بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

رضایت شغلی
رضایت مشتریان
رضایت شغلی کارکنان بیمه
رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه
رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان
بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع
دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

 

 

 

چکیده:

با توجه به رقابتی شدن محیط کسب وکار، برای جلب رضایت مشتریان با هدف افزایش سودآوری، درآمد و افزایش وفاداری مشتریان لازم است به بررسی نقش نیروی انسانی و درک عوامل تاثیر گذار بر عملکردکارکنان به واسطه نقشی که می تواند برکیفیت خدمات ارایه شده و در نهایت ادراکات مشتریان از خدمات دریافت شده و میزان رضایت آنان داشته باشد، توجه شود.

امروزه صنایع خدماتی نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی كشورها ایفا می كنند و در این میان نقش و اهمیت جایگاه صنعت بیمه به عنوان صنعت مولد و حمایت كننده از صنایع دیگر بر کسی پوشیده نیست لازمه پیشرفت، ادامه حیات و باقی ماندن در صحنه، درك درست نیازهای مشتریان و جلب رضایت آنان می باشد.از این رو چالش بزرگ خدمات، جلب رضایت مشتری است.

 

 وقتی یك مشتری، خدمات خاصی را می خرد، كاركنان مستقیماً بر درك مشتری از كیفیت تعامل اثر می گذارند.به گونه ای كه یك مشتری ناراضی نه تنها ممكن است برای دریافت خدمت به سازمان های دیگری مراجعه كند، بلكه تجربه ناخوشایندش را نیز با دیگران به اشتراك می گذارد؛ از سویی دیگر، ممكن است در نتیجه یك تعامل با كیفیت میان كاركنان و مشتری، مشتری راضی شده و تجربه خوشایندش را با دیگران به اشتراك بگذارد.هدف کاربردی این تحقیق بررسی رابطه میان رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان در شرکت های بیمه شهرستان رشت می باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف، پژوهشی كاربردی و از حیث نحوه گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی است. 

 

جامعه آماری ، شرکت های بیمه شهرستان رشت می باشد، از این رو پرسشنامه ای شامل 27 سوال تهیه و بین مشتریان شرکت های بیمه شهرستان رشت توزیع گردید در آخر تجزیه و تحلیل روی 384 پرسشنامه جمع آوری شده از مشتریان و 147 پرسشنامه جمع آوری شده از کارکنان انجام گرفت. جهت تجزیه و تحلیل، از نرم افزارهای SPSS وLISREL استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان دادکه تعارض و ابهام نقش بر رضایت شغلی کارکنان تاثیرگذار است، رضایت شغلی بر تعهد درک شده کارکنان اثرگذار است و تعهد درک شده کارکنان نیز بر رضایت مشتریان اثرگذار است.

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

تعارض نقش

ابهام نقش

رضایت شغلی

رضایت مشتری

تعهد درک شده کارکنان

 

 

 

 مقدمه

 امروزه صنایع خدماتی نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی كشورها ایفا می كنند و در این میان نقش و اهمیت جایگاه صنعت بیمه به عنوان صنعت مولد و حمایت كننده از صنایع دیگر بر کسی پوشیده نیست. از سوی دیگر جهان بیمه به سرعت در حال تغییر و تحول و رقابتی شدن است و لازمه پیشرفت، ادامه حیات و باقی ماندن در صحنه، درك درست نیازهای مشتریان و جلب رضایت آنان می باشد.از این رو چالش بزرگ خدمات، جلب رضایت مشتری است(نوری،1382،ص10). 

به اعتقاد هلیر و همکارانش   رضایت را می توان به عنوان درجه ای کلی از خرسندی و خوشی حس شده در مشتری دانست که نتیجه ، توانایی آن خدمت در برآوردن خواسته ها، توقعات و نیازهای مرتبط با خدمت برای مشتری است . یی   رضایت را حالتی  میداند که پس از مصرف محصول یا استفاده از خدمت، برای مشتری حا صل می شود؛ به عبارتی دیگر رضایت ر ا می توان به عنوان فرآیند درك و ارزیابی مشتری از تجربه مصرف محصول یا استفاده از خدمات تعریف کرد.اگر سازما ن ها بخواهند به رضایت مشتری دست یابند، باید سطح رضایت مشتر ی را اندازه گیری کنند زیرا هیچ کس نمی تواند چیزی را که قادر به اندازه گیری آن نیست، مدیریت کند(هو ، 1995،ص21). 

 

رضایت مشتری، عاملی است که میزان موفقیت سازمان را در برقراری ارتباط با مشتری تعیین می کند. بنابراین اندازه گیری آن بسیار مهم است . بحث رضایت بیمه گذارا ن – به عنوان مشتریا ن شرکت های بیمه – از کیفیت خدمات این شرکت ها، در نهایت امر تعیین کننده بقاء یا عدم بقاء این شرکت ها در بازار بیمه خواهد بود (موون ،1994،ص20). در دنیای مملو از پیچیدگی و تغییر و تحول امروز، سطح رقابت سازمانی همواره در حال افزایش است بدیهی است که در عرصه رقابت جهانی سازمان هایی موفق تر عمل خواهند کرد که بتوانند سازوکارهای مثبت را در رقابت پیش روی خود بهتر به منصه ظهور برسانند. به عبارتی دیگر سازمان هایی خواهند توانست از پالاینده گزینش سخت محیطی عبور کنند که از هرگونه ناخالصی بری بوده و بتوانند اعتماد و رضایت خاطر عوامل تعیین کننده و استراتژ یکی محیطی را جلب کنند (زروندی،1388،ص12). 

 

اگر سازمان تنها به هدف های مادی کارکنان توجه کند و هدف های معنوی را نادیده بگیرد، کارکنان در سازمان به عملکرد اندک گرایش مییابند، زیرا توقعات آنها برآورده نشده است، هرگاه هدف های مادی و معنوی افراد از سوی سازمان مورد توجه قرار گیرد، آنان با تمام توان خود در جهت تحقق اهداف سازمان تلاش و کوشش خواهند نمود. از آنجاکه بخش مهمی از عمر ما در محیط کاری سپری می شود و بسیاری از روابط و مناسبات اجتماعی ما در ساعات کاری شکل می گیرد. می توان از کار به عنوان بخش بسیار مهم و زندگی انسان یاد کرد با توجه به اهمیت ابعاد مختلف کار در زندگی انسان ها، می توان گفت که تعهد سازمانی و تمایل به انجام کار نیز تاثیر بسزایی در نحوه خشنودی انسان ها از وضیعت زندگیشان دارد(زروندی،1388،ص12).

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول

1-1)  مقدمه 1

1-2) بیان مساله 2

1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق 4

1-4) اهداف تحقیق 5

1-5) سوالات تحقیق 6

1-6)  چهارچوب نظری تحقیق 7

1-7) فرضیه های تحقیق 7

1-8-1)تعاریف نظری متغیرها 8

1-8-2) تعاریف عملیاتی متغیرها 8

1-9) قلمروتحقیق 10

 

فصل دوم

2-1) رضایت مشتری 14

2-1-1) تعاریف رضایت مشتری 16

2-1-2) رضایت كاركردی و رضایت روانی 19

2-1-3) مزایای رضایت مشتری 20

2-1-4) ارتباط رضایت و وفاداری مشتری 22

2-2)اهمیت رضایت مشتری 24

2-3) اندازه گیری رضایت مشتری 25

2-4) روش های اندازه گیری رضایت مشتری 29

2-4-1) شاخص های رضایت مشتری در سطح بین المللی 29

2-4-1-1) مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا 30

2-4-1-2)مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 31

2-4-1-3)شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس 32

2-4-1-4)مدل شاخص ملی رضایت مشتری در مالزی 33

2-4-1-5)مدل شاخص رضایت مشتری در هنگ کنگ 34

2-5) هداف و مزایای تدوین شاخص رضایت مشتری 35

2-2) تعهد درک شده کارکنان 38

2-2-1) تعاریف تعهد 41

2-2-2) ابعاد تعهد سازمانی 41

2-2-3) عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی 43

2-3) رضایت شغلی 46

2-3-1) مفهوم رضایت از شغل 47

2-3-2) تعاریف رضایت شغلی 48

2-3-3) رضایت و انگیزش 49

2-3-4) اثرات رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان 50

2-3-5) رابطه مدیر با کارمند 52

2-3-6) امنیت شغلی 53

2-3-7)  فرآیند ارزیابی عملکرد 54

2-3-8) رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری 54

2-4) عوامل تعیین کننده رضایت شغلی 54

2-4-2) یکسانی حقوق و مزایا 55

2-4-3) شرایط مناسب کاری 55

2-4-4) همکاران مساعد 56

2-4-5) تناسب شغل بافرد 56

2-4-1)تعریف واژه تعارض 58

2-4-1-1) تعارض نقش 58

2-4-2) سیرتکاملی اندیشه تعارض 59

2-4-2-1) دیدگاه سنتی 59

2-4-2-2) دیدگاه روابط انسانی تعارض 60

2-4-2-2) دیدگاه تعامل 60

4-2-3) تعارض: سازنده یا ویرانگر 61

4-2-4) فرایند تعارض 61

2-5) ابهام نقش 69

2-6-1) پژوهش های داخلی 72

2-6-2)) پژوهشهای خارجی 73

 

فصل سوم

3-1) مقدمه 75

3-2) فرایند اجرای تحقیق 76

3-3) روش تحقیق 76

3-4-1) جامعه آماری و روش نمونه گیری 77

3-4-2)  حجم نمونه 77

3-5) ابزار گردآوری داده ها 78

3-6) روایی و پایایی پرسشنامه 80

3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها 82

 

فصل چهارم

4-1) مقدمه 90

4-2) آمارتوصیفی 90

4-2-1) تحلیل جمعیت شناختی نمونه 90

4-2-1-1) جنسیت مشتری 91

4-2-1-2) سطح تحصیلات مشتری 92

4-2-1-3) وضعیت تاهل مشتری 93

4-2-1-4) سن مشتری 94

4-2-2-1) جنسیت 95

4-2-3) توصیف متغیرهای اصلی تحقیق 99

4-2-3-1) ابهام نقش 99

4-2-3-2) تعارض نقش 100

4-2-3-3) رضایت شغلی 101

4-2-3-4) تعهدکارکنان 102

4-2-3-5) رضایت مشتری 103

4-4) آزمون فرضیه های تحقیق 104

4-4-1) آزمون مدل تحقیق 104

4-3-2) شاخص های برازش مدل 106

 

فصل پنجم

5-1) مقدمه 110

5-2-1) نتایج آمار توصیفی 110

5-2-2) بحث و نتایج آمار استنباطی 111

5-3) پیشنهادات کاربردی بر مبنای یافته های تحقیق 112

5-4) پیشنهادات برای تحقیقات آتی 116

5-6) محدودیت های تحقیق 116

پیوست ها

پیوست 1:سوالات پرسشنامه 127

پیوست 2: خروجی نرم افزار spss 134

پیوست3: خروجی نرم افزار lisrel 149

 

فهرست اشکال

شکل 2-1)  شش حالت ارتباط میان رضایت و وفاداری 23

شکل2-2)چرخه رضایت 27

 

فهرست جداول

جدول2-1)مناطق مختلف نمودار چهار بخشی 28

جدول2-2) تکنیک های مدیریت تعارض. 65

جدول 3-1) صفات طیف پاسخی پرسشنامه محیطی 79

جدول 3-2)ترکیب سوالات پرسشنامه 79

جدول4-1) جدول فراوانی جنسیت 91

جدول4-2) جدول فراوانی سطح تحصیلات 92

جدول4-3) جدول فراوانی وضعیت تاهل 93

جدول4-4) جدول فراوانی سن 94

جدول 4-5) جدول فراوانی جنسیت کارکنان 95

جدول 4-6) جدول فراوانی سطح تحصیلات کارکنان 96

جدول 4-7) جدول فراوانی وضعیت تاهل کارکنان 97

جدول 4-8) جدول فراوانی سن کارکنان 98

جدول4-9) توصیف متغیرابهام نقش 99

جدول4-10) توصیف متغیرتعارض نقش 100

جدول4-11) توصیف متغیر رضایت شغلی 101

جدول4-12) توصیف متغیرتعهد کارکنان 102

جدول4-13) توصیف متغیررضایت مشتری 103

جدول4-14) شاخص های برازش مدل 107

جدول 4-15) نتایج آزمون فرضیه های تحقیق 107

 

فهرست نمودارها

نمودار1): مدل تحقیق بر اساس مدل ویلاریس و کولهو( 2001 ) و مدل  فوئن و چوی ( 2012) 7

نمودار2-1) تعریف مفهوم رضایت مشتری . 19

نمودار2-2) ارتباط بین کیفیت محصول/خدمات و رضایت مشتری و سودمندی شرکت 25

شکل2-2)چرخه رضایت 27

نمودار 2-3)مدل شاخص رضایت مشتری آمریکا 31

نمودار 2-4) مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 31

نمودار 2-5) بخشی از مدل شاخص رضایت مشتری در سوئیس 33

نمودار 2-6) مدل شاخص رضایت مشتری در مالزی 34

نمودار 2-7) مدل شاخص رضایت مشتری در هنگ کنگ. 35

نمودار 2 7) عوامل مؤثر بر تعهد 44

نمودار4-1) نمودار میله ای جنسیت مشتری 91

نمودار4-2) نمودار میله ای تحصیلات مشتری 92

نمودار4-3) نمودار میله ای وضعیت تاهل مشتری 93

نمودار4-4) نمودار میله ای سن مشتری 94

نمودار4-5) نمودار میله ای جنسیت کارکنان 95

نمودار 4-6) نمودار میله ای سطح تحصیلات کارکنان 96

نمودار4-7) نمودار میله ای وضعیت تاهل کارکنان 97

نمودار4-8) نمودار میله ای وضعیت سن کارکنان 98

نمودار4-9) نمودار هیستوگرام ابهام نقش 99

نمودار4-10) نمودار هیستوگرام تعارض نقش 100

نمودار4-11) نمودار هیستوگرام رضایت شغلی 101

نمودار4-12) نمودار هیستوگرام تعهددرک شده کارکنان 102

نمودار4-13) نمودار هیستوگرام رضایت مشتری 103

نمودار 4-15) مدل استاندارد تحقیق 105

نمودار 4-16) محاسبه آماره t 106

 

 

 

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادبیات با عنوان ﻃﺒﯿﻌﺖ ﮔﺮاﯾﯽ ﻫﻨﺮ ﺷﻌﺮ ﺷﻌﺮا (ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﯿﺎن ﻧﻮع ﻧﮕﺎه دو ﺷﺎﻋﺮ ﻣﻨﻮﭼﻬﺮی و ﺻﻨﻮﺑﺮی ﺑﻪ ﻃﺒﯿﻌﺖ)

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادبیات با عنوان ﻃﺒﯿﻌﺖ ﮔﺮاﯾﯽ ﻫﻨﺮ ﺷﻌﺮ ﺷﻌﺮا (ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﯿﺎن ﻧﻮع ﻧﮕﺎه دو ﺷﺎﻋﺮ ﻣﻨﻮﭼﻬﺮی و ﺻﻨﻮﺑﺮی ﺑﻪ ﻃﺒﯿﻌﺖ) ﻃﺒﯿﻌﺖ سرایی ﺷﺎﻋﺮ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﮔﺮا ﻣﻨﻮﭼﻬﺮی و ﺻﻨﻮﺑﺮی ادبیات فارسی و عرب دانلود پایان نامه کارشناسی…

گزارش کارآموزی رشته جوشکاری با عنوان جوشکاری و بازرسی جوش

گزارش کارآموزی رشته جوشکاری با عنوان جوشکاری و بازرسی جوش تعریف جوشکاری بازرسی جوش فرآیند جوشکاری الکترود دست (SMAW) دانلود گزارش کارآموزی رشته جوشکاری با عنوان جوشکاری و بازرسی جوش دانلود گزارش کارآموزی رشته جوشکاری دانلود کارآموزی رشته جوشکاری انجام…

پروپوزال شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان

پروپوزال شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری سازمان…

سیستمهای تحت شبکه با عنوان گذری بر شبکه هایVANET

سیستمهای تحت شبکه با عنوان گذری بر شبکه هایVANET شبکه های اقتضایی خودرویی مشخصات ارتباط خودرویی سیستمهای تحت شبکه شبکه هایVANET سیستمهای تحت شبکه با عنوان گذری بر شبکه هایVANET رفتن به سایت اصلی دانلود پایان‌نامه کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات…

مسیریابی و پروتکل های دسترسی به رسانه در شبکه های حسگر بیسیم

مسیریابی و پروتکل های دسترسی به رسانه در شبکه های حسگر بیسیم شبکه های حسگر شبکه های حسگر بیسیم پروتکلهای دسترسی به رسانه مسیریابی و پروتکل های دسترسی به رسانه در شبکه های حسگر بیسیم پروتکلهای دسترسی به رسانه در…

بررسی حقوقی اعمال تجاری، امضا الکترونیک و قرارداد الکترونیک

بررسی حقوقی اعمال تجاری، امضا الکترونیک و قرارداد الکترونیک بررسی حقوقی اعمال تجاری بررسی حقوقی امضا الکترونیک بررسی حقوقی قرارداد الکترونیک پایان نامه دادگاه الکترونیکی پایان نامه داوری الکترونیکی جایگاه حقوقی امضاء الکترونیکی جایگاه حقوقی قرارداد اینترنتی رفتن به سایت…

مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مفهوم سند انتقال اجرایی

مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مفهوم سند انتقال اجرایی شناسایی سند انتقال اجرایی انواع سند انتقال اجرایی ارکان تنظیم سند انتقال اجرایی دانلود مقاله سند انتقال اجرایی نحوه تنظیم سند انتقال اجرایی مشكلات بعد از تنظیم سند انتقال…

پاورپوینت دیدگاه جامــعه شناسـان و روان شناســـان دربـاره اعتیاد و برخورد با آن

پاورپوینت دیدگاه جامــعه شناسـان و روان شناســـان دربـاره اعتیاد و برخورد با آن کلمات کلیدی : پاورپوینت انواع مواد مخدر و دیدگاه جامــعه شناسـان و روان شناســـان دربـاره اعتیاد و برخورد با آن انواع مواد مخدر و دیدگاه جامــعه شناسـان…

مقاله توحید

مقاله توحید دانلود مقاله توحید مراتب توحید توحید از منظر اسلام یگانگی خدا از منظر قرآن کریم برهان تمانع چیست ؟ سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه…

پروپوزال ارزیابی و تطبیق راه حل های امنیتی در محاسبات ابری

پروپوزال ارزیابی و تطبیق راه حل های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری پروپوزال محاسبات ابری doc پروپوزال رایانش ابری دانلود پروپوزال رایانش ابری پروپوزال امنیت در رایانش ابری پروپوزال راه حل های امنیتی در محاسبات ابری مقایسه…

پاورپوینت داده های حسابداری ،ورشکستگی و ریسک فصل پنجم تئوری حسابداری اثباتی واتز و زیمرمن

پاورپوینت داده های حسابداری ،ورشکستگی و ریسک فصل پنجم تئوری حسابداری اثباتی واتز و زیمرمن پاورپوینت داده های حسابداری ،ورشکستگی و ریسک تئوری حسابداری اثباتی واتز و زیمرمن رفتن به سایت اصلی پاورپوینت داده های حسابداری ،ورشکستگی و ریسک فصل…

پرسشنامه ارزیابی رابطه بین تعهد عاطفی و رفتار شهروندی سازمانی

پرسشنامه ارزیابی رابطه بین تعهد عاطفی و رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه تعهد عاطفی پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه رفتار سازمانی دانلود پرسشنامه تعهد عاطفی پرسشنامه استاندارد تعهد عاطفی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

پاورپوینت کارکردهای رفتار سازمانی

پاورپوینت کارکردهای رفتار سازمانی کلمات کلیدی : پاورپوینت کارکردهای رفتار سازمانی کارکردهای رفتار سازمانی تحقیق کارکردهای رفتار سازمانی مقاله کارکردهای رفتار سازمانی بررسی کارکردهای رفتار سازمانی رضایت شغلی تعهد سازمانی عجین شدن با شغل رفتار شهروندی سازمانی هویت سازمانی عملکرد…

پرسشنامه ساختار سازمانی استیفن پی رابینز ابعاد رسمیت و تمرکز

پرسشنامه ساختار سازمانی استیفن پی رابینز ابعاد رسمیت و تمرکز کلمات کلیدی : پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز پرسشنامه ساختار سازمانی استیفن رابینز پرسشنامه ساختار سازمانی استیفن پی رابینز پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه ساختار سازمانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی 44 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی 44 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق عدالت سازمانی مبانی نظری ابعاد عدالت سازمانی پیشینه تحقیق ابعاد عدالت سازمانی مبانی نظری نظریه های عدالت سازمانی…

الگویی برای شناسایی شاخص‌های کلیدی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن و پویایی‌های سیستم

الگویی برای شناسایی شاخص‌های کلیدی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن و پویایی‌های سیستم کارت امتیازی متوازن شاخصهای کلیدی عملکرد شناسایی شاخصهای کلیدی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن شناسایی شاخصهای کلیدی عملکرد با استفاده از پویایی های…

مقایسه کاخ هشت بهشت با تاج محل

مقایسه کاخ هشت بهشت با تاج محل معماری تاج محل معماری کاخ هشت بهشت ساختار نظام فضایی معمار ایرانی ساختار و اصول حاکم بر تاج محل دانلود پروژه مقایسه معماری کاخ هشت بهشت با تاج محل دانلود پروژه معماری دانلود…

بررسی تکثر سیاسی احزاب قبل و بعد از انقلاب در ایران

بررسی تکثر سیاسی احزاب قبل و بعد از انقلاب در ایران احزاب سیاسی در ایران تکثر سیاسی احزاب در ایران تکثر سیاسی احزاب قبل از انقلاب تکثر سیاسی احزاب بعد از انقلاب دانلود تحقیق احزاب سیاسی در ایران فعالیت احزاب…

فصل سوم پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش در ایران خودرو

فصل سوم پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش در ایران خودرو کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمان ها فصل سوم مدیریت دانش در ایران خودرو فصل سوم استقرار مدیریت دانش در ایران خودرو فصل سوم پیاده…

مبانی نظری ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع

مبانی نظری ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع بهبود کیفیت برنامه های بهبود کیفیت بهبود کیفیت صنایع صنایع کوچک ارومیه بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع…

تاریخ روابط خارجی ایران

تاریخ روابط خارجی ایران روابط خارجی تاریخ روابط خارجی ایران قرارداد بین شاه تهماسب دوم و پتر کبیر قرارداد روسیه و عثمانی در مورد تقسیم ایران تغییر سیاست روسیه و تخلیه ایالات ایران تسویه حساب نادر با ترکان عثمانی آخرین…

دانلود پرسشنامه احساس تنهایی آشر و همکاران با روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه احساس تنهایی آشر و همکاران با روایی و پایایی کلمات کلیدی : مقیاس تنهایی احساس تنهایی آشر پرسشنامه تنهایی آشر پرسشنامه احساس تنهایی آشر پرسشنامه احساس تنهایی کودکان پرسشنامه ی احساس تنهایی پرسشنامه احساس تنهایی آشر و همکاران…

فصل سوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه

فصل سوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در دانشگاه ها اهمیت مدیریت دانش در دانشگاه بررسی مدیریت دانش در دانشگاه اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه فصل…

جایگاه صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری

جایگاه صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری مسئولیت مدنی شهرداری دعاوی مسئولیت علیه شهرداری صلاحیت مراجع رسیدگی برای جبران خسارت متضرر از شهردای صلاحیت مراجع رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه شهرداری مراجعه عمومی رسیدگی به دعاوی مسئولیت علیه…

پاورپوینت ارتباطات سازماني و خروج از مديريت قارچي

پاورپوینت ارتباطات سازماني و خروج از مديريت قارچي دانلود رایگان پاورپوینت ارتباطات سازماني و خروج از مديريت قارچي پاورپوینت ارتباطات سازماني و خروج از مديريت قارچي ارتباطات سازماني و خروج از مديريت قارچي تعريف ارتباطات فرايند ارتباطات موانع برقراري ارتباط…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *