ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی

ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی
ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد
پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان
پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی
پایان نامه ارزیابی عملکرد در سازمانهای دولتی

رفتن به سایت اصلی

دانلود  پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی

 

 

 

چکیده:
ﻣﺴﺌﻠﻪ ارزیابی عملکرد سالیان زیادی است که محققان و کاربران را به چالش واداشته است. انسان در تمام قرون و اعصار، در پی استفاده هرچه بهتر از منابع و امکانات موجود بوده و تمامی استعداد های خود را جهت جذب و تجهیز این منابع به کار برده است. مدیران سازمان ها و ادارات از این حیث مستثنی و جهت برنامه ریزی و کنترل سازمان خود، نیاز به اندازه گیری و ارزیابی عملکرد واحد های زیر مجموع سازمان خود دارند، تا بتوانند واحد ها را مقایسه و از نقاط ضعف و قوت واحد ها آگاه شوند و پیشنهادات لازم را جهت افزایش عملکرد واحد های مختلف اراﺋﻪ دهند.

 

در این تحقیق، کارایی شعب سازمان تامین اجتماعی استان گیلان با توجه به نوع و ماهیت کاری و فلسفه وجودی آن در بین سازمان های دولتی و خدماتی مورد بررسی قرار گرفت. برای رسیدن به این امر از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA) استفاده شده است. با توجه به مطالعات انجام شده در زمینه استفاده از  تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA)، در تمامی تحقیقات به نوعی کپی برداری پرداخته شده که بیشتر به موضوعات مربوط به بانک اشاره شده است، اما در این تحقیق برای نخستین بار به موضوع مذکور در سطح استان گیلان پرداخته شده است و علیرغم کمبود هایی که در این زمینه وجود داشته سعی شده است  تا به تمامی ابعاد  ﻣﺴﺌﻠﻪ اشاره شود و به ارزیابی یک سازمان عمومی و عام المنفعه که تمامی درآمد ها و هزینه های آن از داخل خود سازمان تامین می شود و تمامی خدمات اراﺋﻪ شده از منابع داخلی تامین می شود در حالیکه در دیگر موسسات اشاره شده و یا بانکها منابع تامین مالی از خارج سازمان (بانک مرکزی و سپرده سرمایه گذاران آن) تامین می شود که یکی از جنبه های قابل توجه تحقیق بوده است.

 

 

 

 

مقدمه
یکی از مسایل مهمی که امروزه به نحو چشم گیری در ادبیات اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است، ارزیابی عملکرد واحد های تولیدی، نهادها و سازمان های مختلف می باشد. در عصر کنونی تحولات شگرف دانش مدیریت وجود نظام ارزیابی را اجتناب‌ناپذیر نموده است؛ به گونه‌ای که فقدان نظام ارزیابی در ابعاد مختلف سازمان را، اعم از ارزیابی در استفاده از منابع و امکانات، کارکنان، اهداف و استراتژی ها؛ به عنوان یکی از علائم بیماریهای سازمان قلمداد می‌نمایند.هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت های خود بالاخص در محیط های پیچیده و پویا نیاز مبرم به نظام ارزیابی دارد. از سوی دیگر فقدان وجود نظام ارزیابی و کنترل در یک سیستم به معنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمان تلقی می‌گردد که پیامدهای آن کهولت و نهایتاً مرگ سازمان است. ممکن است بروز پدیده مرگ سازمانی به علت عدم وقوع یکباره آن، از سوی مدیران عالی سازمان ها احساس نشود. لکن مطالعات نشان می‌دهد فقدان نظام کسب بازخورد امکان انجام اصلاحات لازم برای رشد، توسعه و بهبود فعالیت های سازمان را غیر ممکن می‌نماید، سرانجام این پدیده مرگ سازمانی است. بنابراین ارزیابی عملکرد سازمان پدیده ای است که همواره باید مورد توجه سازمان ها قرار گیرد.

 

 

 

 

شرح و بیان مسأله 
نظارت و ارزیابی موضوعی است که از زمان مطرح شدن نظریات کلاسیک مدیریت همواره مد نظر بوده است،به عبارت دیگر تمام نظریات مدیریت به نحوی به موضوع نظارت و ارزیابی بها داده و آن را یکی از وظایف اساسی مدیریت دانسته اند.به این ترتیب موضوع ارزیابی عملکرد موضوعی نیست که امروزه مطرح شده باشد،اما آن چه قابل ذکر است تغییر نگرشی است که در این رابطه صورت گرفته است.توسعه و گسترش وظایف  سازمانها،امر ارزیابی عملکرد آن ها را اجتناب ناپذیر و از سوی دیگر تحولات شگرف دانش مدیریت،سازوکار های ارزیابی را تحت تاثیر قرار داده است.امروزه تمامی مدیران در همه سازمان ها خواستار استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود در بخش های مختلف می باشند،بنابراین وجود مدلی به منظور ارائه بازخورد در راستای بهبود عملکرد شعب مختلف سازمان ها و دستیابی به ابزاری جهت برآوردن این نیاز مدیران،بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد.

 

.سازمان تامین اجتماعی نیز محق و علاقمند است در راستای ضرورت فوق، سعی و تلاشی در بکارگیری مدلی مناسب جهت ارزیابی عملکرد شعب خود داشته باشد تا بتواند علاوه بر شناسایی شعب کارا و ناکارا، استراتژی های مناسب را جهت بهبود عملکرد شعب ناکارا و تقویت هرچه بیشتر شعب کارا تدوین نماید.در این مطالعه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها (DEA) که یکی از کاربردی ترین روش های محاسبه کارایی و رتبه بندی واحد های تصمیم ساز می باشد، به بررسی عملکرد چندین شعب تامین اجتماعی در استان گیلان خواهیم پرداخت.چالش اصلی این تحقیق تعیین منابعی است که موجب ناکارامدی شعب ناکارا می¬گردد و همچنین اتخاذ تصمیمات و ارائه راهکارها برای قرار گرفتن شعب ناکارا در مرز کارایی و یا افزایش رتبه آنها در رتبه-بندی تحقیق حاضر می¬باشد.در این مطالعه متغیرها به دو صورت 1)متغیرهای ورودی(داده¬ها) 2)متغیرهای خروجی(ستاده¬ها) می-باشند که از متغیرهای ورودی می¬توان به منابع انسانی و مدیریت هزینه و متغیر های خروجی به بازار،فرآیند های داخلی، رشد و درآمد،رضایت کارکنان اشاره کرد.

 

 

ورودی ها :
الف) منابع انسانی:1-مهارت علمی 2-مهارت تجربی
ب) مدیریت هزینه:1-نسبت هزینه دستمزد کارکنان به تعداد کارکنان2-نسبت هزینه اسناد فنی به تعداد اسناد صادره

خروجی ها :
الف)بازار:1-سهم بازار 2- سرمایه مشتری(وفاداری مشتری-رضایت مشتری)
ب)فرآیند های داخلی:1-درآمد 2-اجرائیات 3-فنی 4-نام نویسی 5-بازرسی 6-اداری 7-مستمری
ج)رشد و درآمد:1-نسبت وصولی اجرائیات به برنامه مصوب 2-نسبت وصولی حق بیمه به بودجه ابلاغی
د)رضایت کارکنان) 1-عدد حاصل شده از پرسش نامه های ارسالی به تعداد کارکنان(پرسش نامه JDI).

 

 

فهرست مطالبفصل اول:کلیات تحقیق    7
مقدمه    7
2-1    شرح و بیان مسأله    7
3-1  اهمیت و ضرورت خاص تحقیق    9
4-1    اهداف تحقیق    10
5-1    سوال اصلی تحقیق    10
6-1    فرضیه های تحقیق    10
7-1    مواد و روشها    11
8-1    روش و ابزار گرد آوری اطلاعات    11
9-1    روش تجزیه و تحلیل اطلاعات    11
10-1 قلمرو زمانی و مکانی    12
11-1 جنبه های جدید بودن و نوآوری    12
12-1 تعاریف عملیاتی واژگان    12

فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق    16
1-2 مقدمه    16
1-1-2  اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد    17
2-1-2 آشنایی با مفهوم ارزیابی عملکرد    21
3-1-2 مفهوم و ماهیت مدیریت عملکرد    22
4-1-2 هدف مدیریت عملکرد    24
5-1-2 مدیریت عملکرد به عنوان یک فرآیند    24
6-1-2 نحوه ارتباط بین مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد    26
7-1-2 معیارهای ارزیابی عملکرد سازمان    27
8-1-2  اهداف، کاربردها و انواع ارزیابی عملکرد    28
ب) انواع ارزیابی    29
9-1-2 شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها    31
10-1-2 اصول ارزیابی عملکرد    32
11-1-2 روشهای ارزیابی عملکرد    34
12-1-2 فرآیند ارزیابی عملکرد    35
13-1-2 مدل های ارزیابی عملکرد    40
شکل شماره 2-1: عناصر کارت امتیازی متوازن    43
14-1-2 مزایای ارزیابی عملکرد سازمان    43
15-1-2 سیر تکاملی مدلهای سرآمدی کسب و کار و جوایز کیفیت    44
16-1-2 بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت و مدل سرآمدی EFQM    47
2-2  کلیاتی در مورد سازمان تامین اجتماعی    49
1-2-2 معرفی سازمان تامین اجتماعی    49
1-1-2-2 ماموریت و  تعهدات سازمان تامین اجتماعی    49
2-1-2-2  تاریخچه سازمان تامین اجتماعی در جهان و ایران    50
2-2-2  تأمین اجتماعی: هدف آرمانی پیامبران    54
3-2-2  تامین اجتماعی : تجربه تاریخی انسان    55
4-2- 2 تامین اجتماعی: ضرورت جهان امروز    56
3-2 پیشینه تحقیق    58
1-3-2 تحقیقات داخلی    58
2-3-2 تحقیقات خارجی    63

فصل سوم:روش شناسی تحقیق    68
1-3)  مقدمه    68
2-3)  روش تحقیق    69
ویژگی های این نوع تحقیق آن است که:    70
3-3)  روش گردآوری (جمع آوری) اطلاعات    72
1-3-3) ابزار گردآوری اطلاعات    73
4-3)  جامعه آماری    73
5-3)  متغیر های تحقیق    74
6-3 معرفی مدل    75
7-3 بخش سوم تحلیل پوششی دادهها    76
2-7-3 مبانی اقتصادي درکارآیی    78
6-7-3 روشهاي سنجش کارآیی    83
1-7-7-3 مفهوم واحد مجازي در مدل تحلیل پوششی داده ها    84
8-7-3 مدلهاي تحلیل پوششی داده ها    85
1-8-7-3 مدل مضربی CCRورودی محور    87
2-8-7-3 مدل پوششیCCR ورودي محور    88
3-8-7-3 مدلهاي خروجی محور    89

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها    100
1-4 مقدمه    100
2-4 مدل های تحلیل پوششی دادهها    101
3-4 مدل ارزیابی    103
1-3-4  بررسی نتایج    105
جدول 4-1- داده های مربوط به نهاده ها    106
جدول 4-2- مربوط به اطلاعات مربوط به ستاده ها و تا پایان سال 92 مربوط به ادارات مورد ارزیابی میباشد:    107
جدول 4-2- داده های مربوط به ستاده ها    107
4-4 بررسی نتایج با مدل CCR-O    110
1-4-4    مجموعه مرجع    112
جدول4-4- مجموعه مرجع بنگاه های ناکارا، و وزن هرکدام درحالتCCR-O    113
5-4 بررسی نتایج بامدل BCC-O    114
جدول 4-5- وضعیت کارایی بازدهی متغیر مدل BCC-O    115
6 -4  مقایسه نتایج نمرات کارایی درمدلهای  BCCوCCR    116
جدول 4-6 . مقایسه نتایج نمرات کارایی    116
جدول 4-7 میزان کارایی مقیاس واحدها    117
7-4 رتبه بندی براساس کارایی:    119
جدول4-8 . رتبه بندی شعببامدلاندرسون- پیترسون    119

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات    124
1-5 مقدمه    124
2-5 نتیجه گیری و بحث    125
3-5 پیشنهادات ناشی از تحقیق    129
4-5 محدودیت ها و پیشنهاداتی برای تحقیق آتی    131
منابع و مأخذ    133
24-نادری، عزت الله و سیف نراقی، مریم. (1373)، روش های تحقیق در علوم انسانی، تهران، انتشارات بدر.    135
25-نجمی، منوچهر و حسینی، سیروس، (1388)، مدل سرآمدی(از ایده تا عمل)، انتشارات سرآمد، چاپ هشتم.    135
27-نوروزیان، مهدی. (1387)، بررسی و آسیب شناسی نظام آموزشی کارکنان تأمین اجتماعی، فصلنامه تامين اجتماعي، شماره 33، بهار و تابستان.    135

پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل مدیریت کیفیت بر تصمیم گیری مدیران

پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل مدیریت کیفیت بر تصمیم گیری مدیران پرسشنامه مدیریت کیفیت پرسشنامه تصمیم گیری مدیران پرسشنامه عوامل مدیریت کیفیت پرسشنامه تاثیر مدیریت کیفیت برتصمیم گیری مدیران رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل مدیریت کیفیت…

پروتکل درمانی مشاوره گروهی و خانواده درمانی ارتباطی ستیر

پروتکل درمانی مشاوره گروهی و خانواده درمانی ارتباطی ستیر کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پروتکل خانواده درمانی ستیر پروتکل درمانی ارتباطی ستیر خانواده درماني ويرجينيا ستير خرید پروتکل درمانی خانواده درمانی ستیر پروتکل درمانی ارتباطی ستیر…

پاورپونیت روش تحقیق کاربردتکنیکهای تشخیص الگو درارزیابی تغییرات زمانی ومکانی کیفیت رود خانه جاج

پاورپونیت روش تحقیق کاربردتکنیکهای تشخیص الگو درارزیابی تغییرات زمانی ومکانی کیفیت رود خانه جاج پاورپونیت روش تحقیق کاربردتکنیکهای تشخیص الگو درارزیابی تغییرات زمانی ومکانی کیفیت رود خانه جاج مقاله پاورپونیت روش تحقیق کاربردتکنیکهای تشخیص الگو درارزیابی تغییرات زمانی ومکانی کیفیت…

تشریح روابط رسوبی،روشهای برآورد ، تحلیل و بکارگیری آنها

تشریح روابط رسوبی،روشهای برآورد ، تحلیل و بکارگیری آنها روابط رسوبی محاسبه روابط رسوبی تحلیل روابط رسوبی رودخانه محاسبه بار رسوبی رودخانه ها ارزیابی روشهای هیدرولیکی محاسبه بار رسوبی رودخانه ها تشریح روابط رسوبی،روشهای برآورد ، تحلیل و بکارگیری آنها…

ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان

ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان مبارزه با فساد اداری فساد اداری در سازمانهای دولتی مبارزه با فساد اداری در ایران راهکارهای مبارزه با فساد اداری شیوه های مبارزه با فساد اداری…

پرسشنامه تاکتیک های حل تعارض والدین

پرسشنامه تاکتیک های حل تعارض والدین پرسشنامه تاکتیکهای تعارض پرسشنامه حل تعارض پدر و مادر مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه حل تعارض والدین مقیاس تاکتیک های حل تعارض…

تاثیر روش تامین مالی از راه قرض و تامین افزایش سرمایه بر روی ارزش شرکتها

تاثیر روش تامین مالی از راه قرض و تامین افزایش سرمایه بر روی ارزش شرکتها ارزش شرکتها بورس اوراق بهادار روشهای تامین مالی تامین مالی از راه استقراض تامین مالی از راه افزایش سرمایه تاثیر روشهای تامین مالی بر ارزش…

دانلودکارآموزی بازرسي فني خطوط لوله شركت نفت فلات قاره ايران و بازرسي مرتبط با تأسيسات شركت نفت 55 ص

دانلودکارآموزی بازرسي فني خطوط لوله شركت نفت فلات قاره ايران و بازرسي مرتبط با تأسيسات شركت نفت 55 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی بازرسي فني خطوط لوله شركت نفت فلات قاره ايران و بازرسي مرتبط با تأسيسات شركت نفت 55…

بررسی مفاهیم مختلف تابعیت در حقوق ایران و اسناد بین المللی

بررسی مفاهیم مختلف تابعیت در حقوق ایران و اسناد بین المللی مفاهیم مختلف تابعیت وضعیت تابعیت در حقوق ایران وضعیت حقوقی افراد بی تابعیت تابعیت در حقوق ایران تابعیت در اسناد بین المللی دانلود پایان نامه تابعیت دانلود پایان نامه…

مدیریت کیفیت در بهداشت و درمان

مدیریت کیفیت در بهداشت و درمان استاندارد مدیریت کیفیت بهداشت و درمان مدیریت کیفیت فراگیر سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مدیریت…

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی (فصل دوم پایان نامه) 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی (فصل دوم پایان نامه) 39 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت های ارتباطی مبانی نظری مهارت های ارتباطی پیشینه تحقیق مهارت های ارتباطی پیشینه داخلی مهارت های ارتباطی پیشینه…

تقسیم بندی مقوله های و همایشهای زیست محیطی و وضعیت آن در ایران و جهان

تقسیم بندی مقوله های و همایشهای زیست محیطی و وضعیت آن در ایران و جهان محیط‌ زیست توسعه پایدار همایش‌های محیط زیست مقوله‌های زیست محیطی جهان بدون مرز تقسیم بندی مقوله های و همایشهای زیست محیطی و وضعیت آن در…

نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر (225صفحه)

نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر (225صفحه) پردازش تصویر الگوریتم های موازی الگوریتم های فشرده سازی تصاویر نمایش های مختلف ماتریس اسپارس کاربرد ماتریس اسپارس در پردازش تصویر دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی نرم افزار…

مطالعه جغرافیا طبیعی و تاریخی و جمعیتی منطقه 15 تهران

مطالعه جغرافیا طبیعی و تاریخی و جمعیتی منطقه 15 تهران مطالعه تاریخی منطقه 15 تهران مطالعه جمعیتی منطقه 15 تهران مطالعه جغرافیا طبیعی منطقه 15 تهران مطالعه جغرافیا طبیعی و تاریخی و جمعیتی منطقه 15 تهران دانلود مقالات جغرافیا دانلود…

پاورپوینت زبان مصنوعی

پاورپوینت زبان مصنوعی پاورپوینت زبان مصنوعی زبان مصنوعی تحقیق زبان مصنوعی مقاله زبان مصنوعی ساختار زبان و مزه ها ساختار سلول های چشایی سنسور مزه ساختار سنسور مزه پاسخ انواع سنسور ها دیاگرام تشخیص مزه رفتن به سایت اصلی مشخصات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات گفتاری و زبانی 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات گفتاری و زبانی 56 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال گفتاری مبانی نظری اختلال گفتاری پیشینه تحقیق اختلال گفتاری پیشینه داخلی اختلال گفتاری پیشینه خارجی اختلال گفتاری پیشینه پژوهش اختلال گفتاری…

پرسشنامه ارزیابی رابطه بین اقدامات ایمنی تامین کنندگان و معیار گزینش تامین کنندگان

پرسشنامه ارزیابی رابطه بین اقدامات ایمنی تامین کنندگان و معیار گزینش تامین کنندگان پرسشنامه اقدامات ایمنی تامین کنندگان پرسشنامه معیار گزینش تامین کنندگان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی رابطه بین اقدامات ایمنی تامین کنندگان و معیار گزینش…

بررسی تطبیقی علم قاضی در اثبات دعوی

بررسی تطبیقی علم قاضی در اثبات دعوی ادله اثبات دعوی علم قاضی در اثبات دعوی علم قاضی در اثبات دعوی در قوانین مصر علم قاضی در اثبات دعوی در قوانین ایران طریقت ادله اثبات دعوی و علم قاضی موضوعیت داشتن…

معاملات با حق استرداد در نظام حقوقی انگلیس

معاملات با حق استرداد در نظام حقوقی انگلیس حق استرداد در بیع مشروط پایان نامه معاملات با حق استرداد معاملات با حق استرداد در حقوق انگلیس ماهیت معاملات با حق استرداد ضمانت اجراهای قراردادی در حقوق انگلیس مکانیسمهای استرداد در…

پاورپوینت آشنایی با تاریخچه آب انبار

پاورپوینت آشنایی با تاریخچه آب انبار پاورپوینت آشنایی با تاریخچه آب انبار تاریخچه آب انبار انواع آب‌انبارها از نظر نوع عملكرد و اركان آب انبار در نواحي گرم و خشك آب انبار در نواحي كوهستاني آب انبار در شهر هاي…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بهزیستی روان شناختی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بهزیستی روان شناختی مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه بهزیستی روان شناختی دانلود مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه تحقیق بهزیستی روان شناختی ادبیات نظری بهزیستی روان شناختی فصل دوم پایان نامه بهزیستی روان شناختی…

پرسشنامه انگیزش کاری کارکنان پورتر و لالر با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه انگیزش کاری کارکنان پورتر و لالر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه انگيزش شغلي پرسشنامه انگیزش پرسشنامه برای انگیزش دانلود پرسشنامه انگیزش بیرونی پرسشنامه برای انگیزه پرسشنامه سنجش انگیزش کارکنان پرسشنامه انگیزه 9 گویه ای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی مبانی نظری حجاب و بدحجابی پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب و بدحجابی پیشینه پژوهش حجاب و بدحجابی ادبیات نظری تحقیق حجاب و بدحجابی دانلود مبانی نظری…

نقش فناوری اطلاعات و تاثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مدیریت دانش و بررسی مدلهای آن

نقش فناوری اطلاعات و تاثیر فرهنگ سازمانی بر پیاده سازی مدیریت دانش و بررسی مدلهای آن پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه پیاده…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های پرخاشگری 52 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های پرخاشگری 52 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری مبانی نظری نظریه های پرخاشگری پیشینه تحقیق نظریه های پرخاشگری پیشینه پژوهش نظریه های پرخاشگری چارچوب نظری نظریه های پرخاشگری تحقیقات…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *