ارائه چارچوب سرویس گرا برای سیستم های اجرایی تولید طبق رایانش ابری

ارائه چارچوب سرویس گرا برای سیستم های اجرایی تولید طبق رایانش ابری

رایانش ابری
سیستم های اجرایی تولید
مدیریت سیستم های تولیدی
سیستمهای توزیع شده اجرایی تولید
استقرار سیستم های اجرایی تولید
استقرار سیستم های اجرایی تولید با رایانش ابری
ارائه چارچوبی کلان برای مدیریت سیستم های تولیدی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

ارائه چارچوب سرویس گرا برای سیستم های اجرایی تولید طبق رایانش ابری

 

 

 

 

 

چکیده:

فرآیند تولید در سازمان های مختلف، دارای سبک های متفاوتی است که هدف هرکدام در نهایت تحویل محصول درست در زمان درست به مشتری است. ضمن اینکه با استقرار سیستم های اجرایی تولید مزایای افزونتری در اختیار مدیران میانی نیز قرار می دهد. در این تحقیق هدف از خلق چارچوب طرح ماژول ها، روابط آن ها و ملزومات پیاده سازی هرکدام بوده است. چیزی که تا کنون در محیط ابرصورت نگرفته است. در مهمترین بخش که همان شناسایی ماژول های این سیستم است، ماژول سفارش که در سیستم های اجرایی اولید سنتی قابل مشاهده بود، مبنای کار قرار گرفته و با رویکرد تحلیلی و با استفاده از متدولوژی SOMA ، سایر ماژول ها از مله مدیریت منابع، زمانبندی، پس گیری، مدیریت  تعاریف و … از آن استخراج شده است. 

 

به عبارتی هدف هرچه کوچکتر کردن این ماژول بزرگ در سیستم اجرایی تولید سنتی است. با توجه به محدودیت های طرح عملی این چارچوب در محیط ابر، یک مطالعه موردی تحت عنوان شرکت جمساز نتیجه نهایی این تحقیق است، مطالعه ای که در آن فرآیند اصلی تولید جمساز با راه حل مطرح شده مورد مقایسه قرار گرفته و باتوجه به نظر خبرگان این حوزه و مصاحبه با مدیران تولید و پرسنل مرتبط نتایج نهایی حاصل شد. در مقایسه با سیستم های مشابه و سنتی و با در نظر گرفتن سبکتر کردن ماژول سفارش، انعطاف پذیری هرچه بیشتر و جامعیت و یکپارچگی بیشتر حاصل شد و مدل جدید کسب و کار ابری نیزدیدگاه های جدیدی را برای این سازمان ها فراهم آورده است.

 

 

 

کلمات کلیدی:

محاسبات ابری

فرآیند تولید در سازمان

ارائه چارچوبی راهبردی

سیستمهای توزیع شده اجرایی تولید

 

 

 

 

 

بیان مسئله

سیستم های اجرایی تولید ، سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات هستند که عملیات تولید را در کارخانه ها مدیریت می کنند. در طول سالها استانداردها ومدلهای بسیاری برای چنین سیستمهایی پیشنهاد شده است که محدوده آن را مشخص می کنند. فعالیتهای کلیدی این سیستم ها عبارتند از:

 

• مدیریت تعریف محصول. این کار شامل ذخیره سازی، کنترل ورژن، تبادل با سایرسیستمها که حاوی داده های اصلی هستند، نظیرقوانین تولید، ، لیست منابع و همه داده هایی که حول محور اینکه یک محصول چگونه تولید می شود. مدیریت تعریف محصول به عبارتی بخشی از مدیریت چرخه حیات محصول است.

• مدیریت منابع. مدیریت منابع شامل ثبت، تبادل، و تحلیل اطلاعات منابع است . هدف این کار آماده سازی و اجرای سفارشات تولید با منابع درست است.

• زمانبندی فرآیند تولید. این فعالیت شامل زمانبندی تولید به عنوان مجموعه ای از سفارشات کاری است که بتوان نیازمندیهای محصول را پوشش داد. که اینها معمولاً ازبرنامه ریزی منابع سازمان و یا سیستمهای پیشرفته برنامه ریزی و زمانبندی نشات می گیرند تا بتوان استفاده بهینه از منابع محلی داشت.

• توزیع سفارشات محصول. براساس نوع فرآیند تولید  این کار ممکن است شامل توزیع بسته های کاری بیشتر، ارسال آنها به مراکز کاری و انجام تنظیمات برای شرایط از پیش تعیین شده  باشد.

 

• اجرای سفارشات محصول.  اگرچه اجرای واقعی توسط سیستم های کنترل فرآیند انجام می شود سیستم مدیریت اجرایی تولید بازرسی هایی بر منابع و سایر سیستم ها برای پیگیری فرآیند تولید دارد.

• جمع آوری داده های محصول. این کارشامل ذخیره سازی و تبادل داده ها، وضعیت تجهیزات، اطلاعات منابع،  گزارش گیری از محصولات به صورت داده های تاریخی و یا پایگاه داده های رابطه ای است.

• تحلیل کارایی محصول. تهیه داده های مفید از داده های خام جمع آوری شده درباره وضعیت فعلی محصول، مرورکارهای در حال اجرا و ارزیابی کارایی محصول در برهه زمانی گذشته.

• دنبال کردن و پی گیری محصول. ثبت و احیای داده های مرتبط برای نمایش تاریخچه کاملی از لیست منابع، سفارشات و تجهیزات.

 

 

در سالهای اخیر در کنار مفهوم سیستم های اجرایی تولید، مفهوم سازمان های شبکه ای مطرح شده است، اجزای این سازمان ها موقتاً کنار هم جمع شده تا بتوانند مهارت ها و منابع را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. درسیستم های تولیدی چنین سازمانهایی با رویکرد توزیع شده روبرو هستیم، چیزی که به معنی تولید محصول درست، در مکان درست،هزینه درست، زمان درست، شرایط درست می باشد. زنجیره تامین از تامین مواد خام تا تولید و توزیع و حمل و نقل و انبارداری و فروش محصولات به صورت پراکنده و در نقاط جغرافیایی مختلف صورت می گیرد. ازآنجا که مسئولیت به سازمان های مختلف سپرده می شود در نتیجه کنترل مداوم و هماهنگی برای چنین چرخه حیاتی بسیار پیچیده می شود.کارهای صورت گرفته اغلب به صورت کنترل متمرکز بوده و کمتر کنترل به صورت غیرمتمرکز و توزیع شده صورت گرفته است.

 

هدف اصلی در چنین تولیدی کاهش هزینه ها ، کاهش زمان مدیریت، هرچه ساده تر شدن و یکپارچگی فرآیندها و زیرسیستم ها، تکنولوژی های جدید و به روز رسانی ها است. ضمناً کاهش اتلاف در تولید، سرعت در قابلیت پیکربندی مجدد در قبال رخدادهای منتظره و غیرمنتظره  از دیگراهداف تولید توزیع شده محسوب می-شود.

حال برای تحقق واقعی و بهینه چنین سیستم های تولید توزیع شده ایی، نیازمند به کارگیری فناوری اطلاعات و پردازش توزیع شده هستیم چیزی که امروزه تحت عنوان پردازش ابری با ان آشنا هستیم. پردازش ابری به سرعت در حال تغییرصنایع و سازمان ها برای تحقق اهدافشان می باشد. صنایع تولیدی توسط فناوری اطلاعات و تکنولوژی  های هوشمند در حال توانمند شدن هستند. قدرت اصلی پردازش ابری در فراهم آوردن سرویس محاسبات در لحظه  با قابلیت اعتماد بالا، مقیاس پذیری و قابل دسترس بودن در محیطهای توزیع شده است.

درپردازش ابری  همه چیزتحت عنوان سرویس در نظرگرفته می شود به عبارتی (Xaas) مانند نرم افزاربه عنوان سرویس، پلتفرم به عنوان سرویس، زیرساختاربه عنوان سرویس که این سرویس ها ساختارلایه ای را برای پردازش ابری فراهم می آورند. با توجه به فلسفه طراحی در همه جا تولید در همه جا، نیازمند تبادل اطلاعات در بین سایت های مختلف تولید هستیم لذا پردازش ابری نقش کلیدی در تحقق این فلسفه دارد . 

 

به طور کلی دو نوع اتخاذ پردازش ابری در محیط های تولیدی وجود دارد. یکی اتخاذ مستقیم تکنولوژی های پردازش ابری و دیگری تولید ابری که همان ورژن تولیدی پردازش ابری است. در اکثر روشهای پیشنهادی در اتخاذ پردازش ابری مدیریت به صورت متمرکزصورت گرفته است. لذا هدف غیرمتمرکز و توزیع شدگی مدیریت این سیستم های تولیدی است.

در این پایان نامه هدف ارائه چارچوبی کلان برای مدیریت سیستم های تولیدی است در این چارچوب به ارائه مدل لایه ای با توجه به لایه های مدل پردازش ابری پرداخته ایم. در این مدل سعی می شود ماژول های اصلی سیستم های تولیدی اجرایی استخراج شده و با تطابق این ماژول ها با معماری سرویس گرا چارچوبی یکپارچه ارائه شود. این چارچوب به نحوی است که فرآیندها و رویه های انجام کار را با الهام از مدل پردازش ابری گردآوری می کند و در محیط های توزیع شده ابری راه حلی برای مدیریت سیستم های تولیدی اجرایی در حین عدم تمرکز ارائه می دهد.

 

 

 

 

 

فهرست رئوس مطالب

 

فصل اول- کلیات تحقیق

1

1.1مقدمه 2

1.2 بیان مسئله 2

1.3 هدف  از اجرا 4

1.4 توجیه ضرورت انجام طرح 4

1.5سابقه تحقیق 5

1.6 روش پژوهش و تکنیک های اجرایی 6

1.7استفاده کنندگان از نتایج تحقیق 6

1.8 ساختار فصول 7

 

فصل دوم- ادبیات موضوع

8

2.1 مقدمه 9

2.2 سیستم های اجرایی تولید 9

2.1.1 توابع اصلی سیستم های اجرایی تولید 9

2.2.2 توابع پشتیبان سیستمهای اجرایی تولید 11

2.2.3 استاندارد95 ANSI/ISA 11

2.3 تولید توزیع شده 13

2.3.1چشماندازها ومفاهیم تولید توزیع شده 14

2.3.2فناوری اطلاعات و تولید توزیع شده 16

2.3.3 توسعه محصول همروند 17

2.3.4 انعطافپذیری و قابلیت پیکربندی مجدد با استفاده از سیستمهای توزیع شده خودمختار 19

2.4 سیستمهای اجرایی تولید توزیع شده 21

2.4.1راه حلهای فعلی سیستمهای اجرایی تولید توزیع شده 23

2.4.2الگوهای طراحی جامع برای سیستمهای اجرایی تولید 23

2.4.3تحلیل و مقایسه رویکردهای توزیع شده 26

2.5محاسبات ابری 30

2.5.1نقشها در پردازش ابری 32

2.6اصول معماری سرویس گرا 33

2.6.1 کشف سرویس 35

2.6.2 روش های کشف سرویس 36

2.6.3 معماری های کشف سرویس 38

2.7.جمع بندی 39

 

فصل سوم- مبانی راهکار پیشنهادی

40

3.1 مقدمه 41

3.2 نگاهی کلی 41

3.2.1 تشریح سیستم های اجرایی تولید و طرح مساله در محیط توزیع شده 43

3.2.2 انتخاب الگوهای راه حل(Solution pattern )  های SOMA 44

3.2.3 الگوی راه حل های پیشنهادی توسط SOMA 44

3.2.4 تعریف موجودیت های کلیدی با استفاده از الگوهای طراحی سیستم ها ی توزیع شده 50

3.3  شناسایی سرویس ها 51

3.4 تطابق رویکرد با مدل محاسباتی ابری 53

3.4.1 مراحل چارچوب از دید محاسبات ابری 53

3.4.2 شناسایی سرویسهای سیستمهای اجرایی تولید 56

3.5   ماژولهای اصلی سیستمهای اجرایی تولید تحت عنوان برنامههای کاربردی سرویس گرا 63

3.6 ارتباطات میان ماژولهای مختلف سیستمهای اجرایی تولید 84

3.7 توابع سیستم های اجرایی تولید به عنوان سرویس 94

3.8 سبک معماری مناسب برای کنترل سیستم های اجرایی تولید توزیع شده در ابر 96

3.9 زمانبندی جزئی تحت عنوان سرویس 101

3.9.1 ملزومات تامین كننده ابر 102

3.10 مدیریت منابع به عنوان سرویس 105

3.10.1 ملزومات تعیین كننده سرویس 106

3.10.2 ملزومات سازمانها 108

3.11  نظارت به عنوان سرویس 109

3.12 جمع بندی 110

 

فصل چهارم- ارزیابی روش پیشنهادی

111

4.1 مقدمه 112

4.2 مقایسه رویكرد های فعلی 112

4.3ارزیابی سیستم های اجرایی تولید در محیط ابر و عامل گرا 114

4.4 مطالعه موردی 116

4.4.1 حوزه مطالعه موردی 116

4.4.2 نمونه محصولات مطالعه موردی 117

4.5  سیستم اجرایی تولید جمساز با استفاده از مدل محاسبات ابری 124

4.5.1  مقدمات ابری کردن اجرای تولید 124

4.5.2  پایگاه داده جمساز در محیط ابر 124

4.5.3 زمانبندی و پیگیری به عنوان سرویسهای ابر 125

4.6 ارزیابی فاکتورهای تولید 126

4.6.1 فاکتورهای بهکارگیری فناوری اطلاعات 126

4.6.2 کمبودها و ضعفهای فعلی 127

4.7  سیستم های اجرایی تولیدمبتنی بر  ابرفعلی 133

4.8 جمع بندی 135

 

فصل پنجم- جمع بندی و نتیجه گیری

136

5.1 خلاصه تحقیق 137

5.2 نتایج تحقیق 138

5.3 مقایسه با سایر چارچوبها 138

5.4 محدودیتها و زوایای پوشش داده نشده 139

5.5   چالش های مس ابری 139

5.6 آینده سیستم های اجرایی تولید در ابر 141

5.7 اقدامات آتی 142

مراجع و منابع 143

چکیده انگلیسی 147

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 3.1 سرویس- هدف 57

جدول3.2 تجزیه دامنه 61

جدول 3.3 به كارگیری ابر زمانبندی 105

جدول 4.1 مقایسه چارچوب های فعلی 113

جدول 4.2 ارزیابی پایگاه داده جمساز در محیط ابر 125

جدول 4.3 زمانبندی و پی گیری به عنوان سرویس 126

جدول 4.4 دید مشتریان و چارچوب پیشنهادی 128

جدول 4.5 دید مدیران و چارچوب پیشنهادی 129

جدول 4.6  دید بهره وری و چارچوب پیشنهادی 130

جدول 4.7 تحلیل استراتژیک چارچوب فعلی 131

جدول 5.1 مقایسه با سایر چارچوب ها 139

جدول 5.2 سیستم های اجرایی تولید ابری هیبریدی 142

 

 

 

 

 

 

فهرست تصاویر و نمودار

11 شکل2.1 توابع اصلی سیستم های اجرایی تولید

12 شکل2.2 مدل لایه  ای سیستم  های اجرایی تولید

13 شکل2.3 مدل عام سیستم های اجرایی تولید در استاندارد ANSI/ISA95

16 شکل2.4تولید هولونی

21 شکل2.5 چالش های تولید توزیع شده

25 شکل2.6 الگوی سفارش-منبع

35 شکل 2.7مدل معماری وب سرویس

43 شکل3.1 نمایی کلی از رویکرد مورد استفاده

46 شکل3.2 ESB

48 شکل3.3 قالب ESB

50 شکل3.4 سرویس های ESB

54 شکل3.5 مدل محاسبات ابری و جایگاه سیستم

55 شکل 3.6 سیستم  های اجرایی تولید توزیع شده

56 شکل3.7 ماژول  های سیستم  های اجرایی تولید  

60 شکل3.8  زیر سیستم  های اصلی سیستم  های ابر

64 شکل 3.9 جستجوی سرویس

65 شکل 3.10 اطلاع رسانی از تغییر سرویس

65 شکل 3.11 ثبت سرویس

66 شکل 3.12 شبه کد ثبت سرویس

67 شکل 3.13   مقداردهی اولیه به منابع

68 شکل 3.14 تغییرات در منابع

68 شکل 3.15 شبه کد تغییر در منابع

70 شکل 3.16 نمودار فعالیت زمانبند

71 شکل 3.17 شبه کد زمانبند

73 شکل 3.18 مدیریت چرخه حیات سفارش

74 شکل 3.19 شبه کد توزیع کننده

76 شکل 3.20 بازرس

77 شکل 3.21 شبه کد بازرس

79 شکل 3.22 پی گیری کننده

80 شکل 3.23 پی گیری کننده

82 شکل 3.24 دریافت گزارش از تحلیلگر

83 شکل 3.25 شبه کد مدیریت داده  های سفارش

84 شکل 3.26 مدیریت سفارش

85 شکل 3.27 نقش میانجی

86 شکل 3.28 مدل اطلاعاتی واسط  ها

87 شکل 3.29 مذاکره میان مدیر منابع و مدیر سفارش

88 شکل 3.30 مذاکره میان مدیریت منابع مختلف

89 شکل 3.31 بخشی از مذاکرات کنترل فرآیند اجرای سفارش

90 شکل 3.32 مذاکرات بین مدیر منابع و بازرس

91 شکل 3.33 مذاکره میان سرویس  های سطح بالاتر و مدیر سفارش

91 شکل 3.34 ارائه گزارش

92 شکل 3.35 مذاکره بین بازرس و مدیر

93 شکل 3.36 مذاکراتی برای کنترل میان چندین مدیر منبع

95 شکل 3.37 همه چیز تحت عنوان سرویس

97 شکل 3.38 مدیریت چرخه حیات سفارش

98 شکل 3.39 ملزومات کاربران، سازمان  ها و تامین کنندگان

99 شکل 3.40 ارکسترازیسون ماژول مدیریت سفارش

101 شکل3.41 چیروگرافی

102 شکل3.42توزیع سرویس  ها در محیط ابر

104 شكل 3.43 مجازی سازی زمانبندی

106 شکل 3.44 مدیریت منابع تولید

110 شکل 3.45نظارت برتخصیص منابع

116 شکل 4.1 مقایسه رویکرد عامل  گرا و محیط ابر

118 شکل4.2 مدل فرآیند سیستم  های اجرایی تولید فعلی

119 شکل 4.3 سیستم اجرایی تولید ابری پیشنهادی

120 شکل 4.4 پروفایل تولید

121 شکل 4.5 مدیریت دستورالعمل تولید

122 شکل 4.6 ایجاد داشبورد دسترسی

123 شکل 4.7 توزیع

134 شکل4.8 شاخص OEE و سیستم اجرایی تولید ابری

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات مبانی نظری ساختار سازمانی مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق ساختار سازمانی پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات مبانی نظری رابطه ساختار سازمانی…

عوامل کلیدی موفقیت زیرساختی در پیاده سازی مدیریت دانش در بانک ملت

عوامل کلیدی موفقیت زیرساختی در پیاده سازی مدیریت دانش در بانک ملت پیاده سازی مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در بانک پیاده سازی مدیریت دانش در بانک ملت زیرساخت های لازم پیاده سازی مدیریت دانش زیرساخت های لازم پیاده…

مدل های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه : بررسی سیستماتیک مقالات

مدل های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه : بررسی سیستماتیک مقالات مدل های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه بررسی سیستماتیک مقالات رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه در دهه گذشته زنجیره تامین بشردوستانه (HSC) با توجه…

مقاله رشته حقوق با عنوان اصل بیطرفی قاضی برای رسیدگی به امر حقوقی و طرق كشف واقع

مقاله رشته حقوق با عنوان اصل بیطرفی قاضی برای رسیدگی به امر حقوقی و طرق كشف واقع دادرسی کشف واقع قضاوت بی طرفانه قاضی بی طرف سیستم قضایی ایران دانلود مقاله رشته حقوق با عنوان اصل بیطرفی قاضی برای رسیدگی…

تعریف و توصیف نظام تعزیرات اسلامی و تقسیم بندی های آن

تعریف و توصیف نظام تعزیرات اسلامی و تقسیم بندی های آن تعزیر در قانون نظام تعزیرات اسلامی تعزیرات شرعی و حکومتی تقسیم بندی  نظام تعزیرات اسلامی تعزیر در قانون مجازات اسلامی تعزیر در قانون مجازات اسلامی تعزیر در قانون به…

گزارش کارآموزی رشته شیمی كاربردی شرکت شورآور گرمسار (سهامی خاص)

گزارش کارآموزی رشته شیمی كاربردی شرکت شورآور گرمسار (سهامی خاص) نمک انواع نمک تولید نمک شرکت شورآور گرمسار دانلود گزارش کارآموزی رشته شیمی كاربردی شرکت شورآور گرمسار (سهامی خاص) خرید گزارش کارآموزی رشته شیمی كاربردی انجام گزارش کارآموزی رشته شیمی…

بررسی ابعاد شادکامی و عوامل موثر بر شادکامی

بررسی ابعاد شادکامی و عوامل موثر بر شادکامی کلمات کلیدی : ابعاد شادکامی مولفه های شادکامی عوامل موثر بر شادکامی تعریف مفهومی شادکامی تعریف عملیاتی شادکامی تحقیق کامل در مورد شادکامی رفتن به سایت اصلی شادکامی و نشاط به عنوان…

فایل اکسل برآورد و صورت وضعیت با فهرست تجمیعی

فایل اکسل برآورد و صورت وضعیت با فهرست تجمیعی برآورد فهرست تجمیعی صورت وضعیت اکسل برآورد رفتن به سایت اصلی برآورد و صورت وضعیت با فهرست بهای تجمیعی این فایل اکسل بسیار مفید برای پیمانکاران ، مشاوران و کارفرمایان بوده…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری دو 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری دو 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری مبانی نظری اختلالات رفتاری پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری پیشینه داخلی اختلالات رفتاری پیشینه خارجی اختلالات رفتاری پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری پیشینه…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه نقص بینایی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه نقص بینایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقص بینایی مبانی نظری نقص بینایی پیشینه تحقیق نقص بینایی پیشینه داخلی نقص بینایی پیشینه خارجی نقص بینایی پیشینه پژوهش نقص بینایی پیشینه نظری…

بررسی ابعاد و پیشایندهای اشتیاق شقلی

بررسی ابعاد و پیشایندهای اشتیاق شقلی کلمات کلیدی : اشتیاق شغلی doc اشتیاق شغلی کارکنان پایان نامه اشتیاق شغلی ابعاد اشتیاق شقلی کان نظریه های اشتیاق شقلی کان پیشایندهای اشتیاق شقلی کان تعریف نظری اشتیاق شغلی تعریف عملیاتی اشتیاق شغلی…

شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN

شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی بکارگیری داده کاوی در پیش بینی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت فرهنگی 96 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت فرهنگی 96 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت فرهنگی پیشینه تحقیق هویت فرهنگی پیشینه داخلی هویت فرهنگی پیشینه خارجی هویت فرهنگی پیشینه پژوهش هویت فرهنگی چارچوب نظری هویت فرهنگی فصل دوم پایان نامه…

فرمان اتومبیل

فرمان اتومبیل انواع فرمان سیستم فرمان فرمانهای power steering فرمان اتومبیل سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک دانلود مقاله و تحقیق مکانیک رفتن به سایت اصلی فرمان…

پایان نامه الگوها و مولفه های هوش هیجانی

پایان نامه الگوها و مولفه های هوش هیجانی کلمات کلیدی : ابعاد هوش هیجانی مولفه های هوش هیجانی بار آن مولفه های هوش هیجانی از دیدگاه گلمن تعریف مولفه های هوش هیجانی هوش هیجانی و مولفه های آن انواع مولفه…

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان شمع (بصورت جامع و کامل)

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان شمع (بصورت جامع و کامل) پایل شمع در عمران ویژگی سازه ای شمع طبقه بندی شمعها با توجه به نوع مصالح طراحی پی های شمعی تاثیر شمع برخاک دانلود پایان نامه شمع دانلود پایان…

جزوه ارتعاشات مکانیکی پیشرفته

جزوه ارتعاشات مکانیکی پیشرفته کلمات کلیدی : جزوه ارتعاشات مکانیکی پیشرفته رفتن به سایت اصلی جزوه ارتعاشات مکانیکی پیشرفته دکتر شاهرخ حسینی هاشمی(استاد، دانشگاه علم وصنعت) 109صفحه PDF

بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان

بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان نگرش فرانمایی رابطه هنر و زیبایی زیبایی از منظر فیلسوفان دانلود مقالات رشته هنر بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان خرید تحقیق رشته هنر سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه شوخ طبعی با سلامت روانی در دانشجویان

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه شوخ طبعی با سلامت روانی در دانشجویان دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه شوخ طبعی با سلامت روانی در دانشجویان سلامت روان یا سلامت روانشناختی چیست نقش…

پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین

پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین تحقیق اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین مبانی مدیریت زنجیره تأمین مدیریت زنجیره تأمین زنجيره تامين مديريت زنجيره تامين هدف…

بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی

بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ارزیابی عملکرد مالی سازمان ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها معیارهای ارزیابی عملکرد مالی شرکتها…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال افسردگی اساسی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال افسردگی اساسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال افسردگی اساسی مبانی نظری اختلال افسردگی اساسی پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی پیشینه داخلی اختلال افسردگی اساسی پیشینه خارجی اختلال افسردگی اساسی پیشینه پژوهش…

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی گرایش پژوهش گری با عنوان تحلیل گفتمان روند دموکراسی در ایران

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی گرایش پژوهش گری با عنوان تحلیل گفتمان روند دموکراسی در ایران آزادی چیست الگوی کارناوالی دموکراسی در ایران تحلیل گفتمان سیاسی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی گرایش پژوهش گری با عنوان تحلیل…

پاورپوینت فصل ششم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع روش مبتنی برتعیین ارزش

پاورپوینت فصل ششم کتاب تئوری حسابداری مالی اسکات ترجمه پارسائیان با موضوع روش مبتنی برتعیین ارزش کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل ششم کتاب تئوری حسابداری مالیتألیف ویلیام اسکات ترجمه دکتر علی پارسائیان پاورپوینت روش مبتنی برتعیین ارزش، از نظر ارائه…

مسئولیت پزشک در قانون مجازات اسلامی 1392

مسئولیت پزشک در قانون مجازات اسلامی 1392 مسئولیت پزشک مسئولیت پزشک در قانون مجازات اسلامی مسئولیت پزشک در قانون مجازات اسلامی جدید مسئولیت کیفری پزشک در قانون مجازات اسلامی سیر قوانین موضوعه در ایران که در باب مسؤولیت پزشکی مسؤولیت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *