3-1: پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون 48

جدول 3-2: طیف 5 گزینه ای لیکرت 48

جدول 3-3: تفسیر نتایج پرسشنامه میزان کارآفرینی 49

جدول 4-1: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر جنسیت 52

جدول 4-2: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سطح تحصیلات 53

جدول 4-3: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سابقه خدمت 54

جدول4-4:  میانگین وانحراف استاندارد متغیر های پژوهش 55

جدول 4-5: آزمون کالموگروف اسمیرنف برای نرمال بودن متغیر های پژوهش 55

جدول 4-6: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 56

جدول 4-7: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه خلق دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی 56

جدول 4-8: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه تسهیم  دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 57

جدول 4-9: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه کاربرد دانش و  میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 57

جدول 4-10: نتایج آزمون تی مستقل برای بررسی تفاوت بین مردان و زنان در میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 58

جدول 4-11: نتایج آزمون F لوین برای بررسی مفروضۀ همگنی واریانس ها در متغیر میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با  سطح تحصیلات مختلف 59

جدول 4-12: نتایچ تحلیل واریانس یک راهه برای بررسی تفاوت بین مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سطح تحصیلات مختلف در میزان کارآفرینی 59

جدول 4-13: نتایج آزمون توکی بر ای مقایسۀ میانگینهای مدیران با سطح تحصیلات مختلف در میزان کارآفرینی 59

جدول 4-14: نتایج آزمون F لوین برای بررسی مفروضه همگنی واریانسها در متغیر میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سوابق خدمت مختلف 60

جدول 4-15: نتایچ تحلیل واریانس یک راهه برای بررسی تفاوت بین مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سوابق خدمت مختلف در میزان کارآفرینی 60

جدول 4-16: آمارههای قدرت تحمل و عامل تورم واریانس برای بررسی مفروضه هم خطی چندگانه بین متغیرهای مستقل پژوهش 61

جدول4-17: تجزیه وتحلیل واریانس برای نشان دادن معنی داری پیش بینی میزان کارآفرینی  از طریق مولفه های مدیریت دانش 62

جدول 4-18: تحلیل رگرسیون چندگانه همزمان  برای پیش بینی میزان کارآفرینی مدیران از طریق مولفههای مدیریت دانش 62

جدول 4-19: ضریب همبستگی وتبیین چند متغیره برای پیش بینی متغیر میزان کارآفرینی از طریق مولفههای مدیریت دانش 63

 

فهرست نمودارها

نمودار 4-1: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر جنسیت 52

نمودار 4-2: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سطح تحصیلات 53

نمودار 4-3: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس سابقۀ خدمت 54

 

فهرست شکل ها

شکل 2-1: هرم سلسه مراتبی دانش (فایرستون و مک. ال روی، ترجمه جعفرنژاد و سفیری، 1387) 10

شکل 2-2: مدل هیسیگ (2000) 22

شکل 2-3: مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های KMC در اثربخشی مدیریت دانش 23

شکل 2-4: انتقال دانش کسب‌ و ‌کار مزیت رقابتی 26

شکل2-5:  فرایند کارآفرینی 30

شکل 2-6: عناصر اصلی در ایجاد یک شرکت نوپا 36

شکل2-7: مدل اردیل 41

 

 

بررسی معامله اعضا بدن انسان در حقوق ایران

بررسی معامله اعضا بدن انسان در حقوق ایران معامله اعضا بدن انسان مالیت در حقوق مدنی ایران معامله اعضا بدن در حقوق ايران ماهیت معامله اعضا بدن انسان اثر اصل حاکمیت اراده در انتقال اعضا بدن شرایط اساسی صحت معامله…

مدیریت پدافند غیر عامل

مدیریت پدافند غیر عامل پدافند پدافند غیر عامل ضرورت پدافند غیر عامل پدافند غیرعامل در حوزه IT پدافند غیر عامل در جنگ های صدر اسلام دانلود مدیریت پدافند غیر عامل سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

بررسی فناوری و روند تولید ماکارونی

بررسی فناوری و روند تولید ماکارونی فرآیند تولید ماکارونی دانلود پایان نامه ماکارونی پایان نامه تولید ماکارونی پایان نامه فناوری تولید ماکارونی بررسی فناوری و روند تولید ماکارونی پایان نامه تکنولوژی تولید ماکارونی تاریخچه ماكارونی در ایران دانلود پروژه ماکارونی…

پرسشنامه افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی

پرسشنامه افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی پرسشنامه افزایش فروش پرسشنامه تدوین برنامه بازاریابی پرسشنامه افزایش فروش در شرکتها تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی دانلود پرسشنامه مدیریت بازارگانی نمونه پرسشنامه پایان نامه…

پرسشنامه استاندارد سنجش تعهد سازمانی افراد

پرسشنامه استاندارد سنجش تعهد سازمانی افراد پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه تعهد سازمانی کارکنان پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر پرسشنامه تعهد سازمانی کارکنان پورتر پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی کارکنان دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی کارکنان…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج مبانی نظری فریضه حج دانلود مبانی نظری فریضه حج پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات نظری فریضه حج فصل دوم پایان نامه فریضه حج مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات و مبانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت مذهبی و اعتقادی دانشجویان 87 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت مذهبی و اعتقادی دانشجویان 87 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت مذهبی و اعتقادی مبانی نظری هویت مذهبی و اعتقادی پیشینه تحقیق هویت مذهبی و اعتقادی فصل دوم پایان نامه هویت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش احساس پیوستگی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش احساس پیوستگی کلمات کلیدی : مبانی نظری احساس پیوستگی پیشینه تحقیق احساس پیوستگی پیشینه داخلی احساس پیوستگی پیشینه خارجی احساس پیوستگی پیشینه پژوهش احساس پیوستگی پیشینه نظری احساس پیوستگی ادبیات نظری احساس پیوستگی چارچوب نظری احساس…

جزوه علایم شناسی بیماری و شخصیت شناسی از طریق کف و پشت دست – آموزش مصور علم سوجوک

جزوه علایم شناسی بیماری و شخصیت شناسی از طریق کف و پشت دست – آموزش مصور علم سوجوک کلمات کلیدی : جزوه علایم شناسی بیماری و شخصیت شناسی از طریق کف و پشت دست آموزش مصور علم سوجوک رفتن به…

ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های آن

ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های آن کلمات کلیدی : مهارت هاي ارتباطي مديران ویژگی های مهارت های ارتباطی مولفه های مهارت های ارتباطی تعریف نظری مهارت هاي ارتباطي تعریف عملیاتی مهارت هاي ارتباطي چارچوب…

طرح تفصیلی پایان نامه تدلیس در ازدواج و نحوه ضمانت اجرای کیفری آن

طرح تفصیلی پایان نامه تدلیس در ازدواج و نحوه ضمانت اجرای کیفری آن فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود پروپوزال تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج پروپوزال ضمانت اجرای كیفری تدلیس در ازدواج پروپوزال تدلیس در…

پرسشنامه افسردگی بک برای دانش آموزان 13 سوالی word

پرسشنامه افسردگی بک برای دانش آموزان 13 سوالی word کلمات کلیدی : پرسشنامه افسردگی بک پرسشنامه افسردگی بک doc پرسشنامه افسردگی دانش آموزان پرسشنامه افسردگی بک ویرایش دوم دانلود پرسشنامه افسردگی بک فایل ورد پرسشنامه افسردگی بک 13 سوالی word…

مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و معیارهای ارزیابی عملکرد به سبب ریسک

مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و معیارهای ارزیابی عملکرد به سبب ریسک رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری انواع صندوق های سرمایه گذاری پایان نامه صندوق های سرمایه گذاری…

پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین

پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی درس علم تمرین پاورپوینت درس علم تمرین تمرینات و اصول بدنسازی رفتن به سایت اصلی…

پاورپوینت رشد حرکتی در دوره های پیش و پس از تولد و نوزادی

پاورپوینت رشد حرکتی در دوره های پیش و پس از تولد و نوزادی کلمات کلیدی : پاورپوینت رشد حرکتی در دوره های پیش و پس از تولد و نوزادی رشد حرکتی در دوره های پیش و پس از تولد و…

بررسی عوامل موثر بر پذیرش مدیریت دانش در سازمان های ایرانی

بررسی عوامل موثر بر پذیرش مدیریت دانش در سازمان های ایرانی پیاده سازی مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش چالش پیاده سازی موفق مدیریت دانش چالش پیاده سازی موفق سیستم های مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمانهای ایرانی عوامل…

سلب مالکیت در رویه داوری تجاری بین الملل

سلب مالکیت در رویه داوری تجاری بین الملل مصادره و سلب مالکیت داوری تجاری بین الملل سلب مالکیت غیر مستقیم در آراء داوری بین الملل سلب مالکیت غیر مستقیم در رویه داوری بین المللی سلب مالکیت از سرمایه گذاران خارجی…

مبانی نظری تاثیر نقش پرستیژ، اعتبار و تصویر برند با توجه به ریسک و کیفیت درک شده بر روی قصد خرید مجدد مشتریان

مبانی نظری تاثیر نقش پرستیژ، اعتبار و تصویر برند با توجه به ریسک و کیفیت درک شده بر روی قصد خرید مجدد مشتریان کلمات کلیدی : اعتبار برند پرستیژ برند تصویر برند قصد خرید مجدد قصد خرید مجدد مشتریان مبانی…

نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت طبیعت در آثار نقاشان

نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت طبیعت در آثار نقاشان نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقاشان معاصر ایران مفهوم طبیعت در آثار نقاشی نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت…

ماهیت و ویژگی های شرط اجل و شرایط صحت شرط اجل

ماهیت و ویژگی های شرط اجل و شرایط صحت شرط اجل کلمات کلیدی : ماهیت شرط اجل ویژگی های شرط اجل شرط اجل در حقوق ایران شرایط صحت شرط اجل موارد سقوط شرط اجل منابع پذیرش شرط اجل مبانی نظری…

شركت‌های دانش‌بنیان ایده‌ای نو برای كسب و كار‌های دانش‌بنیان

شركت‌های دانش‌بنیان ایده‌ای نو برای كسب و كار‌های دانش‌بنیان شركت‌های دانش‌بنیان ایده‌ای نو برای كسب و كار‌های دانش‌بنیان دانش بنیان ایده نو کسب و کار رفتن به سایت اصلی باز موضوع تكراری و همیشگی انشا‌ء كه علم بهتر است یا…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت فرهنگی 96 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت فرهنگی 96 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت فرهنگی پیشینه تحقیق هویت فرهنگی پیشینه داخلی هویت فرهنگی پیشینه خارجی هویت فرهنگی پیشینه پژوهش هویت فرهنگی چارچوب نظری هویت فرهنگی فصل دوم پایان نامه…

پاورپوینت عرضه و تقاضا در بازار کار

پاورپوینت عرضه و تقاضا در بازار کار کلمات کلیدی : پاورپوینت عرضه و تقاضا در بازار کار مدل سادۀ کوری افزایش درآمد ناشی از افزایش اشتغال تقاضای کل نیروی کار منحنی عرضه کار جمعی و کل تعادل بازار کار منحنی…

پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس

پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس دانلود پرسشنامه کارمند محور کینگ و گریس دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند کارمند محور دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ…

پاورپوینت مدلهای خط مشی گذاری

پاورپوینت مدلهای خط مشی گذاری دانلود رایگان پاورپوینت مدلهای خط مشی گذاری پاورپوینت مدلهای خط مشی گذاری خط مشی به مثابه یک بازده نهادی نقش نهادها در خط مشی گذاری نقش افراد در خط مشی گذاری رابطه تعادل مبارزات گروهی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *